Fostul director de motoare de la Ferrari critica deciziile luate de echipă

de Daniel Popescu
Luni, 18.08.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Luca Marmorini, fostul şef al departamentului de motoare al Ferrari, a dezvăluit motivele pentru care nu a putut dezvolta un motor competitiv şi susţine că strategia echipei este complet greşită.

Am avut mai puţină putere, dar compensarea din partea aerodinamicii nu a existat.

Luca Marmorini
Fost sef motoare Ferrari
Ferrari a decis recent să-l concedieze pe Luca Marmorini, şeful departamentului de motoare, în urma rezultatelor modeste înregistrate în acest sezon, primul în care sunt utilizate unităţi turbo V6 de 1.6 litri.

Într-un interviu acordat reputatului jurnalist italian Leo Turrini, Marmorini susţine că adevărata cauză a eşecului noului motor este o decizie radicală luată de Nikolas Tombazis, designerul şef al echipei.

"Împreună cu colegii mei am făcut un motor mai mic decât Mercedes şi Renault pentru că asta ne-a cerut Tombazis. A spus că vrea o unitate de propulsie foarte compactă, cu radiatoare mici, pentru că reducerea de putere ar urma să fie compensată de soluţii aerodinamice care ne vor oferi un avantaj în fata monoposturilor Mercedes şi Renault. Exact asta s-a întâmplat, am avut mai puţină putere, dar compensarea din partea aerodinamicii nu a existat", a declarat el.

Ferrari dă departamentul de curse pe mâna unor oameni fără experienţă care au încredere oarbă în oameni care până acum nu au demonstrat nimic.

Luca Marmorini
Fost sef motoare Ferrari
În plus, Marmorini critică şi strategia adoptată de Ferrari, care a decis să-l aducă ca şef pe Marco Mattiacci în ciuda lipsei de experienţă a acestuia, ceea ce l-a determinat să aibă încredere oarbă în subalterni.

"Nu vreau să acuz pe nimeni, dar Ferrari dă departamentul de curse pe mâna unor oameni fără experienţă care au încredere oarbă în oameni care până acum nu au demonstrat nimic", a adăugat el, referindu-se la directorul tehnic pentru şasiuri Pat Fry şi la directorul tehnic James Allison.

Presa internaţională speculează că Marmorini va lucra în viitor pentru Renault, însă italianul afirmă că nu a semnat încă niciun contract cu constructorul francez.

"Nu este adevărat că am semnat deja cu Renault", a explicat el.

Via Leo Turrini

Comentarii (6)

  • na bravo ...

    atunci stirea urmatoare va fi despre Tombazis ...
    14 0
  • Imi place cand se mutileaza ferraristii intre ei. Multumesc pentru show domnule Marmorini.
    8 35
  • Dumneavoastra ce ati facut domnule Marmorini ?
    Si ca sa fie clar ma refer la sezoanele 2013 in jos.Ce usor este sa aratam cu degetul pe altii care chipurile nu au demonstrat nimic.
    Lasa-i si pe ei ceva timp ca sa poata demonstra ceva.Nu spun ca va fi ceva neaparat mai bun dar,sa asteptam si sa vedem fara a da cu pietre(lucru foarte greu probabil pentru unii).
    0 1
  • ba McLaban Mircea, unde sunt cacanarii aia de nu se vad..de nu mai ies din submediocritate..de fapt, acolo le e locul..niciodata peste ferrari..
    8 3
  • Pat Fry si James Allison nu au demonstrat nimic pana acum.. buna asta, ce sa zic. Cu siguranta a fost o decizie incredibil de proasta sa faci un motor mai mic si evident mai slab si sa pui baza pe aerodinamica cand s-a stiut ca dupa noile regulamente baza va fi motorul iar aerodinamica va conta mult mai putin fata de anii trecuti. Tombazis nu e normal la cap. Pai ala ar fi trebuit sa plece primul la ce decizie proasta a luat.
    8 0
  • Ha,ha,ha...
    Adevarul e ca Ferrari e in deriva de cativa ani,au incercat cu intarziere ce altii au exploatat cu succes,dar...la ei mai nimic nu a mers!Fara a fi partinitor sau considerat "alonsist",totusi,a fost cel ce a facut sa mai scoata cat de cat Ferrari ceva rezultate din nimic,aproape!Din pacate nu vad o rezolvare "minune" pentru ei prea curand,si cine stie cand vor mai avea pilot sau pilotii pe care ii are acum....?!
    7 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru