Ferrari dezvăluie secretele prin care a îmbunătăţit monopostul în 2015

de Daniel Popescu
Joi, 23.04.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Maurizio Arrivabene a dezvăluit că a solicitat inginerilor să modifice designul monopostului pentru sezonul 2015 imediat după ce a devenit şeful Scuderiei Ferrari.

Ferrari a trecut anul trecut printr-o amplă restructurare a departamentului tehnic, care a culminat cu numirea lui Maurizio Arrivabene în funcţia de şef al echipei spre finalul sezonului precedent.

Italianul a dezvăluit că a solicitat o schimbare importantă de design la scurt timp după nominalizarea sa în funcţie şi în ciuda refuzului iniţial al inginerilor.

"În 10 sau 12 decembrie priveam o fotografie cu monopostul şi i-am întrebat pe Simone Resta şi Rory Byrne ce pot face pentru a transfera greutatea monopostului spre partea frontală. Kimi Raikkonen preferă un astfel de monopost, în timp ce pentru Sebastian Vettel este mai mult sau mai puţin la fel. Au spus că au nevoie de şase luni, i-am întrebat dacă pot face asta în trei luni şi au spus că ar trebui să muncească zi şi noapte. Le-am spus că este în regulă şi că voi lucra alături de ei", a precizat el.

Urmareste Automarket
Progresele înregistrate de Ferrari în acest sezon, care au adus echipei o victorie în Malaysia şi alte trei podiumuri, au fost atribuite în special motorului, iar Arrivabene afirmă că secretul a fost posibilitatea de a dezvolta unitatea în timpul sezonului chiar la sugestia directorului tehnic James Allison.

"Iniţial a fost motorul, iar acum este de asemenea motorul, pentru că fără "jetoanele" pe care le-am adus în strategie în decembrie nu ar fi fost posibil să dezvoltăm unitatea.

Dar după aceea ai nevoie şi de un sasiu bun, o aerodinamică bună şi aşa mai departe", a adăugat el.

Via F1i

Comentarii (15)

  • daniel
    Povesti vanatoresti!
    Ferrari au acum succes pentru ca ei au dezvoltat motorul si anul trecut. Nu degeaba ei au gasit "bresa din regulament' care permite dezvoltarea in timpul sezonului.
    Evident dupa ce au avut rezultate au obtinut schimbarea de regulament.
    15 12
  • GrosJan
    haha, uite cum confirma ce spuneam anul trecut, despre stilul de pilotaj eficient in functie de comportamentul monopostului. Acum ca Arivabene a confirmat ca au transferat pe fata aderenta (ca de asta e vb pana la urma, unde iti place sa ai aderenta) sunt sigur ca Alonso s-ar fi impiedicat in monopostul asta el preferand exact pe dos. Au mers 5 ani pe stilul si mana sa, i-au dat destul credit.

    Button a declarat prin decembrie ca avand aceleasi preferinte in ce priveste monopostul ca si Alonso nu se simte amenintat de acesta. Confirmat si acolo
    19 13
  • daniel
    si uite ca Ferrari e buna in curse pentru ca pastreaza mai bine pneurile decat Mercedes, ori asta tine de aerodinamica nu de motor. O fi fost si motorul imbunatatit, dar au ajuns sa se bata cu Mercedes din cauza concumului diferit al pneurilor
    13 3
  • povesti vanatoresti sunt alea cum ca Alonso e cel mai cel in imaginatia tuturor specialistilor F1. Uite ca atunci cand vorbeste un specialist ne prefacem ca nu e serios de vorbeste asa
    20 12
  • GrosJan
    e simplu, cand ai o masina adaptata stilului tau poti forta cu incredere. Altfel te lupti cu stabilizarea masinii
    14 4
  • Ha, acum Arrivabene isi insuseste toate meritele desi cred ca doar a avut noroc. A venit exact cand Alison si restul inginerilor au reusit insfarsit sa construiasca o masina competitiva. Pana la urma ce treaba are el cu ingineria, el a fost vicepresedinte Malboro.
    18 10
  • Capacitatea unui sef de echipa nu consta neeaparat daca esti sa nu inginer, consta si in faptul e a lua decizii radicale. Ori faptul ca au schimbat design-ul monopostului in ultimele luni, inseamna sa iti asumi niste riscuri dar si niste merite daca reusesti.
    20 1
  • F1 Vision
    Allison a spus ca in Decembrie au inceput munca la noul monopost, pentru ca atunci au scapat de Fry si Tombazis. Ferrari aveau nevoie de un manager care sa fie atent la nevoile echipei, sa sustina ambii piloti, nu doar unul ca in trecut, dar mai ales sa aiba curaj sa promoveze oamenii capabili in pozitiile cheie. Cred ca in trei luni de munca, Allison si Resta s-au descurcat cel putin decent, monopostul din acest sezon este net superior celui din sezonul trecut plus ambii piloti se descurca cel putin decent cu el. Pentru moment, nu are ce sa le ceara mai mult, vom vedea cum se vor descurca in cursele viitoare.

    @daniel: Poti sa detaliezi ce ai spus in postul tau?
    16 2
  • GrosJan
    nu a desenat Arivabene nimic. Daca citeai articolul aflai ca a intrebat specialistul (Byrne) in legatura cu transferul aderentei monopostului stape - fata ca sa fie ok pentru pilotii cu care lucreaza acum. Si a luat decizia, i-a pus la treaba, asta e meritul sau
    20 1
  • Bun, cu Byrne si Allison inseamna ca nu au niciun motiv sa nu castige titlurile anul asta. Sau macar unul dintre ele. Ca altfel, daca ies pe 2, nu e nimic nou sub soare, Alonso a facut-o deja de 3 ori cu masini mai slabe. Masina au acum, sa vedem ce fac pilotii cu masina asta facuta exceptional pentru stilul minunat al lor. Asta cu "stilul" e o gluma buna. Si un motiv pentru fanii care anul trecut sufereau ca cei doi si-o capatau la greu. Pai la redbull pe al cui stil a fost facuta masina din 2014? Al lui Ricciardo, ofcorse.
    6 13
  • @daniel
    alonso e artizanul succeselor la Ferrari acum,datorita lui si numai lui aceasta echipa a renascut ,toti trepadusii care au infulecat de la Santander si acum sunt someri de lux au plecat si au lasat oamenii sa lucreze fara tipare anume pentru dezvoltatorul suprem ani la rand avant o masina decenta ,si uitati-va acum cum se zbate pana la urmatorul bum de la honda
    Arivabene doar a prins momentul cand au fost toti aut si a zis vreau asta.Rezultate au aparut
    5 16
  • Pana la urma asta trebuie sa faca un sef de echipa. Sa stie ce si cand sa ceara!
    Nu am o parere extraordinara despre Arrivabene, dar cel putin pana acum este o surpriza placuta. Ca om care nu a avut mare legatura cu motorsportul se descurca admirabil.
    S-a mai spus ca Seb si Kimi au stiluri asemanatoare de pilotaj si prefera setari cu apasare aerodinamica mare pe puntea fata, exact asta a cerut si Arrivabene. Pana acum solutia da rezultate.
    Titlul articolului este cam can-can-ist. Sincer, nimeni de la Ferrari nu va spune vreun secret de acolo. Chestii generale, poate.
    13 0
  • deci secretul a fost PLECAREA INGAMFATULUI ....
    8 3
  • mobius
    Tot ce a inovat Ferrari anul acesta a fost testat anul trecut, echipa folosindu-se de informatiile pretioase furnizate de Alonso si asta s-a spus deja nu am inventat-o eu. Mai mult decat atat, reamintesc deasemenea lucruri spuse deja si anume ca Alonso a fost rugat sa mai ramana la Ferrari si in 2014 (el asa dupa cum s-a spus ar fi vrut sa plece chiar din 2013). Asa cum a spus si Didi mai sus, Alonso a obtinut de trei ori locul doi cu o masina inferioara, asa ca Vettel nu ar fi cu nimic mai bun castigand un acelasi loc doi cu o masina net mai buna.
    0 8
  • Alfonso era un bufon ingamfat si nimic mai mult . Este fost campion mondial (de 2x) , cu adevarat talentat , insa echipa a suferit enorm din cauza lui , si coechipierii lui - pe unde a fost pe acolo a vrut tratament preferential si a bagat strambe la adresa lor (inclusiv despre HAM cand erau colegi la McLaren) . Nu mai zic de Felipe ... ce-o fi suferit
    5 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru