Feedback

Hamilton, pole position la Barcelona în fața lui Bottas. Ferrari ocupă a doua linie a grilei de start

Publicat Sambata, 12.05.2018
de Daniel Popescu
Comenteaza 33
Hamilton, pole position la Barcelona în fața lui Bottas. Ferrari ocupă a doua linie a grilei de start - Poza 1
Hamilton, pole position la Barcelona în fața lui Bottas. Ferrari ocupă a doua linie a grilei de start - Poza 2
Lewis Hamilton l-a învins cu numai 0.040 secunde pe Valtteri Bottas în drumul spre pole position pe circuitul de la Barcelona, în timp ce Sebastian Vettel și Kimi Raikkonen ocupă a doua linie a grilei după ce au rulat cu pneuri soft.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes și-a confirmat statutul de favorită și și-a surclasat rivalii în calificările pentru Marele Premiu al Spaniei.

Lewis Hamilton a obținut al doilea pole position din acest sezon după ce a fost cronometrat cu 1:16.173, iar britanicul va fi acompaniat în prima linie a grilei de coechipierul său Valtteri Bottas, mai lent cu numai 0.040 secunde.

Ferrari și-a adjudecat a doua linie a grilei de start după o strategie mai puțin obișnuită. După un prim tur în care au comis greșeli, ambii piloți au ieșit a doua oară cu pneuri de compoziție soft, mai dure decât supersoft-urile rivalilor, astfel că nu puteau spera la pole.

Sebastian Vettel a obținut însă locul 3 la numai o zecime în spatele liderului, în timp ce Kimi Raikkonen va pleca de pe poziția a patra. Pilotul finlandez a concurat în calificări cu un motor nou, după ce în a doua sesiune de antrenamente unitatea de propulsie a emis fum. Mecanicii au înlocuit motorul cu combustie internă, turbocharger-ul și sistemul MGU-H, însă Raikkonen nu a fost penalizat, întrucât se afla la primele înlocuiri de componente din acest sezon.

Red Bull Racing a monopolizat a treia linie prin Max Verstappen și Daniel Ricciardo, în timp ce Fernando Alonso a obținut locul 8 pentru McLaren, în spatele lui Kevin Magnussen, dar în fața lui Carlos Sainz și Romain Grosjean.

Marele Premiu al Spaniei va avea loc duminică cu începere de la ora 16:10.

Spania - Rezultate Calificări: 


Comentarii (33)

  • Pfoai, Ferrari a inghitit galusca lui Ricci, s-au speriat de strategia Rbr, doar ca Max proneste de pe ss-uri, ii depaseste atat de pe Kimi cat si pe Vettel, surprinzator de pacalici ce sunt astia de la Ferrari, Vettel cu soft la 1 zecime de Lewis...cu super soft erau in fata dar ce sa le faci daca-s papagali. In cursa pot obtine maxim locul 3, daca nu cumva ii bate la fund Max.
    5 26
  • @Alex: Vezi ca pneurile cu care pleaca in cursa sunt cele folosite in Q2, cand ambele masini Ferrari, Mercedes si Red Bull au folosit soft-uri.
    27 0
  • Ionut: Are cineva dokker 1.5 diesel? Raspunde
  • Du-te nenica uita-te la Nascar. Lasa f1 ca nu e pentru tine
    2 0
  • noroc cu pirelli ca le au facut pneuri speciale ca nu ocupau ei prima linie astazi,oricum maine primi sase pleaca cu softuri si ferrari si redbull merg mai bine ca ei pe softuri, azi seb lua poll ul fara probleme daca floseau pneurile obisnuite,Forza Ferrari!!!!!
    19 6
  • Oare ce mai spune copia mea din 85??? HAHAHAHAHAHA..... TZEAPAAAA :)))) hahahahahaha :)))) Si ai grija plagiatorule ca max nebuni ii in spatele tau. Se zice ca turbeaza pur si simplu cand vede masinile rosii in fatza lui... Rupe-le gatul max.... calca-i pe capppppp..... vreau sa vad iarasi acel copilash fan ferrari cu inima zdrobita si fata schimonosita...sper ca si tu copie flaushata ca vei savura cum se extinde avansul in clasament maineee.... echipa ta e tot atat de desteapta ca si tine.... ce creier poti sa ai sa iesi pe soft in Q3 afahahahahah cred ca mircea 85 este strategul lorrrr.... :))))
    7 24
  • Prima cursa din Europa... sa zicem ca pentru moment este o surpriza imensa. Cei de la McLaren au venit cu un pachet masiv, dar sunt cam tot acolo unde erau si cursa trecuta. Nu prea conteaza, sunt departe de cei din "sfanta treime" dar un mare "BRAVO" pentru pachetul dezvoltat. McLaren este foarte foarte departe de anii 2010-2012 in care luptau pentru victorii cat de cat ok, dar cred in 2019 s-ar putea sa faca un pas mare inainte. Cei de la Red Bull au venit cu un pachet masiv si care anunta macar 1/2 secunda avans, cei de la Red Bull sperau la ceva mai mult, personal cred ca este un pachet complicat, care pentru moment mai are nevoie de multa munca si dezvoltare. Un mare "BRAVO" si pentru ei :P

    Dar, surpriza vine din partea celor de la Ferrari, deoarece personal eu ma gandeam c-o sa fie la cel putin 1s in spatele atat a celor de la Mercedes cat si a celor de la Red Bull. Surpriza... as spune treaba sta cumva altfel. De fapt este posibil sa in fata celor de la Mercedes, dar asta vom vedea maine, in cursa.

    Cei de la Pirelli au efectuat o mica schimbare, poate pentru a-i ajuta pe cei de la Mercedes, poate nu, treaba lor. Cei de la Ferrari & Red Bull se vor adapta, dar pentru moment, pachetul celor de la Ferrari este cel mai adaptabil, in ciuda faptului ca nu s-au batut pentru pole, si cumva cred ca si-au dat seama ca degeaba pleaca din pole daca intervine un SC si se schimba treaba. Asa au pierdut ambele doua curse, si poate au invatat ceva, vedem maine.

    Hamilton era foarte bucuros dupa calificari, un mare "BRAVO" pentru ca i-a reusit un tur perfect, plus cred ca si-a dat seama ca ambele masini Ferrari au avut tururi foarte bune pe pneul S, dar ceea ce conteaza este ca este urmat de Bottas, pe prima line :P

    In nici un moment din calificari cei de la Ferrari nu au fortat, poate si-au dat seama ca punctele conteaza si nu impresia artistica, iar victoriile valoreaza greutatea lor in aur, sper ca au o strategie potrivita pentru maine!
    8 3
  • Pirelli au venit cu pneuri mai subtiri pentru 3 mari premii, Barcelona, Siverstone si Paul Ricard, datorita suprafetei asfaltice noi, pentru a evita supraincalzirea lor. In afara de faptul ca sunt mai subtiri vor fi si cu un kg mai usoare. Nu este prima data cand Pirelli face astfel de schimbari. In 2011 si 2012 la Manzo si Spa, s-a intamplat acelasi lucru.
    6 1
  • Alonso cu alt motor decat Honda si noul si laudatul pachet aerodinamic a reusit sa se califice cu un loc mai jos decat anul trecut.
    5 8
  • Mare greseala pentru Ferrari sa iasa cu softuri, doamne...s-au luat dupa Rbr, crezand ca s-a racit foarte tare afara si nu reusesc sa aduca ss-urile in tempratura optima dar eu zic ca daca diferenta dintre soft si ss este de jumatate de secunda, acum erau in fata Mercedes cu 0.3-0.4 secunde dar asa... Pe circuitul asta nu se depaseste, decat la start!
    4 9
  • Un boost moral pentru Mercedes si Hamilton dar mai e mult pana a spune ca maine vor castiga..Mclaren obtine prima calificare in secventa finala a calificarilor si sper ca acest lucru sa devina o obisnuinta pentru ambii piloti..
    4 0
  • Mercedes-Pirelli F1 Team :))))dupa calificarile de azi:)))))
    6 6
  • 84-cum ti-am zis:maine este podium rosu-sa nu uiti :)) vezi sa-ti cumperi calmante din timp
    8 5
  • Oprea Florin: La ce temperatura trebuie sa porneasca ventilatorul la un opel vectra b 1.6... Raspunde
  • Ferrari nu-i bateau pe Mercedes nici cu US aici. Ati uitat antrenamentele din iarna, cand Mercedes pe soft-uri era laga Ferrari pe hyper? Usor, usor lucrurile reintra-n normal si probabil ca Ferrari nu va mai castiga mai mult de doua curse pana la finalul sezonului. Daca Vettel nu trece de Bottas la start, e belita treaba cu Verstappen in spatele lui.
    5 1
  • @VitelulCabrat: Pirelli au schimbat pneurile in special pentru Mercedes si nu pentru ca pe cateva circuite au fost reasfaltate, cel putin asa declara cei de la Pirelli. Evident nu numai ca nu au fost intrebate si restul echipelor, numai cei de la Mercedes au avut probleme... Articolul de aici explica ceva mai clar cum sta treaba, comparativ cu diferite idei pe care le vehiculam noi... "http://www.planetf1.com/news/pirelli-agree-to-mercedes-tyre-demands/".

    Oricum Horner este suparat pe cei de la Ferrari & Mercedes, care au sustinut modificarile cerute de FIA in legatura cu aripa fata, o idee care cred ca va avantaja foarte mult echipa rosie :P Sau cel putin o sa-l enerveze si mai rau pe Horner, conform articolului de aici "https://www.motorsport.com/f1/news/2019-f1-wing-changes-based-on-immature-research-horner-1035869/".
    2 2
  • @Sumi7

    Sunt mai moderat, dar trebuie sa il vanez pe mircea 85 cu toata forta pana la moarte. Nu se pot lua prizonieri in razboiul asta cu 85'. Sau executi sau mori. E razboi total, nu e loc de moderatie. Ci de barbarie si ferocitate cu el.
    5 8
  • @GTS-F1

    Te inseli. Am citit pe autosport ca noile reguli dezavantajeaza fluxul de aer dinspre aripa fatza a echipele a caror concept aerodinamic e construit pe high-rake, gen RB, Mclaren si Ferrari intr-o foarte mica masura. Ferrari au votat a pune batista pe tzambal, au votat politic si strategic pentru a arata ca sunt flexibili fatza de FIA si FOM pentru 2021.
    3 3
  • Teoretic acest site este unul auto. Si tot teoretic pe un site se comentează civilizat. Dar când te uiți la comentarii te apuca durerea de cap. Toată lumea ataca pe toată lumea ! Nu am nimic cu nimeni dar un pic de calm si de cumpătare nu ar strica totuși .
    9 0
  • @Mclaren_Mircea_1984: Sunt sigur ca cei de la Autosport au dezvoltat deja o aripa fata conform acelor specificatii si si-au dat cu parerea iar tu evident... esti de acord cu ei pentru ca... ai si tu o astfel de aripa fata nu-i asa? Nu stiu daca stiai dar aripa fata sculpteaza aerul, ceea ce inseamna ca fiecare aripa fata + tot ce tine de puntea fata sunt desenate impreuna, nu sunt asa de forma. Daca unele echipe folosesc "high rake" inseamna ca doresc ca o mare parte din fluxul de aer sa ajunga in difuzorul spate al monopostului. Ceea ce inseamna ca cu o alta aripa fata si o alta aripa spate, trebuie sa gandeasca de la zero desenul monopostului. Nu doar niste simple modificari. Cei de la Mercedes au avut avantajul unitati de propulsie in anumite sezoane nu se chinuiau prea mult cu aerodinamica monopostului, in timp ce Ferrari si Red Bull evident dezavantajate de puterea unitatii de propulsie, au mers pe o alta varianta. Red Bull au lucrat tot timpul la variante destul de complexe ale desenului aripii fata de aia se opun schimbarii acesteia. Ferrari in schimb, merg foarte bine pe un desen mai simplu ar aripii fata, sau cel putin au mers in trecut. Daca vrei un exemplu, poti studia anii 2010-2013 pentru a vedea evolutia aripii spate in acei ani. Inteleg ca ai ceva cu Ferrari, dar un pic de analiza sa zicem obiectiva nu strica...
    6 2
  • @GTS-F1

    Nu sunt inginer si nu ma pricep atat de in detaliu, cum se pare ca tu reusesti, dar ma bazez totusi pe faptul ca desi stii mai multe despre aerodinamica decat mine, totusi sper si cred ca ei interpreteaza mai bine decat tine. Cheers :D
    2 4
  • @GTS-F1 Pe PlanetF1 spune ca desi Mercedes ar fi cei ce au initiat discutia vizavi de pneuri in perioada testelor din iarna, Pirelli ar fi facut asta oricum. Nu-mi place ce spun la sfarsit despre un anumit indivit de la o anumita echipa....asta e can-can, pentru ca de obicei echipele cand au ceva de spus despre adversari, o spun direct. Mi-e greu sa cred ca Mercedes au o mai mare influenta asupra Pirelli, decat ar avea Ferrari, care pana la urma vorbesc aceeasi limba.
    4 3
  • @VitelulCabrat: Cei de la Pirelli sunt detinuti de chinezi :P Care sigur nu vorbesc italiana :P Si evident discutia a devenit o polemica intre timp "https://www.motorsport.com/f1/news/wolff-denies-tyre-change-helping-mercedes-1036707/", in afara de acel individ, probabil sunt mai multe echipe care sunt deranjate de acest aspect. Sa vedem cum vor evolua lucrurile, stii cum se spune "nu apare fum fara foc" :P
    2 1
  • Poate au invatat si chinezii putina italiana. :) Chiar nu stiam, mea culpa. Nu am vazut calificarile de azi, dar intreb pentru ca am citit un comentariu interesant: a mai scos Ferrari fum ca in calificarile/cursele precedente? Pentru ca de la acest mare premiu FIA a scos in afara regulamentului arderea uleiului in scopul optinerii de extra-performanta, asa ca s-ar putea ca plusul Mercedes sa fie minusul Ferrari.
    4 2
  • Alec: Volkswagen Bora 1.6 fsi, oare problema vine din calculator? Raspunde
  • @91Schumi06

    Un domn ca de obicei... dar nu e chiar asa... in teste pe hyper Ferrari au facut ceva timpi, dar mercedes pe softuri in ritm de cursa era cu o secunda mai rapida decat Ferrari si Red Bull tot pe softuri cand au facut simulari de cursa. Azi, in luna mai, acea secunda practic s-a evaporat, vine Red Bull si Vettel au fost mai rapizi. Multa lume vb de pneuri dar F1analisitecnica spun ca Ferrari ar fi afectata mai mult decat restul de senzorii FIA referitoare la ulei in calificari, si ca Mercedes au schimbat strategia referitor la motoare. Vor merge cu 4 nu cu 3 motoare, de aceea nu le-au stors atat de tare,in vreme ce Ferrari oricum nu aveau de gand din start sa mearga cu 3. Mai bine o penalizare dar poti trage de motor mai mult. Ei spune ca prin noua mapatura au castigat 15 cai putere in regim de calificare detinand din nou supramatia in calificari. Toto Wolffa lasat sa se intelega ca si ei cu S ar fi putut merge mai tare. Se aduce in discutie ca tocmai pentru intrarea in Q3 Haas si Sainz au folosit SOFT nu Super soft, in plutonul de mijloc cand esti la limita pt a intra in Q3 pui ce ai mai bun, nu iti permiti kuxul mercedes si ferrari sa merge pe o varianta mai lenta.
    2 4
  • ce sa faca cu 15 caluti? daca adie vantul zboara mai mult de 15..
    0 0
  • @Mclaren_Mircea_1984: Trebuie sa recunosc ca esti "simpatic" dar paralele cu F1-ul in general. "Se aduce in discutie ca tocmai pentru intrarea in Q3 Haas si Sainz au folosit SOFT nu Super soft, in plutonul de mijloc cand esti la limita pt a intra in Q3 pui ce ai mai bun, nu iti permiti kuxul mercedes si ferrari sa merge pe o varianta mai lenta." Spui ca Haas si Sainz au folost soft-ul, pui ce ai mai bun? Dupa care pui ca luxul ca Mercedes si Ferrari sa mearga pe varianta mai lenta? Realmente esti confuz, super soft-ul este varianta cea mai buna, si soft-ul este varianta mai lenta. In Q2, din top 10 in afara de Perez, toti vor incepe cursa pe pneul soft si nu pe cel supersoft.

    Cei de la Mercedes sunt ingrijorati pentru ca Vettel a scos un timp cu doar 132ms, folosind un pneu cu 500ms mai incet comparativ cu supersoft-ul folosit de Mercedes. Puteau cei de la Mercedes sa mearga si mai repede cu soft-ul, maybe, dar n-au facut-o.

    Discutia despre uleiul folosit in calificari este gresita, pentru ca limita este de 600g/100 km, iar calificarile au cateva tururi... 100k inseamna 1/3 dintr-o cursa, nu sunt probleme cu consumul uleiului. Poate se prind si expertii de prin afara, zilele astea...

    Sincer sa fiu, eu credeam ca Mercedes o sa fie la peste 1/2 sau 1s in fata celor de la Ferrari, cu Red Bull intre ei si Ferrari. Evident m-am inselat, dar simularea de cursa a celor de la Ferrari este foarte buna, sper sa fie atenti la strategie astazi.
    3 1
  • @Mclaren_Mircea_1984: Am gresit mai sus, nu la Perez ma gandeam, si la Alonso, scuze, o mica greseala.
    2 1
  • In afara de Alonso, pilotii din Top 10 pleaca pe soft, doar Alonso a intrat in top 10, folosind supersoft-ul... Alonso a avut cel mai slab timp pe supersoft din Top 10 in Q2, a mers pe o alta strategie, pe un circuit unde nu prea se poate depasi...
    1 1
  • Ce sasiu bun pot avea cei de la Rbr, sunt aproape de lideri cu un motor inferior. Poate mai scot ei ceva caluti in plus fata de Renault sau Mcl din soft sau/si combustibili. Si sa nu uitam de Max si Ricci, poate cei mai rapizi piloti dintre cei motorizati de Renault.
    2 0
  • @ Popa

    Lasa vrajeala. M-am referit ca aici in Spania, cu actualele pneuri S a fost mai rapid. Si de aceea Haas si Sainz au folosit softul nu super softul pentru a reusi sa intre in Q3. In spania cu noile pneuri, softul este atat varianta mai buna de cursa cat si mai rapida in calificari, o anomalie marca Pirelli strict pt aceasta cursa. Ofera mai multa incredere pilotilor. In rest pana acum Super softul a fost mai rapid decat softul, de aceea pt a intra in Q3 pilotii la limita foloseau super softul, sau alta compozitie mai moale, in functie de circuit si gama de pneuri adusa de pirelli. Asa ca lasa gargara.Nici unul din politii de mijloc nu isi permiteau a ramana in Q2 mergand pe soft daca era mai rapid super softu;l. Dart au vazut ca pur si simplu e mai rapid. Si cand am spus de varianta mai lenta, m-am referit ca pana acum softul e mai lent. Ferrari si Mercedes si-au permis sa mearga pe soft in cursele trecute pt ca reuseau oricum sa intre in Q3.
    2 2
  • @Popa Nu fii sarcastic daca nu ai cu ce.

    http://www.planetf1.com/news/fia-clampdown-on-oil-replenishment-in-qualifying/

    Sunt o gramada de alte articole pe subiect, daca asta nu te convinge.
    2 1
  • ANTONIO
    PODIUM ROSU si gata :))))
    1 2
  • Trebuie sa fiu sincer, cei de la Ferrari sunt realmente cretini. Dupa nici 5 tururi... m-am uitat la ce pneuri mai aveau cei de la Ferrari pentru Vettel... nici un set de pneuri soft nou... tara astia sunt realmente cretini...
    2 1
  • Petre: Audi A4 B8 sau Audi A6 C6 (facelift 2010)? Raspunde
  • @VitelulCabrat: Daca eram sarcastic poate n-ai inteles tu ce am scris acolo. Regula nu a fost anti Ferrari, a fost anti Mercedes. Ca dovada ca Mercedes nici ieri cu SS-ul nu a fost cu peste o secunda mai rapid ca concurenta. Ieri pentru ca vremea era cum era, SS-ul era bun pentru un singur tur, S-ul pentru mai multe. Si daca n-ai observat, Mercedes-ul scoate un fum ceva mai negru ca cel scos de masinile Ferrari. Nu stiu daca ai vazut pregatirea grilei, cand masinile pleaca cu alte pneuri sa se aranjeze pe grila, cam toti aveau SS, iar masinile Mercedes au scos un fum destul de negru si remarcat si de comentatorii Sky (ciudat, ei observa doar la alte echipe chestii).
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru