Hamilton, "şocat" de ordinele de echipă primite în cursa din Ungaria

de Daniel Popescu
Luni, 28.07.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lewis Hamilton afirmă că a fost "şocat" să primească ordinul de echipă de a-l lăsa pe Nico Rosberg să-l depăşească, însă germanul susţine că ideea a aparţinut integral conducerii Mercedes.

Am fost foarte şocat că echipa mi-a cerut asta.

Lewis Hamilton
Pilot Mercedes
Marele Premiu al Ungariei a oferit, pe lângă spectacolul generat de intrările Safety Car-ului pe circuit şi de lupta pentru victorie din final, şi o controversă majoră în privinţa ordinelor de echipă de la Mercedes.

Lewis Hamilton a refuzat să-i cedeze poziţia coechipierului său Nico Rosberg, argumentul echipei fiind acela că germanul urma să iaba o oprire suplimentară la boxe. În schimb, britanicul consideră că a adoptat poziţia corectă, întrucât ambii piloţi luptau pentru o poziţie cât mai bună în cursă.

"Eram în aceeaşi cursă cu el, iar faptul că avea o oprire în plus nu înseamnă că nu eram în aceeaşi cursă cu el. Dacă l-aş fi lăsat să treacă, se putea distanţa şi ar fi putut reveni în luptă mai târziu. Am fost foarte şocat că echipa mi-a cerut asta. Nu s-a apropiat suficient de mult pentru a mă depăşi, iar eu nu aveam de gând să cedez şi să pierd teren în faţa lui Fernando Alonso şi Daniel Ricciardo, aşa că a fost un pic ciudat", a declarat el.

Nu am vrut eu asta, echipa m-a informat că Hamilton urma să mă lase să trec.

Nico Rosberg
Pilot Mercedes
În timpul cursei, Rosberg a întrebat prin radio de ce Hamilton nu-i cedează poziţia, însă germanul susţine că ideea ordinelor de echipă a aparţinut integral echipei.

"Nu am vrut eu asta, echipa m-a informat că Hamilton urma să mă lase să trec.

Asta e tot şi nu ştiu ce s-a întâmplat după aceea, dar trebuie să discutăm. Este normal să vorbim despre asta. Nu vreau să discut la nivel teoretic despre asta, este mai bine să discut asta în cadrul echipei", a precizat el. 

Comentarii (18)

  • Dar in Malaysia 2013 nu ai mai fost socat? Rosberg a respectat ordinele de echipa atunci, chiar daca nu i-a fost pe plac.
    35 32
  • Ce mincinos e Rosberg!
    "Echipa" i-a sus ca Lewis se va lasa depasit?
    Cine e aceasta "echipa"?
    Urat, foarte urat.
    Pe de alta parte e fals ca Lewis nu ar fi vrut sa se lase depasit de colegul lui. A si comunicat la boxe ca daca vrea sa-l depasesca sa o faca fara sa-l incetineasca pe el. Altfel spus nu o sa ma opresc pe pista ca sa treaca colegul.
    Ceea ce este absolut corect. Rosberg nu a avut nicodata posibilitatea sa-l atace.
    30 16
  • Mai drs aici daca zici ceva rau de hamilton....esti privit ca incult.....am impresia ca administratorul de aici e cel mai mare mancator de dulce....asa ca....am sa mai intru pe aici ..cand ...o sa.l faca mertz pe hamilton pilot de teste sa vad cum o sa va ofticati
    14 26
  • @DRS11

    Ai dreptate in ceea ce spui dar trebuie privit contextul. In 2013 Hamilton deabia fusese adus in echipa de Niki Lauda in ideea de a ajuta Mercedes sa progreseze in rezultate. Nu stiu daca avea stipulat in contract statutulde pilot nr 1 dar se subantelegea asta oarecum. Hamilton era o vedeta, campion mondial iar Nico era doar un pilot considerat rapid dar fara un palmares impresionant (nu avusese masini competitive). In plus Hamilton se impusese prin rezultatele mai bune in calificari si vursa precedenta in cadrul echipei. Insa imi aduc aminte cum Hamilton statea stingher, aproape rusinat pe podiumul din Malaysia. Nu cred ca cineva il poate acuza pe hamilton de politica, tras sfori in spatele usilor inchise, sa ceara echipei un anumit coecipier etc. (asa cum se speculeaza despre Alonso). Hamilton (stiindu-se competitiv) e pe principul lui Senna care spunea: ”puneti in masina alaturi de mine pe oricine!”
    In 2014 insa situatia e altfel cel putin declarativ. Atata timp cat masina e dominanta cei 2 piloti sunt liberi sa concureze unul impotriva celuilat.
    17 8
  • per total echipa a pierdut pentru ca Rosberg a fost intarziat acolo cu secunde bune. Normal, putea sa incerce o depasire dar nu a riscat fie din cauza ca nu a vrut sa-si puna echipa in situatia unui dublu abandon fie ca risca sa abandoneze doar el. Daca Hamilton respecta ordinele de echipa, clasamentul ar fi fost Rosberg, Ricciardo, Alonso. Deci echipa Mercedes a pierdut victoria, dar Hamilton nu putea sa cedeze de vreme ce e in lupta pentru titlu chiar cu Rosberg
    19 9
  • Clar cei doi erau pe strategii diferite, insa ptr. a putea sa-i "cedeze" locul Ham lui Rosb. mai intai trebuia sa-l ajunga din urma si sa fie
    16 5
  • Saracul Hamilton, acuma trebuie sa mearga la psihiatru sa isi trateze socul..... Oare ce s-ar face daca dupa o cursa ar fi ignorat de presa? Cred ca ar incepe sa latre la luna....

    p.S. sa nu uitati de labuta rosie, am indraznit sa scriu de rau de idolul vostru nu de alta!
    12 33
  • il ajunsese din urma pe Hamilton. Rosberg a prins trioul din fata cand mergea cu 1.25 vs 1.29 cei din fata .... Sunt vreo 4 sec pe tur diferenta.... S-a apropiat de Ham la mai putin de 1 sec, ce vroiati sa faca mai mult ca sa insemne "sa-l ajunga din urma"?
    9 19
  • @ (,)
    Nu ma refer la ultima parte a cursei, ci la momentul premergator intrarii lui Rosberg la boxe cand urla ca disperatul ca Ham nu se da la o parte in conditiile in care nici macar odata nu a avut intentia de-al depasii.
    Dar ptr. asta trebuia sa traga pe dreapta?.
    17 2
  • Test Driver 01
    Dupa cursa, se pot dezbate doua idei simple: Victoria pentru un pilot Mercedes sau victoria pentru un alt pilot. Echipa isi dorea victoria unui pilot, probabil Rosberg pentru ca el era mai bine pozitionat in acel moment, si cred ca Hamilton putea sa-l lase sa treaca, dar... Hamilton de fapt nu piloteaza pentru Mercedes si piloteaza pentru el. Si asta pare foarte clar cand este "socat" ca echipa i-a cerut sa faca ceva. Echipa care ii pune la dispozitie un monopost, bun... rau macar are ceva cu care se descurca, ii dai un salariu si totusi... lui Hamilton nu-i convine asta, vrea mai mult. Vrea ceva, nu stiu exact ce pentru ca in cursa din Ungaria nu cred ca putea castiga. Totusi un pilot Mercedes putea castiga cursa, daca Hamilton il lasa sa treaca. Evident Rosberg putea sa se lupte cu el, ceea ce probabil ducea la un abandon cum s-a observat cateva ture mai tarziu cand Hamilton l-a impins pe acesta in afara pistei (ceva normal totusi). Nu stiu cum sta treaba dar cei de la Mercedes nu au cum sa-l iubeasca pe Hamilton prea mult, mai ales dupa aceasta cursa...
    Eu personal, nu ma uit la Formula 1 ca la un show, gen "Big Brother", pentru ca asa cred ca multi ca este Formula 1, ci ma uit la un sport unde cel mai bun castiga (cel mai bun pachet castiga). Nu pilot si nu marca si nu motor si nu altceva ci cel mai bun pachet castiga. Daca lucram pentru Mercedes, sincer mi-as fi dorit sa castigam si nu sa dam victoria altora... Hamilton din pacate si-a dorit altceva... Problema este simplu, degeaba il iubesc fanii, daca cei din echipa lui nu-l vor iubi... sansele lui la un titlu vor scadea dramatic si zic eu... ca cam asta conteaza.
    14 21
  • de accord cu Test Driver 01

    MB is dorea Victoria si Rosberg avea sanse sa castige pe ultimul set de pneuri soft
    Ham cu setul de medium nu avea sansa la victorie

    Dar il inteleg pe Ham, astfel a recuperat 3 puncte fata de Rosberg, ceea ce la final s-ar putea sa faca diferenta

    eu il sustin pe Rosberg in lupta pentru titliu dar dc ar fi fost el in situatia lui Ham sunt sigur ca ar fi procedat exact la fel
    14 15
  • Eu personal cred ca au toate motivele sa-l iubeasca pe Hamilton, daca ne gandim putin Schumi+Rosb in 2ani nu au fost in stare sa-si faca un monopost cata de cat bunicel, se bateau prin pluton cum face McLaren astazi. Asta e meritul principal al lui Ham, stie sa dezvolte un monopost de f1, priviti la imperialii lui Mircea, sunt k.o. dupa plecarea lui si cu un buget consistent.
    20 8
  • #F1 : Daca Hamilton e mai bun dezvoltator de masina decat Schumi.... tu te uiti la Formula 1 prin ochii lui Nicole.
    Este cate o echipa castigatoarede sezon. pentru ca se schimba regulamentul aiurea doar a fi dezavantajat cel mai bun din anul precedent si/sau cineva vine cu cate o chestie noua pe care nu o poate copia concurenta.
    Anul acesta " cireasa de pe tort " este MOTORUL. Anul viitor mai vdem.
    11 8
  • F1 ...daca tu crezi ca Mercedes este in frunte datorita lui Hamilton inseamna ca si Brawn GP acastigat titlul datorita lui Button care in opinia mea este un pilot de talie medie alaturi de Rosberg.Totul sa datorat si se datoreaza numai schimbarilor de regulament.
    10 3
  • mimi de la aprozar
    hamilton s-a nascut gata socat :))))
    12 13
  • F1 din 1990
    @Jaros, nu piloteaza motorul, acelasi motor il au alte 3 echipe. Rezultatul il vedeti cursa de cursa.
    3 3
  • F1 din 1990
    @cipf1 Cate poluri si victorii au inregistrat baietii de la AMG cu aportul lui Schumi si Rosberg la Mercedes? intre 2010-2012? Daca ai vazut zezonul 2013, cu acelasi regulament, motor V8, situatia a stat cu totul altfel cu Hamilton la echipa. Si nu am spus ca AMG este acolo sus datorita lui Hamilton. Iti mai dau un exemplu - Cum pleca Rosberg de la start pana cand Hamilton i-a reglat masina dupa Bahrein sau Barcelona?
    -Alt exemplu - McLaren 2013, un an negru, fara schimbari majore de regulament, motor V8, dupa ce in 2012 Hamilton si Buton au castigat 7 curse si exemplele pot continua.
    6 2
  • JugaruGabi
    F1 din 1990: sa spui ca Mercedesul a progresat numai din cauza lui Hamilton este ceva masiv. Nu, Mercedesul a avut boom-ul necesar cu schimbarea de regulament si cu motoarele mai mici, iar in 2013 a inceput sa mai urce nitel in pluton din cauza imbunatatirilor de dupa 2012 cand s-a retras Schumacher.

    Vezi ca Schumacher a scos din rahat Ferrari incepand munca asidua dupa 96 pana in 99... abia dupa 4 ani au inceput sa performeze asa cum trebuie italienii.

    Spui ca mai sunt 3 echipe cu motor identic care nu performeaza la fel... cum? Williamsul e in coceni? Force India e in coceni? Mie mi se pare ca stau foarte bine, dar mai conteaza un pic si aerodinamica, iar Mercedes AMG s-ar parea ca are un pachet complet dpdv tehnologic, dar asta nu inseamna ca e facuta de Hamilton, ci de intreaga echipa.

    Revenind la cursa... e aiurea sa spui ca erai socat ca ti se cere sa il lasi pe Rosberg sa treaca in conditiile in care sunteti in aceeasi echipa si el e pe strategie alternativa. Declaratia e iarasi una demna de can-canul romanesc, insa felul cum l-a tinut pe Rosberg a fost pur si simplu a fost majestuos.

    Mi-ar placea mai mult de pilotul asta daca ar vorbi numai pe circuit, nu si in afara lui.

    Dpdv al declaratiilor, Rosberg este mai cizelat.
    8 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru