McLaren renunță la tradiție: noul monopost pentru sezonul 2017 se va numi MCL32

de Daniel Popescu
Vineri, 03.02.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
McLaren renunță la numele MP4 pentru monoposturile sale de Formula 1 după ce a decis ca Fernando Alonso și Stoffel Vandoorne să concureze la volanul unui McLaren MCL32 în sezonul 2017.

McLaren este decisă să transforme plecarea lui Ron Dennis din cadrul echipei într-o adevărată revoluție pe toate planurile, inclusiv în ceea ce privește numele sau culorile monopostului.

Astfel, după ce presa internațională a relatat anterior că britanicii vor renunța la argintiu și negru în favoarea unor nuanțe de portocaliu, aceștia au dezvăluit vineri și numele noului monopost: McLaren MCL32.

Cu această ocazie, McLaren va renunța la tradiția de a numi monopostul MP4, care reprezenta acronimul de la Marlboro Project Four. Numele respectiv provine de la echipa Project Four a lui Ron Dennis care a preluat McLaren în 1981 cu ajutorul fondurilor oferite de producătorul de tutun Marlboro. Din 1981 și până în sezonul precedent, toate monoposturile echipei au purtat acest nume, de la MP4 până la MP4-31.

Via Motorsport

Comentarii (16)

  • lada MCL32
    hahaha Lada MCL32
    14 29
  • piaza rea
    pe unde trece alonso se alege praful
    probabil pentru ca e mare dezvoltator de masini
    21 29
  • @piaza rea
    Vedem anul asta ce a dezvoltat Alonso. Ideea e ca in conditiile unui regulament stabil, masina ferrari dezvoltata de Alonso(care a plecat in 2014) pentru 2015 a fost mai buna decat cea dezvoltata de Vetel pentru 2016. Asta e adevarul. Faptul ca echipele de top il vor pe Alonso nu e o intamplare. Oamenii din sport stiu ce face Alonso. Haterii......
    13 5
  • serban
    @@piaza rea Să respectăm adevărul, mașina pentru 2015, fiind mai proastă chiar decât cea din 2014, a fost modificată masiv în dec. 2014, ian. 2015 de către Rory Byrne la cererea lui Arrivabene, așa că din dezvoltarea lui Alonso, dacă o fi dezvoltat ceva, n-a rămas mai nimic.
    5 3
  • @serban-desteptare
    serbanica, tu sa vezi, ca asta te intereseaza ca fan ferari, ce dezvolta vetel ca el e acum pilotul echipei. Dezvolta ceva? Alonso daca e sa dezvolte o face la Mclaren.
    4 1
  • piaza rea
    da, da, o sa vedem, sa nu uiti asta

    in legatura cu masina, iti cam lipsesc informatiile. S-a schimbat conducerea cu totul nu doar a plecat Alonso. Avand doi piloti cu preferinte exact pe dos decat Alonso (la masini de F1 ma refer), monopostul a fost redesenat ca sa mute aderenta pe fata. Deci munca lui Alonso a fost anulata.

    "Oamenii din sport il vor pe Alonso". Asta e lozinca acum? Celelalte cum erau? 'Conteaza nr de titluri', 'E dezvoltator de masini', 'Are salariu mare'. Dar de rezultate nu zici nimic? Cand tot ce ti-au mai ramas sunt lozincile, poate ca ar fi momentul sa te trezesti.
    1 6
  • @piaza rea
    Alonso a fost doar lipsit de sansa in ultimii ani. Nu e singurul in istoria F1. In rest ramane cel mai complet de pe actuala grila. Ca n-a avut masinile lui Vettel, sau Mercedesul lui Hamilton...dar lumea F1, ma refer la cei care sunt implicati in competitie cu bani f multi stiu mai bine decat tine ce stie Alonso. Si mai ales ce valoare are. Daca tu pretinzi ca stii mai bine decat ei doar pentru ca esti un hater grobian Alonso...asta spune tot.
    9 2
  • @@piaza rea
    Crezi ca se merita sa te alarmezi cu astfel de persoane? Daca ei confunda omul de valoare cu omul de succes astia sunt ei, lasa-i in pace, inseamna ca n-au intalnit in viatza lor un parvenit si nu stiu ce e asta. Eu i-as intreba pe ei: daca Alonso face 2 cat bani sa inteleg ca si M.Hakkinen sau D.Coulthard au fost niste piloti de 2 bani? Poti castiga nu stiu cate titluri si sa nu insemni nimic (ex. Vettel in perioada Red Bull) dar in acelasi timp poti castiga doar 2-3 titluri si sa insemni cat toti la un loc (ex.Ayrton Senna ). Asta in functie de maiestria si munca depusa in garaje.
    6 5
  • piaza rea
    asa, da, uitasem
    mai e lozinca "cel mai complet de pe grila"

    adica ... chestii, trestii
    basca faptul ca nici nu e corect gramatical CEL MAI complet
    .... mai complet decat complet
    .. si mai presus de orice limita, ca limita e proasta si nu mai isi face treaba cum trebuie, adica sa limiteze


    bottom line: nu sunteti consecventi, nu tratati toti pilotii cu aceeasi masura. DOAR cand va convine voua, titlurile sunt cele care conteaza (inainte sa ajunga Vettel la 3), samd, samd
    1 1
  • serban
    @@serban-desteptarea Este obligatoriu să te bagi în seamă ? Chiar mă doare-n pix de ce dezvoltă Vettel, Alonso, Hamilton, sau Ricciardo, mie nu-mi plac floricelele puse unor piloți și vreau să am o F1 atractivă, așa cum a fost cu ceva timp în urmă. Iar dacă tu gândești doar în alb și negru talibane, este problema ta, dar nu-i mai plictisi și pe ceilalți.
    1 2
  • confunzi lucrurile
    nu a spus nimeni ca Alonso e de doi bani
    doar contesta ce tot scrieti voi pe aici, ca e cel mai si mai, ca e dezvoltatorul suprem de masini, stiti voi, d'astea :)
    2 5
  • Cred ca uitati ca Alonso, Vettel, Hamilton si restul pilotilor sunt doar parte din ceea ce numim o echipa de Formula 1. Unele echipe au 400 de oameni, in timp ce Ferrari, Mercedes si Red Bull au intre 800-1200 de oameni. Alonso la Ferrari nu a desenat masina de unul singur, ci a lucrat cu un director tehnic, a testat in simulator alaturi de restul pilotilor si a discutat/vazut/ modelul in tunelul de vant si rezultatele aferente. Eu personal nu stiu cat de bine dezvolta pilotii aceste monoposturi, dar parerea mea este ca pilotii au un aport foarte mic la dezvoltarea propriu-zisa a monopostului dar au un aport foarte mare la setarea si pregatirea monopostului pentru calificari/cursa prin testarea diferitelor configuratii in simulatorul si/sau sesiunile de antrenament de vinerea (joia in Monte Carlo).

    Nu cred ca Alonso a desenat motorul Ferrari care a propulsat monopostul Ferrari din 2014, asa cum nici Hamilton nu a desenat unitatea de propulsie care i-a fost montata pe monopost tot in 2014. Asta nu inseamna ca ambii piloti nu au discutat cu cei din echipa tehnica, despre cum trebuie pragatit monopostul pentru antrenamente, ce setari trebuie schimbate pentru calificari si ce strategii aleg pentru cursa. Mentionez ca sunt departamente diferite care lucreaza la pregatirea si dezvoltarea unei unitati de propulsie, un alt departament se ocupat de strategia pentru cursa, un alt departament se ocupa de testarea din simulator si asa mai departe.

    Stiu ca Senna era talentat dar fara un monopost capabil nu cred ca castiga vreun titlu, ca sa fiu sincer. Si Fangio a castigat titluri pentru ca a ales masina potrivita la momentul potrivit.

    Inchipuiti-va un Hamilton, Alonso sau un Vettel pe un monopost Sauber sau Manor...
    14 0
  • Chestia ca pilotul dezvolta monopostul a inceput sa infloreasca odata cu perioada de glorie a lui Schumacher la Ferrari..Da' sa nu uitam ca Team-ul Ferrari care l-a ajutat pe Schumacher sa realizeze un record greu de egalat era format din Todt, Montezemelo , Byrne , Martinelli si altii....Cat de mult a ajutat Schumacher ,Mercedesul s-a vazut..Ultima fraza e o ironie..Echipa are lolul cel mai important in construirea unui monopost performant nu pilotul
    4 3
  • GrosJan
    Pilotul are un rol important in dezvoltarea monopostului. Inginerii dezvolta in acord cu cerintele pilotului. Din cauza asta uneori unul dintre cei doi coechipieri ramane pe dinafara in cazul in care cei doi au stiluri de pilotaj complet diferite, pentru ca echipa nu isi permite sa dezvolte doua monoposturi atat de fiferite incat sa-si multumeasca ambii piloti.

    Deci, "mergi pe mana" unui pilot si la final tragi linie - a fost sau nu productiv. Cu Schumacher a iesit o treaba foarte buna, nimeni nu poate nega asta. Dupa 40 de ani nu prea ar mai trebui sa aveti pretentii de la nimeni.
    10 0
  • Jost Capito a parasit echipa Mclaren..
    1 3
  • Team managerul Dave Redding paraseste si el echipa McLaren, pentru Williams.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru