FIA aprobă sistemul de protecție Halo pentru sezonul 2018, deși 9 echipe din 10 au votat împotrivă

de Daniel Popescu
Joi, 20.07.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
FIA a decis ca monoposturile să fie dotate cu sistemul de protecție Halo începând din sezonul 2018, în ciuda faptului că 9 echipe din 10 au votat împotriva introducerii acestuia.

Formula 1 încearcă de mai mult timp să găsească o soluție prin care să protejeze capul piloților în cazul unor accidente majore. Soluțiile identificate au fost reprezentate de două dispozitive, iar cel care s-a bucurat de cel mai mult succes este cunoscut drept Halo.

Piloții au admis că au nevoie de mai multă protecție, însă cei mai mulți dintre ei au fost împotriva unui astfel de dispozitiv. Tocmai de aceea, Red Bull a dezvoltat un sistem concurent numit Shield, care în principiu este un parbriz montat în fața pilotului, însă Sebastian Vettel a susținut că a suferit amețeli în urma unor teste efectuate recent.

Deși ambele sisteme s-au lovit de critici, FIA a decis în această săptămână să includă sistemul Halo în cadrul regulamentului tehnic pentru sezonul 2018. Potrivit unor informații neoficiale dezvăluite de publicația Motorsport, 9 dintre cele 10 echipe din Formula 1 au votat împotriva introducerii acestui sistem, însă FIA nu a luat acest lucru în calcul.

Pentru ca sistemul Halo să devină obligatoriu, introducerea acestuia trebuie validată și de Consiliul Mondial al FIA, însă acest lucru reprezintă mai mult o formalitate.

Pe de altă parte, echipele și FIA s-au angajat să găsească noi metode pentru reducerea costurilor, fără să anunțe însă măsuri concrete în această direcție.

Via Motorsport

Comentarii (18)

  • GrosJan
    sub considerentul - virajele sunt ori in stanga ori in dreapta, niciodata inainte :)
    7 0
  • Ce mizerie.Nu pot sa cred.
    12 6
  • Daca pe fetita o ia cu ameteala nu inseamna ca ecranul nu e bun. Ar trebui testat de toti pilotii si abia apoi sa fie trase niste concluzii. Halo-ul ala e ridicol de urat si ineficient cand e vorba de protectia la obiecte mici. Iar vizibilitatea are si ea de suferit.
    9 18
  • Era un comentariu absolut fabulos pe un alt site vizavi de hidosenia asta: "Why not put a cage around motorbikes too, they're far too dangerous this way! Sure, they would look like hamsters in a ball but they would be safe!"
    23 5
  • chul si dubfire...calm ca sunteti deja ametiti pokemonilor!!!
    8 17
  • ca si in democratie,majoritatea voteaza una,conducerea decide ce vrea!jalnic...
    7 3
  • Dacă monopostul lui Jules Bianchi ar fi avut acest sistem....
    13 8
  • un singur lucru nu mi-i clar. Vizibilitatea!? imi pare ca un pai in ochi..
    4 0
  • Anonim
    @Hami: Daca monopostul lui Bianchi ar fi avut acest sistem, Bianchi ar fi murit instantaneu, si nu ar mai fi stat in coma. Nu cred ca stii de ce a avut aceea problema Bianchi, dar este vorba despre un impact lateral, nu din fata. Monopostul lui Bianchi avea o viteza prea mare si a lovit lateral acel vehicol, si daca avea acest Halo se lovea la fel. Singura problema este ca din cauza acestui Halo, il scoteau si mai tarziu sau incet din monopost. Plus accesul era incetinit de acest Halo, cum cam toti pilotii au declarat...

    In schimb in cazul accidentului lui Massa, cred ca piesa putea sa loveasca acest Halo, dar acum acel incident a fost singular... cred ca se poate pune la categoria... incidente foarte foarte rare.
    5 5
  • Stiti de ce insista FIA cu tampenia asta de dispozitiv? Din cauza procesului intentat de familia lui Bianchi care nu pot accepta ca Bianchi a gresit si in loc sa fie atent.... avea o viteza ceva mai mare decat trebuia in acel moment. Plus evident... faptul ca acel tractor nu avea ce cauta pe acolo, a fost un incident urat, dar nu este cu adevarat vina cuiva. Pur si simplu in aceea cursa, anumite evenimente au mers prost...

    Din ce au prezentat echipele, acest dispozitiv ajuta daca monopostul este lovit de pneul sau pneurile altui monopost, daca sunt piese mici gen accidentul lui Massa, este discutabil. In cazul lui Massa, cred ca piesa care l-a lovit este posibil sa poate fi deviata de acest dispozitiv.

    In schimb, pilotii vor avea probleme de o alta natura, pe care echipele le-au tot prezentat dar evident cei de la FIA le-au ignorat lol :P
    8 0
  • Acum, poate ca obtine si Mclaren rezultate mai bune ...
    1 2
  • La cum a trecut Bianchi pe sub acel tractor putea sa aiba si tabla ca la tancuri ca tot nu scapa.
    Acel tractor avea cel putin 5 tone, cu viteza cu care a intrat monopostul sub el faceti calculul impactului.
    Problema a fost la organizatori care nu au oprit cursa in conditiile date la aceea cursa.
    12 0
  • Si cu sistemul nou de calificari de la inceputul anului s-a facut taraboi iar apoi s-a revenit la cel vechi, asa ca cu chestia asta de HALO, la care s-a votat masiv impotriva, cine stie pana la anu' ce se mai intampla.
    5 0
  • Cand a fost in Australia accidentul lui Alonso m-am cutremurat dar dupa ce am vazut acum putin timp accidentul lui Bianchi, chiar ca a fost foarte nasol.
    0 1
  • E groaznic ce se întâmplă. Ce treaba are Halo cu salvarea lui Bianchi. Eu cred că vor ca F1 să nu mai aibă niciun fan. Când aud de limitarea costurilor si alte prosti îmi vine să mă dau cu capul de pereți. 9 echipe nu au fost de acord și ei totuși îl implementează. Ori sunt inconștienți ori vor să distrugă sportul asta de tot.
    5 0
  • Cele 9 echipe care au votat impotriva, in semn de protest, daca decizia ramane in picioare, la anu' la Melbourne, ar trebui sa faca cum au facut echipele incaltate de Michelin in S.U.A. 2005, respectiv sa se retraga.
    6 0
  • @Radu
    Bine zis. Mă întreb care echipă a fost de acord cu chestia asta ?
    3 0
  • McLaren a fost de acord cu chestia asta. Azis Alonso ca ii trebuie ceva sa-si agate casca ...
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru