Bottas, pole position în Rusia după o ieșire în decor a lui Hamilton! Vettel și Raikkonen ocupă linia a doua a grilei de start

de Daniel Popescu
Sambata, 29.09.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Valtteri Bottas va lua startul de pe prima poziție în cursa din Rusia după ce Lewis Hamilton a comis o greșeală în ultimul tur rapid și a salvat doar locul doi. Ferrari a monopolizat a doua linie a grilei prin Sebastian Vettel și Kimi Raikkonen.

Mercedes a dominat autoritar calificările pentru Marele Premiu al Rusiei, iar Valtteri Bottas a reușit să obțină pole position-ul după ce a fost cronometrat cu 1:31.387.

Finlandezul a reușit astfel să-l învingă pe coechipierul său Lewis Hamilton, care în ultimul tur rapid de circuit a fost cu trei zecimi de secundă mai rapid pe primul sector înainte de a comite o greșeală în al doilea sector.

Liderul clasamentului mondial a abordat prea agresiv un viraj și a ieșit în decor, eroare în urma căreia a pierdut aproximativ o secundă. Totuși, britanicul va pleca de pe locul doi datorită timpului stabilit la prima ieșire pe circuit în Q3.

Ferrari a fost nevoită să se mulțumească cu a doua linie a grilei de start prin Sebastian Vettel și Kimi Raikkonen, în condițiile în care cei doi au fost cu peste o jumătate de secundă mai lenti decât rivalii de la Mercedes.

Chiar dacă pneurile hypersoft oferă cele mai bune performanțe, toți cei patru piloți de top vor lua startul în cursă cu pneuri ultrasoft, care au fost suficiente de rapide pentru a stabili cei mai buni timpi în a doua parte a calificărilor.

Kevin Magnussen a fost "cel mai bun din restul lumii" și va pleca de pe locul 5 pentru Haas din fața lui Esteban Ocon (Force India) și Chalres Leclerc (Sauber), în timp ce Sergio Perez (Force India) a terminat pe 8 în fața lui Romain Grosjean (Haas) și Marcus Ericsson (Sauber).

Partea a doua a calificărilor a fost lipsită de sare și piper, în contextul în care numeroși piloți de top urmau să fie penalizați pe grila de start.

Astfel, doar 10 piloți au parcurs tururi cronometrate, în timp ce toți cei 5 piloți eliminați au preferat să rămână în garaj.  Este vorba despre cuplurile Daniel Ricciardo și Max Verstappen de la Red Bull, respectiv Nico Hulkenberg și Carlos Sainz Jr de la Renault, la care s-a adăugat și Brandon Hartley de la Toro Rosso.

Dintre ei, piloții Red Bull și Toro Rosso urmează să fie penalizați pe grila de start pentru schimbarea unor componente la unitățile de propulsie.

La rândul lor, piloții Renault au evitat să iasă pe circuit întrucât oricum urmează să urce pe grilă după penalizările suferite de rivali. McLaren a fost eliminată cu ambii piloți încă din prima parte a calificărilor, în contextul în care Fernando Alonso urma oricum să plece la rândul său din spatele plutonului în urma unor penalizări.

Între timp, încă 3 piloți și-au asigurat locurile pe grila de start a sezonului 2019. Astfel, Haas a anunțat că va miza în continuare pe Romain Grosjean și Kevin Magnussen, în timp ce rusul Daniil Kvyat va reveni la Toro Rosso. Aparent, Brendon Hartley are contract cu Toro Rosso pentru 2019, însă nu este clar dacă Red Bull îl va păstra pe neo-zeelandez și pentru un al doilea sezon la a doua echipă. 

Marele Premiu al Rusiei va avea loc duminică cu începere de la ora 14:10.

Rusia - Rezultate Calificări:

Comentarii (16)

  • Iar Bottas
    Rusilor le place Finlandia.
    2 2
  • Superbe imaginile de la interviurile de pe circuit..Hamilton aplaudat de catre spectatorii de pe circuit in momentul in care Bottas era intervievat de catre Di Resta.Cei 2 granzi si ma refer la Hamy si Vettel discutand si lasandu-l pe Bottas sa savureze momentul de bucurie. Si-n final imaginile cu Bottas si Hamilton discutand in timp ce Vettel era intervievat..
    7 2
  • Asa Bottas, nu te comporta ca un Bou, arde-l la dantura pe Ham Ham :))))
    15 13
  • Ferrari se duce pe conducta.
    Jumatate de secunda... e enorm.
    12 4
  • JugaruGabi@, au cea mai buna mașină, ce știu tu! Din cauza lui Vettel nu câștigă! Cel putin asa spun site-urile de specialitate de afară. Dacă nu ai aflat inca, vin in curand specialiștii si te informează
    6 18
  • @Vasilica575
    Mai omule, cum sa aiba cea mai buna masina Ferrari, uitati-va unde e Vettel. Si daca este vinovat Vettel...uitati-va unde e Kimi, la alte 0.3s fata de Vettel. E diferenta mare intre Mercedes si Ferrari, nu mai mancati atat ca Ferrari au cea mai buna masina, a fostt la un moment dat, cat de cat egale, mai degraba doar pilotul le facea egale..
    3 4
  • S-a jucat campionatul din Italia . M-am resemnat .
    4 1
  • Vettel pleaca din spatele lui Bottas - hmm, poate a sosit momentul revansei; vom vedea.
    0 3
  • @vasileo_75 am priceput aluzia, dar totusi Mercedes a progresat. Ferrari nu mai este nici macar la o zecime ca inainte.
    A cazut jos de tot. Tipic Ferrari dupa jumatatea sezonului.
    6 0
  • Exact, Ferrari au fost tot timpul in spatele celor de la Mercedes, doar ca la o diferenta foarte mica, acum sunt departe rau. Pe anumite circuite favorabile lor si cu măiestria mult blamatului Vettel au triumfat.
    Dar fanii Mercedes au văzut atunci o masina Ferrari net superioara, cand de fapt Ferrari s-a zbătut tot sezonul sa tina pasul cu Mercedes
    6 9
  • The Dot
    Trista situatia la Ferrari. Norocul nostru ca-l avem pe Vasile sa ne amuze.
    Fericiti cei saraci cu duhul.
    7 5
  • Ham campion-Merc campioana-decit aia cu mercedes se mai uita la cursa-kimi gogogohome
    3 9
  • @vasileo_75
    Adevarul este ca, Ferrari au avut o masina superioara pana la Monza.
    La Spa, Ferrari au avut o masina net superioara, pana si Hamilton era mirat, cum de nu l-a putut ajunge in urma pe Vettel si sa-l depaseasca pe un circuit favorabil monopostului Mercedes... Insa la Monza, cei de la Mercedes si-au luat revansa, si de atunci Mercedes a devenit o masina mai buna...
    Cred ca, in saptamana aia intre Spa si Monza, cei de la Mercedes au muncit 24/24, altfel nu inteleg cum au reusit sa imbunatateasca monopostul atat de bine.
    5 0
  • Vreo 10 curse Ferrari au avut cea mai buna masina. Vreo 10 curse in care Vettel a irosit sansele la titlu si a pierdut vreo 50 de puncte.
    Inainte sa-i mai luati apararea lui Vettel, poate va amintiti cum era sa piarda titlul cand in 2012 avea o masina cu 0,5 sec. mai rapida decat toti ceilalti.
    Principalul vinovat pentru dezastrul Ferrari din acest an este Vettel. Apoi echipa tehnica, pentru ca se pare ca au incetat dezvoltarea monopostului sau nu le-a iesit ce si-au propus. Dar Vettel trebuia sa fie acum lejer liderul campionatului. Masina aia Ferrari mergea ca pe sine.
    Nu trebuie sa fii specialist ca sa stii ca Vettel a pierdut puncte importante anul asta pe greseli de amator pe care le fac an de an. Nu poti sa castigi titlul cand tu esti un prapadit care o baga in gard cand ti-e lumea mai draga. Macar sa vina Perez, si ala o baga in garduri insa nu cere 40 de mil/an. 40 mil/an si in 2017 si 2018 si-a irosit singur sansele la titlu. Cel mai slab transfer in privinta raportului bani/rezultate.
    6 1
  • @vasileo_75
    Adevarul este ca, Ferrari au avut o masina superioara pana la Monza.
    La Spa, Ferrari au avut o masina net superioara, pana si Hamilton era mirat, cum de nu l-a putut ajunge in urma pe Vettel si sa-l depaseasca pe un circuit favorabil monopostului Mercedes... Insa la Monza, cei de la Mercedes si-au luat revansa, si de atunci Mercedes a devenit o masina mai buna...
    Cred ca, in saptamana aia intre Spa si Monza, cei de la Mercedes au muncit 24/24, altfel nu inteleg cum au reusit sa imbunatateasca monopostul atat de bine.
    4 0
  • Hamilton este campionul mondial in 2018 si sincer pe merit! Mercedes si-au dorit sa castige, in timp ce Vettel si Ferrari au castigat la nivelul declaratiilor. Din pacate, pentru Ferrari aici s-a terminat sansa. Cu putin noroc vor castiga prin 2021 cand se schimba regulamentul desi un cred. Problema nu este doar in greselile lui Vettel, problema este in managementul echipei, iti trebuie un leader care sa stie ce trebuie sa faca pentru a castiga, si doi piloti care sa lupte pentru Ferrari, Vettel si Raikkonen nu sunt acesti doi piloti. Uitati-va la cate duble au avut Mercedes in acest sezon, Ferrari au avut zero. Pur si simplu Vettel si Raikkonen nu au lucrat niciodata bine impreuna pentru Ferrari.

    Din pacate Marchionne a murit, Ferrari nu sunt interesati de aduca pe cineva din afara, nu au incercat sa se uite dupa alte manageri, desi am numai cuvinte de lauda pentru Arrivabenne, care este un manager extraordinar, trebuia lasat la fabrica sa se ocupe de echipa de acolo, nu avea ce sa caute pe circuit. In acelasi timp, echipa de strategi care are o singura persoana la Ferrari, si vreo 20(posibil 50) la Mercedes nu va niciodata sansa de a gandi strategii diferite pentru ambii piloti si nici de a se adapta conditiilor de pe circuit.

    Inchei prin a spune ca stiu din experienta ca Raikkonen nu s-a adaptat niciodata strategiilor gandite de echipa, de aia nu a reusit sa castige nici o cursa cu masina din 2017 sau 2018, pus si simplu cand incepe cursa, isi vede de treaba lui si nu mai este conectat la ce se intampla pe circuit.

    Sincer sa fiu, cei de la Ferrari au uitat de mult sa castige, nu au inteles nici cat de puternica este echipa Mercedes, sa nu uitam ca au peste 1200 de angajati, in timp ce Ferrari au vreo 700, poate 800 cu indulgenta. Degeaba au cei de la Ferrari cativa foarte talentati, pana la urma, pentru a testa diferite idei, implementa acele idei si mai ales a lupta serios cu Mercedes, trebuie o alta viziune.

    P.S. Scuze ca nu am mai postat dar sotia a nascut gemeni si am avut de treaba, stiti cum este, pregatesti camera, diferite lucruri de cumparat, de aranjat, mult de munca dar si o mare bucurie!

    Multa sanata si weekend placut in continuare!
    4 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru