Mercedes s-ar fi retras din Formula 1 în absenţa noilor motoare V6 turbo

de Daniel Popescu
Miercuri, 09.04.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes a rămas în Formula 1 doar datorită trecerii la motoare V6 turbo de 1.6 litri şi s-ar fi retras din competiţie în absenţa noului regulament tehnic.

Am avut discuţii grele şi întotdeauna a fost dificil să explicăm de ce folosim motoare aspirate.

Thomas Weber
Responsabil cercetare si dezvoltare Daimler
Mercedes a devenit marea câştigătoare a noului regulament tehnic, întrucât a dominat primele trei curse ale sezonului cu noile motoare V6 turbo de 1.6 litri.

Pentru constructorul german, schimbarea regulamentului a fost însă condiţia pentru a rămâne în Formula 1, potrivit lui Thomas Weber, membru în consiliul de adminstratie al companiei-mamă Daimler responsabil pentru cercetare şi dezvoltare. Întrebat dacă germanii s-ar fi retras din competiţie în absenţa noului regulament, el a precizat:

"Da, cred că da. Am avut o discuţie. În diverse momente a trebuit să vorbim despre Formula 1 cu consiliul de administraţie. Am avut discuţii grele şi întotdeauna a fost dificil să explicăm de ce folosim motoare aspirate. Cu noile regulamente, pot convinge consiliul că echipa de Formula 1 face exact ceea ce trebuie: injecţie directă, construcţie uşoară, eficienţa combustibilului, noi tehnologii şi combinarea motorului cu combustie cu un hibrid", a a declarat el pentru postul britanic de televiziune BBC.

Chiar dacă noile motoare au fost aspru criticate pentru sunetul mai puţin impresionant, Weber crede că este important că Formula 1 s-a aliniat la tehnologiile regăsite în industria maşinilor de serie.

"Putem demonstra publicului că este în continuare emoţională, chiar dacă nivelul sunetului este un pic mai mic.

Sigur că putem analiza dacă îl putem face mai tare. Dar pe de altă parte, toate maşinile de serie se îndreaptă spre motoare turbo, aşa că până şi un Porsche suna familiar acum", a adăugat el.

În momentul anunţării noului regulament tehnic, trei constructori părăsiseră deja Formula 1 într-un interval de numai 12 luni: Honda, Toyota şi BMW. Francezii de la Renault au ameninţat la rândul lor la vremea respectivă că vor părăsi competiţia în cazul în care FIA nu va renunţa la motoarele V8 de 2.4 litri.

Via BBC Sport

Comentarii (13)

  • neinteresant.
    10 7
  • Adica schimbarile de regulament s-au facut pentru Mercedes?

    Hm, si multi anul trecut spuneau ca se schimba regulamentul pentru Ferrari.

    Dar cand Mercedes nu va mai castiga nici cu motoarele astea, pentru ca va veni acea zi, se vor retrage din Formula 1?
    Credeam ca Mercedes e in F1 pt ca iubeste competitia. Bineinteles ca trebuie sa castige, dar nu prin schimbari de regulament care sa le fie favorabile, cum s-a intamplat anul trecut cu Red Bull. As putea crede ca de la revenirea in F1 Mercedes si-a dorit aceasta schimbare de regulament.

    Hai nea Luca, matale cand naiba folosesti dreptul ala de veto ca sa faci un regulament favorabil celor de la Ferrari? Nu vezi ca altii ti-o iau inainte?
    15 10
  • @ferr1 se stia cam din 2012 ca trecem la v6 si cei de la mercedes au inceput proiestarea lui de atunci si ferrari cum e cea mai veche echipa din f1 poate schimba regulile oricand,cat timp bernie este acolo sus
    4 5
  • Nu comentez, doar ma distrez de rad cu lacrimi cand citesc un interviu cu Montezemolo din martie 2013 cand spun ca Ferrari nu construieste avioane sau rachete si de aceea nu e normal ca 90% din performanta sa fie obtinuta din departamentul aero si ca noile reguli privind motoarele V6 turbo reprezinta o provocare fantastica pentru Ferrari sa redevina forta numarul 1.
    Parca si acuma ii aud cum se umflau in pene cu Rory Byrne, cu un motor ultra light din materii compozite revolutionare cu un consum revolutionar cu un as in maneca pe partea de design al motorului, pentru ca totul sa fie un mare fas tipic italian sintetizat de Alonso la sfarsitul liniei drepte din Bahrain: "I have no enough power" :))))))))
    19 12
  • Pe unde ii Rory Byrne??? Nu am mai auzit nimic?? Ce tot dezvolta Dirk de Beer in tunelul de vant ca suntem la 3 cursa si nimic nou aero pe masina din testele din Bahrain?? Unde ii James Allison sa vad updateturi pe masina?? AAAAAAA.....STIU!!!!
    Toti sunt concentrati sa updateze softul !!!
    :))))
    10 13
  • mishuedm
    @mircea
    ...stii tu vorba ceea cu ciobul si oala sparta... vezi-ti de McLada ta care se lupta de la egal la egal...cu Marussia si Caterham
    15 6
  • Test Driver 01
    Ce fac cei de la Ferrari este un mister total si pentru noi si pentru ei, dar problema este cei fac cei de la McLaren. Dublu abandon in Bahrain, o masina care dupa fiecare update merge mai prost, si asta desi sunt la ani lumina in fata altor echipe ca Ferrari si Red Bull, cel putin prin prisma echipei tehnice, care este recunoscuta pentru multele tilturi castigate in ultimii ani... care titluri exact? Au castigat un singur titlul de constructori in ultimii 16 ani... crede cineva ca se vor bate la titlu in acest sezon sau in urmatorul? Lucrurile se schimba in bine doar cand toate piesele merg perfect si o alta echipa pare ca a asamblat puzzleul. Si nu-i nici McLaren, nici Ferrari si foarte posibil nici Red Bull. Sa vedem cum vor evolua cursele, s-ar putea sa fie un sezon foarte interesant.
    9 1
  • Testeaza in alta parte. Vezi daca functioneaza updaturile "softului"
    5 14
  • MIRCIULICA Mclaren esti ultimul fan f1 care sa vorbesti de ferrari ,voi deocamdata sinteteti langa marusia nici macar linga lotus ,tu te-ai nascut mai tirziu si habar nai de f1 ,ascundete si fugi cit mai repede , FORTZAA ALONSOO
    0 3
  • data viitoare vom avea v4, sa vezi ce o sa se mai descurce Ferrari cu asa configuratie
    1 2
  • un v4 de 998cm ar fi belea:)
    1 0
  • apacheF!
    Se stia de trecerea la V6,inca din 2009-2010!
    Mosley,vroia sa treaca direct de la V10 la V6,dar s-a gasit compromisul cu v8,doar pana in 2014!
    0 0
  • De mare angajament fraza asta "Weber crede că este important că Formula 1 s-a aliniat la tehnologiile regăsite în industria maşinilor de serie".
    Nu ar fi trebuit sa fie invers? F1 sa fie un pionier al noilor tehnologii, tehnologii ce vor fi regasite peste ceva ani la automobilele de serie?
    Ma rog, ei le stiu mai bine decat noi.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru