Echipele votează vineri dacă să accepte dezvoltarea motoarelor în timpul sezonului

de Daniel Popescu
Vineri, 10.10.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Reprezentanţii echipelor se vor reuni vineri pentru a vota dacă acceptă dezvoltarea limitată a motoarelor pe parcursul sezonului.

Formula 1 înseamnă inovaţie şi îmbunătăţire permanentă. Nu are niciun sens să nu ne putem atinge de motor un an întreg.

Marco Mattiacci
Sef Ferrari
Ferrari a propus recent o schimbare importantă în regulamentul tehnic prin care motoarele să poată fi dezvoltate în anumite limite şi pe parcursul unui sezon.

Propunerea a venit pe fondul dominaţiei celor de la Mercedes, fiind inevitabil interpretată ca o încercare a Scuderiei de a reduce diferenţa de performanţă dintre cei doi constructori. Iniţial, Renault şi Mercedes au acceptat propunerea, însă ulterior ambii rivali şi-au exprimat reticenţa de a fi de acord cu o astfel de soluţie. Principala temere este că dezvoltarea motoarelor în timpul sezonului va conduce la creşterea costurilor pentru constructori, care vor fi transferate apoi echipelor implicate în competiţie.

Reprezentanţii echipelor se vor reuni vineri în paddock-ul circuitului de la Soci pentru a vota această propunere, care cel mai probabil se va lovi de refuzul celor de la Mercedes.

Ferrari insistă că dezvoltarea motoarelor în timpul sezonului este benefică pentru toate părţile implicate şi că nu va conduce la o nouă escaladare a costurilor.

"Formula 1 înseamnă inovaţie şi îmbunătăţire permanentă.

Nu are niciun sens să nu ne putem atinge de motor un an întreg. Posibilitatea de dezvoltare este o idee câştigătoare pentru presă, echipă şi acţionari. Echipele mici au oportunitatea de a câştiga mai multe puncte şi, implicit, de a avea venituri mai mari. Chiar şi acum lucram la dezvoltarea motorului, chiar dacă nu putem aplica schimbările, aşa că nu văd de ce ar creşte costurile", a declarat Marco Mattiacci, şeful Ferrari.

Via Autosport

Comentarii (4)

  • Poate că Marchionne va avea mai mult curaj să folosească dreptul de veto, poate nu va fi sclavul lui Bernie în ceea ce privește F1, chiar dacă acum e târziu să-l folosească, dar pe viitor sper ca Marchionne să se concentreze mai mult pe performanțele echipei de F1.
    8 2
  • De principiu Formula 1 a fost intotdeuna un banc de probe pentru inovatii, etc. Cu cate interdictii au fost puse in ultima vreme....
    Chiar nu va de ce sa nu ii lase pe inginerii de motoare sa isi faca treaba. Au creat noi motoare care nu au avut voie sa le incerce "pe viu" decat in prima sesiune de antrenamente, moment in care a si fost inghetata posibilitatea de a le mai dezvolta, sau remedia deficiente, etc. Adica pe cine cum a prins inghetul asa a ramas. Bine pentru Mercedes, rau pentru restul.
    Si asta in conditiile in care Honda dezvolta liber ce doreste, intrucat la ora actuala nu face parte din marele circ si restrictiile acestuia.
    8 2
  • Probabil Ferrari vrea sa scape de echipele care nu sunt constructori, pentru ca in momentul de fata un eventual un-frezze ar avantaja cel mai mult Mercedes din 2 motive: PU este oricum mult peste restul si faptul ca dispune de un buget imens (din estimari/gossip PU mercedes a costat 800 de miliaone de euro(in 3 ani de dezvoltare), cel Renault 220 si Honda anunta un buget de 180 pentru dezvoltarea PU)
    1 0
  • @kyro...800 milioane de euro MB pt dezvoltare??? in niciun caz nu a alocat Dieter Zetsche si cu atat ma putin AMG atatia bani pentru dezvoltare. Astea sunt aberatii.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru