Manifest

Salut. Tu, cel care citeşti aceste rânduri, eşti unul dintre cei mai ghinionişti oameni de pe pământul ăsta. Dar poate că ştii asta deja. Dar când spun ghinionist, mă refer la al dracu' de ghinionist. Tu, iubitorule de maşini, ai fost cel care înainte de Revoluţie citeai ce prindeai în materie de maşini şi reţineai ce puteai. Existau câteva surse de informare în acest domeniu, dar nu aveai cum să priveşti cu jind peste graniţe, unde revistele erau normale, maşinile inovau, clienţii cumpărau din plăcere, iar pasiunea era alimentată şi întreţinută de o industrie înfloritoare. În tot acest timp, tu erai pedepsit la obedienţă pasivă involuntară. Primeai o maşină şi atât, şi aia pe sărite, iar apariţiile care veneau din est erau văzute ca nişte... Citeste in continuare

Citroen C4/DS4 este Mașina Bloggerilor în Autovot 2012

53+4 în 18 zile. A șasea ediție Autovot, competiția anuală pe care Automarket o organizează pentru a afla cele mai apreciate mașini lansate în România în cursul anului trecut, a avut o secțiune specială dedicată bloggerilor. Cu patru președinți ai juriului - Cristian China-Birta (Chinezu.eu), Bobby Voicu (bobbyvoicu.ro), Cabral Ibacka (cabral.ro) şi Cristian Manafu (manafu.ro) - și cu alți 53 de bloggeri pasionați de mașini care și-au ales mașinile preferate, Autovot a reușit să aducă comunitatea online din România în fața reprezentanților oficiali în România ai mărcilor auto. După o luptă foarte strânsă între Citroen C4/DS4 și Ford Focus, două modele compacte aflate la cuțite și pe piață, câștigătorul Autovot 2012 - Mașina Bloggerilor... Citeste in continuare

Bloggerii care au votat până acum în Autovot 2012 sunt...

Un articol care adună toate blogurile participante la AUTOVOT 2012 - Maşina Bloggerilor. Detalii despre cum puteţi participa la concurs găsiţi AICI. Premiile pentru bloggerii participanţi (câştigătorii vor fi traşi la sorţi de cei patru membri ai juriului la gala din 16 februarie) sunt următoarele: Premiul 1 - Staţii profesionale emisie-recepţie Midland (oferite de etelecom.ro) + Giftpack Gillette Premiul 2 - Voucher de 100 de euro pe originals.ro + Giftpack Gillette Premiul 3 - Giftpack Gillette Evident, bloggerii votanţi intră şi în cursa pentru marile premii din concursul principal. Lista completă e aici. Bloguri participante în AUTOVOT 2012: Cristi Manafu (juriu) Chinezu (juriu) Cabral (juriu) Bobby Voicu (juriu) 1. Cel mai tare din parcare... Citeste in continuare

Ţi-ai schimbat uleiul de motor înainte de iarnă?

Cum putem să-i facem pe oameni să SIMTĂ că Mobil 1 îţi menţine motorul ca nou? De aici s-a plecat la ideea concursului pe care Automarket l-a inaugurat la începutul săptămânii trecute şi care rulează pe site până la vinerea asta. Răspunsul a venit destul de rapid, pentru că suntem destul de vechi în zona asta pentru a ne da seama că un motor sănătos nu poate fi recunoscut ca atare decât dacă îl auzi. "Să facem un concurs prin care utilizatorii să recunoască sunetul unor motoare cunoscute. Toate "unse" de Mobil 1". A fost o idee venită rapid, dar îndeajuns de provocatoare încât toţi cei implicaţi să fie mulţumiţi. Probabil că aţi văzut deja reclamele outdoor Mobil 1, împrăştiate în locurile cheie ale şoselelor şi străzilor. Mobil 1 îţi... Citeste in continuare

Cum a ajuns Dacia pe 8 în "Topul celor mai puternice branduri româneşti"?

Revista Biz a publicat astăzi rezultatele ediţiei a doua a studiului anual care nominalizează "Cele mai puternice mărci româneşti". Topul este rezultatul unui sondaj comandat de Biz şi efectuat de Unlock Market Research. Evident, am fost curios (la fel ca anul trecut) să văd unde se va clasa Dacia (deh, anomalie profesională). Am fost surprins la afişarea rezultatelor. Motivul îl veţi vedea mai jos. Dacia e pe locul al optulea. Primul instinct a fost să analizez care au fost criteriile principale care au dezvoltat scorul (indexul) fiecărui brand din top.  Şi aici am avut o surpriză, pentru că Dacia ar fi trebuit - teoretic, analizând indicatorii economici şi umani de pe piaţă - să se claseze undeva mai sus. Astfel, sondajul Unlock Market Research (efectuat pe... Citeste in continuare

Ştirile auto cretine ale săptămânii (3)

Bine v-am regăsit după o nouă săptămână în care ştirile idioate care au avut în centru sau în lateral maşinile s-au înghesuit din nou peste noi. Chiar dacă premierele Salonului Auto de la Frankfurt au furat luminile reflectoarelor în ultimele cinci zile, Terra ne arată că se învârte în continuare cu sau fără saloanele auto, iar Darwin ne arată că evoluţia cerne. Să începem, deci. Un motociclist peste care a dat o maşină în New York a murit după ce echipa de intervenţie a scăpat maşina peste el. Deci nu doar ai noştri dau rateuri de genul ăsta. Autorităţile din România au reuşit să împuşte maimuţa şi au decis ca orice maşină înmatriculată la noi înainte de 2007 să plătească, totuşi, taxă de mediu la schimbarea proprietarului. Acum... Citeste in continuare

Ştirile auto cretine ale săptămânii (2)

Lumea nu încetează să ne încânte. Iar cum maşinile sunt, uneori, elemente de neînţeles pentru unii, acestea stau la baza unor poveşti care mai de care mai cretine care se întâmplă peste tot pe Glob. Să recapitulăm săptămâna care tocmai se încheie: Iubitorii seriei de jocuri Forza Motorsport nu vor avea la dispoziţie niciun model Porsche pentru a concura în următorul Forza 4. Electronic Arts are exclusivitate şi nu le-a mai sublicenţiat pachetul Porsche celor de la Forza. Fără Porsche, viaţa e pustiu. Un pompier american ne arată ce înseamnă să nu te sperii de o maşină care explodează la fix un metru de tine. Gust puternic şi amărui. Cea mai furată maşină din SUA rămâne Cadillac Escalade. Dacă s-ar închide Cadillac, gradul de... Citeste in continuare

Pastila de weekend: ştirile auto cretine ale săptămânii

Lumea nu încetează să ne încânte. Iar cum maşinile sunt, uneori, elemente de neînţeles pentru unii, acestea stau la baza unor poveşti care mai de care mai cretine care se întâmplă peste tot pe Glob. Să recapitulăm săptămâna care tocmai se încheie: Un american care s-a crezut Fred Flintstone, scoţând picioarele pe uşa laterală pentru a frâna, a provocat un accident în lanţ într-un orăşel din Michigan, la doi paşi de Detroit, locul din care se dă ora exactă în industria auto americană. Sper să nu se ia de la persoane fizice la persoane juridice Berlinezii au luat-o pe drumul londonezilor şi s-au apucat să ardă Mercedes-uri, VW-uri şi BMW-uri la întâmplare pe stradă din cauza unor probleme politice. Sper că trendul nu va continua înspre est,... Citeste in continuare

Semnalizează!

Diferenţa dintre viaţă şi moarte reprezintă uneori, pe şosea, diferenţa dintre o secundă şi două, dintre un metru şi doi, dintre o lumină care funcţinează şi una care nu funcţionează. Tocmai de aceea mă enervez la volan din ce în ce mai des pe cei care nu înţeleg că faptul că nu semnalizează poate avea efecte mult, mult mai grave decât pare la prima vedere. Am citit la un moment dat că, odată cu înaintarea în vârstă şi cu experienţa dobândită la volan, pur şi simplu uiţi că e nevoie de semnalizare atunci când schimbi banda, când depăşeşti sau când schimbi direcţia de mers. Nu e o chestiune voită, ci o treabă pe care omul de la volan pur şi simplu n-o conştientizează. Din punctul meu de vedere (unul dur, ca de obicei), cei care nu... Citeste in continuare

Când blonzii plâng

Dacă lumea auto privea acum câţiva ani cu jind la zona nordică a Europei, care părea un loc liniştit, în care producătorii îşi văd în tihnă de maşinile pe care le produc şi în care muncitorii suedezi şi norvegieni erau fericiţi că pot să lucreze pentru mărci de renume internaţional, lucrurile s-au schimbat cu 180 de grade în doar doi-trei ani. Din paradisul productiv plin de zâmbete de odinioară, în nordul Europei au rămas doar grimase. Iar poveştile frumoase s-au transformat în cutremure şi dezastre. Totul a început atunci când GM şi Ford au înţeles că nu pot să sprijine Saab şi Volvo şi că cele două mărci aduc pierderi care nu pot fi suportate. Din cauza unei lipsei de strategii a companiei mamă, din cauza lipsei unui portofoliu... Citeste in continuare