Button, triumfator in Marele Premiu al Spaniei!

De Daniel Popescu
Publicat Duminica, 10.05.2009
Jenson Button si-a consolidat prima pozitie in clasament dupa ce a castigat cursa de la Barcelona, in timp ce Rubens Barrichelloa completat o noua dubla de senzatie pentru Brawn GP.

Brawn GP si-a continuat dominarea in Formula 1 si in Marele Premiu al Spaniei, in ciuda imbunatatirilor aduse de cea mai mare parte a echipelor.

Desi a fost depasit la start de coechipierul sau Rubens Barrichello, Jenson Button a profitat din plin de o strategie mult mai buna si a trecut primul linia de sosire. Punctul de referinta a fost alegerea lui Button de a efectua doar doua opriri la boxe, spre deosebire de Barrichello care a optat pentru o strategie cu trei realimentari.

Suprinzator, ultima pozitie pe podium i-a revenit lui Mark Webber, care a profitat la maxim de faptul ca a efectuat foarte tarziu ultima realimentare cu cosmbustibil, fapt ce i-a permis sa revina pe circuit in fata lui Massa si Vettel.

Massa a fost la un pas sa termine pe locul 4, insa Ferrari a comis din nou o grava eroare de strategie, punand combustibil la limita pentru pilotul brazilianul la ultima oprire la boxe. Astfel, Massa a fost obligat sa incetineasca ritmul in ultimele 10 tururi, iar in cele din urma a fost depasit fara probleme de Vettel si Fernando Alonso. Astfel, favoritul publicului local a terminat pe locul 5, in timp ce Massa s-a multumit doar cu locul 6.

Ultimele puncte puse in joc au fost obtinute de Nick Heidfeld si Nico Rosberg. Kimi Raikkonen a inregistrat un nou abandon, in timp ce McLaren a plecat acasa fara niciun punct de pe urma cursei de la Barcelona, Lewis Hamilton terminand doar pe pozitia a 9-a.

FILMUL CURSEI:

BUT(T)ONUL SECRET AL LUI BARRICHELLO

Rubens Barrichello a plecat excelent in cursa de pe locul 3 si a trecut pe prima pozitie dupa primul viraj, dupa ce i-a depasit lejer de Sebastian Vettel si coechipierul sau, Jenson Button. Contrar asteptarilor, Vettel a ratat complet startul si a fost depasit de Button si Felipe Massa, coborand pe locul 4. Pilotul Scuderiei Ferrari a urcat astfel o pozitie, avand de partea sa si avantajul unui rezervor mai plin decat al pilotilor Brawn GP.

CARNAGIUL DIN VIRAJUL 2

In cel de-al doilea viraj al cursei, nu mai putin de patru piloti au fost implicati intr-un accident colectiv, dupa ce Adrian Sutil a "taiat" sicana si a revenit pe circuit intr-un meleu de monoposturi, ciocnindu-se violent cu Jarno Trulli, care la randul sau a iesit foarte larg in acelasi viraj. In spatele celor doi, Sebastien Bourdais a franat violent pentru a evita un impact, insa coechipierul sau Sebastien Buemi, pozitionat chiar in spatele francezului, l-a lovit in plin. Monoposturile celor patru piloti implicati in acest dublu-accident au fost grav avariate, toti fiind nevoiti sa abandoneze.

Cei mai "sifonati" au fost cei de la Toro Rosso, care au ramas fara niciun pilot pe circuit in urma accidentului.

UN NOU DEZASTRU PENTRU FINLANDEZI

Din cauza ramasitelor monoposturilor prezente pe circuit, safety car-ul a fost trimis pe pista pana in turul 6, iar ulterior pozitionarea in cursa a ramas identica. Mark Webber si Fernando Alonso au oferit un duel electrizant pentru locul 5, insa pilotul Red Bull a reusit sa ramana in fata. De asemenea, Kimi Raikkonen a castigat 6 pozitii fata de start, concurand pe locul 10, cu doua pozitii mai sus decat Hamilton.

Heikki Kovalainen a parcurs doar 9 tururi inainte sa fie nevoit sa se retraga din cursa din cauza unor probleme tehnice, marcand astfel al 5-lea abandon al zilei. Pana la primele intrari la boxe survenite in turul 17, cursa a fost animata exclusiv de duelul dintre Nick Heidfeld si Raikkonen pentru locul 9. Pilotul Scuderiei Ferrari a incercat sa il depaseasca pe germen in primul viraj timp de cateva tururi, insa nu a reusit sa profite de sistemul KERS. In cele din urma, Raikkonen a incetinit si a oprit monopostul pe circuit in urma unor probleme tehnice, fiind nevoit sa abandoneze.

STRATEGII DIFERITE PENTRU BRAWN GP

Astfel, sperantele Scuderiei Ferrari s-au legat exclusiv de performanta lui Massa, insa vice-campionul mondial nu a reusit sa castige nicio pozitie in urma primelor intrari la boxe. Barrichello si Button au ramas astfel in frunte in urma realimentarii cu combustibil, conducand plutonul in fata lui Massa si Vettel. Totusi, strategia pilotilor Brawn GP a fost diferita, Barrichello optand pentru o strategie cu trei opriri la boxe, in timp ce Button a ales o strategie cu numai doua opriri. Astfel, pentru a-si asigura victoria, brazilianul a fost nevoit sa isi creeze un avans substantial, iar in momentul celei de-a doua opriri avea un avans de peste 13.5 secunde in fata coechipierului sau.

Heidfeld si Hamilton au efectuat prima oprire la boxe abia in turul 33, pilotul echipei BMW-Sauber mentinandu-se in fata campionului mondial prin prisma unui pitstop mult mai rapid. Hamilton a optat insa tot pentru pneuri soft, astfel ca ipoteza unei strategii cu o singura intrare la boxe a fost eliminata, pentru ca fiecare pilot este obligAt sa utilizeze in cursa ambele specificatii de cauciucuri.

BUTTON, DRUM LIBER SPRE VICTORIE

Massa si Vettel au efectuat simultan ultima oprire la boxe, brazilianul mentinandu-se in fata rivalului sau de la Red Bull Racing. La randul sau, Alonso a iesit chiar in fata lui Hamilton in urma celei de-a doua opriri la boxe, cei doi fosti coechipieri luptand roata la roata pentru locul 8.

Totusi, Hamilton a cedat rapid, mai ales ca urma sa mai efectueze inca o intrare la boxe, in urma careia s-a pozitionat pe locul 10, in afara punctelor. Button a efectuat ultima oprire la boxe in turul 49, iar Barrichello a revenit pe prima pozitie si s-a distantat la 15 secunde de coechipierul sau.

Barrichello a intrat la boxe in turul 50 si a reusit sa iasa pe circuit pe locul 2, la aproximativ 8 secunde in urma lui Button. Astfel, Brawn GP a devenit favorita certa pentru o noua dubla, in timp ce mark Webber a reusit performanta de a iesi pe locul 3 in urma ultimei opriri, in fata lui Massa si Vettel. Cel mai tanar castigator de Grand Prix din istorie s-a mentinut chiar in spatele lui Massa, incercand sa ii sustraga acestuia pozitia a patra.

O NOUA GAFA MARCA FERRARI

Cu numai 10 tururi inainte de final, Massa a fost informat de la boxe ca trebuie sa conserve combustibil pentru a nu fi obligat sa intre din nou la boxe pentru realimentare, iar cu numai patru tururi inainte de final, Vettel l-a depasit foarte usor pe Massa pentru locul 4, brazilianul fiind obligat sa incetineasca pentru a nu consuma prea mult combustibil. Ulterior, Alonso a reusit o performanta similara, desi se afla la peste 16 secunde in fata vice-campionului mondial.

UN NOU SUCCES PENTRU BRAWN GP

Astfel, podiumul a fost ocupat de Button, Barrichello si Webber, in timp ce Vettel si Alonso s-au pozitionat pe locurile 4 si 5 in fata lui Massa. Ultimele puncte puse in joc au fost obtinute de Nick Heidfeld si Nico Rosberg, cei doi fiind urmati de Hamilton, campionul mondial nereusind sa castige vreun punct in weekend.

Topul primilor 10 piloti a fost incheiat de Timo Glock, in timp ce ultimii piloti clasati au fost Robert Kubica, Nelson Piquet, Kazuki Nakajima si Giancarlo Fisichella.

Ferrari nu a fost scutita de probleme de fiabilitate nici in Spania, Raikkonen nereusind sa duca cursa la bun sfarsit, ratand astfel sa lupte pentru ultimele puncte puse in joc. Nici Kovalainen nu a avut o zi mai buna, finalndezul echipei McLaren inregistrand un nou abandon.

Celelalte patru abandonuri ale cursei au fost consemnate in primul tur, in urma accidentului in lant in care au fost implicati Trulli, Sutil, Bourdais si Buemi. Cel mai rapid tur de pista a fost realizat de Rubens Barrichello, care a fost cronometrat cu 1:22.762 in turul 28.

Clasamentul complet al Marelui Premiu al Spaniei este dispnibil aici.

Clasamentul general al pilotilor este disponibil aici, iar cel al constructorilor aici.

Comentarii (38)

  • felicitari Button!
    Brawn,o importanta optiune pentru campionat,Alonso o cursa foarte buna acasa:)
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Super cursa
    Bravo Felipe, noroc ca ati stiut cand trebuie sa luptati doar pentru puncte. Interesanta problema cu benzina, pe viitor speram la mai mult. Pacat de Kimi, mi se pare ca cutia de viteze l-a tradat, pacat.
    0 0
  • BRAVO FERRARI
    MASSA PUTEA SI IMPINGE PUTIN MASINA, ERA MAI BINE
    0 0
  • PACAT DE VETTEL
    PREA A STAT LA CUTIE, L-A URMAT PE MASSA CA UN CATEL CUMINTE
    0 0
  • vettel
    De el imi pare rau!
    0 0
  • ...
    Felicitari Brawn si Red Bull !
    0 0
  • ...
    cam naspa pentru ferrari, pacat de massa, putea sa termine pe locul 4, nush cum va inghite domenicalii aceste gafe...
    0 0
  • iar tvr abonament
    iar niste comentarii de rahat la o cursa frumoasa cu cei din tvr pe care nu-i doare capul de nimeni, pacat de barri ca nu e facut sa castige ci sa fie locotenent, vettel poate putea sa lupte un pic mai mult dar massa avea kers, care sincer sa fiu nu prea s-a vazut, oricum brawn si red bull sunt beton si sper sa ramana asa ca sa fie mai putina cearta aici pe automarket
    0 0
  • @ferrari
    sunteti o echipa de kkt! asta sunteti! pacat de piloti.inca putin si massa nu termina nici el cursa.RUSINE!
    0 0
  • Cursa
    superba de la start la finish. Brawn & Red Bull schimba total aerul la inaltime :) Mare pacat pt protagonistii de anul trecut (si aici intra, la gramada, Kimi & Ferrari ,McLaren si BMW)
    0 0
  • la ferrari este harababura
    dezastru total la ferrari, acestia au pierdut titluri mondiale si puncte importante din cauza strategiilor tampite, acest domenicali ar trebuii sa zboare, nu stiu de ce nu actioneaza Montezemolo, nicio strategie nu le iasa, ar trebui sa actioneze rapid, problemele tehnice le intelegem, dartampeniile nu. calculati cate puncte a pierdut ferrari din cauza idiotenilor:calificari massa malaesia, cursa kimi malaesia, kimi in china, kimi in calif din spania, massa in cursa din spania..si astea numai din anul asta, ar trebuii zburati toti de la conducere
    0 0
  • :(
    comentatorii au fost iar dezastru!
    0 0
  • COMENTARII TVR
    NU LE PASA DE CE SPUNE LUMEA , DE PETITII SAU ALTE CHESTII DE GENUL ACESTA, CA SA NU FIE SINGURI SI CA SA FACA DE RUSINE SI PE ALTI MAI ADUC PE CATE UNUL PE ACOLO SI IESE SI MAI MARE CIRC, MA BUCUR CA NU AU LUAT MOTO GP CA ERA CLAR O TELEVIZIUNE CE KKT
    0 0
  • ctlnmihai
    Button, triumfator in Marele Premiu al Spaniei!
    2009 nu va fi anul celor de la Ferrari sau de la Mclaren..Kimi are o noua problema:
    deoarece aripile spate ale monoposturilor din fata lui sunt prea inalte ,nu poate vedea luminile care semnalizeaza startul cursei...http://www.f1complete.com/content/view/12661/900/
    0 0
  • ctlnmihai
    @comentatori..
    Intr-adevar sunt depasiti dar trebuie sa ne multumim k reusim sa vedem la tvr 1 campionatul mondial de f 1
    0 0
  • comentatori tvr
    pacat de Marinescu,a venit si a suportat glumele proaste a lu mikiduta mustaciosu,bine macar ca acum n-e lasa sa auzim comunicarea prin radio in timpul cursei :)) hai ca se poate,poate n-e lasati sa n-e bucuram si noi de curse fara voi la pupitru de comentatori :)) felicitari castigatorilor.
    0 0
  • tvr
    lasa ca atunci cand s-o intoarce miki in bucuresti ii selecteaza viky niste videoclipuri cu nicole ca sa se mai degajeze si ei putin =))
    0 0
  • rayn380
    Comentatori de kko
    nu mai puteam de ras cand rostea numele iubitei lui Lewis, Nicole Scherzinger......:))))))), ce handicapat mare poate sa fie miki asta, pe langa faptul ca is pe langa situatie......jenant comentariu
    0 0
  • mai rau
    sa nu-i arate lui hamilton cand o veni pe la noi poze cu el si nicole :))))
    0 0
  • @ Alexandra1710
    Mi se pare dupa o dominanta de 8 ani din 10 au si ei probleme , sa ne amintim ca intre 1991 si 1996 au castigat in total de 5 curse ! S-ar putea sa fie si mai rau , DAR eu o sa tin cu Ferrari si la bine si la rau , pilotii au intotdeauna varianta de iesire din contract , oricum incaseseaza multi de la echipa deci nu vad care e problema ta ..... sa stii ca This is F1 :P
    0 0
  • dati si voi commenturi imotriva comentatorilor idioti
    Dati si voi commenturi imotriva comentatorilor astia idioti de la tvr!
    aici link tvr

    http://tvr.ro/articol.php?id=62460&c=137#
    0 1
  • @DANYEL
    Am scris. Haideti fratilor scrieti si voi la linkul de mai sus de pe site-ul TVR. Poate miscam ceva.
    0 1
  • @comentatori
    Si cand ma gandesc ca am dat mana cu Miki pe Otopeni... L`am intrebat ce parere are despre Automarket si mi`a raspuns in 2 peri ca e site bun. La intrebarea despre informatiile pe care le are despre F1 mi`a raspuns ca se grabeste sa prinda zborul. Ma lasa rece , chiar TVR(prin banii nostri) nu poate angaja un competent?!? Mi se pare injositor, macar pentru un sport pe care`l consider "rege" , practicat de gentlemani, sa nu i se acorde o importanta cat de cat . In rest, vedem scandaluri si injuraturi la "fotbal" (macar de ar fi sportul ce`i poarta numele) sport practicat de niste incompetenti "slabi" la minte. NU SE POATE ASA CEVA!!! Aporpos , cine merge la Hungaroring? Astept ceva raspunsuri! va multumesc!
    0 1
  • Miki si Viki nu o sa plece niciodata
    Pentru ca detin firma care a cumparat drepturile de difuzare a F1 in Romania si ei o revand TVR-ului. Deci Televiziunea Romana nu are optiuni.
    0 0
  • drepturi de difuzare!
    exact.Aici ne-au dat MAT:)
    0 0
  • @Jolerto
    nu,nu asta e F1.F1 e un sport minunat.ce vedem noi azi e o mascarada.iar Ferrari e actorul principal.Domane ajuta sa plece Kimi la o alta echipa anul viitor! una care sa stie sa-l aprecieze asa cum merita!
    0 0
  • @Alexandra1710
    sa nu fim patetici,totusi..:)pana la urma are un titlu cu Ferrari,iar Kimi nu e singur pe pista:))),vor si altii sa fie campioni;)
    0 0
  • Ferarri
    imi pare rau ,dar trebuie sa o spun , nici Shumi nu a fost iubit de ecgipa pna nu a discutat cu echipa tehnica ceea ce Kimi nu face cu inginerii, in rest Ferarri o echipa in degridolada......Kimi ar trebuiii sa ia o pauza ....este paralele cu tot ce se intampla
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Alexandra1710
    Si care este echipa care il aprecieaza cum merita? Adica la Sauber a fost descoperit ca talent, la McLaren a fost slefuit si la Ferrari este pur si simplu la apogeu. Anul trecut a dat-o rau de tot in bara si totusi Ferrari l-au ajutat. Anul asta echipa o da in bara si este randul lui Kimi sa-i ajute. Eu zic ca se numeste, a fii intro echipa.
    0 0
  • Asa este
    Alexandra1710 de NeoGalaxy 10.05.2009, 23:04
    Si care este echipa care il aprecieaza cum merita? Adica la Sauber a fost descoperit ca talent, la McLaren a fost slefuit si la Ferrari este pur si simplu la apogeu. Anul trecut a dat-o rau de tot in bara si totusi Ferrari l-au ajutat. Anul asta echipa o da in bara si este randul lui Kimi sa-i ajute. Eu zic ca se numeste, a fii intro echipa.

    tin cu ferarri de ani de zile din anii 80..........
    KIMI
    cred ca ar fi bine sa ia o pauza ...este complet depasit de evenimente
    0 0
  • Incotro???
    F1 incepe sa devina plictisitoare. In 2005-2006 s-au luptat pt titlu Alonso si Schumacher, Renault si Ferrari -si asta pana in ultima cursa. In 2007 erau 4 piloti in lupta pt titlu. Anul trecut a fost un sezon exceptional - lupta foarte stransa pe parcursul intregului sezon intre Hamilton si Massa, Kubica, si Kimi (la inceput, ca apoi sa-l urmareasca ghinionul). Nu cred ca au fost pe parcursul intregului sezon la distanta mai mare de 10 puncte.

    Daca ambitiosul si bataiosul, pe alocuri chiar obraznicul Hamilton castiga o cursa, venea randul lui Massa sa vina cu o contravictorie si dupa cum stiti campionatul a durat pana pe ultimele sute de metri, la propriu. Ambitia lui Hamilton de a face orice pt a castiga, determinarea si munca enorma depusa de Massa pentru acelasi titlu ma faceau sa urmaresc fiecare cursa cu sufletul la gura. Doi piloti de exceptie, doua personalitati diferite dar totusi demni de admiratie. Cred ca pana la urma si asta este scopul sportului, pt ca acei bravi care sunt capabili sa lupte pana in ultima clipa si cu sacrificii enorme sa fie exemplu pt noi, "muritorii de rand". Si nu ma refer doar la Formula 1. Oare cine din noi cel putin in copilarie n-a visat macar odata sa fie un campion? Si asta educa in noi spiritul de a deveni niste campioni in mediul in care ne aflam, in relatiile cu ceilalti, sa incercam sa ne depasim limitele si sa devenim mai buni...

    Acum cand vad ca un pilot are o masina clar mai performanta decat celelalte, si reuseste "performanta" de a rata 2 starturi si totusi cu o usurinta banala sa castige cursa ma pune putin pe ganduri. Unde este competitia, unde e spactacolul?

    Am impresia ca a doua jumatate a campionatului va fi foarte plictisitoare pt ca foarte probabil vom cunoaste deja cine e campion. Sau sunteti in stare sa urmariti curse si dupa?

    Am tentatia tot mai mult sa ma orientez catre competitii unde pilotul joaca un rol mai mare, nu doar masina. Pe de alta parte este si un campionat alt costructorilor... Fiindca cand sunt in aceeleasi conditii poti aprecia ca de ex. Vetel nu este chiar un super-erou (poate e de vina inca putina experienta); Hamilton se bate chiar si cand e in pluton si cu orice pret; Alonso - nu stiu ce sa mai cred; Massa - dupa parerea e mea cel mai fair-play pilot, Kimi - o eterna victima (sincer inca nu m-am decis - asa considera el sau fanii sai???); Kubica - am impresia ca in curand o sa-l vedem in alta competitie; Button - cred ca e un pilot bun dar parca prea usor castiga cursele. Ce sa mai zic... in afara de noapte buna, ca sa nu va plictisesc prea mult ;)
    1 0
  • @ Alexandra1710
    daca crezi ca F1 trebuie interpretat ca un sport , te inseli , desi e minunat :D , dar in primul rand e un grup restrans (grup al bogatasilor mondiale....nu nea Gigi & friends ) jucand cu jucariile , mai sunt care vin , care plec , ne face ca noi sa credem ca e o competitie , dar e bine calculat si deseori sincronizat , si chiar nu oricine se umbla pe acolo...
    0 0
  • Formula 1
    eu n-as fi chiar atat de "trist":),cred ca devenim mult prea melancolici.Uitam ca deseori in perioada Schumi ne uitam la curse stiind cine va iesi campion.O cursa de F1 are multe ingrediente.Acum avem alti protagonisti iar chestiunea asta ne descumpaneste,nu-i asa?Hai sa privim F1 ca un fenomen,poate ceva sport,mult bussines,recunoastem ca ne atrage.Sunt absolut convins ca va fi mult spectacol.Vreti sa spuneti ca atunci cand se bateau doar doua echipe era mai fair?Atunci nu contau masinile si conta pilotul?Sa fim seriosi,masina va avea aceeasi pondere ca inainte,nu de alta dar,indiferent de regulamente,ingineria se duce inainte,vor fi tehnicieni de geniu care sa "scoata iepurasul din joben",iar daca va exista si omul potrivit la volan,ei bine,iata formula succesului:)...Daca nu intelegem lucrurile astea,cred ca vom sta aici si vom comenta cursele din anii '80,'90...:)),doar avem timp,nu-i asa?
    0 0
  • KIMI
    Nu inteleg de ce toata lumea il punea la zid pe KIMI, sincer anul acesta nu a gresit el personal cu nimic. Ori a fost "tradat" de masina, ori echipa a gresit cu ceva! Anul trecut nu l-am vazut motivat deloc. In rest parerea mea este ca toti piloti din F1 nu sunt buni, sunt niste piloti excelenti, singura diferenta mare intre ei o face masina pe care o conduc. Ganditi-va la Buttun in acest moment intr-un Forec India??? Ar mai fii in fata? Sau Hamilton in Forec India, l-ar mai ajuta sa fac depasiriile pe care la face?????
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Ruxanda
    Este evident ca pilotii din F1 nu sunt piloti sunt cu totul altceva. Super piloti sau poate singurii piloti adevarati. Ei si cei din raliu. Pilotii care conduc masini de strada sau orice alt tip de masini sunt doar niste amatori. Din pacate problema cu Kimi este ceva mai complicata. Parerea mea, este ca tine foarte mult de tipul de persoana, genul de personala, care este Kimi. Kimi este retras. Nu avea ce cauta la Ferrari, pentru ca ei sunt obisnuiti cu persoane gen Felipe si orice alt pilot latin este ca la el acasa. Kimi este foarte talentat, este un pilot extraordinar, dar nu are nici o treaba cu relatiile umane. Nu sta de vorba cu cei de la Ferrari, nu ia parte la intalniri, nu are ce discuta nici cu Schumi, Felipe sau, probabil chiar cei din staff-ul lui. Este un baiat foarte bun dar retras. Sau mai bine zis, necomunicativ. Asta este problema si aici nu se poate face nimic. Nu tine de fani, de masini sau de chestii tehnice. Tine de personalitatea lui Kimi. Personal imi pare rau ca a venit la Ferrari, pentru ca stiam ca nu se poata mula pe personalitatea echipei. Iar echipa este in general o echipa latina. Sper sa nu credeti ca-l jignesc sau asa ceva. Imi place ca pilot, sunt mare fan al lui dar nu uit sa fiu onest cu el si cu restul fanilor. Cand greseste, greseste, cand este bun. bravo lui. Imi este greu sa accept ca poate gresi, dar macar are curajul de a spune cand a gresit. Nu ca altii fani sau alti piloti.
    0 0
  • @comentarii la adresa lui Kimi
    da...kimi e depasit.....WE DON'T GIVE A DAMN THING ABOUT YOU! :-j :-j :-j
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Alexandra1710
    Relax, Kimi doesn't give a damn thing about you too also!
    0 0
  • @NeoGlalaxy
    aha...k zici tu :)):)):)) :-j
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru