Avancronica Marelui Premiu al statului Monaco: momentul revanșei pentru Ferrari și Red Bull

de Daniel Popescu
Miercuri, 23.05.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ferrari și Red Bull speră să profite de slăbiciunile monopostului Mercedes pe circuitele lente pentru a obține victoria la Monaco, acolo unde puterea motoarelor este mai puțin importantă.

Sezonul 2018 al Formulei 1 a început cu două victorii pentru Sebastian Vettel și una pentru Daniel Ricciardo, însă Mercedes a reușit să revină în forță în etapele programate în Azerbaidjan și Spania și a înregistrat două victorii consecutive prin Lewis Hamilton.

Acestea i-au permis pilotului britanic să-și construiască un avans de 17 puncte în clasamentul general în fața lui Vettel. Ferrari și Red Bull speră însă să revină pentru cel puțin o etapă cu ocazia Marelui Premiu al statului Monaco.

Specialiștii anticipează că Red Bull Racing va fi capabilă să obțină performanțe bune, întrucât monopostul austriecilor este printre cele mai bine adaptate la circuitul caracterizat de o forță de apăsare aerodinamică ridicată.

De altfel, inclusiv Toto Wolff, directorul de motorsport al Mercedes, pare resemnat că rivalii vor obține victoria în cursa de duminică. "Nu suntem favoriți în acest weekend. Favoriții sunt Red Bull și Ferrari. Red Bull sunt puternici în virajele lente și acolo unde viteza pe linia dreaptă este mai puțin importantă, în timp ce Ferrari a dominat anul trecut", a precizat el.

Circuitul de la Monaco şi regulamentul DRS

Monte Carlo are un statut aparte în calendar şi o configuraţie care pedepseşte aspru chiar şi cea mai mică eroare, atât din cauza pistei înguste, cât mai ales din cauza barierelor metalice de protecţie poziţionate la margine. Tocmai de aceea este însă în acelaşi timp şi un circuit care oferă satisfacţii majore pentru piloţii care concurează la limită şi stabilesc performanţe bune.

Monaco este cel mai lent circuit din calendarul competițional și, în cele mai multe cazuri, oferă un număr foarte scăzut de depășiri. Unica zona de depășire DRS nu a fost prea eficientă în sezoanele anterioare, astfel că fanii nu-și pun mari speranțe nici din acest punct de vedere.

Și în acest an există o singură zonă DRS, cu punctul de detecție amplasat cu 80 de metri înainte de intrarea în virajul 16, în timp ce activarea sistemului se poate face la 18 metri după virajul 19. 

Pneurile Pirelli: debut pentru hypersoft

Monaco este prima cursă a sezonului în care piloții vor putea folosi pneurile de compoziție hypersoft, cea mai moale din întreaga gamă. De altfel, piloții au optat pentru 9, 10 sau 11 seturi de hypersoft și este de așteptat ca acestea să fie preferate în detrimentul cauciucurilor ultrasoft și supersoft. Potrivit unor date estimative, pneurile hypersoft sunt cu circa o secundă pe tur mai rapide decât cele ultrasoft. În mod tradițional, piloții efectuează o singură oprire la boxe la Monaco, întrucât circuitul nu este unul solicitant pentru pneuri.

Potrivit datelor furnizate de AccuWeather, vremea va fi predominant frumoasă la Monaco în fiecare dintre cele 3 zile, cu temperaturi maxime de 23-26 de grade. Pentru antrenamentele de joi și calificările de sâmbătă exista unele șanse de ploaie, însă este puțin probabil că acestea să afecteze semnificativ desfășurarea sesiunilor. 

Marele Premiu al statului Monaco la TV

Eveniment Ziua Ora Transmisiuni TV Internet
Antrenamente 1 joi, 24 mai 12:00 Digi Sport, Dolce Sport Digi Online, Telekom TV
Antrenamente 2 joi, 24 mai 16:00 Digi Sport, Dolce Sport Digi Online, Telekom TV
Antrenamente 3 sambata, 26 mai 13:00 Digi Sport, Dolce Sport Digi Online, Telekom TV
Calificari sambata, 26 mai 16:00 Digi Sport, Dolce Sport Digi Online, Telekom TV
Cursa duminica, 27 mai 16:10 Digi Sport, Dolce Sport Digi Online, Telekom TV

Comentarii (9)

  • Ferrari va testa suspensiile mai vechi, cele de dinaintea marelui premiu de la Barcelona, suspensii care cred ei ca aduc mai multa performanta.
    9 0
  • Mare lucru daca Hamilton prinde podiumul.
    9 7
  • Cu o singura oprire la boxe, cursa va deveni f monotona. Dar cine stie, poate nebunia asta cu hyper poate mai sporeste spectacolul. Safety care cred ca va fi dar nu va influenta asa tare cursa precum pe circuitele anterioare
    3 0
  • Despre debutul pneurilor hypersoft, ce sa spun - un element venit ca sa complice suplimentar strategia pneurilor.
    2 0
  • FIA a venit cu un software nou cu care va monitoriza masinile Ferrari la Monaco, din cauza suspiciunii ca ar extrage mai multa putere din baterie decat permite regulamentul. Au monitorizat echipa si in precedentele doua mari premii, dar se pare ca Ferrari ar avea o "jucarie" care putea evita monitorizarea FIA, cand ipotetica energie in plus era extrasa din baterie.
    0 2
  • Anonim
    @VitelulCabrat: Masinile Ferrari folosesc doua baterii... de prin 2014, si nu este un software, este un senzor. Ce este interesant este faptul ca cei de la Red Bull nu stiau despre acest detaliu, au fost informati de la cei de la Mercedes. In afara de Mercedes & Red Bull restul echipelor nu a fost interesate de aceasta plangere.
    1 5
  • "Rumours in Monaco suggest the FIA is monitoring the car at Monaco this weekend with additional hardware, and also that new energy management software may be in use for a similar purpose."

    https://www.f1today.net/en/news/f1/238764/fia-monitoring-ferrari-over-cheat-rumours

    Restul echipelor au probleme mai mari si oricum nu conteaza la victorie.
    3 1
  • Anonim
    @VitelulCabrat: Cei de la F1Today.net sunt pe langa, se pricep la F1 cam cat tine probabil. Daca erau smecheri, spuneau despre a doua baterie si despre un senzor nou, montat de FIA. Dar la cat se pricep nici nu cred ca stiu ca au doua baterii aia de la Ferrari. Si cei de la Motorsport care sunt anti orice echipa in afara de Mercedes, au articole ceva mai clare. Ce-o fi atata disperare la Mercedes nu inteleg, doar se laudau ca au cel mai bun pachet de pe grila...
    2 6
  • a aparut alt tatic al formulei 1 pe automarket. toate publicatiile sunt pe langa, sunt anti ferrari si pro mercedes, pentru ca zice el, acest l'ombelico del mondo.
    7 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru