Avancronica Marelui Premiu de Formula 1 al Marii Britanii

De Daniel Popescu
Publicat Joi, 07.07.2011
Schimbarea radicală a regulamentului tehnic are potenţialul de a schimba complet ierarhiile în Formula 1 începând cu Silverstone. Cât de mult va fi afectată campioana mondială Red Bull?

Marele Premiu al Marii Britanii este considerat unul dintre evenimentele emblemă ale calendarului Formulei 1, prin prisma tradiţiei britanicilor în motorsport şi a faptului că opt dintre cele 12 echipe au sediul central în Albion.

Totuşi, ediţia din acest an tinde să capete o importanţă chiar mai mare decât de obicei, prin prisma noilor schimbări din regulamentul tehnic care ameninţă să schimbe complet ierarhiile. Tocmai de aceea, interesul manifestat pentru a noua etapă a sezonului 2011 este unul mai ridicat decât în mod obişnuit.

 

VA OPRI NOUL REGULAMENT DOMINAŢIA RED BULL?

Toate echipele vor fi dezavantajate de noul regulament, care prevede interzicerea eliminării gazelor de eşapament prin eleronul spate când pilotul nu apasă pedala de acceleraţie. Totuşi, marele semn de întrebare este ce echipă va fi dezavantajată cel mai mult şi, mai ales, dacă dominaţia Red Bull se va întrerupe cu această ocazie. Toate semnele indică aparent o defavorizare a celor de la Red Bull şi Renault, întrucât cele două echipe au construit monopostul în jurul sistemului de evacuare, copiat ulterior de cei mai mulţi rivali.

Acelaşi lucru s-a spus însă şi atunci când modificarea setărilor intre calificări şi cursă a fost interzisă începând cu etapa precedentă, astfel încât nimic nu este sigur în această privinţă. Marele câştigător ar putea fi însă Ferrari, care a avut mai multe probleme de ordin tehnic.

Nu în ultimul rând, oprirea dominaţiei Red Bull este văzută drept colacul de salvare pentru un sezon în care Sebastian Vettel pare de neoprit, mai ales că nici coechipierul său Mark Webber nu a reuşit să-i opună rezistenţă, în ciuda progreselor realizate recent.

 

CIRCUITUL DE LA SILVERSTONE

 

Circuitul de la Silverstone a trecut printr-un amplu proces de reconfigurare începând din 2010. Anul trecut a fost introdusă o nouă secţiune, iar pentru ediţia din acest an se utilizează aceeaşi configuraţie, cu diferenţa că linia de start-sosire a fost mutată intre virajele Club şi Abbey.

De asemenea, FIA a confirmat şi modul în care va fi utilizată tehnologia Drag Reduction System (DRS) în timpul cursei.

Astfel, piloţii vor putea activa tehnologia care facilitează efectuarea depăşirilor la 45 de metri după ieşirea din virajul 4 (The Loop) şi o vor putea utiliza pe linia dreaptă Wellington până în momentul frânarii pentru abordarea virajului 6 (Brooklands). Zona de detectare a diferenţei de maxim o secundă între doi piloţi a fost stabilită la 25 de metri înainte de intrarea în virajul 3 (Village).

Iată un tur virtual pe circuitul de la Silverstone:

 

Date generale despre circuit:

 Lungime tur  5.891 km
 Numar tururi  52
 Distanta totala  306.747 km

 

 

DEBUT PENTRU DANIEL RICCIARDO

Cu ocazia Marelui Premiu al Marii Britanii, Daniel Ricciardo va debuta în Formula 1 la volanul unui monopost Hispania Racing. Australianul a fost până în prezent pilotul de rezervă al Scuderiei Toro Rosso şi a participat în câteva sesiuni de antrenamente libere, însă Red Bull a reuşit să-i ofere un post de titular la cea mai slabă echipă din pluton. Ricciardo îl va înlocui la Hispania pe indianul Narain Karthikeyan, care va reveni în cockpit doar cu ocazia cursei inaugurale din propria sa ţară ce va avea loc în 30 octombrie.

 

STRATEGIILE PENTRU PNEURI

Pirelli va furniza la Silverstone pneuri soft şi hard, însă italienii au refuzat să facă predicţii clare privind strategiile pe care le vor adopta piloţii. Chiar dacă la Valencia strategiile piloţilor de top au fost identice, se anticipează că lucrurile vor sta uşor diferit la Silverstone. Ferrari a avut numeroase probleme de aderenţă cu pneurile hard în Marele Premiu al Spaniei, însă inginerii speră că au reuşit să le remedieze în perspectiva cursei din acest weekend.

 

INFORMAŢII METEO

Capricioasa vreme tipic britanică va avea un impact major asupra rezultatelor din acest weekend. Primele informaţii meteo indică faptul că ambele sesiuni de antrenamente libere de vineri se vor desfăşura pe ploaie, când temperatura maximă a aerului va fi de numai 17 grade. Sâmbătă se anticipează un circuit uscat la ora ultimei sesiuni de antrenamente, însă exista şanse ca sesiunea de calificări să fie afectată de ploi slabe.

Lucrurile se vor complica suplimentar duminică, când este aproape sigur că la ora cursei va ploua puternic, ceea ce înseamnă că rezultatele vor deveni imprevizibile.

Alte surse susţin însă că ploaia va ocoli circuitul la ora cursei.


REZULTATE ÎN ULTIMII CINCI ANI

Red Bull Racing a dominat ultimele două curse de la Silverstone, însă între 2006 şi 2008 toţi cei trei câştigători aveau să devină campioni la finalul sezonului.

 Sezon  Castigator
 2010  Mark Webber (Red Bull)
 2009  Sebastian Vettel (Red Bull)
 2008  Lewis Hamilton (McLaren)
 2007  Kimi Raikkonen (Ferrari)
 2006  Fernando Alonso (Renault)

 

 

STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL MARII BRITANII

  • Vettel deţine un nou record după cursa de la Valencia, întrucât a realizat cel mai bun start al sezonului pentru un pilot din întreaga istorie a Formulei 1. El a câştigat 186 de puncte dintr-un maxim posibil de 200 de puncte în primele opt etape;
  • Vettel a terminat ultimele 10 curse pe podium. Recordul este deţinut de Michael Schumacher, cu 19 podiumuri consecutive în 2001-2002;
  • Vettel a plecat din prima linie a grilei de start în fiecare dintre ultimele 13 curse, însă abia a trecut de recordul de 24 plecări din prima linie stabilit de Ayrton Senna;
  • Felipe Massa a rămas singurul pilot care a fost surclasat de coechipierul sau în toate sesiunile de calificări din 2011;
  • Doar patru dintre piloţii care au plecat din pole position în ultimii 16 ani au câştigat cursa de la Silverstone;

 

PROGRAM

Marele Premiu al Marii Britanii va avea loc după următorul program, conform fusului orar al României:

 Eveniment  Ziua  Ora  Transmisii TV
 Antrenamente 1  vineri, 8 iulie  11:00  DigiSport 1
 Antrenamente 2  vineri, 8 iulie  15:00  DigiSport 1
 Antrenamente 3  sambata, 9 iulie  12:00  DigiSport 1
 Calificari  sambata, 9 iulie  15:00  DigiSport 1
 Cursa  duminica, 10 iulie  15:00  DigiSport 1

 

Comentarii (3)

  • hakkinen
    zone DRS
    Cred ca se putea acorda si o a doua zona DRS din virajul 13 pe inceputul sectorului 2. Mi se pare ca aici se atinge si viteza de top, asa ca era mult mai potrivita pentru DRS.
    8 1
  • Sanse de ploaie :D
    Ce mai cursa! Prima cursa cu regulamentul schimbat, habar nu avem care dintre echipe poate fi mai rapida in conditii normale. In plus, sunt sanse mari de ploaie! Cred ca putem uita de Canada sau de alte curse palpitante de anul acesta, ne asteapta o cursa pe care mi-as paria toti banii!
    P.S.: E adevarat, Schumi pe podium intr-o cursa la Silverstone pe ploaie mi-ar placea foarte mult...
    6 2
  • calificari
    mii de multumiri digitv ca ne da si noua in direct calificarile
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru