Ferrari a trecut anul trecut printr-o amplă restructurare a departamentului tehnic, care a culminat cu numirea lui Maurizio Arrivabene în funcţia de şef al echipei spre finalul sezonului precedent.
Italianul a dezvăluit că a solicitat o schimbare importantă de design la scurt timp după nominalizarea sa în funcţie şi în ciuda refuzului iniţial al inginerilor.
"În 10 sau 12 decembrie priveam o fotografie cu monopostul şi i-am întrebat pe Simone Resta şi Rory Byrne ce pot face pentru a transfera greutatea monopostului spre partea frontală. Kimi Raikkonen preferă un astfel de monopost, în timp ce pentru Sebastian Vettel este mai mult sau mai puţin la fel. Au spus că au nevoie de şase luni, i-am întrebat dacă pot face asta în trei luni şi au spus că ar trebui să muncească zi şi noapte. Le-am spus că este în regulă şi că voi lucra alături de ei", a precizat el.
Progresele înregistrate de Ferrari în acest sezon, care au adus echipei o victorie în Malaysia şi alte trei podiumuri, au fost atribuite în special motorului, iar Arrivabene afirmă că secretul a fost posibilitatea de a dezvolta unitatea în timpul sezonului chiar la sugestia directorului tehnic James Allison."Iniţial a fost motorul, iar acum este de asemenea motorul, pentru că fără "jetoanele" pe care le-am adus în strategie în decembrie nu ar fi fost posibil să dezvoltăm unitatea.
Dar după aceea ai nevoie şi de un sasiu bun, o aerodinamică bună şi aşa mai departe", a adăugat el.Via F1i
Ferrari au acum succes pentru ca ei au dezvoltat motorul si anul trecut. Nu degeaba ei au gasit "bresa din regulament' care permite dezvoltarea in timpul sezonului.
Evident dupa ce au avut rezultate au obtinut schimbarea de regulament.
Button a declarat prin decembrie ca avand aceleasi preferinte in ce priveste monopostul ca si Alonso nu se simte amenintat de acesta. Confirmat si acolo
@daniel: Poti sa detaliezi ce ai spus in postul tau?
Arivabene doar a prins momentul cand au fost toti aut si a zis vreau asta.Rezultate au aparut
Nu am o parere extraordinara despre Arrivabene, dar cel putin pana acum este o surpriza placuta. Ca om care nu a avut mare legatura cu motorsportul se descurca admirabil.
S-a mai spus ca Seb si Kimi au stiluri asemanatoare de pilotaj si prefera setari cu apasare aerodinamica mare pe puntea fata, exact asta a cerut si Arrivabene. Pana acum solutia da rezultate.
Titlul articolului este cam can-can-ist. Sincer, nimeni de la Ferrari nu va spune vreun secret de acolo. Chestii generale, poate.