Ce legătură există între noul BMW Seria 8, arcușul unui violoncel și zborul unui cărăbuș? La prima vedere, niciuna. Dar dacă universul complotează pentru ca toate astea să se întâmple în același loc, în același timp și cu persoanele potrivite, lucrurile ar putea prinde sens.
A început să picteze pereții casei sale la numai 10 ani. În 1991 devenea prima femeie și primul artist african invitat să picteze un BMW Art Car. Am mers în Africa de Sud pentru a afla pe viu povestea artistei africane Esther Mahlangu, femeia care a făcut celebră geometria culturii africane Ndebele.
BMW 2002 și familia sa de modele reprezintă una dintre cele mai stufoase pagini din istoria constructorului german. Dincolo de performanțele înregistrate, 2002 rămâne modelul care a stat la baza transformării BMW dintr-o companie apăsată de probleme în marca cu aplecări sportive pe care o știm astăzi.
O mână de pasionați transformă în fiecare an Sinaia într-un magnet pentru iubitorii de mașini clasice. Povestea Concursului de Eleganță merge adânc în istorie, pe vremea în care România era încă o țară regală.
Doi mecanici americani au descoperit o adevărată comoară într-un hambar din statul Iowa: printre bucățile de fier ruginit își odihnea somnul de veci un BMW 328 cu victorii importante pe circuitele din Europa. Unul dintre cele mai valoroase BMW-uri descoperite vreodată se pregătește să renască.
România ascunde o mulțime de locuri încă neatinse de modernismul urban. Tocmai asta l-a atras pe Prințul Charles în Transilvania. Și tocmai asta ne-a ajutat pe noi să descoperim locurile de care Alteța sa este îndrăgostit. Tot alături de un englez 100%: noul Mini Cabrio facelift.
Este omul care a pus M-ul în BMW. La propriu. Considerat părintele lui M1, legendarul model sport al mărcii bavareze, și-a construit imaginea unui personaj în jurul sporturilor cu motor. Faceți cunoștință cu Jochen Neerpasch.
Într-un sport în care diferența dintre victorie și eșec este dată de o sutime de secundă, fiecare element care te ajută să câștigi timp este vital. Bobul este o disciplină pretențioasă, iar oamenii care îl practică “trebuie să fie puțin nebuni”. Unul dintre ei este, din această iarnă, dublu campion olimpic. Faceți cunoștință cu germanul Francesco Friedrich.
România dă lumii o generație fantastică de tineri pregătiți în domeniul informaticii și inteligenței artificiale. Sebastian Gabor este unul dintre ei. Tânărul vizionar și-a imaginat cum ar arăta o mașină care te cunoaște mai bine decât oricine și care poate deveni asistentul tău personal.
Într-un moment în care viitorul mașinilor este greu de descifrat, designerii încearcă să fie cu un pas înaintea prezentului și să-și imagineze cum vor arăta mașinile erei tehnologice care stă să înceapă. “Vrem să folosim evoluția tehnologiilor pentru a transforma BMW în «și mai BMW»”, spune omul responsabil de gamele BMW i și BMW M.
Uitate nedrept în istoria timpului, mașinile care aprindeau imaginația pasionaților din perioada interbelică au în spate povești fascinante și pline de glorie. BMW 328 este unul dintre modelele care au dominat cele mai importante curse de motorsport ale vremii. Astăzi, exemplarele salvate sunt piese de muzeu și readuc din când în când mirosul interbelic în evenimente exclusiviste.
Sunetul face parte din ADN-ul mașinilor și, în unele cazuri, din ADN-ul mărcilor auto. Este imposibil să nu recunoști un V12, un V8 sau un motor cu șase cilindri în linie. Puțini știu însă că, în cazul germanilor de la BMW, identitatea mărcii este creionată de sunete într-un mod inedit: printr-un marș compus în 1930. Și pus în scenă acum la București.
Remus Azoiței este unul dintre numele pe care lumea muzicală din România le respectă necondiționat. Suntem în fața unui violonist care reușește să transforme vibrațiile în emoții și emoțiile în suflet. Suflet care din când în când respiră între mașinile de epocă, una dintre pasiunile lui Remus.
Adrian Mitu își găsește imaginația într-o ceașcă de cafea care stă alături de planșele sale. Dârele de Robusta și Arabica însuflețesc schițele unor mașini care au scris istoria automobilului. Așa se scurge ziua unui pictor în cafea.
Imediat după al doilea Război Mondial, România începe să prindă din nou gustul curselor de automobile, iar Marin Dumitrescu a fost unul dintre actorii principali ai acelor ani Astăzi, la 98 de ani, fostul pilot derulează perfect filmul ascensiunii sale și lungul drum către construirea unui BMW 328 într-o uzină românească.
Sunt mulți oameni cu povești fantastice, iar Bela Lestyan este unul dintre ei. Am stat de vorbă cu poate cel mai bun vopsitor din țară, fost pilot de curse și maestru în recondiționarea mașinilor clasice.
Maşinile sunt desenate de oameni. E un detaliu pe care-l uităm deseori atunci când admirăm sau urâm liniile unei maşini. Iar când omul care a desenat noua generaţie BMW X6 ţi se prezintă, eşti fascinat de simplitatea complexă a personalităţii sale. “Eu sunt Tommy Forsgren. Designer”.
Căutarea fotografiei perfecte nu se poate încheia decât printr-o călătorie în care Alpii înzăpeziţi să fie fundal pentru BMW M4. Totul se întâmplă în Austria.
De obicei, o vizită în Viena te atrage către palatul Schonbrunn, către Prater sau către clădirile fascinante ale centrului capitalei austriece. Pentru a căuta fotografii altfel, am ales să vizităm cu BMW M4 zona underground a Vienei. Întunecată şi spectaculoasă.
Atunci când cauţi cele mai frumoase locuri în care poate fi fotografiat BMW M4, Ungaria poate fi o variantă foarte inspirată. Dar trebuie să ieşi de pe traseele clasice.
Automarket a plecat prin Europa pentru a găsi fotografia auto perfectă. Au fost câteva zile cu peisaje fascinante, colorate de prezenţa unuia dintre cele mai dorite modele ale momentului: BMW M4. Prima oprire: Transfăgărăşan. La răsărit. Pe zăpadă. Pur şi simplu spectaculos.