Ferrari îşi recunoaşte slăbiciunile: "Avem deficit major la aerodinamică, nu facem promisiuni pentru 2017"

de Daniel Popescu
Miercuri, 07.12.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ferrari admite că aerodinamica reprezintă principalul punct slab al echipei, însă evită să facă pronosticuri cu privire la performanţele pe care le poate obţine anul viitor.

Ferrari a început sezonul 2016 din postura de principală rivală a celor de la Mercedes, însă Red Bull Racing a progresat constant pe parcursul anului şi a surclasat fără emoţii Scuderia în lupta pentru locul doi în clasamentul constructorilor.

Sergio Marchionne, preşedintele Ferrari, admite că echipa a pierdut lupta cu Red Bull din cauza faptului că inginerii nu au dezvoltat suficient de bine monopostul pe parcursul sezonului, principalele probleme fiind semnalate în departamentul aerodinamic.

"Cauza a fost legată de muncă la aerodinamică şi şasiu. Probabil a fost una dintre cele mai mari găuri în strategia de dezvoltare Ferrari din ultimii ani. Vom încerca să remediem această problemă şi cred că trebuie să recunoaştem diferenţa care există în dezvoltarea aerodinamică", a precizat el.

Urmareste Automarket
În schimb, Marchionne evită să facă predicţii cu privire la performanţele pe care le va obţine Ferrari în sezonul următor.
Singura promisiune este că inginerii vor dezvolta monopostul pe tot parcursul sezonului, pentru a evita problemele înregistrate cu Red Bull în acest an.

"Cred că este imposibil să facem pronosticuri pentru sezonul 2017. Ne pregătim pentru dezvoltarea monopostului în timpul sezonului, ceea ce este crucial pentru a rămâne competitivi indiferent ce se întâmpla pe circuit în luna martie în Australia", a adăugat el.

Via Motorsport

Comentarii (23)

  • Prastie
    kimi gogogo...asta sigur are probleme la aerodianamica creierului
    7 18
  • Stie Ferrari de ce il tot curteaza pe Newey... Din pacate acesta nu va fi disponibil pentru ei. Este multumit cu RedBull si nu vrea sa se mute in Italia. Totusi schimbarile sunt mari, iar resursele Ferrari sunt si mai mari. Mi-as dori o competitie in care Ferrari si RBR sa fie mult mai apropiate de Mercedes. Poate gaseste McLaren iepurele prin joben.... desi iepurele ala după atata timp si inca nu e infometat, nu vrea sa iasa....
    18 3
  • rusinica ferrari.. ati zis ca stiti unde si caer sunt probleme si ca le remediati...acum veniti cu recunoasterea neputintei si faptul ca practic, nu aveti oameni pregatiti...inca un an din fasa sortit esecului...bani aruncati pe geam si bla bla uri..iar fanii asteapta de 10 ani un campionat ca n era schumacher..
    6 1
  • james allison e aproape de a semna cu mercedes..din martie.. din cauza petardei s marchione, ferrari a pierdut un inginer de top..ca si aldo costa, smedley si altii...pestele la cap se impute.. pe siteurile italiene, se vorbeste doar de aroganzza italiana si atat..in cadrul acestei echipe...vor doar ingineri italieni? asta e politica? pai domnilor, nu se ridica la nievlul englezilor si nemtilor.. dc vettel nu vrea sa si reanoiasca contractul dupa 2017? vede ce a vazut si alonso...this team is going down..
    12 0
  • .....paolo martinelli a fost cel care a facut motorul in era schumaher...de ce l au lasat sa plece la maserati, nu pot sa inteleg..nu sunt in stare sa ia un inginer de top..rory byrne era peste newey, dar s a retras, am inteles ca e cu dallara, corectati ma daca gresesc..si cica in parteneriat cu ferrari...sau nu...pai de la distanta se face treaba?
    poate inginerii de top nu vor sa vina la ferrari..ptr ca stiu mizeria si stressu de aici..cum sa plece inginerii italieni precum costa si andrea stella la echipe rivale? asta ar fi sacrilegiu..poate mafia italiana pregatea un glont cu numele lor pe el...dar iata ca se poate si asta..chiar si asa..
    un grup neomogenizat, neunit care nu vede iesirea din labirint si implicit calea spre victorie..luminita de capat e departe rau, fara oameni adecvati nu se paote performanta..
    james key nu vrea, p lowe nu, costa nu vrea inapoi, allison e dus, newey sa nu auda de italia, symonds s a retras, cine sa vina??
    soros cu ai lui...
    9 3
  • Din pacate in F1 de azi aerodinamica plus celelante reguli sau restrictii timpite (penalizarea depasirilor,lipsa realimemtarii,folosirea a doua tipuri de pneuri, consumul de carburant, etc ) nu au adus nimic bun ..Daca vrem progres si spectacol avem nevoie de LIBERTATE.
    6 4
  • De ani buni deja Ferrari incepe sezonul cu un monopost relativ bun, insa pierde teren la capitolul dezvoltare pe parcursul sezonului.
    Ori echipa este prost organizata si nu poate realiza update-uri consistente, ori conceptul de la care se porneste este deficitar si imi atinge repede limitele.
    Bani se pare ca inca au...
    11 1
  • asta e culmea. ce e asa greu la aerodinamica?
    5 11
  • @kimi: nimic nu greu la aerodinamica. Trebuie doar sa gasesti o forma la sasiu unde aerul cu care se intalneste pe linii drepte la viteze mari sa nu incetineasca monopostul, iar in curbe sa il apese destul de tare cat sa aiba aderenta cauciucurile pentru viteze de curbe mai mari. Chestii legate de forta centrifuga si centripeta, maruntisuri din astea. In rest nimic greu la aerodinamica.
    9 3
  • Celentano de F1
    @ jumbo,
    Demonstratia ta iti da dreptate: este mai greu cu exprimarea in limba romana decat cu aerodinamica.
    Stiu ca acest site nu este destinat criticii literare, dar expresii de genul: viteze de curbe mai mari; forma la sasiu care intalneste aerul pe linii drepte imi aduc aminte de personajul al carui nickname l-am preluat pentru acest comentariu!:))
    2 8
  • Nu doar masina e problema acolo. Au probleme in fiecare departament. Nici linia de piloti nu e cine stie ce. Kimi are oscilatii de atac de cord, cand sus cand jos. Vettel...cand nu greseste merge bine dar in linia masinii. Nimic in plus. E jale mare acolo. Cand ma gandesc ce perorau unii in urma cu 11 luni....
    2 2
  • culmea e ca au doi piloti mai buni pe masini cu aerodinamica puternica
    0 2
  • robert
    Inginerii astia de la Ferrari sunt niste prosti. Nu de aia lucreaza la Ferrari si nu la Dacia. Nu inteleg de ce nu ia ingineri romani ca vad numai iluminati pe aici.
    Trebuia sa declare ca la anul rup tot. Era mai bine asa.
    Bineinteles ca tot inginerii romani il criticau ca nu are dreptate si nu doar atat, ii si dovedeau.
    Haideti totusi sa asteptam sezonul si vedem ce se intampla.
    Mercedes nu s-a laudat niciodata cu masina si uite ce masina au facut in ultimii 3 ani.
    Respect.
    5 2
  • lolita
    Culmea e ca sunt buni doar pe masinile lui Newey. ...
    4 2
  • si pe Ferrari 2012
    2 2
  • lolita
    :))mai ales pe Ferrari 2012. Dar in garajul ferari si la ani lumina dupa terminarea sezonului competitional, c-aveau nevoie si "fanii" de un imbold....acum il au prea mare, nu se mai opresc
    3 1
  • de fapt a fost pe pista si cronometrat
    acum ce sa credem, parca si alonso avu parte de aceeasi echipa publicitara
    am fi putut sa ne lamurim mai bine daca nu fugea unul din ei, stii tu care
    3 3
  • Mclarenistii si mercedistii
    mor de grija echipi FRRARI :)))
    2 2
  • gogogo
    kimi gogogo home
    3 1
  • Pe vremea lui Alonso Ferrari mai stralucea. Pe ici pe colo. Si asta doar din cauza "la pilot". Acu, straluceste prin absenta. Tot din cauza " la pilot". Cam asta e diferenta dintre un Alonso, cautat de toata grila si respectat, si fetelica cel mai penibil si nevrut multiplu campion mondial din istorie. dar, poate il angajezi tu can il arunca ferari , ca pe o masea stricata. Ca fu bun la fiorano. pe o masina dupa 6 luni de dezvoltare dupa Alonso. Inca ceva. In 2015 au avut 3 victorii pe o masina dezvoltata de Alonso. In 2016 au dezvoltat-o dupa fetita fetel.
    3 2
  • Nu moare nimeni de grija echipei ferari. Doar ne amuzam teribil :))))))) Ca la anul o mulgeti din nou. Dar, luati-va avant ;)
    2 2
  • Nu moare nimeni de grija echipei ferari. Doar ne amuzam teribil :))))))) Ca la anul o mulgeti din nou. Dar, luati-va avantul aferent ;)
    2 2
  • GrosJan
    Ii au pe Lolek si Bolek. care din cand in cand se mai acroseaza la starturile fantastice. N-au ce sa faca cu aerodinamica....sa-si lege bine rotile ca sa nu le piarda.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru