Ferrari insistă că se va retrage din Formula 1 în absența unor motoare puternice: "Existăm pentru a dezvolta motoare"

de Daniel Popescu
Vineri, 04.05.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sergio Marchionne a dezvăluit că se apropie de un acord cu noul proprietar al Formulei 1 pentru noul regulament pentru motoare pentru sezonul 2021, însă avertizează că în caz contrar Ferrari se va retrage din competiție.

Regulamentul tehnic pentru sezonul 2021 este principalul subiect de discuție între echipe și Liberty Media, noul proprietar al Formulei 1.

Compania americană a anunțat anterior că își propune să egalizeze raportul de forțe din Formula 1, pentru ca mai multe echipe să poată obține victorii, însă Ferrari a avertizat că o astfel de măsură va avea ca efect o retragere din competiție. Sergio Marchionne, președintele Ferrari, insistă că în absența posibilității de a dezvolta motoare Scuderia nu are niciun motiv să rămână în Formula 1.

"Pentru noi este important să nu ne atingem de natura dezvoltării tehnice pentru motoare, pentru că asta este inima a ceea ce face Ferrari. Trebuie să continuăm să lucrăm cu Liberty Media și FIA pentru a ajunge la un echilibru sensibil. Dacă nu putem ne vom retrage, așa cum am spus înainte", a declarat el.

Pe de altă parte, Marchionne a dezvăluit că a avut discuții constructive cu ei de la Liberty Media, iar oficialii americani au lăsat să se înțeleagă că acceptă compromisul solicitat de Ferrari.

"Sunt încurajat de schimbarea de atitudine pe care o vedem din partea Liberty în privința volumului de schimbări pentru 2021.

Cel mai bun indiciu este că au recunoscut că regulamentul pentru motoare trebuie să reflecte natura sportului. Și nu putem să reducem dezvoltarea motoarelor pentru a acomoda constructori noi, corect?", se întreabă el.

Anterior, au apărut informații potrivit cărora motoarele din 2021 vor fi foarte asemănătoare cu cele actuale, cu excepția faptului că se va renunța la componenta MGU-H, sistemul de recuperare a energiei din căldură generată de sistemul de evacuare.

Via Reuters

Comentarii (22)

  • lkdoadoj
    1 5
  • Cainele care latra nu musca. A zis de naispe ori ca se vor retrage, cred ca Libery Media au auzit de prima data. Desi nu sunt de acord cu egalizarea motoarelor deja m-am plictisit de asta si de amenintarile lui. Sa se duca in alta parte, daca are unde. Ha! De parca Ferrari nu are nevoie de reclama din F1.
    28 36
  • Cainele care latra nu musca. A zis de naispe ori ca se vor retrage, cred ca Libery Media au auzit de prima data. Desi nu sunt de acord cu egalizarea motoarelor deja m-am plictisit de asta si de amenintarile lui. Sa se duca in alta parte, daca are unde. Ha! De parca Ferrari nu are nevoie de reclama din F1.
    27 35
  • Vitelul...mai ia un rudotel ca-ti tremura antricoatele si postezi de doua ori
    17 7
  • Daca e Vitel ce poti sa-i ceri......? Gandeste ca un Vitel.....dar sa vezi cand creste mare cum gandeste si in ce se transforma !
    10 5
  • Cand nu sunt argumente, sau cei sapte ani de acasa, lumea jigneste, niste lucruri definitorii pentru fanii ferrari de pe acest site
    3 7
  • GG pentru Alonso, primul pas in WEC facut perfect cu o victorie la Spa! Toyota 1-2, Sincere Felicitari din partea mea!
    12 0
  • In principal articolele de pe multe site-uri de specialitate sunt prezentate trunchiat, pentru ca asa se spera ca vor aduce mai multa... publicitate.

    Evident exista negociezi intre echipe si FIA si Liberty si Pikachu. Dar, idea de baza a celor de la Liberty a fost ca monopostul de F1 sa fie un model clasic, fara nici un dezvoltare, si la fel au gandit si pachetul motor. Pentru asa ceva nu ai nevoie de constructori, ai nevoie doar de... bagatori in seama. Atata timp cat echipele isi contruiesc sasiuri, le deseana in tuneluri de vant destul de avansate, ar inseamna sa aruncam pe geam cam tot in ceea ce au investit echipele multa munca si bani de-alungul a peste 60 de ani de F1. Ferrari au negociat ceva mai atent, nu sunt impotriva unui pachet standard ca Aston Martin depilda ca nici maca nu dezvolta motoare pentru masinile pe care le vand (lol), ci doresc sa dezvolte asambluc motor atat cat se poate.

    Cei de la Libery au agreeat idea ca asamblul motor sa fie atat un pachet standard dar si un pachet dezvoltat de producatorii de motoare, evident cei de la Aston n-au nici o sansa sa dezvolte ceva si probabil alaturi de Cosworth se vor concentra pe altceva. Dar Honda este incantata de idee si alaturi de Ferrari & Mercedes & Renault vor continua in F1 si dupa 2021.

    Am vazut ultimele discutii despre diferite modificari pentru 2019 si cumva sunt incantat, dar mai este mult pana acolo si evident, mai multe de discutat despre acest subiect :P

    Totusi, dupa ce am urmarit cursa de WEC de la Spa, nu mi-a venit sa cred cat de bine a pilotat Alonso, si sincer sa fiu... BRAVO pentru victorie :P Aventura lui Alonso in WEC incepe cu o victorie :P
    6 1
  • A castigat (impreuna cu ceilalti doi) dar i-a cam scos Kobayashi pilotajul din cap.
    4 9
  • Ca sa nu mai punem la socoteala ca in ultima parte a cursei a fost ajuns din urma de Conway, in cealalta Toyota, care ajuns la 1 sec. in spatele Pretiosului, a ramas acolo, fara sa schiteze macar o incercare palida de atac ! Probabil ceva ordine de la boxe ... de fapt nu probabil, sigur ! Altfel s-ar fi suparat Neasemuitul ca nu a fost lasat sa castige ! Manute rosii va rog, fani Alonsita !
    9 9
  • Cam asa e, nu e posibil ca celalalt cu Toyota sa il ajunga din urma si apoi sa stea calm!
    4 3
  • Da bine la imagine pentru Toyota. Merge asa ca nu au concurenta.
    3 5
  • Alonso a fost ajutat de echipa. Asta e adevărat și eu ca un fan înfocat al lui Alonso o recunosc. Dar asta nu înseamnă că nu a pilotat foarte bine în cursa lui de debut din WEC. Depune un efort imens ca să fie prezent în 2 campionate total diferite. Adora motorsportul , se vede clar acest lucru. A ajuns în F1 pe merit nu ca Stroll , Sirotkin , Haryanto sau alți din trecutul mai îndepărtat al F1. A fost campion mondial , a pierdut 3 titluri în ultima etapă , duce un McLaren pe poziția a 7-a acolo unde momentan nu ii este locul. Ce mai vreți de la omul ăsta ? Îl comparați pe Conway cu Alonso ? Plus ca Toyota are o expunere foarte mare de pe urma lui Alonso. Eu consider că merită un titlu in anduranță , iar peste 2 sau 3 curse va câștiga pe merit fără să mai fie ajutat de echipa.
    5 1
  • E ... stilul lui Alonso, apare si el la un praznic dinainte aranjat sa se infrupte.
    Si acum ce vreti sa-i ridicam statuie ca piloteaza prost dar in doua campionate pentru care munceste de se rupe?

    Comparatia cu Conway e relevanta. Te-ai bagat in hora atunci joaca. Fara scuze.

    E nostim cum fanii aduc in discutie background-ul cand Alonso pierde lupta cu secundele pe pista iar background-ul altora de cel putin 4 titluri nu conteaza.
    4 8
  • Are Conway 4 titluri ? Scuze atunci , eu nu știam. Alonso a obținut titlurile cu Raikkonen la apogeul formei sale și cu Schumacher. Vettel cu Newey . Hamilton cu CrashGate si cu Glock în 2008. Eu nu ii iau din merite. Dar valoarea lui e supraestimata.Dar cu un fanatic anti Alonso nu te poți înțelege...
    7 2
  • Nu ai inteles nimic.
    Hai inca o data. Cand pierde Alonso lupta cu secundele pe pista incepi sa pisezi argumentul cu background-ul. Ca nu se compara Conway cu Alonso ca Alonso are nu stiu ce merite titluri in F1.

    Pe de alta parte, nesocotesti titlurile unora ca Vettel sau Hamilton aka TOT background.

    Adica o dai dupa cum bate vantul si aplici dublu standard.
    3 7
  • Las-o așa. Nu îți mai bate creierul tau obiectiv si caracterul tău însetat după dreptate cu mine. Continuă să ataci si sa critici un mare campion. Asta îți face cinste ...
    6 2
  • Fanatismul e de partea unor fani die hard Alonso. Ei nu vor sa admita ca idolul e pe faras de mult. Asta e realitatea. Acum isi cauta consolarea inalte formule. E ok, dar nu e mai mult decat e. Fuse si se duse. Stirea topicului e cu totul alta dar apareti voi mereu cu nu siu ce a mai halit Alonso intre timp. Trebuie sa fiti pusi la punct iar si iar, asta e.
    3 8
  • Da' cine ești tu ca să mă pui pe mine sau pe altul la punct ? Jeremy Clarkson ? Ești la fel ca mine sau ca altul , doar că spui niște prostii mai mari decât tine . Nu te-ai gândit că de fapt tu ai merita să fi cel care este pus la punct ? Eu ți-am mai spus că ar trebui să îți faci un control, dar tu nu m-ai crezut.
    5 3
  • Bai, tu ai amintiri neplacute de la gradi? Era rea tovarasa educatoare si te punea la colt?
    3 6
  • si votkanen a incercat ceva....dar tot cu gradele din sticla a ramas nr.1
    1 3
  • E mult diferit WRC de F1. WEC P1 seamana mult cu F1, sunt masini foarte rapide cu multa apasare aerodinamica si 'alearga' pe circuit. PLus ca in WRC era Leob pe are nu il puteau bate nici pilotii specializati in WRC. Raikkonen a vrut sa le ia banii celor de la Ferrari in primul rand. Avea o clauza contractuala ce prevedea multe meleoane in conturile lui Raik daca ar fi fost data afara si ramanea fara volan in F1.
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru