Alonso salută siguranţa monoposturilor din Formula 1: "Sunt fericit că sunt în viaţă"

de Daniel Popescu
Luni, 21.03.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Fernando Alonso se consideră norocos că a supravieţuit după gravul accidentul suferit la Melbourne, însă admite că are nevoie de câteva zile pentru a-şi reveni complet.

Fernando Alonso a fost implicat într-un grav accident în prima parte a Marelui Premiu al Australiei, după ce s-a rostogolit de două ori prin aer în urma unui contact cu Esteban Gutierrez.

Chiar dacă monopostul McLaren a fost distrus aproape în întregime, cockpitul a rămas intact şi i-a permis spaniolului să iasă singur fără niciun fel de rană. Dublul campion mondial a admis însă că a fost norocos să scape fără probleme dintr-un astfel de accident.

"A fost un accident major. Am încercat un efect de slipstream în faţa lui Gutierrez până în punctul de frânare, iar în ultimul moment a fost o combinaţie de factori în urma căreia a rezultat un accident. Am avut noroc că suntem amândoi bine şi sunt recunoscător pentru siguranţa monopostului şi că sunt viu pentru a vorbi cu voi", a declarat el.

Urmareste Automarket
Alonso a admis că a fost speriat în momentul producerii accidentului, în special în momentele în care a fost propulsat în aer de dinamica evenimentelor.

"Eşti un pic speriat după primul impact şi când vezi că eşti în aer speri să aterizezi bine, nu într-un zid sau să te loveşti cu capul de ceva.

când te rostogoleşti vrei să te opreşti, dar simţi că nu te opreşti niciodată. Când m-am oprit am văzut o mică gaură prin care puteam să ies şi m-am gândit să ies repede, pentru că familia se uită acasă şi ar vrea să ies rapid. Acesta este primul lucru la care m-am gândit", a adăugat el.

Înregistrarea accidentului este disponibilă aici.

Via Motorsport, Motorsport

Comentarii (32)

  • Vazand accidentul lui Alonso nu POT sa nu ma gandesc la sfarsitul tragic in care si-a pierdut viata Senna. Si asta ma refer la cat de mult a crescut siguranta pilotilor. Astazi Magic Senna ar fi implinit 56 de ani. Pt mine in materie de motor sport Senna reprezinta o icoana. R.I.P.
    58 4
  • Anakonda
    Nu am fost niciodata fanul lui Alonso, de multe ori am vrut sa abandoneze in curse, dar felul cum a reusit sa se ridice din ghemul ala de fire si conducte contorsionate ma facut sa ii multumesc lui Dumnezeu ca a scapat fara nici cea mai mica rana.
    Sa i dea Dumnezeu sanatate si sa nu mai aiba parte de asa ceva pana la sfarsitul carierei lui!
    33 2
  • Facuse o cursa buna pana in acel moment, cu sanse sa puncteze. Siguranta in orice sport este esentiala. Nu vrem morti. Vrem competitie cu oameni sanatosi care sa castige si/sau sa piarda.
    24 1
  • Ca o completare, in cadrul interviului de pe Sky, dupa ce a precizat ca este multumitor ca a scapat, etc, urmatorul lucru mentionat a fost ca totusi au pierdut sansa unei curse si un motor... pentru cei care se indoiau de motivatia lui cred ca este un agrument destul de bun....
    32 1
  • Cred ca norocul a contat cel mai mult ieri in cazul lui Alonso..
    5 0
  • da, familia era acasa si se uita, mai ales rusoaica, e tare nasol in zilele astea sa fii o tanara vaduva bogata...
    4 30
  • lasa familionu, iesi repede ca sa nu arzi ...
    1 18
  • @lol

    numai e rusoaica :)))
    e o prezentatoare TV din Spania :P
    8 1
  • Din ce-am inteles , Alonso nu mai e nici cu Lara Alvarez
    5 0
  • CFlorin
    Duri baietii astia! Mi-aduc aminte si de Schumacher, c-a avut si el niste accidente tari cat a fost la Mercedes si totusi a avut taria sa continue. Sau Webber cu un accident similar cu al lui Alonso, a decolat si a dat niste tonouri pana sa aterizeze...cumplit. Tot in dreptul lui Alonso mai e un accident care l-a costat titlul-2012 cred- cu monopostul lui Grosjean trecand la cativa cm de capul lui.....da-l naibii de titlu, bine ca e sanatos.
    17 1
  • Sunt fan Alonso dar pot sa spun ca indiferent care dintre pilotii de pe grila ar fi avut accidentul m-as fi bucurat sa scape nevatamat. Da, Fernando a avut mult noroc.
    16 1
  • http://www.skysports.com/f1/news/12514/10214920/pirelli-reveal-tyre-compounds-picked-by-each-driver-for-the-bahrain-gp
    0 0
  • CFlorin
    da, Schumacher a gafat de cateva ori la Mercedes si aia a fost, s-a retras definitiv. Alonso vad ca le comite mult mai devreme.
    1 16
  • Daca facea Verstappen accidentul asta sa vezi critici ca n-ar trebui sa-i lase asa tineri in F1 si alte d'astea. Alonso zbiera din cockpit ca pare un amator cu motorul Honda, aruncand cu rht si in Honda si in tinerii piloti. Uite ce treaba de amator facu chiar el
    5 14
  • @Cflorin
    Stii tu ca Schumacher s-a retras? S-a retras o singura data, de la Ferrari. De la Mercedes a fost "retras". Dar noa, atata ai inteles tu din ce spunea cineva mai sus....Cat despre vina, desi Alonso si-o asuma integral, ceea ce altii n-o prea fac, ea nu e la fel de evidenta ca in cazul unui campion serios cu (prea)multe titluri.
    10 0
  • De idolul tau raikonen nu ma vorbim...ca la ala e rara o cursa ori calificare cand n-o zbarceste. O facu cu motoru si de data asta, deh, talpa lui groasa...
    0 14
  • Cflorin
    Unde ai vazut tu ca Alonso isi asuma integral vina? O scalda cu "o combinatie de factori"

    Ce trebuia sa intelegi tu e ca spre deosebire de Schumacher, Alonso incepu cu gafe mai devreme
    2 7
  • Se pare ca Ferrari dar si Mercedes l-ar dori pe Ricciardo :)
    7 0
  • parca alonso era primul pe lista transferurilor, cel putin in mintea fanilor lui ca in realitate nu-l vroia decat honda, acum nici ea
    3 4
  • GrosJan
    Daca fetel nu ia titlul anul asta poate spune la revedere. Ferrari ar trebui ca in cazul unui esec in 2016 sa schimbe linia de piloti. Ricciardo si Verstapen sau Hulkenberg.
    5 3
  • Ricciardo la Ferrari? Iar si-o capata vetel :))))...dar nu cred...va incerca sa-l mai tina pe copilul de mingi(kimi)
    5 3
  • Marko a spus ca Ricciardo n-o sa ajunga la Ferrari deoarece are un contract clar in timp ce Toto Wolf a spus ca pentru viitor Verstappen ar putea fi o optiune pentru Mercedes..
    4 0
  • Ricciardo nu l-ar bate si nu l-ar fi batut pe Vettel, daca nu se dadea neamtu' la o parte si punct. Vettel stia clar in 2014 ca n-are masina de titlu si n-avea nici cel mai mic motiv sa-l bata pe Ricciardo. Australianul era nou venit la echipa, avea nevoie sa confirme si era momentul potrivit ca Vettel sa se dea la o parte...plus ca Vettel stia din mai ca pleaca la Ferrari, asa ca mai terminati-va cu "marele" Ricciardo
    13 9
  • @91Schumi06
    Asta e din putul gandirii tale...si punct :)- Vetel cel generos, numa fata aia a lui din 2014 spunea totul. Pai pe Webber de ce nu l-a lasat, in 2013, ca doar avea 3 titluri, sa se fi afirmat si el un pic la cat a incasat pe nedrept pentru el.
    9 5
  • @91Schumi06
    Stiu, esti genul acela de fan...care isi pune numele idolilor pe site
    4 0
  • mobius
    Ricciardo este un pilot bun si a doveit-o in 2014. Vettel nu era obligat sa-l lase sa cistige (era dator sa-si apere blazonul, chiar daca stia ca pleaca). Pe de alta parte, in cursa de la Melbourne Vettel a dovedit ca este mai bun decat Hamilton, a fost pe punctul de a-l depasi cu o masina inferioara monopostului Mercedes. Sunt curios chiar ce va urma. Despre Alonso nu pot sa spun decat ca este un mare ghionist pentru ca dupa ce a pierdut la start din cauza noului sistem de calificari, a fost implicat intr-un accident fara precedent care i-a stopat cursa spre un rezultat bun. In aclasi timp trebuie sa spun ca a fost un norocos ca nu a sufert nici un fel de traumatism. Numai Dumnezeu a putut sa-l ocroteasca si eu Ii multumesc pentru asta. Daca vina ii apartine (e greu de spus, pare ca si Gutirez a facut o usoara deplasare spre stanga lui), atunci, dupa stiinta mea ar fi primul accident pe care il provoaca. Inca o data Slava Domnului ca nu a patit nimic, nici el nici Gutirez.
    4 4
  • Din pacate pentru Automarket, sistemul de "search" este foarte slab, aproape inexistent. Daca citesc un articol si se intampla sa inchid accidental browser-ul, insa tin minte titlul lui, nu il mai pot gasi apoi pe site cu ajutorul sectiunii cauta in site"...
    Asadar Automarket, luati exemplul asta si scrieti: "Alonso salută" sus in campul pentru cautari si nu vezi gasi decat 7 articole, insa niciunul cu ceea ce trebuie. E normal ?
    2 0
  • Vetel cel plin de generozitate :)), il lasa pe Ricci sa-l bata...pai poate o sa faca la fel si cand vor fi colegi la Ferrari...sau cine stie, poate si pe Hamy il lasa tot asa, sa se afirme, sa nu fie singurul cu 4 titluri......amice, in F1 nu exista asa ceva, sau tu nu i-ai fazut fata neamtului cand Ricci isi arata fasolea de pe primul loc. De 3 ori in 2014.
    Adevarul e mai simplu si mai dureros pentru tine. In 2014 incepea era Turbo. Si Newey isi diminua rolul in F1. Vetel a ramas cu...Ricci.
    5 1
  • @Fanii Ferrari

    a murit sotia lui James Allison ... :(

    R.I.P.

    nu cred ca va avea efect pozitiv asupra sezonului ... :(

    http://formula1.ferrari.com/en/a-great-loss-for-james-allison/
    10 1
  • @Autmarket

    Pilotii (GPDA) au adresat o scrisoare deschisa catre actionarii FOM,protestand impotriva schimbarilor bruste si inutile ale regulilor

    http://planetf1.com/news/drivers-hit-out-at-disruptive-changes/

    Forza Ferrari!
    9 0
  • Formatul calificarilor nu se schimba..
    2 0
  • @Senna
    ai zis bine ca incepea era turbo, dar Vettel a avut de pierdut nu pentru ca Newey ci pentru ca aerodinamica mult diminuata si no no blown diffuser, blown diffuser ce echipa toate masinile nu doar a lui Vettel. Daca Ricci vine acum la Ferrari o sa-l bata iar pe Vettel. Incepand cu 2017 schimbam iar masinile asa ca nu se stie
    4 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru