Campionul confirmă revenirea: Hamilton a câştigat cursa din Canada în faţa lui Vettel datorită unei strategii mai bune pentru pneuri

de Daniel Popescu
Duminica, 12.06.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lewis Hamilton a obţinut duminică la Montreal a doua victorie consecutivă a sezonului datorită unei strategii mai bune pentru pneuri prin care şi-a răscumpărat greşeala unui start ratat în urma căruia a fost depăşit de Sebastian Vettel.

Contrar tuturor previziunilor meteo, Marele Premiu al Canadei a fost ocolit de ploaie, iar spectacolul a avut parţial de suferit, însă Lewis Hamilton a reuşit să-şi adjudece victoria în faţa lui Sebastian Vettel şi a unui surprinzător Valtteri Bottas.

Piloţii Mercedes au avut încă o dată parte de un start modest, iar Hamilton a încercat să-i blocheze calea coechipierului Nico Rosberg. După un start lansat, Vettel a profitat de spaţiul liber lăsat de Hamilton pe partea stângă şi a ţâşnit pe primul loc, în timp ce piloţii Mercedes s-au acroşat uşor în al doilea viraj.

Hamilton s-a menţinut pe locul 2 în spatele lui Vettel, însă Rosberg a fost nevoit să iasă în decor şi a revenit abia pe locul 9. Pe parcursul primului stint, Vettel s-a menţinut la circa o secundă în faţa lui Hamilton, iar în spate Max Verstappen l-a depăşit pe Daniel Ricciardo pentru locul 3, însă a rămas la circa 5 secunde în spatele britanicului.

Un abandon suferit de Jenson Button din cauza unei defecţiuni la motor a generat un Safety Car Virtual, iar Vettel şi Kimi Raikkonen au intrat la boxe pentru a se echipa cu pneuri supersoft în locul celor ultrasoft, element care a sugerat adoptarea unei strategii cu două opriri la standuri. Revenit pe locul 4 la circa 11 secunde în spatele noului lider Hamilton, Vettel a avut nevoie de numai câteva tururi pentru a-i depăşi succesiv cu sistemul DRS pe Ricciardo şi Verstappen şi pentru a urca astfel pe locul 2.

Strategia câştigătoare a lui Hamilton

Urmareste Automarket
Hamilton a aşteptat intrarea la boxe până în turul 25, când avansul său în faţa lui Vettel scăzuse la 5 secunde.
Britanicul a optat pentru pneuri soft cu strategia de a le folosi până la sfârşitul cursei şi s-a menţinut la circa 10 secunde în spatele lui Vettel. Cel de-al doilea stint nu a adus schimbări majore în pluton, iar Raikkonen şi Vettel au intrat primii la boxe pentru pneurile soft înainte de stintul final.

Germanul a revenit la numai 7 secunde în spatele lui Hamilton, iar speranţele sale la victorie s-au legat de o eventuală intrare la boxe a britanicului. Totuşi, Hamilton a reuşit să păstreze un ritm constant foarte bun şi să gestioneze pneurile în mod corespunzător, motiv pentru care a rămas pe circuit. Vettel a realizat că rivalul său nu va intra la boxe, astfel că a forţat şi a comis o greşeală minoră cu 8 tururi înainte de final. Hamilton şi-a trecut astfel în cont a doua victorie consecutivă, iar lupta pentru titlul mondial cu Rosberg şi Vettel devine şi mai palpitantă.

În spatele celor doi piloţi care au luptat pentru victorie, Verstappen părea favorit să obţină ultimul loc pe podium, iar după primul pitstop a scăpat şi de ameninţarea lui Ricciardo, care a pierdut un loc în favoarea lui Raikkonen.

În spatele acestora s-a aflat însă Valtteri Bottas, iar pilotul echipei Williams a fost singurul din top 10 care a copiat strategia lui Hamilton şi a efectuat o singură oprire la boxe. Acest lucru i-a permis să progreseze până pe locul 3 şi să obţină astfel primul podium pentru Williams din acest sezon.

Pariul riscant al lui Rosberg

Verstappen a coborât pe locul 4, iar în finalul cursei olandezul s-a văzut atacat de Nico Rosberg, care i-a devansat pe Raikkonen şi Ricciardo pentru a ajunge pe 5.

Germanul l-a atacat de mai multe ori pe Verstappen în ultimele tururi, însă olandezul a rezistat cu brio până la finalul penultimului tur. Înainte de intrarea în ultimul viraj, Rosberg a forţat, a depăşit, dar a derapat şi a pierdut controlul volanului.

Verstappen şi-a păstrat astfel locul 4, iar Rosberg a terminat pe 5 datorită avansului substanţial pe care îl avea în faţa lui Raikkonen, Ricciardo şi Nico Hulkenberg. Ultimele două locuri care aduc puncte au fost ocupate de Carlos Sainz (Toro Rosso) şi Sergio Perez (Force India), în timp ce McLaren nu a obţinut niciun punct după ce Fernando Alonso a terminat doar pe 11.

Canada - Rezultate cursă:  

Comentarii (33)

  • fabuloasa strategie Ferrari loveste din nou....
    36 3
  • looool Bravo Hamilton. Astia de la Ferrari sunt retardati, nu stiu nici macar cand sa schimbe pneurile. In primul stint puteau sa stea 15 tururi sau 20 dar nu, ei sa schimbe repede... au fost primii care au schimbat si primii care au pierdut cursa. Ce dezamagire... degeaba se chinuie inginerii sa pregateasca masina, degeaba se chinuie Vettel sa fie cat mai in fata... vine strategia sa le ruineze cursa. Iar Raikkonen... cred ca a uitat de mult cum se lupta intr-o cursa sau cum se face un tur rapid.
    27 12
  • “Float like a butterfly, sting like a bee.” Frumos tributul adus de Hamilton lui Muhammad Ali. Cat despre cursa, sper ca Ferrari sa nu fie doar un foc de paie. e nevoie de cel putin inca o echipa acolo langa Mercedes. Nici RB nu a aratat rau, iar Verstappen arata din ce in ce mai bine. Rosberg e si va fi totdeauna un pilot mediocru cu o masina exceptionala.
    31 6
  • Pfuuu...era prea frumos sa fie adevarat! Oricum, felicitari pentru acel incredibil start! Siiii, ultime felicitari, dar cu toata inima, lui Verstappen care a luptat minunat!
    20 3
  • Bravo Lewis ...bravo Vettel si inca un mare BRAVO lui Verstapen care nu i-a dat nici o sansa unui Rosberg orbit de furie ca nu poate depasi un "copil"......hahaha !!!!
    22 4
  • Domnilor,eu am fost sa ma omenesc, si mi-a venit o idee despre cum ar putea deveni F1 mai spectaculoasa.
    O luam cu calificarile: vrei sa fie pilotii pe circuit? Le cumulezi timpii din Q1, Q2 si Q3, si le pui la dispozitie cate seturi de pneuri vor...din cele mai moi.
    Pe urma, in cursa, ii pui sa plece cu pneurile cele mai rezistente( sa zicem s,ss si us): pleci pe soft-uri, ca nu poti sa mergi cu rezervorul plin si cu gumele cele mai moi, apoi treci pe ss si faci finalul, cand e masina mai usoara, cu us. Si ai boxele deschise doar doua tururi. Spre ex: schimbi intre tururile 20-22, apoi 34-36 si 42-44...cine n-o face, e descalificat.Daca suferi vreo avarie, intri,schimbi aripa, dar nu intervi asupra pneurilor...si cred ca ar fi mai spectaculoase cursele si nu disputate la boxe.
    P.S.: pana-n Australia eu renunt sa ma mai uit la vreo cursa de F1!
    11 28
  • @91schumi
    Du-te si omeneste-te in continuare.
    23 2
  • serban
    Nota 10 pentru strategii Mercedes, pentru Lewis și pentru Max, nota 9 pentru Seb, nota 0 pentru strategii Ferrari, pentru McLaren per total, pentru relicvele Kimi și Alonso. Dacă și acum îmi spuneți că primul, Kimi, își mai are locul în F1 ...
    8 13
  • Hamilton, continua cu starturile foarte proaste, de data asta a avut noroc si mai ales sange rece cand l-a trimis pe rosberg in boscheti, neamtul a vazut la randu-i cum e sa fii impins la mantinela vis-a-vis de episodul spania! Desi tin cu hamilton imi pare rau de vettel, merita sa castige la ce start a avut si nu inteleg strategia ferrari, initial am crezut ca vor sa strice strategia celor de la mercedes dar au facut-o de oaie, oricum suspansul a fost pe masura, pneurile lui hamilton puteau ceda! Si totusi, ferrari a vazut foarte bine la monte carlo ca hamilton isi schimba strategia din mers cand rivalul din fata opteaza pentru alta abordare a opririlor la boxe. Am scris prea multe bazaconii si trebuia sa spun doar atat. Verstappen a fost pilotul cursei, in opinia mea! Ia dat momeli lui Rosberg de i-a-ncovrigat volanul spunandu-i: pe langa trasa ideala - momeala mea te-arunca afara!
    14 5
  • Ha,ha,ha...
    Pe scurt : atata timp cat cu monopostul Mercedes se poate termina cursa cu o oprire in minus,ceilanti nu au nici o sansa la castigarea vreunei curse disputata fara evenimente pentru Hamilton sau Rosberg...indiferent de strategiile adoptate de Ferrari sau RBR !
    9 3
  • @Hami, cred ca esti suficient de matur incat sa realizezi ca nu pilotul face strategia, ci echipa.

    Cat despre cursa: Rosberg... zob! Chit ca tin cu el dintre cei doi piloti Mercedes... e zob!! Era evident ca nu avea cum sa treaca de Hamilton in prima sicana. Iar la faza cu Verstappen, s-a precipitat, mai avea un tur in care putea face manevra.

    Verstappen e bun. Stie sa se apere. Cred ca daca se inlesnea putin regulamentul si ii lasa sa se apere cu mai mult de o miscare, aveam o activitate impresionanta intre Rosberg si pusti.
    13 3
  • Echipa face strategiii....., din echipa face parte si pilotul. Vetel a pierdut cursa si datorita celor 3 greseli, in special datorita primei. Ma bucur de faptul ca fer, red, wil, sunt aproape de merc si probabil vom avea spectacol, o pana lenta ....,o nesimtire.... schimband strategii, si poate si pe cel ales....
    5 0
  • sa vazut diferenta intre un pilot interesat sa lupte(vestapen)si un pilot dezinteresat care sta doar la volan(kimi),ferrari trebuie sa faca o schimbare ,si la pilot si la strategii..
    8 4
  • Cred ca intre Ferrari si Mercedes e o diferenta de 5-10 cai in favoarea Mercedes. Ferrari mai au doar un pic de lucru la motor si ceva mai mult la sasiu. Sasiul cred ca este aproape destul de bun pentru a lupta cu Mercedes si Redbull insa sufera un pic pe virajele stranse aici din ce se scrie din cauza suspensiei push-rod care a inlocuit pull -rod si pe o pista rece aduce mai greu pneurile in temperatura din ce observ decat concurentii directi. Chestia cu pneurile e si un avantaj, din ce vad masina uzeaza mai greu pneurile decat celelalte masini. Insa pe o pista rece se poate sa-i coste victoria.

    Pentru cei ce posteaza aici declar ca sunt fan Ferrari.

    Felicitari Hamilton. Seb a incercat, insa cred ca pista a fost prea rece ieri, dovada fiind cred: Seb a adus supersofturile in temperatura fara probleme si a demonstrat, zic eu, o aderenta mai buna ca Mercedes, Softurile fiind un compus mai dur cred, si poate care se incalzesc mai greu, s-a vazut ca Seb s-a chinuit cand incerca sa se apropie de Lewis.

    Bravo si lui Max. Din pacate masina RBR n-are putere suficienta sa se bata cu Mercedes.
    7 2
  • Jugaru, sa fim serioși, echipa face strategia in funcție de datele furnizate de pilot, știu ca o sa spui ca au date de telemetrie si etc etc etc dar ieri s-a văzut destul de clar ...când Hamilton a pierdut controlul pe puntea fata, a intrat imediat la boxe si nu cred ca echipa a simțit in monopost lipsa de aderentă! Sa numai vorbim de Monaco unde acolo cel mai mare strateg a fost însuși hamilton de a stat pe un circuit umed cu supersofturile pana a uitat de ele, sau ...tot echipa simțea onboard comportamentul pneurilor?
    9 3
  • Max si-a batut joc de Rosberg dar cred ca aceeasi "sorti de izbanda" i-ar fi avut oricare alt pilot de pe grila. E bun pustiul intr-o curse fara ziduri de protectie chiar langa asfalt, cu o masina buna si-ar bate joc de toti ceilalti. Mi-a placut ordinul de echipa al Rbr in momentul in care se apropiase Ricii de Max, insa Max nu i-a facut zile negre lui Ricci ci doar si-a vazut de drum, daca Ricci incerca sa il depaseasca, probabil il lasa dar a inceput sa forteze nitel si s-a departat de Daniel, asa ca nu a mai fost nevoie sa se lase depasit.
    Eu personal, cred ca daca ferrari adopota o singura oprire la boxe, vedeam mai mult spectacol intre Vettel si Hamilton, Ham era cand mai rapid decat Vettel pe ultrasoft, cand vettel era mai rapid. Mi-ar fi placut sa vad o cursa bara la bara intre cei doi si chiar cred ca daca Hamilton il depasea pe Vettel(daca, s-a vazut ca nu prea s-au putut efectua depasiri, Rosberg a avut nevoie sa schimbe pneurile ca sa il poata depasi pe Bottas si pe Ricci, bla-bla ieftin cu "warnings" pe volan.
    Bravo Bottas, nu inteleg pe unde a pilotat monpostul de a ajuns pe 3, era mult mai slab decat cei din fata lui inainte de intrarea la boxe, cum a trecut, pe unde si-a facut loc dar a ajuns pe 3. Cum naiba a ajuns Max pe 4, era mai rapid decat Bottas?
    Rosberg, ai noroc cu echipa si cu problemele tehnice ale lui Hamilton, in rest este mult mai bun ham-ham. Nu imi este rusine nici cu Hami care a inceput sa aiba starturi foarte proaste si ii permite lui Rosberg sa ii puna probleme la start, majoritatea s-au rezolvat cu incidente in cursa pentru unul sau pentru altul. Esti in pole, ai o distanta intre 1 si 2, sau pur si simplu a invatat si Rosberg cum sa ia starturi mai bune.
    Un lucru m-a deranjat foarte mult, atat Vettel cat si Hamilton l-au tratat cu spatele pe Bottas atat pe pdoiumul de premiere, cat si spatele podumului. Omul chiar a incercat sa bata sticla de sampanie cu Vettel, nici nu l-a sesizat, Valteri nu a jignit pe nimeni niciodata, e clar, nu are nicio sansa sa ajunga la ferrari cat este Vettel acolo.

    @automarket, publicati si voi niste stiri despre Mick Schumacher, din cate am inteles de la prezentatori de la Digi, este in lupta pentru titlul din formula 4 italiana si din cea germana.
    9 2
  • Senna Fan
    Cursa mi-a confirmat inca o data ca Ferrari este langa Mercedes in regim de cursa. Mai au totusi o problema: pilotii.
    Vettel a gresit de 4 ori in cursa (de trei ori in ultima sicana) si o data in acul de par.

    Anul acesta nu vad vreo victorie pentru Ferrari, din pacate pentru spectacol.
    21 6
  • F1_Fan
    @Hami: Hamilton n-are nici o treaba cu strategia, de fapt asta a declarat singurel dupa cursa de ieri. Echipa a mers pe doua opriri la boxe dar cand au vazut ca cei de la Ferrari, mai intai prin Vettel si dupa aia prin Raikkonen intra la boxe, au trecut pe o singura oprire la boxa. De ce au facut schimbarea? Pentru ca Hamilton nu era fortat de nimeni sa recupereze timp, era singur in cursa lui. Singurul pericol era Vettel si Ferrari i-au ruinat strategia din turul 11. In cursa din Monaco s-a vazut un singur lucru, cei de la Mercedes nu mai cum sa dezvolte monopostul, pentru ca asta este maximum, pe care ii poate atinge. Aduc diferite variante dar in fiecare cursa au mers pe burta adica o singura strategie: cat mai putine intrari la boxe. De ce? Simplu, pentru ca restul au gresit, in Monaco au fost cei de la Red Bull, in Canada cei de la Ferrari. Mercedes are un avantaj foarte bun, si simplu: pur si simplu isi fac cursa lor. In timp ce.. sa zicem cei de la Ferrari sunt sub presiune sa castige o cursa, isi fac rau cu mana lor, pentru ca in loc sa analizeze situatia, fac schimbari numai de dragul de a schimba ceva, la fel si cei de la Red Bull. O comparatie simpla: cei de la Mercedes isi vad de treaba lor, restul se prostesc. Ca dovada, cursele din Monaco si Canada.. pierdute de Red Bull si Ferrari din cauza... unor decizii neinspirate. Isi doresc prea mult sa castige, si de fiecare data a iesit prost. De ce? Pentru ca sunt sub presiune.

    Personal nu cred ca a fost ok ca Hamilton sa-l impinga pe Rosberg dar cred ca Rosberg realmente nu intelege cum sta treaba in F1 si ca tot ceea ce conteaza sunt punctele nu atitudinea lui fata de coechipier. Hamilton nu da doi bani pe nimeni in afara de el, nici macar pe echipa. Rosberg nu intelege asta si... pierde. La fel la Red Bull, Ricciardo nu intelege ca noul star al echipei este Verstappen, si el nu mai conteaza, echipa se va concentra integral pe Verstappen, pentru ca deh... noul star ce-i faci. Ca dovada in cursa de ieri, Ricciardo se chinuia degeaba sa-l ajunga pe Verstappen, in timp ce acesta isi pastra pneurile pentru mai tarziu... De aia au si pierdut locul 3 ambii piloti Red Bull... s-au batut degeaba si si-au tocat pneurile.

    Cei de la Ferrari si Red Bull, poate ii vor bate pe cei de la Mercedes, pentru ca sunt foarte aproape dar o vor face cand nu mai conteaza daca nu vor intelege ca cei de la Mercedes au o alta strategie decat ei. Pur si simplu s-a schimbat treaba, cei de la Mercedes merg pe o alta strategie, iar cei de la Ferrari si Red Bull, trebuie sa schimbe dupa pilotii Mercedes in fiecare cursa. Aia este singura sansa de a castiga, iar asta se va putea proba in orice cursa inclusiv cursa viitoare din Baku.
    10 3
  • F1_Fan
    P.S. Iar Raikkonen... n-a reusit nici timpi macar similari cu cei reusiti de Vettel...
    6 0
  • F1_Fan
    @Hamilton a gresit de doua ori, asta daca ignoram startul. Iar Vettel nu a gresit la inceput, a trebuit sa evite doua pasari, cred ca erau pescarusi.
    6 0
  • Amuzanta conversatia din tre Raikonnen si echipa, echipa ii zice sa nu mai forteze in halul ala dar el de colo"cum naiba sa nu fortez cand ii am pe cei 2 din spate care ma vaneaza?" =)) Ma rog, nu stiu ce a fortat el, i-a tinut bine in spate mult timp pe Ricci, Bottas sio Rosberg dar comparabilcu timpii lui Vettel...
    7 1
  • GrosJan
    e, acum putem spune ca Verstappen a confirmat, e un pilot de calibru
    7 0
  • zic si eu
    Cu riscul de a ma umple de manute rosii, risc un comentariu impotriva curentului general de opinie.
    Vad o multime de comentatori in extaz dupa cursa lui Hamilton. Eu nu ma uit la F1 decat de fo' 25 de ani ca atare nu prea inteleg ce inseamna cursa buna a lui Hamilton? Ca s-a tinut bine de volan si nu a dat cu masina de pereti, ca s-a lasat depasit de Vettel ca unul de la coada cursei, ca in loc sa se ocupe de pastrarea locului castigat in calificari el era mai ingrijorat de cum sa-l blocheze pe Rosberg?
    Cand am inceput eu sa ma uit la curse un pilot bun era acela care depasea, care scotea timpi buni si pozitii fruntase cu masini mai putin performante, care recupera 10-15 pozitii intr-o cursa, care castiga cu 3 opriri cand ceilalti faceau 1 maxim 2 etc,etc.
    Cu siguranta ca au fost ani cand Hamilton a fost un pilot bun, chiar foarte bun, dar anul acesta pilotajul lui mie mi se pare banal. Exceptand poate Monte Carlo, nu a avut cursa fara greseli, unele chiar foarte grave. Mi se pare ca este concentrat mai mult pe cum il poate bloca pe Rosberg decat pe ce poate el, ca pilot.
    Marele lui noroc este ca Rosberg este un pilot de pluton, mediocru in comparatie cu ce piloti sunt in F1 astazi. Iar faptul ca Hamilton se streseaza si gafaie in fata unui asemenea pilot, nu face decat sa ne arate lipsa de forma pe care o manifesta anul acesta.
    Cu siguranta si mediocritatea lui Rosberg este un factor demotivant pentru Hamilton. Daca acesta ar fi avut un coechipier mai competitiv, s-ar fi concentrat mai mult si nu ar mai fi condus precum un sofer de RATB, a carui grija este doar sa nu dea cu masina peste un stalp sau un pieton si sa aiba grija sa nu-si taie gumele, ca i se imputa.
    17 11
  • Zici si tu
    Dar zici degeaba, te pierzi in propriile gânduri, ce ai vrea? Ca Hamilton sa ii deschidă poarta lui Rosberg? Sau sa ii spune, poftim titlul, treci de mine! Ai scris o întreaga polologie exact cum ți-ai pus si numele! Zici si tu, dar dacă te uiți la unele dintre duelurile Senna va Prost ai sa vezi si ai sa zici la propriu ca ai început sa te uiți la F1 cu un an mai târziu peste aia 25 in care te-ai uitat degeaba.
    3 3
  • Ma intreb daca pe monopostul lui Hamilton ar scrie Ferrari si ar fi si rosu, cum ar fi privit acest om? Ma uit la f1 de pe la vreo 18 ani si pe la 19 aveam privilegiul sa vad live cateva curse in europa, sunt pasionat de masini sport si detin una , evo X, dar nu are importanta, adesea merg pe hungaroring cu prietenii, dar nu are importanta, am vreo 42 de ani si chiar nu are importanta, de felul meu sunt fan mclaren, am fost, sunt si voi ramane dar intotdeauna am tinut cu campionii iar hamilton chiar este un campion! Ce se spune pe aici, chiar nu are importanta, omul bea, mananca si mai face si alte chestii, daca si anul asta iese campion cand rivalul avea 4 victorii consecutive ai el facea puncte plecand si de pe ultima pozitie a grilei si cu 50% mai multe opriri decat ceillalti, inseamna ca este intr-aevar un campion de carton! Nice day!
    6 6
  • Robert
    Pacat va F1 a ajuns astazi sa insemne de la boxe PitPitPit, hai ca nu, ba nu mai stai...., prea multe butoane, prea multe strategii, 15 feluri de pneuri, aripioare picante pe monoposturi...in fine prea putin din ceea ce a fost f1 in perioada in care pilotul iesea cu talpa prin podea.
    Mercedes a ajuns o echipa de batut , dar din pacate nu are cine, ca la Ferrari nu mai e un J.T. sau un R.B., la Vettel vad prea mult zambet pentru eternul loc 2, cel putin ieri parca era la vreun eveniment de publicitate... pacat....
    9 2
  • "la Vettel vad prea mult zambet pentru eternul loc 2, cel putin ieri parca era la vreun eveniment de publicitate... pacat...."- @Robert, si de m-ai contrazice (legat de parerea mea despre tine) nu te-as crede: tu daca ai petrecut un moment nefericit acasa iti vei manifesta nemultumirea oricand si oriunde te-ai duce... si invers. Denumesti asta maturitate ori civilizatie? E drept ca nici ranjitor nu-i frumos sa fi, dar nici sa lasi sa se vada pe fata ta vreun gram de negativism. Numai bine!
    5 3
  • =)))))))))))))))))

    https://www.youtube.com/watch?v=ygiD0_VuD8s
    4 1
  • Puteti spune orice insa Hamilton si Vettel sunt bornele din acest moment in F1. Urmarind filmuletul trag concluzia ca exista respect intre cei doi. Cat despre pescarusi........fac parte din sansa fiecaruia.
    Bravo celor 4 : Ham, Vett, Bot si Verst.
    14 3
  • Alex@gabytz
    Evident!
    3 0
  • @Hami nu cunosti deloc Formula1, in cazul asta. Hamilton poate spune ca nu se simte ok masina, echipa citeste datele telemetrice si tot ea decide sa il cheme la pit. Cazuri extreme au fost cele in care pilotul a cerut insistent sa intre la pit iar echipa a acceptat.

    Cazuri la fel de extreme cand au cerut pilotii sa itnre la pit si echipele i-au refuzat pe motivul ca la pneuri existau efecte de "graining" care se vor diminua pe parcurs.

    In momentul asta NU pilotul face strategia. Echipa o face pentru ca vede mai bine cum se comporta un pneu si masina. O masina are mii de senzori care comunica prin wireless securizat cu pitul. Au date, informatii de care pilotii habar nu au in secunda aia. Oamenii cunosc atata matematica si fizica incat estimeaza cate tururi mai tin pneurile cu exactitate. Hamilton nu are cum sa faca el calculele astea cand sta pe circuit. El spune ce efect are masina si daca datele teoretice se leaga cu cele practice astfel incat echipa sa ia cea mai buna decizie.

    Daca ar fi fost cum spui tu... Hamilton ar fi fost de vina anul trecut la Monaco, cand a pierdut in ultimele 5-6 tururi cursa, nu?
    5 2
  • o cursa destul de animata, cu suspans...intra sau nu intra hami a doua oara; recupereaza rsb? are sansa vetel sa-l prinda pe ham? cine-i mai bun la redbul?
    strategia o face echipa, echipa contine si pilotul. ei comunica. nu mai incercati sa diminuati meritele unuia sau altuia sau sa aruncati vina pe echipa cand sta prea mult la schimburi- ei sunt o echipa si fiecare membru mai si greseste, inclusiv pilotii, mecanicii, inginerii, strategii...
    0 0
  • @gogu, nu diminueaza nimeni nimic. spunem doar ca nu este normal sa spui ca pilotul face strategia. echipa face strategia acum.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru