Hamilton, nesigur în privinţa şanselor la titlu: "Nu ştiu dacă voi reveni la forma necesară"

de Daniel Popescu
Luni, 26.09.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lewis Hamilton nu este convins că va reuşi să revină la o formă suficient de bună pentru a cuceri titlul mondial, după ce coechipierul său Nico Rosberg a câştigat ultimele 3 curse.

Sezonul 2016 a fost marcat până în prezent de mai multe serii de dominaţie ale celor doi piloţi de la Mercedes. După ce Nico Rosberg a triumfat în primele 4 curse, Lewis Hamilton a revenit în forţă şi şi-a adjudecat 6 victorii în 7 curse pentru a prelua prima poziţie.

Britanicul a trebuit însă să-i facă loc germanului, care a obţinut 3 victorii consecutive şi a revenit în fruntea clasamentului general cu un avans de 8 puncte. Chiar dacă diferenţa este mică, Hamilton susţine pentru prima oară că nu ştie dacă va reuşi să revină la forma adecvată pentru a emite pretenţii la un nou titlu mondial.

Urmareste Automarket
"Suntem amândoi foarte competitivi.
Nu am nicio idee dacă sau când voi reveni, dar mai sunt 6 curse şi trebuie să dau tot ce am mai bun. Va trebui să obţin câteva rezultate bune pentru a reveni în frunte şi pentru a rămâne acolo, dar am avut multe perioade de acest gen în trecut, aşa că nu există niciun motiv să mă gândesc că nu voi avea încă una"
, spune el.

La rândul său, Rosberg avertizează că nu există nicio garanţie că seria de victorii va continua, mai ales că anticipează progrese din partea Red Bull şi Ferrari.

"Am avut un ritm bun în ultima vreme şi mă bucur de acest moment, dar nu ştie ce se va întâmpla în următoarele curse. Red Bull şi Ferrari ne presează din greu, aşa că urmează câteva weekenduri grele în faţă", a explicat germanul.

Via Autosport

Comentarii (38)

  • Deci echipa a decis cine iese campion anul asta...
    22 17
  • Ușor băiete ...Este timp să faci 50 pct peste
    18 7
  • E clar, pana acum nu a vrut sa inteleaga dar acum careva i-a zis verde in fata, anul asta vor un german sa castige. Anul viitor, il vor lasa din nou sa forteze pentru campionat.
    20 16
  • cumlestitivoi
    Boala asta care ii macina pe unii, "conspirativita cronica". Problema la monopost a avut si Rosberg, si nu doar o data. Ce e asa de greu de priceput, o spune si Hamilton. E stiut faptul ca englezul nu are ca atu-uri echilibrul si constanta. E mai labil de felul lui fapt care se oglindeste si in rezultatele lui. Iar Rosberg chiar a mers bine in ultimele curse, si calificari. Inteleg ca Hamilton are fani dar....flacai, mai incercati sa si ganditi cu creierul.
    29 27
  • cumlestitivoi
    Ce spune fanulluihamilton.: daca pierde, echipa il favorizeaza pe Ros, daca castiga e clar superior. Voi ignorati complet ce spune in articol idolul vostru. Stiu, l-a pus Toto sa declare alea alea.
    23 17
  • Ha,ha,ha...
    Pana la urma a inteles si el ca de 50 de ani se doreste un campion german cu o echipa germana :))))
    16 16
  • !@cumlestitivoi
    Auzi mai mama omida, te intreb eu acum, daca Rosberg nu a fost favorizat anul asta, atunci cum se face ca motoarele lui Hamilton s-au stricat toate in primele 4-5 curse astfel incat Nico a ajuns la punctajul ala mare in fata lui Lewis? Vorbim de cel mai fiabil motor 3 ani la rand...lasa-o ca macane, taman in anul cand Mercedes implineste nu stiu cati ani, 50? Nici nu am verificat cati.
    Vor sa ii faca si astuia cadou un titlu, ce este asa greu de inteles? Rosberg cred ca are 8 ani la Mercedes, se vrea o mica rasplata, mai ales pentru anul 2013 cand Ross Brawn l-a preferat in cursa aceea de la Sepang, cand nu l-a lasat pe Rosberg sa il depaseasca pe Lewis. Acolo Ross si-a luat la revedere de la Mercedes.
    21 18
  • pentru amatorii de conspiratii, Wolf a declarat ca ambii piloti au avut aceleasi probleme la motoare la inceputul anului, doar ca stilul lui Rosberg mai conservator a facut sa nu aiba probleme.
    18 20
  • mobius
    Pe cei ce sustin ca Rosberg e favorizat, i-as intreba, cum se face ca cele 45 sau 50 de puncte penalizare ale lui Hamilton pentru schimbarea motoarelor s-au consumat intr-o singura etapa, iar acest oropsit are acum motoare mai noi decat Rosberg pana la final. Ceeace spune el acum este tipul de vaicareala ieftina ce il caracterizeaza.
    24 18
  • x si 0
    mobius a uitat ca si iubita sa fernanda motoare a schimbat si intr-o singura etapa penalizare a incasat.
    acuma serios vorbind dupa etapa austriaca este penibil sa mai negati ca duetul toto-lauda vor un campion german si au mintit pe rupte pentru acesta
    14 12
  • Marius Merisan
    Este foarte simplu. Daca doreau un campion german angajau in echipa doi piloti germani. De ex. pe Hulk... nu-i mai prelungeau contractul lui Ham. Asa ca lasati-o balta cu conspiratia...
    19 12
  • Sa fii sigur ca Hamilton va da tot ce e mai murdar in el in cursele ce urmează! Nu cred că va uita vreodată episodul barcelona. Sa numai amintim si de pole-ul făcut de rosberg sub SC si cate a mai comis anul asta. Prea favorizat.
    12 13
  • ......
    un cuplu Ros-Hulk nu era atractiv pentru presa si sponsori si nemtii pierdeau bani si rezultate.ros in 2015 cu greu a terminat in fata lui Vettel ... Cu o echipa 100% germana titlul la piloti zbura la italieni.
    12 12
  • ......haha
    la care italieni? Care titlu?
    10 6
  • Marcus ericsson a lovit o gaina in timp ce se antrena cu bicicleta in Thailanda..N-a patit nimic din fericire
    10 2
  • @mobius
    Bai nene, lasati-ma cu Rosberg al vostru, ce motoare are Lewis? Uiti ca lui Rosberg vor sa i dea un motor upgradat fara a fi penalizat pe grila, ce kkt mancati?
    11 11
  • mobius
    Nemtii astia sunt incredibili, au adus un englez acum trei ani sa ii dea doua titluri mondiale, timp in care ei sa poata conspira sa-i dea al treilea titlu conationalului lor. Al naibi rationament, alde Toto si Lauda au poposit o vreme cu siguranta in Las Fierbinti.
    12 8
  • x si 0
    mobius problemele tehnice si declaratile sefilor vorbesc de la sine dar ce sa intelegi tu daca ai ochii doar pentru fernando si il vezi doar pe el dezavantajat.
    esti constient ca dupa regulamentul pentru motoare pe care-l vrei tu alonso al tau pleca ultimul in toate cursele ramase.
    mai bine ai face pauza si sa zbieri la anul cand iubita ta si-o va incasa din nou de la un debutant
    7 7
  • Parerea mea e ca Hamilton pregateste terenul pentru fani. E posibil sa nu castige campionatul anul asta si nu vrea sa lase impresia pe care o au oamenii astia pe aici.

    Cu toate astea, singurii care au ramas sa comenteze si sa despice firu-n patru sunt romanii.

    Faptul ca Hamilton a avut probleme cu motoarele e strict problema de uzura. Hamilton e mai agresiv, Rosberg are un stil mai conservator. Din cauza asta Hamilton a avut probleme la inceputul anului, nu a fost sabotat de echipa cum o tin unii una si buna pe aici. Daca ati avea mentalitate de neamt, ati realiza ca, pe langa campionatul de F1 pe care vrei sa il castigi, vrei sa iti promovezi motorul, echipa, astlfel incat sa sporesti vanzarile Mercedes pe segmentul sport in toata lumea.

    Hamilton a fost ajutat de echipa sa castige 3 motoare in Spa, dat fiind faptul ca era in risc mare sa piarda o data la 2-3 curse pozitii in fruntea clasamentului din cauza schimbarii power-unit-urilor. Avand in vedere ca era retrogradat pe grila, implicit exista riscul unui acrosaj la start si sa nu obtina puncte per total, au decis sa ia cat mai multe penalizari o data, iar dupa aia sa poata forta oricand in cursele ulterioare. Dat fiind regulamentul nasol, echipa a procedat 100% corect, dpdv strategic si al mangementului.

    Faptul ca Rosberg a castigat ultimele 3 etape ii da un momentum bun, mai ales ca a revenit in prima pozitie la clasamentul general. Din cauza asta, Hamilton stie ca mai sunt doar 6 etape si e posibil sa imparta victoriile, rezultatul fiind unul foarte strans.

    De altfel, ca tot vorbim de dezavantajari, sa observam faptul ca Rosberg a avut schimburi mai lente cu 1 secunda, o gafa in alta cursa in care a stat 8 secunde la pit pentru a executa o penalizare. Daca ar fi fost vorba sa fie o conspiratie impotriva lui Hamilton, britanicul avea de suferit in urma acestor lucruri, in timp ce Rosberg avea cele mai bune schimburi.

    Eu nu cred in conspiratia asta. Puteti sa ziceti ce vreti, dar Hamilton nu e defavorizat de echipa.
    19 10
  • anti-fanii hamilton debiteaza prostii doar sa nege adevarul:
    1.cum sa spuneti ca motoarele s-au stricat din cauza stilului lui Hamilton cand prima problema la motor a aparul in primele secunde ale calificarilor din China.O fi pilotat agresiv in antrenamentul 3 cand nici nu a iesit pe circuit.Faptul ca problemele au aparut in momente cheie si nu in antrenamente nu va pune un semn de intrebare ...
    2.Rosberg a pierdut secunde la boxe cand nu conta si nu la costat pozitii,Hamilton a fost tinut intentionat in Austria la ambele opriri ca s-a treaca neamtul la mustata
    3.in mod miraculos de absolut fiecare data cand Hamilton a obtinut polul a pierdut startul si Rosberg a ajuns in fata.Se pare ca problemele de abreaj apar doar cand si-o ia in calificari Rosberg
    4.Cand Rosberg cade in pluton echipa germana il salveaza bagandu-l la boxe primul si astfel castiga pozitii fara sa depaseasca,Hamilton in schimb daca cade in pluton nu numai ca intra la boxe dupa toti ceilalti mai si apare o intrare in plus si desigur pneuri uzate pe final.Va tot plangeti de Ferrari dar strategia Mercedes din China pentru Ham a fost cea mai penibila ever.
    5.Sefii mercedes au declarat cum ca Rosberg la lasat pe Hamiton sa treaca in Monaco dar nu exista nici o convorbire radio Nico-echipa in acest sens asa ca e clar ca echipa a mintit sa-i mai stearga din rusinea prestatiei slabe
    6.Mercedes au inventat probleme cu franele pentru Rosberg in Singapore ca sa creada lumea ca nu doar Ham are probleme.Daca avea probleme neamtul nu era cel mai rapid in acel moment
    7.Mercedes au inventat probleme cu franele pentru neamt si in Austria ca sa-i scuze gafa
    8 Lauda dupa ce Nico al lui incearca sa-l scoate din cursa pe Hamilton il vorbeste de rau tot pe britanic,Toto nu se dezminte nici el si ameninta ambii piloti cand in mod normal trebuia sa recunoasca public adevarul si sa-l puna la punct pe Nico
    9.in Spania Lauda il acuza pe Hamilton desi specialistii inclina mai mult spre vina lui Rosberg
    10.Lauda si Toto il critica pe Hamilton in Canada ca la scos de pe circuit pe Nico desi si neamtul a facut la fel in prima etapa si atunci sefii au tacut
    11.exista fotografii cu Lauda in timpul liber alaturi de Nico.Se para ca au devenit prieteni foarte buni
    12.Toto declara detasat ca Nico va avea un motor mai performant pe final de sezon si ca Hamilton trebuie sa fie multumit ca va beneficia de imbunatatiri la anul.De ce sa mai imbunatatesti motorul daca echipa a castigat titlul si aceasta masura duce la dezavantajul unuia dintre piloti?Simplu.Pentru ca vrei ca Rosberg sa castige.
    Vanzarile marcii Mercedes nu au treaba cu fiabilitatea din F1 asa ca este un argument pueril.Despre sabotaj se vorbeste si in alte tari doar nu a dat echipa Mercedes comunicatul ala penibil si mincinos cum ca nu avantajeaza pe nimeni doar pentru romani
    11 13
  • Jugare, lasa-te cu afirmnatii de genul"Cu toate astea, singurii care au ramas sa comenteze si sa despice firu-n patru sunt romanii. " Serios?
    Cam pe unde ai mai verificat tu daca nu ai vazut discutiile de acest gen? Eu pe toate site-urile si formurile vad asa ceva. Ai naibii romani, noi suntem cu capsa pusa si doar noi vedem anumite lucruri.
    12 7
  • De fapt exista doua tabere: "victimistii" Hamiltonisti si suporterii lui Rosberg. Eu nu fac parte nici din prima si nici din a doua, si singurul lucru pe care il pot spune este ca nici o masina de Formula 1 nu merge perfect in fiecare tur. Si nici pilotii nu sunt zei, sunt oameni si fac greseli, dar cam in orice caz, nu vor spune asa ceva si nici nu vor accepta ca sunt greselile lor. Hamilton este primul care orice s-ar intampla da vina pe altcineva, cred ca 2011 a fost un exemplu destul de clar despre acest lucru. Si in 2007 daca nu insel era primul care a negat ca a discutat cu Alonso despre distributia masei monopostului Ferrari F2007, desi cei de la FIA tocmai prezentasera un email de la Hamilton catre Alonso in care ei discutau despre distributia masei monopostului F2007. Hamilton este genul de persoana care trebuie cu disperare sa iasa in evidenta, nu are prieteni, nu are familie, singurul care conteaza este doar el. Rosberg este altfel si poate de asta este preferat de echipa, cine stie. Hamilton este invidios pe Rosberg pentru ca acesta din urma are o familie, are deja un copil, in trecut in invidia si pe Vettel pentru acest lucru si dupa un timp invidia devine ura, iar ura nu duce la nimic bun. Plus nu stim cat a fost sabotat Rosberg in 2014 si 2015, nu stim ce scrie in contractele ambelor piloti, sunt foarte multe necunoscute.

    Bine ca vina cursa, momentan cred ca Rosberg are un avantaj si cine stie poate castiga si in Malaezia?
    12 9
  • De unde stii tu ca Hamilton nuare prieteni, familie, etc? Ce te face sa crezi ca daca acest lips ar fi de fapt un lips, s-ar transforma in ura?
    Mie nu mi s-a parut deloc ca Rosberg ar fi fost complotat de echipa sa, mai degraba invers. AAA, in 2013 in cursa din Malaysia, Ross Brawn l-a preferat pe Lewis, acolo nu uit deloc! Insa Hamilton abia fusese adus si avea faima, el trebuia sa ridice Mercedes, ca apoi au avut cel mai bun motor, este alta treaba. Cu motorul ala, orice pilot castiga campionatul, diferenta a fost ca Lewis s-a dovedit cu 3 clase peste Rosberg. In 2015, au incercat un pic sa il fenteze pe Lewis, pe ici colo dar nu le-a reusit.
    Anul asta..este alta mancare de peste, am mai scris-o, anul asta Mercedes vor sa rasplateasca devotamentul lui Rosberg de atatia ani, ma rog, devotamentul este dat si de faptul ca daca s-ar duce la orice alta echipa, ar fi jos de tot.
    9 11
  • ......
    singurul bolnav de ura si invidie este rosberg si iti recomand GTS sa cauti conferinta de presa de dupa MP al Chinei 2015 sa vezi si tu caracterul"frumos" al lui rosberg.
    tabere exista 3 :fanii lui Hamilton,persoanele echidistante si cei anti-Hamilton.Primele doua categorii sustin ca Hamilton este sabotat iar ultima categorie se fac ca sunt orbi si inventeaza minciuni.GTS tu faci parte din ultima categorie.Rosberg nu a avut si nici nu va avea prea multi fani si este sustinut doar datorita circumstantelor.
    provoc pe cei anti-Hamilton sa-mi dea 100 de manute rosii ca vad ca sunt foarte preocupati de like-uri si dau chiar mai multe la un mesaj
    9 9
  • Foarte bine punctat, orice ai fi tu!:))
    Adevarul asta este, fanii Hamilton si cei echidistanti il vad pe hamilton defavorizat de echipa, doar fanii lui Rosberg zi ca nu, acum, poate or avea dreptate cei din urma! M-as mira!!!
    Haideti cu manutele rosii!
    6 6
  • Si acum sa vedem rezultatele din fp1...
    iver Team Time Laps
    1. N. Rosberg Mercedes 01:35.227 25
    2. L. Hamilton Mercedes 01:35.721 25
    3. K. Raikkonen Ferrari 01:36.315 16
    4. S. Vettel Ferrari 01:36.331 18
    5. F. Alonso McLaren 01:36.510 18
    6. D. Ricciardo Red Bull 01:36.753 27
    7. M. Verstappen Red Bull 01:36.973 26
    8. N. Hulkenberg Force India 01:37.513 26
    9. S. Perez Force India 01:37.601 27
    10. J. Button McLaren 01:37.613 20
    11. D. Kvyat Toro Rosso 01:37.847 29
    12. V. Bottas Williams 01:37.861 17
    13. R. Grosjean Haas 01:37.886 22
    14. E. Gutiérrez Haas 01:37.921 20
    15. C. Sainz Jr. Toro Rosso 01:38.055 25
    16. F. Nasr Sauber 01:38.184 18
    17. M. Ericsson Sauber 01:38.313 20
    18. F. Massa Williams 01:38.339 24
    19. J. Palmer Renault 01:39.148 23
    20. E. Ocon Manor 01:40.036 28
    21. P. Wehrlein Manor 01:40.627 26
    22. K. Magnussen Renault no time 2

    Nu cred ca Rosberg poate fi mai rapid cu o jumatate de secunda decat Hamilton, pe un circuit, pe care Hamilton il domina mereu in trecut pe Rosberg. Unde-s mai moatoarele alea noi ale lui Hamilton, iar il forteaza sa ruleze la 80% pe motiv de fiabiliate? Care papucii mei fiabilitate, pentru ce, pentru 5-6 curse cu 3 motoare cand cu 3 motoare rulezi in medie cam 12-13 curse? A naibii fiabilitate!
    6 3
  • Vom avea o noua procedura de start in cazul curselor pe ploaie din 2017..pilotii vor incepe cursa pe ploaie sub safety car si dupa ce pista se usuca , vom avea unou start de pe grila..
    4 3
  • ......
    rosberg a facut turul pe soft iar Hamilton pe medii si astfel s-a creat diferenta.Oricum rezultatele nu sunt relevante pentru calificari si cursa.
    Comic momentul cu masina lui Magnussen.Daca era sistemul Halo se putea termina nasol asa ca sper sa nu se aprobe aceasta inventie absurda.
    6 4
  • Eu stau si ma intreb ce oligofren ar da manuta la comentariul lui anteior referitor la halo....
    6 3
  • Manuta rosie*
    4 3
  • @....... Wurz a declarat ca halo n-ar fi periclitat sigurantalui Magnussen..In alta ordine de idei sunt si eu de acord ca acest dispozitiv ar afecta estetic monoposturile..
    3 2
  • alexica
    eu mah, ca nu-mi placi
    2 2
  • Oricum daca avea halo nu se intampla nimic.
    5 0
  • @ZZZ - procedura este o imbecilitate. mai bine amana startul cursei.
    7 0
  • jugaruGabi- au imprumutat chestia asta din Indy..Nu conduc eu FIA:)) eu doar am adus stirea..
    4 1
  • ......
    Halo ingreuneaza iesirea din monopost.Cand sunt cazuri ca cel de azi sau accidente gen Alonso in Australia se pot complica lucrurile cu acel dispozitiv si mai arata si oribil.Monoposturile trebuie sa ramana ca pana acum sau sa treaca la varianta din anduranta.
    3 2
  • Au fost doua sesiuni de antrenamente dimineata, Button se afla la Grand Prix-ul cu nr. 300 din cariera si aici nici o știre. Dar ne-am obișnuit, in afara de pole-ul de sâmbăta si cine câștiga duminica rar mai vezi câte o știre. Noroc cu noi, ca mai comentam pe aici, altfel rubrica Motorsport despre F1 ar fi ca si cum n-ar mai fi, ca oricum cam asa este.
    2 1
  • @Hami, cam asa este, uite,acum nici macar stiri despre antrenamente.....
    Bravo Lewis, sper sa n-ai probleme maine la start ori cu masina, ori sa gresesti tu.
    Un mare BRAVO pentru Button, sper sa reuseasca ceva si in cursa!
    Imi pare rau pentru el ca l-au dat deoparte dar il pastreaza pentru 2018 cand Alonso nu va mai fi la Mclaren, prea multi bani pentru el si este si mare comentator. Asta este planul Mclaren, sa aiba si un senior pe langa Vandorme, din pacate, a trebuit sacrificat acest domn, Jenson care nu sia- batut joc niciodata de echipa sa.
    Sper sa nu scada in forma doar pentru ca sta 1 an pe bara, chiar daca este pilot de teste, isi iese din mana. Jenson cu salariu de 6 milE anual si prafalaul ala de Alonso cu ditamai salariul.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru