Feedback

Formula 1 va anunța în 31 octombrie strategia pentru 2021: motoare noi, componente comune și buget maxim anual

Publicat Miercuri, 11.10.2017
de Daniel Popescu
Comenteaza 9
Formula 1 va anunța în 31 octombrie strategia pentru 2021: motoare noi, componente comune și buget maxim anual - Poza 1
Noii proprietari ai Formulei 1 vor anunța în 31 octombrie ce motoare se vor utiliza începând din 2021 și care vor fi componentele comune ale acestora. În plus, va exista și un buget maxim anual pentru reducerea costurilor.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Liberty Media este aproape să definitiveze strategia Formulei 1 pentru anul 2021. Noul proprietar al competiției a programat un eveniment important în 31 octombrie, atunci când va dezvălui ce motoare vor fi utilizate în Formula  1 începând din sezonul 2021.

Presa internațională speculează că noua unitate de propulsie va fi de fapt doar o versiune simplificată a celei actuale, urmând să includă un motor turbo V6 de 1.6 litri și sistemele MGU-K și MGU-H utilizate și în prezent.

Una dintre noutăți va fi însă că numeroase componente despre care se consideră că nu constribuie la performanțe vor fi comune pentru toți constructorii, pentru ca dezvoltarea unităților să fie mai simplă. În plus, noul regulament va fi prietenos și cu furnizorii independenți de motoare.

Chiar dacă regulamentul va fi simplificat, publicația Auto Motor und Sport susține că motoarele vor ajunge totuși la circa 1.000 de cai putere.

Pe de altă parte, în 7 noiembrie se va anunța planul pentru impunerea unui buget maxim anual pentru echipe. Plafonul maxim va fi micșorat gradual pentru ca marile echipe să se adapteze ușor la reducerea costurilor, proces care cel mai probabil va genera și concedieri de personal. Ideea nu este nouă, însă marile echipe s-au opus unor astfel de măsuri din cauza imposibilității de a monitoriza toate cheltuielile.

Nu în ultimul rând, structura de stabilire a regulamentului va fi simplificată, iar proprietarii Formulei 1 vor avea ultimul cuvânt. În prezent, proiectul pentru modificarea regulamentului este stabilit în Grupul de Strategie al Formulei 1, din care fac parte doar marile echipe, însă acesta urmează să fie desființat.

Via Auto Motor und Sport


Comentarii (9)

  • Componente comune care nu contribuie la performanta ??? Pai cred ca la motoarele de f1, pana si ultimul surub contribuie la performanta ! Buget maxim anual ? Gata, s-a dus dracu' si competitia asta !
    19 1
  • mai bine sa le puna motoare electrice, asta e viitorul care trebuie dezvoltat.
    sa se ia la intrecere in cate secunde incarca bateria.
    5 5
  • dorel: Am o skoda fabia 1.4 16 v aua-2001-de. Cand au scazut temperaturile afara... Raspunde
  • Din ce in ce mai rau o duce F1... O sa vedem masini identice, diferenta va sta in numele echipelor si in reclame. Din cauza asta eu nu ma mai uit la F1.
    5 2
  • Pai da...
    World series by Renault in F1? Hai ca devin ridicoli, mai dedemult, nu ajungea oricine in F1, aveai bani mergeai, nu, stateai si te uitai..
    6 1
  • Daca regulile jocului sunt comune pentru toata lumea, si in cadrul limitelor poti sa misti liber, poate atrage si pe altii. Hai sa vedem situatia azi: Ferrari si Mercedes se bat pentru locul 1, mai e RBR care mai intervine din cand in cand in jocuri, si restul care nu conteaza, intrucat cheltuielile nu permit dezvoltarea monopostului, iar motoarele performante provin de la Ferrari si Mercedes, care nu va accepta concurenta. Renault si Honda nu conteaza.
    Ce ne dorim: sa fie mai multi furnizori de motoare la nivele apropiate ca si performanta, ca echipele sa poata fi mai apropiate in performante. Ne dorim ca aerodinamica sa permita depasiri din manevrele pilotilor si nu doar din putere si DRS pe linie dreapta. Poate atunci vom revedea intensitatea luptelor din anii 70-80 cu schimbari de lider de mai multe ori pe tur, etc.
    Vor aduce schimbarile propuse asta? Nu stiu, dar vom vedea foarte curand reactia altor furnizori de motoare.
    10 4
  • Pai da...
    @Jumbo: facem urmatoarea ipoteza, vom avea motoare de la 20 de furnizor cu nivel de cuplu si putere identice, eventual un design similar si cu multe componente comune. In situatia asta sa zicem ca s-a terminat cu inovatiile la motor, si vor folosi motoare de duzina. In felul asta se vor diminua costurile cu motorul. Dar aerodinamica si elementele constructive ale unui sasiu sunt si ele ff scumpe. Nici nu mai amintesc de testele in tunel de vant, etc...
    1 3
  • Mai terminati ma cu pesimismul asta ... Stiti voi exact cum si cand se duce in nas F1 ... Habar nu aveti de F1, nu ati fi angajabili pe niciun post din F1 dar le stiti voi pe toate
    9 11
  • Si FIA nu doreste sa schimbe numarul de unitati pentru 2018, de la 3 cat se gandeau "geniile" de pe la ei, la 5 cat cer cei de la Ferrari, Honda si Red Bull pentru ca evident astia trei "ieste fraieri si nu stie bine".
    2 0
  • Ferrari poate sa ceara si puncte din oficiu, Ferrari cere ce ii place, FIA stie dpdvd global.
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru