Motoarele vor fi mai zgomotoase în 2016 prin introducerea unei noi evacuări

de Daniel Popescu
Joi, 01.10.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Monoposturile de Formula 1 vor avea începând de anul viitor o evacuare suplimentară exclusiv pentru eliminarea gazelor de eşapament pentru a creşte nivelul de zgomot al motoarelor.

Toate monoposturile trebuie să aibă o evacuare separată prin care trebuie să treacă numai gazele de eşapament.

FIA
Comunicat de presa
Una dintre principalele critici aduse noilor unităţi de propulsie cu motoare turbo V6 de 1.6 litri a fost nivelul mai scăzut de zgomot, iar inginerii au evaluat diverse modalităţi prin care să corecteze aceste lucruri.

În cele din urmă, FIA a decis ca, începând din sezonul 2016, monoposturile să fie echipate cu un al doilea sistem de evacuare care să fie utilizat exclusiv pentru eliminarea gazelor de eşapament. În acest fel, forul mondial speră că nivelul de zgomot generat de monoposturi să fie mai mare.

"Pentru 2016, toate monoposturile trebuie să aibă o evacuare separată prin care trebuie să treacă numai gazele de eşapament. Această măsură a fost luată pentru a creşte zgomotul monoposturilor şi nu va avea un efect semnificativ asupra puterii sau emisiilor", precizează FIA.

Alte schimbări de regulament

Această noutate a fost votată de Consiliul Mondial al FIA în şedinţa de miercuri.

Pe lângă o nouă structură a calendarului, forul mondial a mai decis şi alte schimbări minore de regulament:

piloţii care obţin un avantaj competitiv prin depăşirea limitelor circuitului vor fi penalizaţi;

retrogradările pe grila de start anunţate înainte de calificări pentru schimbările survenite la motoare şi cutiile de viteze vor fi aplicate piloţilor în funcţie de timpul la care sunt inloicuite. Pentru schimbările efectuate după calificări, pilotul care a anunţat primul o astfel de schimbare va avea prioritate pe grilă;

pilotul care cauzează anularea startului va fi obligat să ia startul din pitlane;

începând din 2017, camera onboard amplasată pe partea superioară a nasului monopostului va fi interzisă.

Consiliul Mondial al FIA nu a luat încă nicio decizie privinţa interzicerii utilizării tunelului de vânt, a introducerii unor costuri maxime pentru motoare sau a schimbării modului de selecţie pentru pneuri.

Via FIA

Comentarii (3)

  • Si sa mareasca turatia motorului macar pana la 15000 RPM. Le-am auizit anul acesta la Hungaroring si sunt fffff slabe dpdv al decibelilor mai sbe ca GP 2
    11 1
  • @Titi

    Sa ajunga la 15000 ar trebui scos limitatorul de consum maxim/ora.
    Momentan din cauza lui Mercedes ajunge la maxim 12300 rpm (Monza) si cam la 11000 pe restul circuite.

    Ce vad ca lipseste din regulament este forma si pozitia noi "tevi". Vor reveni masinile la o forma de blown-diffuser?
    11 0
  • Pai da...
    Apoi toata lumea stie ca, contra presiune esapament mai mica aduce castig de putere. Ramane de vazut cum anume evolueaza sectiunile celor 2 evacuari, caci pentru a mentine contra presiunea la acelasi nivel ca anul acesta ( fara modificari de putere si a nivelului de emisii), automat sectiunea catre turbo va trebui sa fie mai mica, si implicit un debit de gaze mai scazut!
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru