Malaysia şi Singapore se pregătesc să părăsească Formula 1, dar Ecclestone vrea revoluţie: două curse de 40 de minute într-o singură zi

de Daniel Popescu
Luni, 21.11.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Malaysia şi Singapore intenţionează să renunţe la Formula 1, însă Bernie Ecclestone se gândeşte la o soluţie pentru a salva spectacolul: două curse de câte 40 de minute într-o singură zi.

Formula 1 traversează o amplă serie de schimbări după ce grupul american Liberty Media a achiziţionat drepturile TV ale competiţiei, însă nu toate veştile sunt pozitive.

Într-o singură zi, viitorul a două curse din calendarul competiţional a devenit incert, în ciuda faptului că noii proprietari visează la un număr mai mare de Mari Premii.

Organizatorii Marelui Premiu al Malaysiei au anunţat că nu vor prelungi contractul pentru găzduirea curselor, astfel că ultima ediţie va avea loc în 2018. Decizia a fost luată din cauza numărului din ce în ce mai mic de spectatori, dar mai ales pentru că taxa de participare a crescut de 10 ori comparativ cu cea plătită la debutul din 1999. De asemenea, Bernie Ecclestone a dezvăluit că şi Singapore intenţionează să renunţe la actualul contract care expiră din 2017, întrucât micul stat nu mai vede niciun beneficiu de pe urma participării în competiţie.

Urmareste Automarket
Acelaşi Ecclestone crede însă că a găsit şi soluţia salvatoare pentru a atrage publicul tânăr spre Formula 1: înlocuirea cursei tradiţionale cu două curse distincte de câte 40 de minute, separate de o pauză de 40 de minute.

"Oamenii au un grad de atenţie mult mai mic şi multe sporturi introduc forme mai scurte ale jocurilor.

Trebuie să ne uităm la conceptul tradiţional cu o cursă lungă. Două curse de 40 de minute cu o pauză de 40 de minute la mijloc în care piloţii să fie intervievaţi, iar inginerii să lucreze la maşini, ar fi mai atractive pentru spectatori şi sponsori", crede britanicul.

Într-o astfel de situaţie, calificările s-ar desfăşura după formatul actual şi ar stabili grila de start pentru prima cursă de duminică, iar clasamentul acesteia ar stabili grila pentru a doua cursă.

Via Motorsport, Motorsport, GPUpdate

Comentarii (18)

  • hsfx dmg
    =))
    0 0
  • Moșul asta devine Moș Crăciun... in mintea lui.
    6 0
  • o porcarie ,so faca de 15min si gata...
    5 1
  • mobius
    Nu credeam dar din pacate se intampla ca la noi. In loc sa repari drumul, mai bine pui un semn cu drum denivelat. Pentru mine e clar ca Bernie nu mai gandeste prea bine.
    16 1
  • 2 curse? Hai sa spunem ca mergem pe idee. dar, calificari ratate inseamna sa pierzi 2 curse? sau o cursa cu o problema tehnica te trimite in spatele grilei pentru a doua cursa. adica sansele sa ratezi 2 curse dintr-o data sunt destul de mari, fara o justificare. Si mai e elementul unei probleme tehnice (sau accident) care ar insemna abandon la 2 curse? in 40 de minute nu repari problemele unui monopost lovit cum erau in Brazilia.
    Deci foarte mari ar trebui sa fie schimbarile sa nu existe problemele de mai sus.
    11 0
  • suna bine, ca in wtcc.
    4 4
  • You eat shit, Bernie!
    5 0
  • fan formula1
    nu credeam ca poate fi mai penibila formula1 si totusi fosila asta de bernie demonstreaza contrariul
    10 1
  • pacpac
    Aceasta fosila e la fel ca politicieni romani .Ce viseaza noapte aplica a in ziua urmatoare.
    5 0
  • Vor sa transforme F1 intr-un fel de NASCAR. Cu cat mai multe incidente, deci circ, cu atat mai ,,interesant''. Mentalitate americana.
    Baietii au venit sa faca bani, iar banii in ziua de azi se fac prin circ nu altceva.
    F1 a pierdut in momentul in care au aparut restrictiile de a introduce o gramada de sisteme de tractiune/management, efectiv de dezvoltare a monoposturilor. F1 a fost etalonul dezvoltarii masinilor pana cand au aparut aceste restrictii pt a face ca echipele mici sa poata rivaliza cu cele mari. De aceea BMW, Toyota etc au renuntat. O gramada de bani bagati ca sa ai restrictii de dezvoltare.
    9 0
  • Barni EclerStone
    Bai vericilor, voi nu ati inteles profunzimea gandirii lui Bernie! Pai nu a zis "marele" strateg ca vrea sa dubleze numarul curselor? Asta si face, in loc de 1 cursa de o ora juma, face 2 de 40 de minute.
    Si daca tot a ajuns sa se inspire din alte sporturi, cred ca va ajunge in curand si la baschet, astfe ca in loc de 2x40' in curand va introduce 4 curse x20':) Intre pauze vor fi majorete, nunti in tribuna,concursuri de dat cu masina in zid, F1 la trotinete pentru copiii spectatorilor si alte distractii demne de "Marele circ"!:))
    16 0
  • Desene Animate! Se va transmite in direct si in exclusivitate pe Cartoon Network.
    8 0
  • Mai exact, decât o cursa lungă şi proastă mai bine doua şi mai proaste!
    Oare de ce în urmă cu 8-9 ani nu ne plictiseam si abia asteptam cursele? Lumea venea cu drag la aceste curse, incepând cu ziua de vineri şi până la cursa de duminică. Insă atunci până şi calificările erau adevărate dueluri, pe când acum monoposturile stau în boxe şi ies max câte două tururi pe Q.
    Asta au vrut , asta au acum. Au vrut sa limiteze atât de mult cheltuielile şi evoluţia monoposturilor încât mai degrabă te uiţi la o cursa de F2.
    9 0
  • dupa mai bine de 25 de ani in care am urmarit TOATE cursele de F1 a venit vremea sa abandonez .... F1 a devenit o competitie de aspiratoare !
    7 1
  • dupa mai bine de 25 de ani in care am urmarit TOATE cursele de F1 a venit vremea sa abandonez .... F1 a devenit o competitie de aspiratoare !
    3 1
  • fan formula1
    FIA+bernie+charlie+toth=mortaciuni penibile!
    2 0
  • klausnake
    eu am alta propunere,si se reduc cheltuielile de tot: hai sa bagam paie,de marimi diferite,si fiecare pilot trage cate un pai;care l-a tras pe cel mai lung,castiga cursa,sau de ce nu,direct campionatul mondial...
    F1 devine bullshit-ul suprem,exact de americani era nevoie ca sa se ajunga la asta...
    2 1
  • Eccle ia decizii din ambitie si nu e bine. Pe de o parte e cu nasul pe sus ca preamarita F1 trebuie sa fie platita grandios. Pe de alta ca sa ramana ferm pe pozitie in fata razvratitilor apeleaza la solutii hilare, fel de fel de modificari in loc sa faca pace cu circuitele (sa zicem) frumoase ce parasesc F1, Parca ar fi Ceausescu, are el solutie pentru orice problema, important e sa fie sef si mandru.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru