Feedback

Hamilton a câștigat la Suzuka și are un avans de 59 de puncte după abandonul lui Vettel. Verstappen și Ricciardo, pe podium

Publicat Duminica, 08.10.2017
de Daniel Popescu
Comenteaza 90
Hamilton a câștigat la Suzuka și are un avans de 59 de puncte după abandonul lui Vettel. Verstappen și Ricciardo, pe podium - Poza 1
Hamilton a câștigat la Suzuka și are un avans de 59 de puncte după abandonul lui Vettel. Verstappen și Ricciardo, pe podium - Poza 2
Lewis Hamilton a câștigat cursa de la Suzuka și și-a consolidat avansul în clasamentul general la 59 de puncte după ce Sebastian Vettel a abadonat din motive tehnice. Max Verstappen și Daniel Ricciardo au completat podiumul.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Rezultatele din Marele Premiu al Japoniei au potențialul de a stabili în mare măsură numele noului campion mondial, ca urmare a performanțelor diametral opuse obținute de Lewis Hamilton și Sebastian Vettel.

Lewis Hamilton a țâșnit la start și l-a blocat pe Sebastian Vettel, în timp ce Max Verstappen l-a depășit în primul viraj pe coechipierul său Daniel Ricciardo, care a fost depășit ulterior și de Esteban Ocon. Vettel nu a fost însă capabil să-și păstreze locul doi ca urmare a unor problemele la unitatea de propulsie, astfel că a fost depășit succesiv de Verstappen, Ocon, Ricciardo și Valtteri Bottas pe parcursul primelor două tururi și a ajuns pe poziția a șasea.

Vettel a avut un moment de respiro după numai două tururi, când Safety Car-ul a intrat pe circuit în urma unui accident suferit de Carlos Sainz Jr, însă la restart a fost depășit imediat de Sergio Perez, iar inginerii l-au chemat la boxe pentru a retrage monopostul din cursă.

Plecat cu pneuri soft de compoziție mai dură, Kimi Raikkonen a fost depășit de Nico Hulkenberg și a ieșit ușor în decor, astfel că a fost retrogradat până pe poziția a 14-a, însă după ieșirea Safety Car-ului a revenit treptat pe locul 8 și l-a depășit inclusiv pe Hulkenberg. În turul 12, Ricciardo și Bottas au urcat câte o poziție după depășirile efectuate asupra lui Ocon, însă ulterior primul stint a fost unul liniștit, în care au lipsit evenimentele majore, iar Hamilton și-a consolidat prima poziție cu un avans de peste 5 secunde în fața lui Verstappen.

Unica intrare la boxe pentru pneuri soft a decurs bine pentru toți piloții de top care au început cu cauciucuri supersoft, iar Bottas a devenit lider în fața lui Hamilton întrucât a rămas pe circuit cu pneuri soft, cei doi fiind urmați de Verstappen, Ricciardo și Raikkonen, care avea de asemenea pneuri soft uzate. După câteva tururi, Verstappen s-a apropiat amenințător de Hamilton, iar britanicul s-a plâns prin radio că își distruge cauciucurile, astfel că Bottas l-a lăsat să treacă pentru a prelua conducerea.

În cele din urmă, Bottas și Raikkonen au intrat la boxe pentru pneuri supersoft în preajma turului 30 și a revenit pe circuit pe locurile 4 și, respectiv, 5, iar Hamilton avea deja un avans de 3 secunde în fața lui Verstappen. 

Un accident suferit de Lance Stroll a generat un suspans neașteptat în ultimele tururi, întrucât comisarii au decis să introducă regula Safety Car-ului Virtual, care a micșorat diferențele dintre piloți.

Cursa a fost reluată cu numai 3 tururi înainte de final, iar Verstappen s-a apropiat la numai câteva zecimi de secundă de Hamilton și a primit permisiunea de la boxe de a încerca o depășire. Cu toate acestea, Hamilton și-a jucat cărțile în mod inteligent și a profitat de piloții întârziați pentru a consolida o diferență de o secundă și de a trece astfel primul linia de sosire. Victoria îi permite pilotului Mercedes să aibă un avans de 59 de puncte în clasamentul general în fața lui Vettel cu numai 4 curse înainte de finalul sezonului.

Verstappen s-a mulțumit astfel cu locul doi în fața lui Ricciardo, în timp ce Bottas și Raikkonen au terminat pe 4 și 5 cu strategii diferite. Force India și-a trecut în cont doua clasări în puncte prin Ocon și Perez, iar o performanța similară a obținut și Haas prin Magnussen și Grosjean, în timp ce ultimul punct pus în joc a fost acontat de Massa. 

Japonia - Rezultate cursa:


Comentarii (90)

  • KARMAVETEL
    Hammer Time!! FORZA LEWIS!! Campion mondial!!!
    24 12
  • Felicitari pt Ham! Ver confirma din nou.
    21 7
  • dorel: Am o skoda fabia 1.4 16 v aua-2001-de. Cand au scazut temperaturile afara... Raspunde
  • Cam Gata!Sunt multumit!
    15 8
  • @ Chull - Am vazut ce-au facut cei de la Ferrari ! La cat mai multe :))
    20 10
  • Ferrari, niste amatori, imposibil asa ceva!
    Anul trecut sau prin 2015, Rosberg a avut o problema asemanatoare si a ramas in cursa, mergand mai incet. Ferrari nu este in stare sa gaseasca acel mod de avarie. Oricum, este mai de ablamat faptul ca au probleme cu motorul dupa cursa anterioara, vai si amar! Sa plece toti de acolo, ca-s degeaba, m-am saturat!
    17 6
  • Sa vedem ce o sa spuna acum cei care il vedeau pe Vettel mai capabil decat Alonso. Cu o masina superioara in 2017 pe multe circuite , germanul atat de mult laudat a clacat .Hamilton va avea 4 titluri si cam atat. Nu cred ca in 2018 Mercedes va mai rezista . Iar Ferrari si-a facut-o cu mana ei. Sunt curios cum va functiona parteneriatul McLaren-Renault la anul si ce va face RedBull care mi se pare cea mai in forma echipa la ora actuala.
    21 9
  • Daniel
    Nu mai dati vina pe echipa ca si vetelica a dat-o in bara flagrant la Singapore!! Acolo a avut masina si victoria in mana!!
    21 6
  • E comic sa vad fani ai vitzelului cum acuza echipa care i-a pus la dispozitie o masina f buna! Probleme tehnice da, au avut dar si pilotii au dat-o in gard rau de tot. Mai ales Vetel!!
    16 10
  • @ Aex..si pe cine sa puna-n loc cei de la Ferrari ? La bine si la greu echipa ramane..Oricum anul asta cei de la Ferrari au avut performante excelente ...
    8 4
  • Eu tot cred ca Ham i.a oferit un cadou cursa trecuta lui Ver, de ziua lui!!!
    Forza Merc!!! Go Lewis!!!
    2 0
  • Plus ca Vettel si cu " fostul mare pilot " si-au prelungit contractele . Iar stafful Ferrari mi se pare dezastruos .Situatia lor e tragica . Italienii au inceput contrar caracterului lor , sa-si cam ia tepe . Incompetenta domneste la ea acasa.
    8 7
  • Stai ca nu te inteleg? Lasa abandonul de la Singapore, de cel putin 3-4 ori, cursele lui Vettel au fost decise de probleme tehnice.
    Btw, nu sunt fanul vitelului, nu l-am putut suporta niciodata pentru ce i-a facut lui Webber, este la Ferrari si ma simt nevoit sa tin cu el. Cum sa nu acuzi echipa cand ai probleme cu monopostul, pe cine sa acuz, pe pilot?
    Eu inteleg ca ai o problema cu Ferrari si cu Fanii echipei dar esti ciudat.
    13 9
  • Luly: Ma poate ajuta si pe mine cineva cu un cod la un radio casetofon k seria... Raspunde
  • @Alex -Problemele tehnice sunt de vreo 2 curse.Oricum si daca ar pleca Arrivabene nu vad pe altcineva mai bun sa preia Ferrari...Daca ne uitam un pic in jur...
    5 4
  • Cristi
    In perioada lui Alonso era ceva mai bine...se lupta pentru titlu pana in ultima cursa..cu masina din 2012! 5 victorii pentru Ferrari in 2010.
    10 3
  • Cum spuneam, vetel nu termina pe 2 sezonul.
    8 7
  • Ferrari sunt la pamant. In 2 weekenduri de cursa au avut 3 probleme cu monoposturile. E jenant sa fii echipa de top si sa pierzi totul pe final din motive tehnice.

    Hamilton a cam castigat campionatul aici. Diferenta e greu de surmontat - singurul lucru care i-ar mai da o sansa lui Vettel este determinat de un abandon sau o clasare in afara punctelor pentru Hamilton.

    Verstappen a avut o cursa.

    Nu inteleg de ce Whiting a dat VSC! Locul unde ramasese Stroll era extrem de periculos - stiu ca si comentatorii de doi lei ai Digi au zis asta - insa acolo era obligatoriu SC. Au uitat ce s-a intamplat cu Bianchi, deja?

    E ciudat cum unii piloti sunt amendati instant pentru ignorarea steagurilor albastre, dar unii care au un campionat castigat (minim) in spate, primesc clementa.
    13 5
  • *Verstappen a avut o cursa buna, din nou*.
    6 4
  • " Sa fi al doilea , inseamna sa fi primul care pierde "
    A. Senna
    Ca va fi al doilea sau al treilea , oricum nu va mai conta . A pierdut campionatul si s-a facut de ras dupa parerea mea .
    8 6
  • Mercedes
    Asta e cu dedicatie pentru fanii lui Vettel care isi doreau ca Max sa intre in Hamilton! Vezi ce-ti doresti! Felicitari Mercedes, felicitari Hamy!!
    10 6
  • Cauza abandon Vettel: o bujie.
    http://formula1.ferrari.com/en/japanese-grand-prix-2017-seb-let-down-by-a-spark-plug/
    5 3
  • 11 17
  • Pisica neagra
    N-a intrat Max in fetita cu chilotei rosii pentru ca nu a apucat. Fetitei i-a cazut cosul cu merinde::: Penibila echipa pentru niste fani le fel ca ea :)))
    2 2
  • Marius: Ce poate sa fie ? Raspunde
  • Felicitari Mercedes si Hamilton. Au fost mai buni la toate capitolele. Da, Cu un Alonso Ferrari erau mai sus in clasament astazi. Cand RBR aveau un monopost cu 1,6 sec mai rapid Alonso era in carti pana in ultima cursa si pierdea titlul la 1 punct! Vettel nu e la nivelul lui Alonso si Hamilton. A beneficiat de o echipa exceptionala la RBR, alaturi de geniul aerodinamicii in epoca in care acest lucru conta cel mai mult. Webber...a fost inlaturat cu brutalitate din calea lui Vettel. S-a vazut asta pana cand a sosit Ricciardo care a maturat pe jos cu neamtul. Ferrari in 2018 vor lupta si cu Red Bull pentru titlu, nu va fi doar Mercedes. Anul asta au avut o sansa unica. Matematic inca mai exista in carti dar...trebuie sa fii un fanatic ca sa mai crezi in victoria lui Vettel, un pilot care cedeaza sub presiune. Baku, Singapore, sunt exemple clare.
    19 6
  • Webber nu il batea pe Massa si a avut sanse la titlul mondial in 2010 pana in ultima etapa ? De ce vorbesti prostii ? Alonso nu a avut niciodata o relatie buna cu Marchinone de asta a plecat de la Ferrari . Stai linistit 4 titluri sunt prea multe pentru Vettel . Daca sa fii in locul lui as tace din gura si nu mi-as da aere de mare pilot . Il ajunge Ricciardo din urma , nu il mai pun pe Bottas .
    9 7
  • Fiecare pilot e super bun cand are si un monopost super performant...:D
    13 2
  • 6 13
  • #Senna
    tu chiar esti sau te prefaci? profiti de abandonurile tehnice ale lui Vettel sa-l discreditezi ca pilot iar cand castiga la pas un campionat nici atunci nu-i bine. Hamilton a avut masina mai buna in prima parte a campionatului dar a pierdut pe seama problemelor tehnice. Acum e randul lui Vettel. Alonso e iesit de mult din schema si asa va ramane.
    7 6
  • Nu mai bine Massa era mort de-a binelea ca sa fie dupa cum spui tu ? Retine : chiar daca dau o caruta de bani ca sa ajunga in F1 totusi majoritatea " pilotilor " au o inclinatie spre sportul asta . Nu e asa de usor . Am descarcat F1 2017 si doar pe circuite gen Interlagos , Suzuka , Monza si Albert Park am reusit sa scot timpi ca in realitate dupa ce m-am straduit in prealabil. E foarte greu ! Si gandeste-te ca Massa a venit in F1 " pe bune " fara sa dea vreu ban .Ca a scazut riscul si spectacolul este adevarat , dar nu toti oamenii pot fi piloti de F1 sa fim seriosi !
    9 2
  • Eu cred ca userul Chull aduce ghinbion celor de la Ferrarui.de fiecare data canda pronosticat o victorie Ferrari s-a intamplat pe invers:))
    9 2
  • @Ayrton Senna1991
    Tu nu esti ala care a declarat ca nu mai posteaza niciodata pe aici? Esti cam guraliv baiete...Si apoi daca tu iti compari meseria de "pilot" pe un PC cu ceea ce fac niste experti pe un circuit, nu prea ai inteles mare lucru din sportul asta. E trist baiete, trist !
    1 0
  • @#Senna
    In tara asta deocamdata exista dreptul la opinie . Am o opinie si nu il discreditez pe Vettel . Si Alonso a avut la prpbleme tehnice .... dar nimeni nu sesizeaza asta si este atacat din toate partile . Si poate ca Alonso nu mai e ce a fost odata , dar in orice caz Alonso a avut masini mult mai oribile decat are Vettel acum . Nu vedeti padurea de copaci , aia e ! Raikkonen l-a ajutat si la Monaco si la Hungaroring . 2 victorii dintr-un foc ! Plus ca il ajuta cat poate cursa de cursa . Un mare pilot nu are nevoie de ajutor cursa de cursa sa fim seriosi !
    PS
    Sunt mai bine pregatit intelectual decat crezi tu . Stai linistit sunt capabil sa port o discutie normala cu argumente fara sa vorbesc aberatii si prostii.
    13 3
  • @ oameni buni

    Ce mai stiti de Chull??? Ce se mai aude despre Mclaren_Mircea_1985??
    Parca se aud niste foșnete.... prin boscheti...
    9 9
  • Gabriel: De îmi porneste masina la rece abia la a patra cheie prima cheie porneste... Raspunde
  • Vettel a si gresit mult anul asta. Nepermis de mult daca voia un titlu. Nu e vorba doar de probleme tehnice aici. Atitudinea lui, aroganta il face sa plateasca. Nu stai sa te certi cu toata lumea, ai de castigat un titlu. El se plangea mereu, ba de unul ba de altul, toata lumea era de vina, iar pentru ce a facut la Baku a fost penalizat prea bland. Alonso a vrut sa se reintoarca la Ferrari, insa Vettel s-a opus la vedere asa ca i-au prelungit contractul lui Raikkonen. Pentru ca ii convine lui. Starea asta de lucruri nu va continua mult, din 2019 va avea un competitor serios. Fie Ricciardo fie Verstapen. Sau chiar Leclerc.
    10 5
  • Chull e lesinat de...emotie.
    7 3
  • Dupa parerea mea , Vetel a gresit la Baku si-n Singapore..In rest nu i se poate imputa nimic...Chiar daca nu-l consider un racer ca Hamilton azi mi-a parut rau cand am vazut cand se imbratisa cu Arrivabene si celalalt membru din staf-ul li probabil inginerul de cursa
    6 3
  • Vettel *
    0 1
  • Vettel a gresit, in schimb Hamilton nu a facut nicio greseala in 2017. Vettel a gresit mult si in 2016.
    10 2
  • Vettel a primit un avertisment pentru c-a lipsit de la intonarea imnului national inainte de cursa..
    6 2
  • lucky70
    E o pierdere din punct de vedere al spectacolului faptul ca titlul este decis de cedari tehnice...dar asta e motorsportul...Pacat,Ferrari are anul asta cea mai reusita masina de la Schumacher incoace...probabil,chiar peste Mercedes!
    8 2
  • Massa venea dupa un accident bai, asta ziceam. A fost si el bun odata.
    Dar daca tot vrei sa faci comparatii din astea, Alonso l-a batut pe Kimi, Vettel il bate de asemenea pe Kimi. Daca mai pui la socoteala si faptul ca Raik abia dupa ce a venit Vettel a avut masina pe plac, rezulta ca Vettel l-ar bate pe Alonso. Deci daca vrei sa compari asa. Altfel ramane cum am stabilit, nu am de ce sa cred ca Alonso ar face mai bine decat Vettel la Ferrari cata vreme Alonso nu dovedeste asta dar el doar fuge si vorbeste.

    Ps, F1 Codemasters e prtz in ploaie. Incearca un simulator, acum ai de unde alege. Si mergi sa vezi ce tare esti in ligile online, poate ne intalnim acolo meseriasule
    0 2
  • kim_vl
    Ba este foarte bine venit VSC-ul ! Nu se mai strica munca unor piloti, iar cursa se reia mult mai repede. Locul unde a oprit Stoll chiar nu era periculos si sub VSC vitezele sunt reduse sau chiar se pot opri monoposturile.
    1 0
  • Alonso a priumit avertisment dupa ce a ignorat steagul albastru si nul-a lasat pe Hamilton sa treaca
    1 2
  • Sandu SM: Passat b5,mot 1,8_20v,pe benzina e normal sa consume 10%? Raspunde
  • Era evident ca Ferrari va pierde titlul si nu spus ambele titluri pentru ca nu aveau nici o sansa la constructori, dupa cursa din Spania. Pana atunci cei de la Ferrari au aratat ca au un singur pilot care se bate in frunte si unul care.. este concentrat pe altceva. Plus gramada de greseli strategice gen... vine SC-ul si fraierul nu intra la boxe sa schimbe. As spune pacat dar nu este corect pentru ca pur si simplu cei de la Ferrari nu au fost in stare sa fructifice potentialul oferit de monopostul actual.

    Personal consider ca echipa tehnica Merceded este net superioara celei Ferrari si asta din pacate conteaza vreo 90% restul este dat de noroc si de concentrarea pilotului, iar Hamilton sa fim seriosi stia ca cei de la Mercedes stau mai bine cam la orice capitol, si nu era nevoie de nimic din partea lui decat sa conduca monopostul. Plus Bottas era de forma, nu i-a pus probleme. Dar asta este strategia care conteaza cand te bati la un titlu sau chiar la ambele titluri.

    2017 s-a incheiat, bravo inca odata pentru Hamilton si echipa Mercedes, au muncit foarte bine in acest sezon si si-au vazut de treaba lor. Sincere felicitari :P
    8 1
  • @ GTS -Bottas chiar de ,;forma '' a fost lasat pana mai acum 2-3 curse sa castige .Ca n-a putut e o alta discutie. pacatul fanilor Ferrari e ca sunt rautaciosi din momentul in care obtin 2-3 victorii si ca sunt si ipocriti cum a fost si cazul tau,GTS.{ai ce sa mai spunem de kimi care n-a fost lasat sa castige de la inceputul anului...
    5 4
  • @ZZZ: Bottas a castigat doar doua curse in care Hamilton a avut probleme. Altfel nu a fost lasat sa castige nimic, ca dovada ca n-a castigat alte curse, cum a castigat doua curse, Hamilton s-a speriat deja si Bottas a inceput sa aiba probleme. Nu stiu cat de rautaciosi sunt fanii Ferrari dar fanii McLaren sunt plini de ura, sincer prefer rautatetea pentru ca este mai putin periculoasa ca ura. Tot o dai cu ipocrizia dar nu cred ca intelegi termenul in sine, iti recomand sa te uiti in dictionar, DEX-ul te poate ajuta. Raikkonen nu a fost lasat sa castige in Monaco nu-i asa? Personal nu l-a oprit nimeni, dar singurel si-a distrus avansul de vreo 20s, la doar 3 in fata lui Vettel ca dupa schimbarea la boxe sa piarda si locul I in favoarea acestuia. Plus daca il mai lasau pe pista, pierdeau ambele locuri, o miscare care n-as spune ca era prea inteligenta decat pentru un ipocrit ca tine. Pentru ca te dai mare fan Raikkonen nu-i asa? De asta este ipocrit pentru ca te dai mare fan Raikkonen fara sa fi fan Raikkonen. Cand Alonso se batea cu Vettel, pariez ca erai mare fan Vettel o alta ipocrizie nu-i asa? Vezi tu eu nu sunt fan Vettel, si nici fan Raikkonen nici macar fan Alonso, imi plac cativa piloti chiar daca nu candideaza pentru Ferrari sau pentru Sauber, dar nu ma dau fanul lor de conjunctura.
    6 3
  • Titlul a fost decis.Hamilton poate abandona de 2 ori iar Vettel sa castige si tot nu e sigur ca termina campionatul pe primul loc.Nu e OK ca se termina asa.Ca ,,este decis totul de starea monopsostului..Nu e chiar asa..Chair si fara incidentele din UK,Singapore si Japonia tot ar fi avut sanse mici.Si asta numai din cauza lor.Mai ales a pilotilorPoate il apreciati mai mult pe Alonso acum deoarece cu masina de anul asta spaniolul ar fi facut adevarate minuni pe langa Sebastian Vettel.De ar fi cei doi coechipieri Alonso i.ar da-o GRAV.Dar GRAV.Cele doua perechi de monoposturi implicate anul asta in lupta pentru titlu au fost cam egale mai ales in curse.Diferenta a fost facuta de un MARE PILOT si de o ECHIPA PERFECTA.La anul ar fi frumos daca ar fi mai stransa competitia.DE exemplu Wiliams ar trebui sa fie in fata datorita unui om cheie.Stim cu totii cine.In cazul asta Ferarri a cam b*lit-o.
    9 7
  • @ GTS -Rautatea duce la ura..ar fi de preferat sa nu preferi nici rautatea :) Cat despre ipocrizie dai dovada din plin...In rest esti singurul fan Ferrari care merita sa fie bagat chiar daca ai aceste defecte.oricum nimeni nu e perfect:)) ca doar suntem oameni nu robotei.O zi buna sa ai.oricumnu dispera.La anul mai aveti o sansa..
    2 4
  • bagat in seama*
    0 1
  • 5 10
  • Ferrari nu dezamageste aproape niciodata. Incompetenta e crasa la ei. Vad ca lumea a inceput sa faca, comparatii Vettel-Alonso la o cursa in care Vettel nu are nicio vina pentru abandon. Si din punctul meu de vedere Hamilton si Alonso sunt valoric peste Vettel, dar in niciun caz asta nu se reflecta la ce s-a intamplat azi. Vettel are hibele lui, dar cand masina face bubu nu mai depinde de pilot. Pacat, ca au ramas niste curse care probabil nu vor mai fi asa interesante avand in vedere diferenta de puncte dintre Hamilton si Vettel.
    Acum nu pot sa sper decat ca la anul vom avea un campionat mai echilibrat.
    Bravo Lewis & Mercedes.
    18 1
  • dumbFire
    2 14
  • Preafericitul D.
    cursa de astazi a demonstrat (indirect) ca era Hamilton-Vettel-Raikkonen se apropie de sfarsit...In scena intra Verstappen, Ocon etc...
    3 2
  • Deci Hamilton 4 (cu doua echipe diferite), Vettel 4, Alonso 2 si Raikkonen 1. Am uitat pe cineva?
    1 0
  • Fetitza de la fierari pur si simplu nu mai are Deget. Pe undeva l-a pierdut, rupt, crapat....fisurat...sau pur si simplu e...KARMA.
    8 5
  • Fernando e in sfarsit de 10. De 10 puncte mai exact. Campion la $/punct.
    0 1
  • Stroll e ultimul in clasamentul asta ca a platit sa aduca 32 de puncte.
    0 0
  • Sunt si eu curios care sunt cretinii care pot da dislike la o informatie tehnica cu privire la cauza abandonului lui Vettel.

    Hai, ca dai dislike cand cineva spune parerea despre cursa mai inteleg, dar cand ai o informare - deci nimic subiectiv - si dai dislike... trebuie sa fii un retardat notoriu.

    Au aparut destui cretinei pe site-ul asta cu drept de vot.
    Cu asta am terminat pe aici.
    11 5
  • Un an spectaculos, cu vesnicul duel Ferrari team si restul lumii, insa atat a fost. Din pacate ne-am batut singuri cu propriile noastre arme si asta in conditiile in care echipa Petronas a fost de batut in acest an comparativ cu anii trecuti.
    Sunt convins ca la Ferrari vor cadea capete iar Maurizio Arrivabene se va incrunta si mai tare, insa in acest sport asa cum spunea cineva, nu exista "daca, dar si poate".
    Asta e, nu este singura mea dezamadire in acest sport si chiar daca voi atrage asupra mea critici din partea unor "profesionisti" fara nick name sau ID pe acest site, afirm ca mi-e dor de acel trio imbatabil care a facut istorie in F1: Michael Schumacher , Jean Todt si Ross Brawn.
    Dincolo de dezamagire, ramane frumusetea acestui sport cu motor iar in cele patru curse ramase sa avem macar spectacol.

    "Forza Ferrari!"
    16 2
  • Off-topic!
    @ Mclaren_Mircea_1984!

    Mirciulica, intotdeauna am apreciat la tine faptul ca ai venit cu comm-urii practice si obiective, chiar daca erai constient ca au fost in defavoarea echipei tale favorite Mc,Laren .
    Ramai acelasi, iar cand Mc.Laren Honda va iesii din nou campiona mondiala atunci va fi "jos palaria"....pana atunci hai sa ne rezumam la simplii privitori!
    7 1
  • @ Scumi I-ai uitat pe Paolo Martinelli ,Rory Byrne si Aldo Costa..
    1 0
  • Avor Ton Chull
    M-am autosinucis pe mine insumi cu mana mea, dar si pe clone, d'aia nu mai zic nimic.
    1 1
  • @Schumi7

    Nu vreau sa vorbesc despre Mclaren Honda. Nu vreau sa vorbesc despre Whitmarsh care il considera pe Button egalul lui Hamilton, nu vreau sa vb despre Button, despre Alonso, despre Honda.
    4 4
  • Ca sa nu mai zic de faptul ca au ales in 2013 sa nu extinda pe termen lung contractul cu Mercedes, alegand sa isi faca harakiri cu Honda. Sa ma mai lase cu statutul de echipa de uzina, ce uzina daca acea uzina e facuta doar din oameni prosti, dar nu doar prosti, ci si fuduli, care cred ca ei pot face un motor WOW incapatanandu-se sa nu angajeze in masa ingineri europeni. Le-a trebuit lor Honda. Auzi Honda. Honda cel putin pentru F1 este o rusine exceptant istoria anilo 80. Ce a facut Honda in anii 2000 cat au fost in F1, ce motor senzational au facut Honda.Era evident de atunci ca Honda niciodata nu poate egala Mercedes cu toata gargarara si asa ziseze investitii ale lor. Mai bine plecau naibiid e tot. Colac peste pupaza l-au adus si pe Alonso. Nu poti sa mergi cu ei cand ii vezi cat de cretini si de prosti is, se incapataneasza sa fie ceva de gentul Arsenal lui Arsene Wenger.
    11 3
  • Razvan Dumitrache
    Hamilton e cel mai mare pilot dintre cei actuali! O sa ia al,4 lea titlu binemeritat! Forzza LEWIS!
    8 1
  • @ZZZ
    Da, asa e man, cine ii poate uita pe cei doi, Rory Byrne si Aldo Costa. Alte vremuri, alte principii. Dar totusi raman la parerea ca multe idei vin de la cel care este la volan, iar Schumi a simtit foarte bine scandura de la fundul monopostului sau stiind foarte bine sa faca diferentele.
    @ Mclaren_Mircea_1984
    Mircea, eu cred ca cea mai mare greseala a celor de la MC a fost eliminarea progresiva, dar sigura al lui Ron Dennis.
    Cat despre Alonso, fara sa fiu neaparat fanul lui, dai un F1 W08 EQ Power+ pe mana si ii bate pe toti la pachet.
    13 0
  • Victoria e a lui Hamilton insa acesta nu s-a luptat cu nimeni. Sa ridici mainile de bucurie la final dupa ce rivalul n-a participat la lupta, e doar jumatate de victorie. Cand Mercedes a avut masina mediocra nimeni nu stia de Hamilton, acum e un super pilot, asta e. Oricum, omul are talent, asta e incontestabil.
    7 7
  • Cum nu stia nimeni de Hamilton. Era deja campion mondial adus de Lauda la Mercedes sa faca treaba buna. O facut.
    6 1
  • "cand Mercedes a avut masina mediocra nimeni nu stia de Hamilton" :))) Dar tu cand te-ai nascut? Acum 4 ani? Hamilton a fost campion mondial inainte de a ajunge la Mercedes. Tu ai impresie ca Vettel, spre exemplu, e pe locul 2, doar pentru talentul lui imens, iar masina nu-l ajuta? Anul trecut cand Mercedes a avut o masina si mai buna decat concurenta, nu s-a prea apropiat de niciunul din pilotii Mercedes. Pana nu au toti aceeasi masina, nu prea poti face o comparatie pertinenta, poti spune doar ca Vettel e mai bun ca Raikkonen.
    8 2
  • Ereticus
    1 5
  • @automarket
    kimi a iesit pe iarba incercand sa depaseasca acel renault in viraj, deci invers de cum ati scris.
    2 0
  • @@Radu
    In perioada 2009-2013 Hamilton a fost pe locul 4-5 pe cand Vettel a fost campion; cand s-a trecut la V6 s-au inversat rolurile - la asta m-am referit.
    4 1
  • Putem compara 2 piloti cand vor avea acelasi echipament si vor fi si lasati sa concureze unul impotriva celuilalt .Dar aceasta ultima conditie e greu de indeplinit.. Sunt fan Hamilton deoarece : 1.are spiritul de luptator 2 pentru ca e produs Mclaren si Mclaren e echipa mea de suflet. chiar daca in momentul asta si-n anii urmatori nu cred c-o sa conteze in lupta pentru titlu 3.Pentru ca promoveaza sporetul asta si-n afara circuitului.4 Pentru ca nu suport echipele italiene indiferent de sportul care-l practica .
    4 5
  • Desfasurarea cursei vorbeste de la sine si nu mai este nevoie de nici un comentariu, sunt destui care au ramas fara pastile si injura si jignesc in stilul lor caracteristic. Numai piloti si ingineri aici cu cine sa mai discuti?
    Hamilton este campion mondial indiscutabil, Ferrari ca de obicei au inceput foarte bine sezonul si pe parcursul lui s-au pierdut, asta este mai pe scurt rezumatul campionatului 2017. Vedeti ca se poate si fara jigniri?
    7 2
  • @Mclaren1984

    Hamilton al tau la Mclaren cu motor Mercedes a luat un singur titlu cu o masina dominanta in 2008. Dupa aia...vai de mama lui...in anii 2010-2014 a avut masini mai bune ca Alonso! Sa-ti iti spun palmaresul celor doi in acei ani? Cu tot cu F-duct si tot varza era! Acrosase cu Webber, gafe, inconsistenta in pilotaj..nu termina nici macar pe locul 3! Hai sa-ti mai spun, ca daca nu venea la Mercedes Rosberg avea acum 3 titluri mondiale! Mai lasa-ma cu purtatorul tau de lanturi. In 2011 Button l-a umilit!

    ps. Esti cel mai mitic fan de pe site! Sa-ti injuri in halul asta "echipa iubita"....stii tu bine cate parale face ham ham fara masina.
    6 3
  • Formula 1
    Nu sunt un fan vicios al vreunei echipe sau al unui pilot, dar, cu tot respectul pentru britanic, in ultimii ani n-a avut concurenta. Titlurile sunt titluri dar au valoare cand ai cu cine sa te lupti. Vettel a fost tradat de masina, a mai si gresit, dar n-a putut sa se lupte cu Mercedes. Da, Hamilton era de ridicat in slavi daca ar fi castigat cu masina si echipa lui Vettel. Atentie, nu sunt fan Vettel. Lucrurile trebuie privite pe ansamblu. Hamilton nu mai are concurenta in cadrul echipei. Ca daca era Rosberg era mult mai greu. Bottas e un foc de paie, n-are calibru de campion mondial. Voiam sa-l fi vazut pe Ham cu Alonso, fara Ron langa el sa-l tina in palme, sau cu un Ricciardo. Chiar si cu Hulkenberg. Hamilton e si norocos. A ajuns din start la o echipa mare care avea o masina de top, a avut un coechipier de la care sa invete, apoi saltul la Mercedes, echipa pe val si o masina construita de Brawn cu Rosberg si Shumacher. A primit placinta gata in farfurie. Asa nu-i prea greu sa rupi recordurile mondiale. Istoria il va consemna cu 4 titluri si asta conteaza. Noi, cei contemporani, stim cum au fost obtinute aceste titluri. Si asta conteaza.
    10 5
  • Claudiu
    Stiu ca in F1 avem curse de sprint, nu de anduranta (poate cu exceptia Singapore sau Monaco). VSC isi are rostul in anduranta, nu aici. Imi pare rau ca unii piloti isi pierd avansul in cazul unui Safety Car dar avem nevoie de dueluri si depasiri, nu de conservarea pneurilor si a distantelor(mai ales cand o masina e blocata atat de aproape de pista si trebuie intervenit cu utilaje). Si F1 ar avea nevoie de de 3-5 comisari care sa ia decizii, nu doar Charlie care imbatraneste urat si ia decizii dupa cum bate vantul, azi intr-o directie, maine in alta. Sa fie ca in DTM, regulamentul e regulament si se aplica la toata lumea in mod egal, fara exceptii. Sa ne aducem aminte unde s-a ajuns anul trecut in Mexic din cauza ca Whiting l-a scuzat pe Hamilton de taierea sicanei la start si pe urma a fost nevoit sa le permita si celorlalti piloti sa faca la fel.
    6 1
  • Observ mai nou ca fiecare comentariu postat începe cu frază : " nu sunt fan Vettel " , " nu sunt fan Hamilton " , " nu sunt fan Mercedes ". Parcă ar exista o " politie Automarket " care judecă faptul că ești fanul cuiva. Așa de de departe s-a ajuns ! E perfect logic și normal să ai un model din F1 . De ce sunt atacați oamenii ăștia eu nu înțeleg.
    PS
    Nu am zis niciodată că nu mai postez. Ai încurcat persoana uita-te la comentarii .
    PPS
    Lol ce au jocurile de la Codemasters ?
    1 0
  • F1 Codemasters NU e simulator. Documenteaza-te in legatura cu asta, ce inseamna un simulator, care sunt acestea samd. E ok sa te distrezi pe jocuri arcade cu grafica buna dar daca vrei pilotaj ... musai simulator. Nu stau sa explic aici de ce, e pierdere de timp, cine vrea sa afle - afla.
    0 0
  • Pana in 2004 (jn istoria mai recenta a F1) pilotii dadeau totul in qual si cursa. Si stim cine castiga atunci. Apoi au inceput sa schimbe regulamentele. In 2005 aveai un rand de pneuri in cursa si calificari. Trebuia sa pastrezi pneurile...

    Asa au zis ei ca pe IN TRECUT PILOTUL INTELIGENT TREBUIA SA AIBE GRIJA DE MASINA.

    Acum va plangeti ca pilotul trebuie sa aibe grija de pneuri si de combustibil .... ghici de ce .... ca IN TRECUT PILOTII DADEAU TOTUL IN LOC SA AIBE GRIJA DE MASINA. Ironic, nu?
    3 1
  • @Formula 1....mda, nu esti fan al nimanui, insa ai ceva cu Hamilton, altfel ai fi pus acolo in comentariu si cum a castigat si Vettel niste campionate mondiale sau Schummacher, dar na, suntem impartiali. Istoria va consemna 3, 4 sau mai multe campionate mondiale, stai linistit. Cati crezi isi mai aduc aminte acum, spre exemplu de fotbal de catenaccio-ul lui Helenio Herrera si cat de urat este privitorului de rand si cati de titlurile aduse pentru Inter? Dupa anul 1990 in afara de un titlu castigat de Schummacher cand era La Benetton, nu-mi aduc aminte niciun pilot sa fii castigat campionatul cu o masina mai slaba decat a concurentei.
    5 3
  • Chiar doua titluri, 1994 si 1995 (Williams era mai bun ca Benetton). Ar mai fi fost si 1999 (McLaren Mercedes era mai bun ca Ferrari) daca nu se accidenta.
    2 1
  • Vyctor7
    Auzi la ala Wiliams era mai buna ....baaa in 1994 au interzis aia sitemele electronice pe monoposturi si ghici cine a avut sistemul electronic pe monopost ...chiar Benetton-Ford-ul lui Shumacher si s-a aflat ca acel monopost a castigat fraudulos titlul din 1994 ! Mai citeste ba gargamel daca nu stii nimic de formula 1.
    4 2
  • In 94 Williams a avut un start dezastruos de sezon prin abandonurile lui Senna la Interlagos si Aida. Apoi a venit Imola care s-a soldat cu sfarsitul tragic al lui Ratzenberger si al lui Ayrton . Williams in 94 era o masina instabila , greu de controlat , iar in primele curse era si sub Benneton si sub Ferrari . Si-au revenit pe parcurs dar Damon Hill a fost un pilot slab , iar Williams a pierdut pe mana lui in 95. In 94 Williams nu a avut cea mai buna masina , dar in 95 au avut-o . Ca Hill nu avea talentul lui Schumacher asta e altceva.
    1 2
  • Ca asa vrei tu sa crezi... Presa vremii spunea altceva.
    0 0
  • @Sumi7

    Perfect de acord cu tine. L-am detestat mereu pe Martin Whitmarsh, tipul de om si de conducator care are imprimat in ADN-ul personal codul genetic de LOSER. Tot ce a facut de cand a a preluat echipa din 2009 cand s-a retras Dennis au fosrt sa duca la distrugere Mclaren. Nici pana azi nu pot intelege cat de naiv sau de prost pur si simplu a fost in tot ce a facut. Cum ne vorbea de Jenson Button si de faptul ca la echipa era hemoragie de ingineri si de aerodinamicieni el vorbea ca echipa tehnica a lui Mclaren e cea mai buna din F1. Doamne. In loc sa aiba simtul acela sa stie ca Lewis e mult peste Button daca simte sprijinul total al echipei si sa il favorizeze fie si discret in defavoarea lui Button. Cum masinile din 2010 si 2012 in loc sa se concentreze pe o updatare agresiva in a doua jumtate a alocat resurse criminal de multe pentru a o adapta stilului lui Button care vroia doar udnersteer si plangea ca Grosjean azi ca NO GRIP. Niciodata Button nu va fi acel animal de cursa sau talent in stare purca ca Ham, Alonso, Verstappen. El e gen Rosberg. Ia un titlu si la revedere. Sau ce sa mai zic in 2012 cand se vedea clar ca mp4-28 e un dezastru si in loc sa ia o decizie rece de a scoate din nou mp4-27 si a o updata pe aceea, tot era mai bine pan ala finalul anului decat cu mp4-28. Sau nu mai zic ca semnarea cu Honda. Mumtakalat si Mansour aveau peste 50% din actiuni cumulat, si fara ei nu s-ar fi trecut la Honda. Si azi cred ca mai am pozele cu Whitmarsh prin Tokyo dimineata dupa semnarea cu Honda. Rusine. In loc sa vanda celkor de la Daimler cu totul echipa in 2009 si sa fie un fel de Alfa Romeo sau Bugatti in marele concern Daimler au preferat sa faca masini de strada in regim propriu. Mclaren ramanea autonoma si bijuterie a concernului Daimler ca marca de masini de lux, doar ca aveam nemti nu bahrenieni ca investitori majoritati. Sau macar sa ramana cu Mercedes si ca echipa de client, oricum era mai bine. Japonezii is inchistati acolo in universul lor, in afara de Gilles Simon si acum foarte tarziu Ilien nu au recrutat in masa motoristi de la Mercedes si Ferrari, cum a facut Ferrari dupa 2014 de la Mercedes. Pacat, putea insemna ei insisi Daimler in F1 azi, si Hamilton si Paddy Lowe toti erau acasa.
    2 2
  • * am vrut sa zic in 2013 mp4-28, masina din 2012 a fost mp4-27, dar ma apuca toti draciii din lume cand imi amintesc de Whitmarsh si de Button, doi tipi, unul conducator celalalt pilot, moi, blanzi, fara vlaga, fara determinarea, fara pragamatim, exact gen Arsen Wenger in lumea antrenorilor si Arsenal la echipe. LOSERIIII
    2 1
  • Presa vremii dupa tragediile mentionate mai sus , ( plus accidentul care l-a transformat pe Karl Wendlinger dintr-un pilot de top in unul mediocru ) , vroia securitate . Astfel s-au adaugat niste sicane stupide la Spa in Eau Rogue , in Canada in Spania , iar Hockenheim si Monza au fost modificate , tot din cauza asta . Atunci s-au facut primi pasi spre restrictiile care s-au facut in ziua de azi . Citeam undeva ca Schumacher in ziua in care a murit Senna , si-a scris testamentul. Atunci se vroia securitate , dar oamenii nu au realizat ca prin securitate se distruge spectacolul. GPDA a fost reiinfintata tot in acel an , iar Gerhard Berger si Schumacher au fost alesi presedinti. Una peste alta 1994 mi se pare cel mai ciudat si dramatic sezon din istoria F1.
    0 1
  • @ Formula 1 - Cam toti pilotii au castigat cand au avut monoposturi performante...Schumacher , Vettel ,Alonso si Hamilton..Niciun pilot n-a castigat titluri cu un monopost care n-a performat
    1 3
  • O echipa e o echipa indiferent de situatie. Nu te apuci sa arunci cu rahat cand lucrurile nu merg bine.
    La fel si cu fanii, nu esti un fan adevarat daca nu sustii echipa la greu.
    E usor sa tinem cu cel mai bun.
    Poate ca anu asta castiga Hamilton ... insa CM 2018 e pe masa !
    2 1
  • Gata si-au facut efect calmantele....
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru