Mercedes şi Renault anunţă îmbunătăţiri semnificative pentru motoare

de Daniel Popescu
Luni, 08.02.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault anunţă progrese de 50 de cai putere la motorul pentru sezonul 2016, însă Mercedes a replicat că va furniza de asemenea o îmbunătăţire majoră.

Renault a suferit în primii doi ani ai erei motoarelor turbo V6 de 1.6 litri din cauza unui motor mai puţin performant decât cele furnizate de Mercedes sau Ferrari.

Începând din acest sezon, constructorul francez va concura cu propria sa echipă, însă are nevoie de un progres vizibil pentru a putea spera la rezultate cât mai bune. Remi Taffin, şeful departamentului de motoare al Renault, este însă încrezător şi anunţa un progres de 50 de cai putere comparativ cu 2015.

"Aş putea spune că motorul va avea cu 50 de cai putere mai mult sau mai puţin, dar una este să identificăm asta şi alta este să-i avem pe circuit. Tot ce pot să spun este că vom îmbunătăţi mai mult decât competitorii noştri, pentru că avem mai mult de recuperat", a precizat el.

Urmareste Automarket
De altfel, există numeroase ipoteze potrivit cărora Mercedes a ajuns aproape de limita de dezvoltare a actualelor motoare.
Andy Cowell, omologul lui Taffin de la Mercedes, afirmă însă că există în continuare loc de îmbunătăţiri.

"Am făcut câteva progrese uriaşe în ultimii ani. Am obţinut îmbunatăţiri importante în ultimii doi ani de curse şi nu văd că acest lucru să se oprească. Nu cred că cineva de aici vede că am fi atins limita. Este incredibil unde suntem astăzi în termeni de eficientă termală", a precizat el. Mercedes a confirmat că motorul furnizează peste 900 de cai putere.

Via GrandPrix 247, Motorsport

Comentarii (19)

  • "Mercedes şi Renault anunţă îmbunătăţiri semnificative pentru motoare'

    well, in cazul asta, Ferrari va fi de acord cu schimbarea regulamentului
    6 3
  • GrosJan
    au taiat mult din aerodinamica si au dat motorului o importanta poate prea mare. Asa au ramas pe tusa Newey si pilotii dependenti mai mult de aerodinamica. Dar pana in '70 in F1 nu era deloc aerodinamica, deci defilam cu ce avem
    11 1
  • Si Honda....poate anunta ca se retrag...
    4 3
  • Team McL
    Ambigua declaratia lui Remi Taffin si nici Andy Cowell nu a fost mai explicit. Sunt curios ce face Honda, sunt speculatii ca noul motor ar avea cu aproximativ 220 de CP in plus. Daca este adevarat atunci McLaren Honda s-ar bate la titlu dar eu ma indoiesc de veridicitatea acestei stiri. Ferrari, daca pastreaza trendul de anul trecut au sanse sa mai reduca din ecartul fata de Mercedes. Nu ne ramane decat sa speram la un campionat mai animat si mai echilibrat decat ultimele.
    5 0
  • in multe din cursele din 2015 timpii au fost f apropiati de cei din 2014. nu am remarcat un progres major pe pista pt merc. probabil nu a fost necesar sa-l foloseasca avand in vedere concurenta ramasa in urma
    1 2
  • Renault nu a afirmat ca a gasit 50 de cai putere si MB nu a zis nimic ca ar fi asjuns la limita capacitatilor de dezvoltare, ba din contra ...
    cei cu articolul acesta?
    5 1
  • Mercedes engine boss Andy Cowell said: "Nobody here is assuming we are going to win.

    "Everybody here is assuming we're going to get beaten by Ferrari, and Honda are a big threat."
    0 1
  • @Soxy, "ce-i cu aricolul acesta?"- as spune ca e rezultatul reprosurilor aduse editorului dupa ce a publicat stirea de pe 19 ianuarie. Ca sa fie la zi cu stirile s-a hotarat sa publice abureli. ;)
    3 2
  • GTS FZR 2000
    De fapt tot ce scrie in articolul de mai sus este adevarat. Cei de la Renault au declarat ca au gasit 50 bhp, dar asta nu inseamna ca ii vor avea la dispozie in fiecare tur sau toata cursa, ci doar ca au lucrat la anumite aspecte care nu mergeau bine sezonul trecut. Nu trebuie neaparat sa fie 50 bhp din ICE poate sa fie si 50 bhp mai mult produsi de sistemul de recuperare, oricare dintre cele doua.

    Cat despre Mercedes, articolul spune foarte clar ca anumiti fie ziaristi, comentatori sau "experti" de pe Automarket, care cred ca unitatea Mercedes este aproape de plafonul de dezvoltare, ceea ce poate sa fie adevarat sau nu, evident. Cowell nu spune decat spune decat ca unitatea Mercedes nu are nevoie de update-uri/upgrade-uri importante ci doar de parti minore, si ca mai pot stoarce ceva din eficienta motorului. Eficienta partii de recuperare este la 98%, in timp ce randamentul motorului cu combustie... este la 45%, si trebuie o corelare intre aceste parti. Ce inseamna asta? Simplu, degeaba recuperezi prea multa caldura, pe care o tranformi in curent, daca nu ai o turbina destul de buna/mare/eficienta incat sa alimenteze motorul cu aer in fiecare tur, constant. De fapt a fost o prezentare foarte buna a celor de la Mercedes, a unitatii lor de propulsie si au explicat foarte clar de ce au dezvoltat aceeasta idee. O mica paranteza, este un articol pe Motorsport parca, care dezbate exact acest subiect, explicand si slabiciunile variantei "size zero" folosita de Honda. Cei de la Honda dezvolta aceasta varianta nu pentru F1 asa cum cred fanii McLaren, ci pentru masinile lor de strada... in timp ce aceasta idee merge foarte bine pe masinile lor de strada, in Formula 1... se pare ca deja si-a atins limita de dezvoltare. Cel putin asa se dezbate in acest articol.
    4 0
  • @GTS FZR 2000

    cei de la renault dau exemplu 50 Hp, ceea ce poate fi 30 sau 70 ...
    "Aş putea spune că motorul va avea cu 50 de cai putere mai mult sau mai puţin"
    e un numar aruncat fiindca nu vor sa dea pronostic ...

    pe un alt portal scrie intreaga declaratie al lui Powel unde spune ca mai au un potential mare de exploatat la unitatile de propulsie, nu vb de componenete mici sau mari ...

    http://www.gphirek.hu/f1/20160205-a-mercedes-f1-es-eroforrasa-atlepte-a-900-loeros-hatart.html
    http://www.motorsport.com/f1/news/mercedes-no-stopping-our-engine-gains-for-2016-671911/?v=2&s=1&q=cowell
    5 0
  • GTS FZR 2000
    @Soxy: Da, cei de la Renault spun despre 50 bhp, ca-s 20 sau 70 este irelevant, ei zic 50 bhp da? Daca vrei sa scrii o stire despre asta, o sa spui si tu 50 bhp, c-o sa fie 10 sau altceva... shit happens. Cowell zice si el la fel, dar se refera la altceva. De aia am spus acolo despre eficienta sau randamentul, mie imi place mai mult randamentul, motorului cu combustie care este la 45%, si ca s-ar putea pe viitor sa mai faca salturi. Stie si el la fel de bine ca in realitate nu este asa, dar n-o sa fie prost sa zica ca stau pe loc. De fapt a fost serios cand a discutat despre randamentul sistemului de recuperare, a insistat foarte mult, acolo este sectorul unde Renault si Honda au avut probleme, si acolo pot recupera as spune, destul de mult.

    Cei sau cel care se ocupa de sectiunea F1 de aici, n-ar timp de articole este evident ca este ocupat cu altceva, iar sectiunea asta este asa de amorul artei. Nu zice nimeni ca este ceva rau dar se observa ca fiind mic numarul de fani in Ro, nu are un interes asa de mare. In trecut era concursul ala, isi faceau 10 conturi, parea sa fie o comunitate foarte mare, dar in realitate, erau unii care postau de pe 10 conturi (erau si fani McLaren cred lol) si care dadeau falsa idee ca sunt multi fani. Evident, odata cu trecerea anilor, si rezultatele unora sau altora, activitatea a scazut. Fanii McLaren nu sunt prea vorbareti (deh la ce prostii spun... who cares), iar fanii Ferrari sunt atenti la activatea echipei, iar fanii Mercedes, se bucura. Cei Red Bull cred ca sunt.. ofticati la greu. Iar cei Lotus/Williams/Force India... sunt rari.

    Dar sa revin la ce a spus Cowell, nu stiu daca ai inteles ce a zis. Articolul de pe Motorsport este destul de clar incat sa arate ce planuri au cei de la Mercedes si nu cred ca ai inteles ca ei tot bat inspre partea de recuperare. De aia a fost facuta comparatia intre pachetul Mercedes si pachetul Honda, pentru ca cei de la Mercedes au mers pe o idee foarte buna, in timp ce Honda a mers pe o idee care nu pare buna in F1, dar este utila foarte probabil la masinile de strada... ceea ce evident nu-i ajuta pe cei de la McLaren deloc in F1...
    Cei de la Mercedes au discutat foarte serios despre recuperarea energiei, pentru ca desi au un randament de 95-98%, se mai pot imbunatati aceste sisteme. Vezi iarasi despre recuparere... pot sa aiba o plaja constanta de energie, tur dupa tur, ceea ce conteaza mult mai mult decat sa recupereze un tur si 4-5 sa nu faca nimic. Potentialul este imens, gandeste-te ca randamentul motorului cu combustie este la 45%... iar sistemul de recuperare este la 95-98%.... o diferenta imensa.

    Sper sa nu te superi dar multi fani (90% cred) nu inteleg nimic din chestia aia cu recuperarea energiei si bla bla bla bla motoare cu combustie si bla bla bla bla randament, si de aia este foarte util sa vezi un articol ca cei de pe Motorsport, unde explica niste detalii tehnice destul de avansate, cat mai simplu posibil, tocmai pentru a ajuta fanii sa inteleaga mai multe despre sportul pe care cica... lol il iubesc.
    4 0
  • GTS FZR 2000
    Uite aici comparatia:

    - Kers in 2009, cantarea 107kg si randament 39%,
    - Recuperare in 2014, 24kg si randament 80%,
    In 2015... cantarea 20kg si randament... 95-98%.

    In viitor... cu siguranta randament 100%, si probabil o eficientizare a consumului si mai mult, pentru ca cu cat recuperezi mai mult, fara sa afectezi eficienta motorului, adica ICE-ului, poti sa pui mai putin combustibil la bord. Regula este simpla: 100kg pe cursa, adica 100kg/2 maxim, dar nu toate cursele au 2 ore, la unele poti sa pui 90kg poate, sau 95kg depinde de cursa. Daca ploua poti sa arzi mai mult combustibil, sa folosesti un alt regim si asa mai departe, sunt multe variante.
    5 0
  • @GTS FZR 2000

    eu nu am zis k nu ai dreptate
    am spus doar k Powel vede potential de dezvoltare
    ma intereseaza si pe mine detaliile, mai ales k anul trecut Ferrari a reusti asa zisul salt exact prin eficientzarea consumului de 100 kg pe ora plus printr-o turbina marita, Shell le-a adus inca a 0.5 secunde
    MGU-H si MGU-K au fost deasemenea refacute mai performante
    MGU-H reusea sa depoziteze mai multa energie (ceea ce la Honda a fost o problerma fundamentala fiindca ramaneau farte repede fara boost)

    http://www.jamesallenonf1.com/2015/12/video-how-ferrari-turned-it-around-in-f1-2015/

    la MGU-K recuperea energiei este limitata (scire intr-un articol pe pagina oficiala MB) insa la MGU-H nu este, acesta era una dintre punctele pe care M B le-a fructifcat foarte bine deja din 2014 fiindca ei si-au dat seama ca se poate "depozita" energia de pe un tur pe altul, si au facu tun energy store mare, iar Renault si Ferrari au inteles din regulament ca trebuie consumat totul pe un singur tur

    daca te intereseaza subiectul e aci mai pe larg

    http://www.mercedesamgf1.com/en/car/pu106a-hybrid/
    6 0
  • GTS FZR 2000
    @Sony: Da nu neg MGU-K-ul poate recupera o valoare fixa, dar stii cum este cu tehnologia, nu trebuie ca o unitate MGU-K sa cantareasca la fel in fiecare sezon. La fel si MGU-H, care tine de caldura poate sa aiba o greutate diferita, sa fie compact sau nu, si asa mai departe. Chestia asta cu stocarea nu o stiam, dar deh... cei de la Ferrari in 2014 nu au citit deloc regulamentul erau ocupati cu: puterea noastra politica este tare, masina varza, pilotii dorm se cred piloti de taxi, dar nu conteaza victoriile. Am citit ce spun cei de la Mercedes, interesant, dar deh se vede ca si-au facut treaba, bravo lor.

    Unitatile astea de propulsie sunt foarte valoroase, pentru ca petrolheads... fanii cica, o sa fie mai putin petrol peste 20 de ani, o sa fie solar power heards :P

    Acuma sa vedem prima sesiune de teste si evident lansarile :P
    4 0
  • @GTS FZR 2000
    Poate multi nu prea inteleg nimic despre recuperarea de energie, dar poate ma lamuresti si pe mine in legatura cu randamentul ala de 100%.
    Cei care nu stiu engleza iti pot multumi pentru traducere. Oricum articolul pe care l-ai citit este unul slabut iar domnisorul de la Mercedes nu e asa de prost incat sa spuna ca altii ar putea face ceva diferit si mai bun.
    Mercedes a plecat pe principiul "a mea este mai mare si mai buna" iar Honda merge dupa un concept "size zero" impus de McLaren.
    Ambele sisteme au deficiente: Mercedes are un pachet aero slabut tocmai din motivul enumerat mai sus(vezi ce le facea RBR pe ploaie unde puterea nu conta), Honda are un pachet mai compact(impus de "size zero concept")cu o eficienta a sistemului de recuperare a energiei mai scazuta. Daca dupa update-ul de peste iarna reusesc o eficientizare a sistemului de recuperare a energiei, acest concept ar putea avea toate sansele sa se impuna in viitor. Sa nu uitam ca RBR nu a castigat campionatul cu cel mai bun motor.
    In plus uitati-va la restul echipelor ce eforturi fac pentru a obtine un monopost cat mai compact.
    Nu sunt fan Ferrari dar daca nu vor avea probleme de fiabilitate cred ca au toate sansele sa-i concureze pe Mercedes anul asta.
    Renault mai are de lucrat si au recunoscut-o si ei, iar McLaren poate la anul vor pune probleme.
    Oricum sper intr-un campionat mai animat. Precedentul a fost plictisitor rau de tot.
    2 4
  • @Ionut

    "Mercedes are un pachet aero slabut"

    Aldo Costa nu ar fi de acord cu tine
    si nici altii nu sunt:

    Giorgio Piola/formula1.com
    si acesti oameni nu spun prostii ... no offence ...

    "The Mercedes is still the class-leading car on the aerodynamic side, as well as on the engine side"

    https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/technical/2015/7/mercedes-f1-w06-hybrid---high-downforce-monkey-seat.html


    https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/technical/2015/5/mercedes-f1-w06-hybrid---new-sidepod-air-inlet.html
    3 0
  • @soxy
    Eu nu am facut afirmatiile dupa gura unora ci dupa ce am observat. Sa nu uitam ce piedici le au pus RBR cand puterea motorul nu a contat. Oare ce sa fi facut diferenta? Pneurile? Nu cred pentru ca abia incepuse cursa. As zice pachetul aero. De ce nu au avut tupeul sa furnizeze motoare la RBR? Pentru ca stiau care le sunt slabiciunile si stiau ca si ar fi batut singuri cuie in talpa.
    Iar apoi am spus ca nu ai nevoie de un motor egal cu cel Mercedes ca sa castigi ci de unul care iti poate permite sa recuperezi diferenta pe aero. Exact pe asta mizeaza McLaren-Honda.
    Iar Mercedes sufera la capitolul asta din princina pachetului care e mare. Uita-te la Ferrari cate artificii a facut pentru sezonul 2016 ca sa obtina un monopost mai compact.
    Pana acum au avut putere net superioara fata de competitori si din aceasta cauza au defilat detasat dar daca puterile se vor apropia cat de cat atunci pachetul aero isi va spune cuvantul daca nu fac ceva in privinta asta.
    1 5
  • GTS FZR 2000
    @Ionut2015: Eu inteleg ca vrei sa pari o persoana inteligenta, si pentru ca esti roman o sa-ti spun un singur lucru: "Cum spui tu".

    Weekend placut in continuare,
    3 2
  • GTS FZR 2000
    Culorile monopostului Ferrari pentru 2016: "http://www.repubblica.it/sport/formulauno/2016/02/12/news bianco_stile_lauda_la_ferrari_per_il_mondiale_torna_alla_sua_leggenda-133233778/#gallery-slider=133211531"
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru