Ferrari adoptă o structură tehnică după modelul McLaren: "Nu avem nevoie de un inginer celebru în locul lui Allison"

de Daniel Popescu
Miercuri, 03.08.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ferrari a decis să adopte o structură tehnică asemănătoare cu cea folosită de McLaren, astfel că nu va angaja niciun inginer renumit pentru înlocuirea directorului tehnic James Allison.

Ferrari s-a despărţit recent de directorul tehnic James Allison, însă l-a numit în locul său pe Mattia Binotto, care nu are o experienţă vastă în dezvoltarea şasiului sau a aerodinamicii.

Iniţial, s-a speculat că Scuderia a încercat să recruteze ingineri cu nume precum Ross Brawn, însă italienii susţin acum că nu au nevoie de angajaţi cu renume şi că nu se află în căutarea unor ingineri consacraţi.

"Rolul nostru este să ne asigurăm că obiectivele pot fi atinse. În cazul în care conceptele sunt clare, cred că nu trebuie să ne uităm în exteriorul Maranello pentru noi ingineri. Nu căutăm mega-talente. Când există un mega-talent este normal ca toată echipa tehnică să facă ce spune el, dar nu avem un astfel de om", afirmă şeful Maurizio Arrivabene.

Urmareste Automarket
În acest context, Ferrari a decis să adopte o structură tehnică pe "orizontală", în care există mai mulţi şefi pe anumite departamente, în locul unui singur şef care să supervizeze întregul proiect.

"Lucrăm pe o structură orizontală, iar coordonatorul este Mattia Binotto.

Va lucra cu echipa pentru a îmbunătăţi monopostul. Toţi tehnicienii vorbesc între ei, dar diferenţa este foarte importantă: monopostul nu va mai fi al domnului "X". Va fi un monopost rezultat din cooperarea tuturor părţilor implicate în proiect", a adăugat el.

Practic, Ferrari a adoptat o strategie similară cu cea a rivalilor de la McLaren, care au ca şefi de departamente pe Peter Prodromou, Tim Goss şi Matt Morris.

Via Motorsport

Comentarii (12)

  • ion 01
    Gargara in stil italian.....
    12 1
  • Și sa vedeți voi ce o sa o ia în freza Ferrari, cu atitudinea asta grandomana.

    Mândria și orgoliile naționaliste ii vor duce pe locul 4 și va trece pana si Force India de ei.
    15 1
  • Apropo: Ferrari și Rbr testează de trei zile pneurile cu specificayie 2017.
    O știre și o galerie foto nu ar strica.
    8 1
  • anonim
    La butoane este Mercedez eii fac legea pana sa i inlocuiasca cale lunga
    9 1
  • mobius
    Domnul Arrivabene, are se pare vederi comuniste, sau nu poate sa gestioneze o relatie cu un profesionist de marca. Comparatia cu McLaren nu e chiar potrivita intru-cat acolo sunt trei, cei enumerati, oameni cu renume, cunoscuti si apreciati, pe cand Mattia Binotto, este aproape necunoscut si fara experienta. Aproape sigur nici in 2017 Ferrari nu va avea un monopost cu care sa spere macar la titlu si uite asa Vettel cvadruplu CM, (uni spun de carton si se pare ca nu gresesc prea mult) va petrece un al treilea an la Ferrari fara nici un fel de rezultate. Anul trecut a castigat doua sau trei MP, dar anul acesta nu cred ca va lua ceva si este indoielnic ca anul viitor va lua mai mult. In 2010, 2012 Alonso avea victorii aproape cat el si am avut spectacol, castigatorul fiind cunoscut abea in ultima cursa.
    15 5
  • tragedia italiana
    Tragi-comic. Unde or fi postacii care in urma cu 2 ani, la schimbarea garniturii vechi in frunte cu Di Monte, Alonso, Domenicalli, trambitau renasterea erei Schumacher cu urmasul lui Vettel?! Nu ca as avea ceva cu Vettel, el e doar un pilot, dar, cum sa compari epoca Schumacher cu ceva acum la Ferrari! Cata pricepere in sportul asta poti avea. In fine, e retorica. Ideea e alta. Ca Ferrari copiaza Mclaren, dar nu au oameni precum Prodromou. Alonso avea perfecta dreptate. Ferrari nu vor invinge niciodata actuala Mercedes. Mclaren insa vor avea o sansa buna de la anul incolo. Red Bull in pole position din 2017.
    14 4
  • Jost Capito
    Mclaren incepand cu Spa il vor avea pe Jost Capito, unul din cei mai buni manageri de motorsport din lume. Despre ce naiba vorbeste italianul asta! Comparatia intre cine si ce se face!
    11 2
  • Ferrari este pe duca. Iar s-a facut de ras in stilul tipic. In anii trecuri toata lumea a fost impotriva lui Alonso insa el nu a gresit cu nimic ba mai mult se lupta pt campionat cand avea ocazia si castiga 3-4 curse pe sezon. Acum? Nimic doar vorbe goale. Pana la sfarsitul; anului Mclaren depasi Ferrari ca si performanta asa ca sa se mai bucure si Mircea.
    13 2
  • A plecat un pilon important din echipa, atat de subit cat de subita a fost problema care l-a determinat sa plece. Evident ca asta da peste cap situatia la Ferrari si mai sunt si toti ziaristii foarte agresiv calare pe ei. Va mirati ca se anunta decizii care apoi se schimba?
    7 0
  • fiecare pasare.......
    din nou au gasit un vinovat , pentru succesuri...viitoare.
    3 0
  • F1_Fan
    A venit pauza de vara sa pot relaxa dupa care sa se apuce serios de treaba. Se pot bate cu cei de la Red Bull pentru locul doi, pentru ca nu exista nici un pericol in afara lor. Williams, Force India si McLaren sunt irelevante pana la finalul sezonului. Nici una din aceste echipe nu pot termina cu ambii piloti in puncte, si nici nu pot prinde prea multe podiumuri, iar de victorii... sa fim serios. Cei de la Mercedes sunt in fata, se pot concentra pe monopostul de anul viitor, in timp ce lupta se va da intre Ferrari si Red Bull pentru locul 2 si 3, dar probabil pentru ambele echipe nu cred ca conteaza prea mult daca nu se vor concentra masiv si pe monopostul de anul viitor.

    Sunt curios cum va sta lucrurile dupa pauza de vara, cei de la Ferrarai ar putea aduce personal de alte departamente din FIAT, care sa-i ajute in acest sezon.
    4 0
  • F1_Fan
    Apropo cei de la Ferrari nu au spus niciodata ca copieaza modelul McLaren, au spus doar ca simplifica structura de comanda pe orizontala, presa spune ca ar copia modelul McLaren.
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru