Designul monoposturilor din 2017, bazat pe o propunere făcută de Red Bull

de Daniel Popescu
Marti, 13.10.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
O propunere din partea Red Bull formează baza designului monoposturilor pentru sezonul 2017, când aripile faţă şi spate şi lăţimea pneurilor vor fi mai mari.

Esential 2017 este anul in care vor intra in vigoare noile reguli
300 de milimetri va fi diametrul pneurilor fata in 2017
400 de milimetri va fi diametrul pneurilor spate in 2017
Echipele s-au reunit recent pentru a discuta despre modalitatea în care vor arăta monoposturile de Formula 1 începând din sezonul 2017.

Directorii tehnici au considerat că propunerile făcute de FIA sunt prea sumare pentru a aduce un spor de viteză de cinci secunde pe tur, motiv pentru care au adoptat o propunere mai agresivă făcută anterior de Red Bull. Astfel, lăţimea aripii faţă va creşte de la 1650 mm la 1850 mm, în timp ce aripile spate vor avea o lăţime de 950 mm şi o înălţime de 800 mm.

În plus, difuzorul spate va fi amplasat la fel ca la monoposturile din sezonul 2010 pentru a permite un spor de performanţă din partea podelei.

În schimb, diametrul pneurilor va fi mai mic decât cel propus iniţial de FIA.

Astfel, pneurile de pe punctea fata vor avea un diametru de 300 mm, cu 55 mm mai mult decât cele actuale, în timp ce cauciucurile de pe puntea spate vor avea un diametru de 400 mm, fata de 325 mm în prezent.

Directorii tehnici se vor întâlni în cursul acestei săptămâni pentru a ratifica aceste propuneri, iar regulamentul urmează ulterior să fie aprobat de Consiliul Mondial al FIA până la sfârşitul acestui sezon.

În mod ironic, propunerea de design a venit din partea Red Bull, care este pe punctul de a se retrage din Formula 1 din cauza faptului că nu are niciun motor disponibil pentru sezonul viitor. 

Via Motorsport

Comentarii (5)

  • serban
    Asta este prostie în stare pură ! Au acceptat propunerile Mercedes pentru motor și din 2014 se plâng continuu că Mercedes îi face varză ! Vor accepta propunerile RBR și din 2017 se vor plânge non-stop că de data asta RBR îi face varză ? Adică acceptă senini să revină la tehnica de succes a lui Newey, poate și la blown diffuser ? Ăștia sunt directori tehnici care cunosc interesul propriilor echipe, sau ce naiba sunt, agenți sub acoperire RBR ?
    9 5
  • @serban..Propunerile pentru motor au venit de la Renault si nu de al Mercedes. Cei din urma doar au cerut motoare mai apropiate de cele utilizate de industria auto...
    9 1
  • Ferrari nu sunt asi nici la aerodinamica si nici la motor. Stau bine la ambele capitole dar nu exceleaza. Nu stiu ce ar trebui schimbat la regulament ca sa fie avantajata puternic Ferrari.
    5 3
  • Ar trebui sa modifice regulamentul in asa fel incat sa fie spectacol si anume : trei echipe de brand , ca astfel se duce de rapa acest sport in anii urmatori. Parerea mea .
    1 3
  • amadeus 49
    motorul ferrari nu crapa niciodata dar la aerodinamica trebuie sa ia pe cineva din familia lui newey de la RBR.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru