Controverse înainte de sezonul 2017: Ferrari contestă suspensiile pregătite de Mercedes şi Red Bull

de Daniel Popescu
Marti, 03.01.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ferrari suspectează că suspensiile pe care Mercedes şi Red Bull intenţionează să le folosească în sezonul 2017 nu sunt regulamentare, iar FIA a confirmat deja partial că acestea sunt ilegale.

Sezonul 2017 include numeroase modificări ale regulamentului tehnic, iar Ferrari consideră că aceasta este oportunitatea perfectă pentru a pune la îndoială câteva soluţii tehnologice utilizate de echipele rivale.

Scuderia a trimis o scrisoare forului mondial în care solicită un punct de vedere cu privire la utilizarea unui sistem hidraulic pentru suspensii care permite menţinerea stabilităţii şasiului în momentele de frânare şi de abordare a virajelor.

Mercedes este echipa care a speculat cel mai bine această tehnologie în 2016, iar presa internaţională susţine că Red Bull Racing a făcut de asemenea progrese majore în această direcţie.

Urmareste Automarket
Practic, acest tip de suspensie contribuie la îmbunătăţirea aerodinamicii, în condiţiile în care articolul 3.15 din Regulamentul Tehnic al Formulei 1 menţionează că orice dispozitive mobile care permit îmbunatăţirea aerodinamicii sunt interzise.

În răspunsul oferit celor de la Ferrari, Charlie Whiting, directorul de curse al FIA, menţionează că utilizarea unor astfel de sisteme pentru suspensii ar putea fi ilegală.

"În opinia noastră, este posibil ca orice sistem pentru suspensii care poate altera reacţia suspensiei să contravină articolului 3.15 din Regulamentul Tehnic", precizează Whiting.

Întrucât răspunsul FIA nu este unul suficient de clar, reprezentanţii echipelor vor purta o serie de discuţii cu Whiting pe marginea acestui subiect. În cazul în care FIA va decide că astfel de sisteme sunt ilegale, echipele de top vor fi nevoite să efectueze modificări la suspensii. Primele teste de iarnă ale sezonului sunt programate pe circuitul de la Barcelona începând din 27 februarie.

Via Motorsport

Comentarii (12)

  • dar ce treaba are suspensia cu aerodinamica?
    3 30
  • Pai tocmai suspensiile sunt cele care ajuta un monopot sa" abordeze" un viraj cat mai bine, castigand astfel timpi pretiosi.
    La acest capitol RB a fost mereu campion, s-a vazut nu odata in slow motion care sunt diferentele.
    15 1
  • De unde stie Ferrari ce suspensii vor utiliza rivalii?
    11 6
  • octav71
    @jumbo1974ro
    Ferrari stie de la FIA. Informatia "circula" la fel ca peste tot. Ce nu se poate obtine pe cai legale, se cumpara sau se fura. De ce ar fi la ei altfel?
    Pe de alta parte, echipele au obligatia de furniza documentatie catre FIA, despre solutiile folosite. FIA aproba sau nu. Daca nu ar fi asa, la inceputul sezonului exista riscul ca o echipa sa se prezinte cu o solutie ce va fi contestata de o alta echipa. Daca FIA da dreptate echipei care contesta, crezi ca mai exista timp pentru modificari tehnice? La nivelul F1 din aceasta perioada schimbarile pe termen scurt sunt imposibile, indiferent de resursa financiara.
    6 1
  • fan formula1
    ori regulamentul nu este clar,ori dezvoltarea este foarte limitata si atunci se incearca fortarea regulamentului
    2 0
  • F1 ar trebui sa fie locul de test pentru viitoare tehnologii din industria auto, prin urmare singurele reguli ar trebui sa fie legile fizicii in ceea ce priveste dezvoltarea.
    Daca se vrea competitie pentru piloti, sunt alte sporturi cu motor in care toti au acelas material de concurs.
    Din pacate este opusul si este foarte trist.
    7 4
  • @F1

    Nu e chiar asa. Daca ar fi asa ar castiga doar echipa care investeste o groaza de bani. Restul s-ar retrage pentru ca nu s-ar justifica costurile imense pentru a lua la fiecare cursa cate 2 tururi de la aia care pompeaza bani. Nu ar mai exista competitie.
    In plus masinile ar deveni atat de rapide incat ar fi periculoase pentru piloti.
    7 1
  • fan formula1
    anumite limite trebuie sa fie dar ce se intampla acuma e exagerat,daca cei care urmaresc formula1 spun ca este plictisitoare atunci asa este...dovada sta scaderea spectatorilor de la an la an!
    2 0
  • popicul
    Ferrari a intrebat daca poate face o suspensie care sa modifice separat comportamentul puntii spate sau fata fara a avea o conectare directa intre cele doua suspensii, lucru interzis de catva ani. Raspunsul a fost ca nu. Se asteptau la asta si scopul a fost sa stie si cei de la Mercedes si RBR ca nu mai e voie. Uneori, cand este vorba de echipe importante oficialii F1 se mai fac ca nu observa, dar acuma ca au fost informati nu mai pot trece cu vederea. Problema e cat de mult conteaza in noul proiect de la cei doi aceasta solutie ?
    1 0
  • http://www.thisisf1.com/2017/01/08/fia-bans-mercedes-a-new-suspension-concept-after-ferrari-letter/
    0 0
  • Adrian
    http://www.thisisf1.com/2017/01/08/fia-bans-mercedes-a-new-suspension-concept-after-ferrari-letter/
    0 0
  • suspensiile, jos pensiile
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru