Avancronică Marea Britanie - o nouă confruntare între Hamilton şi Rosberg

de Daniel Popescu
Joi, 02.07.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nico Rosberg speră să continue forma bună pe care o traversează şi să-l învingă pe Lewis Hamilton chiar în cursa de casă de la Silverstone pentru a se apropia şi mai mult de coechipierul său de la Mercedes în clasamentul general.

Esential 1950 este anul in care Silverstone a gazduit cursa inaugurala a Formulei 1
4 dintre ultimele 20 de curse de la Silverstone au fost castigate de pilotul care a plecat din pole position
7 dintre cele 10 echipe de pe grila de start au sediul in apropiere de Silverstone
10 puncte este diferenta dintre Lewis Hamilton si Nico Rosberg in clasamentul general
Sezonul 2015 al Formulei 1 nu a excelat la capitolul spectacol, însă spre deosebire de anul trecut lupta pentru titlul mondial este semnificativ mai echilibrată înainte de cursa care marchează jumătatea campionatului.

Cele trei victorii obţinute în ultimele patru curse l-au propulsat pe Nico Rosberg la numai 10 puncte în spatele coechipierului său de la Mercedes, Lewis Hamilton, care plăteşte astfel tribut pentru greşeala de strategie de la Monaco şi depăşirea suferită în primul tur al etapei din Austria.

O nouă victorie chiar pe circuitul de la Silverstone ar reprezenta lovitura de graţie a lui Rosberg pentru pilotul britanic, motiv pentru care duelul dintre cei doi se anunţă unul palpitant. "Mă simt pregătit să atac pe un circuit care îmi place foarte mult. Ar trebui să se potrivească monopostului nostru şi am învăţat câteva lucruri utile în teste, aşa că sunt sigur că vom fi din nou puternici", explică Rosberg.

La rândul său, Hamilton este pregătit să-şi ia revanşa după problemele din Austria. "Nu simt că mi-am atins potenţialul în Austria. Avem un monopost fantastic în acest an, mai bun decât în 2014, care ar trebui să se potrivească acestui circuit, aşa că obiectivul este să scot tot ce este mai bun din el", spune britanicul.

În spatele echipei germane, Ferrari şi Williams continuă lupta pentru locul doi în clasamentul constructorilor, iar în ultimele două curse echipa britanică a reuşit să urce pe podium după ce a profitat de unele greşeli sau probleme ale Scuderiei.

Ferrari lupta cu Williams pentru locul doi al constructorilor

De la locul patru în jos, luptă este echilibrată, iar avantajul celor de la Red Bull Racing este ameninţat de Force India, care va utiliza în premieră la Silverstone monopostul de specificaţie B cu care anticipează progrese semnificative comparativ cu primele opt etape ale anului. "Primul lucru pe care îl vom face este să ne asigurăm că avem un avans în faţa Lotus. Cei de la Red Bull vor fi puternici în următoarele curse, pentru că pachetul lor aerodinamic este întotdeauna bun, dar dacă aducem îmbunatăţirile pe care credem că le avem este clar că trebuie să avem ca obiectiv locul patru", spune Bob Fernley, seful-adjunct al Force India.

Nu în ultimul rând, McLaren va utiliza din nou update-ul major introdus în Austria, ale cărui efecte nu au putut fi însă cuantificate din cauza abandonurilor premature suferite de Fernando Alonso şi Jenson Button.

Circuitul de la Silverstone şi regulamentul DRS

Circuitul de la Silverstone este unul de mare viteză care în mod obişnuit favorizează mai puţin puterea motoarelor, mai ales că include numeroase viraje de mare viteză.

Viteza medie este de circa 225 km/h, iar piloţii petrec 65% din timp cu pedala de acceleraţie la podea, astfel că Silverstone este unul dintre cele mai rapide circuite. Pista necesită nivele ridicate ale forţei de apăsare aerodinamică, iar setările monoposturilor vor fi relativ dificil de stabilit.

La fel ca şi anul trecut, piloţii vor avea la dispoziţie două zone unde vor putea activa sistemul DRS. Astfel, în cazul unei diferenţe mai mici de o secundă între doi piloţi, cel aflat în urmărire va putea activa tehnologia pe linia dreaptă Wellington dintre virajele cinci şi şase şi pe linia dreaptă Hangar dintre virajele 14 şi 15. Silverstone este astfel unul dintre puţinele circuite unde sistemul DRS nu este disponibil pe linia dreaptă de start-sosire, întrucât aceasta este prea scurtă.

Cifrele circuitului

Lungime tur 5891 metri
Cea mai lunga linie dreapta 1034 metri
Viteza de top 318 km/h
Consum de carburant 1.85 kg/tur

Cifrele cursei

Numar de tururi 52
Distanta cursei 306.198 km
Strategie tipica 1 sau 2 opriri
Lungime pitlane 422 metri
Safety Car 40% sanse

Ghidul circuitului

Strategiile schimburilor de pneuri

Circuitul de la Silverstone este unul rapid cu viraje de mare viteză, motiv pentru care degradarea pneurilor este una ridicată, mai ales dacă temperaturile ambientale vor fi mari. Tocmai de aceea, Pirelli va furniza în acest Mare Premiu pneuri medium şi hard, cele mai dure compoziţii pe care le are în gamă. Diferenţa dintre acestea este estimată la 1-1.2 secunde, însă datele vor fi mai concludente după antrenamentele de vineri.

Producătorul italian anticipează că piloţii vor efectua una sau două opriri la boxe, strategiile urmând să fie influenţate semnificativ de vreme. "Ar trebui să vedem între una şi două opriri la boxe la Silverstone, mai ales dacă vremea este caldă, aşa cum se anunţă. Totuşi, vreme caldă a fost prognozată la Silverstone şi în unii dintre anii anteriori şi până la urmă ne-am trezit cu o vreme tradiţional britanică", spune Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

Informaţii meteo: caldură în calificări, mai răcoare la cursă

Marea Britanie se confruntă în această perioadă cu un val de căldură fără precedent, cu 37 de grade la Londra în cursul zilei de miercuri, însă vremea va fi ceva mai potrivită în zona circuitului de la Silverstone. Astfel, temperatura maximă va ajunge la 26-27 de grade pe parcursul zileor de vineri şi sâmbătă, însă duminică se vor înregistra cel mult 22 de grade Celsius. Acest lucru va avea un efect important, întrucât datele obţinute în antrenamente vor avea o relevantă mai scăzută în perspectiva cursei, când temperatură mai mică va duce la o schimbare a comportamentului pneurilor.

Statistici pentru Marele Premiu al Marii Britanii

doar 4 dintre ultimele 20 de curse au fost câştigate de pilotul care a plecat din pole position.

Totuşi, fiecare câştigător al cursei a plecat de pe unul dintre primele patru locuri ale grilei de start;

Jenson Button nu a urcat niciodată pe podiumul de premiere al cursei de la Silverstone;

Ferrari este echipa cu cele mai multe victorii în Marele Premiu al Marii Britanii (16), dintre care 13 au fost obţinute la Silverstone;

Fernando Alonso şi Lewis Hamilton sunt piloţii cu cele mai multe victorii în Anglia dintre cei aflaţi pe grila de start (2);

Lewis Hamilton poate doborî recordul de 17 curse consecutive în care a fost lider pentru cel puţin un tur. Actualul record a fost stabilit de Jackie Stewart cu 45 de ani în urmă;

7 dintre cele 10 echipe de pe grila de start au sediul central la cel mult 160 de kilometri de circuitul de la Silverstone.

Sezon Castigator
2014 Lewis Hamilton (Mercedes)
2013 Nico Rosberg (Mercedes)
2012 Mark Webber (Red Bull)
2011 Fernando Alonso (Ferrari)
2010 Mark Webber (Red Bull)

Marele Premiu al Austriei la TV

Drepturile TV ale Formulei 1 pentru România sunt deţinute de postul Dolce Sport, care poate fi recepţionat şi pe internet prin intermediul platformei TelekomTV. Calificările şi cursele pot fi urmărite în ţara noastră şi pe posturile de televiziune RTL (limba germană) sau Duna (limba maghiară).

Eveniment Ziua Ora Transmisiuni TV Internet
Antrenamente 1 vineri, 3 iulie 12:00 -
Antrenamente 2 vineri, 3 iulie 16:00 -
Antrenamente 3 sambata, 4 iulie 12:00 -
Calificari sambata, 4 iulie 15:00 DolceSport, RTL, Duna Telekom TV
Cursa duminica, 5 iulie 15:00 DolceSport, RTL, Duna Telekom TV

▶ Formula 1 în 2015. La TV, pe telefoane, tablete, laptopuri şi calculatoare: unde poţi vedea în direct cursele din Marele Circ

Comentarii (2)

  • 1. Hamiton
    2. Rosberg
    3. Raikonen
    5 5
  • 1.Hamilton sau Rosberg
    2.Vettle
    3.Raikonen sau Bottas
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru