(P) 2017 - probabil cel mai spectaculos sezon din istoria recentă a Formulei 1

de Automarket.ro
Marti, 01.08.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Reglementările din ultimii ani din Formula 1 au pus accentul pe siguranța concurenților și au împărțit responsabilitatea victoriei între piloți, tehnicieni, ingineri și programatori, dar adrenalina și rivalitatea spumoasă din timpul curselor sunt departe de a fi dispărut.

Formula 1 a intrat în 2017 într-o nouă eră, promițând cele mai rapide mașini din istoria competiției, dar și cele mai solicitante pentru piloți. Ce a făcut dintotdeauna parte din spectacolul competiției și ce îi face pe piloți să fie priviți ca adevărați eroi în unele state? Câți kilometri parcurg mașinile pe circuit și câți între Grand Prix-uri?   

Toate răspunsurile vin de la reputatul pilot David Coulthard, multiplu campion mondial, brand ambasador Heineken în parteneriatul cu Formula 1 și ghidul oricărui novice în lumea F1. În ultimul spot TV Heineken, The Tutorial, el este cel care spune povestea din spatele circuitului, a celei mai sofisticate tehnologii care a pus în mișcare viteza, inteligența și reflexele umane.

Astfel, mesajul campaniei, “More Than A Race”, arată că Formula 1 nu este doar o cursă de două ore care aduce pe circuit cele mai rapide și sofisticate mașini, ci este un eveniment de 72 de ore în care abilitățile unei întregi echipe decid podiumul. Iar acolo unde pasiunea, inovația și adrenalina întâlnesc tradiția, piloții încetează să mai fie doar piloți, iar Grand Prix-urile nu mai sunt doar niște curse. 

Piloții nu sunt șoferi.
Sunt adevărați sportivi

În lipsa unui antrenament fizic corespunzător este greu de crezut că fie și cel mai experimentat șofer ar putea menține pe circuit o mașină care atinge peste 370 km/h. Cu atât mai puțin să termine un tur de circuit în 1m 20s. Și, chiar dacă ar putea, nu i-ar garanta un loc pe podium.

Sezonul 2017 a adus cele mai rapide mașini din istoria F1, cu timpi optimi care nu depășesc 1m 18s pe tur, atât de rapid și de solicitant încât piloții au timp să clipească doar o singură dată.

Forțele la care sunt supuși pot ajunge să depășească anul acesta 5G, ceea ce a impus intensificarea antrenamentelor. Dacă în anii anteriori accentul cădea pe anduranță, acum importantă devine dezvoltarea musculaturii, în special cea a gâtului, pregătind piloții pentru viteze cu aproape 40km/h mai mari.                                               

Mașini ușoare au în spate infrastructuri de 32 tone

Construite pentru cursă, monoposturile sunt făcute pentru a fi cât mai ușoare și aerodinamice, însă întreg echipamentul ajunge să cântărească 32 de tone, echivalentul a cinci elefanți.

Echipele au, uneori, doar câteva zile pentru a transporta întreaga infrastructură între Shanghai și Bahrain sau între Spielberg și Silverstone.

În total, pe durata unui singur sezon, echipele ajung să parcurgă peste 160.000 km între sesiuni de testare și curse.

Chiar și în cadrul aceleiași echipe, mașinile diferă de la primul Grand Prix al sezonului până la ultimul.

Aerodinamica a devenit principala preocupare a inginerilor, implementând deja frecventele aripi mobile sau schimbând cu totul șasiul mașinilor pentru a le face cât mai compacte și a le aduce cât mai apoape de sol.

Deși pe circuit mașinile par să se asemene, ele sunt adaptate, în medie, o dată la 20 de minute. În prezent, modificările aduse designului au mărit atât de mult viteza și forța de apăsare a mașinilor încât, la viteze foarte mari, acestea ar putea merge pe un circuit întors cu susul în jos.  

Comentarii (21)

  • pe dracul! stupid!
    4 5
  • Cel mai spectaculos sezon din istoria recentă . Serios ? Atunci 2005 , 2006 , 2007 si 2008 sunt un nimic pe lângă sezonul asta ? Pe cine cred ei că păcălesc ? E doar o campanie de marketing. E bine ca fac acest sport mai cunoscut publicului larg dar nu pot minți în halul ăsta.
    9 4
  • **Toate răspunsurile vin de la reputatul pilot David Coulthard, multiplu campion mondial** :))))) ....poate campion mondial la baut Heineken ca in Formula 1 a fost mediocru. Va rog nu induceti cititorii in eroare. Rectificati afirmatia ridicola.
    14 4
  • corect! afirmatie ridicola. david nu a fost un pilot de top ci un mediocru la fel de mediocru a fost si Rosberg si ne va da lectii peste ani. dar cine nu il cunoaste!!!
    8 8
  • eh voila, dupa ce m-am zbatut sa priceapa marili Senna, iaca si articolul pe subiect


    mergeti bre la spart seminte daca nu va place
    7 7
  • E spectaculos din cauza ca Ferari a oferit o replica cat de cat puternica celor de la Mercedes..Un sezon ar fi spectaculos daca pentru titlu s-ar bate mai multe echipe din punctul mu de vedere
    5 3
  • Sezonul 2005 nu a fost cu nimic mai spectaculos decat 2017. Erau doua echipe si doi piloti implicati in lupta pentru titlu. Era ceva gen castiga KImi lejer sau ii crapa masina pe undeva sa mai ia o 'binemeritata' retrogradare pe grila, ca nu fusese deja destul abandonul. Mai era unu Alonso ce astepta sa pice para malaiata ca sa mai aibe inca o data prilejul sa se laude ca a pilotat inteligent. Aaaa, erau masinile zgomotoase, mare branza.
    9 11
  • Ferrari *
    0 4
  • " Salutari prietenului nostru... , prietenului meu Alain ( eu aici în locul lui Prost îl pun pe lol ). Aici pe circuit ii simțim lipsa foarte tare. " În comparație cu legendarul Senna eu nu îi simt lipsa lui lol. Mereu vrea să mă pună el la punt cu comentarii de 2 lei dar nu îi iese niciodată.
    Ps
    Auzi lol să nu crezi ca te-am comparat cu ( un ) Prost. Nici dintr-o mie de anii nu o să faci tu ce a făcut sau ce face ( un ) Prost
    7 4
  • stai mumos bubico, nu vrea nimeni sa te puna la punct
    ai postat platitudini gazetaresti si ti-am explicat de ce nu-i asa
    o sa-ti mai explic, stai prin preajma
    3 3
  • Specialistii de serviciu.:)))))
    4 0
  • Lucas di Grassi noul campion din Formula E.
    4 0
  • Kubica a trecut testul de siguranta FIA
    8 3
  • cele mai frumoase sezoane erau alea cind Schumacher il batea pe Coulthard de se caca pe el :)))))))))))))))))))))
    12 4
  • Citeam comentariile de mai sus, si sincer nu ar trebui blamat Coulthard cum o fac unii. Adevarat, articolul este gresit, Coulthard nu a fost campion niciodata in F1, desi a fost in curse inferioare. Totusi sa nu uitam ca a fost pilot de F1 timp de 15 ani. Un pilot mediocru nu primeste contract atata timp. Pe de alta parte, a fi campion mondial nu tine doar de tine, esti doar un element, clar definitoriu, dar parte dintr-un pachet. Pilot+strateg+sasiu+motorizare+... . De exemplu Alonso se zbate sa intre in puncte.
    Inseamna ca e un pilot slab? Poate unui din, daca nu cel mai experimentat si rapid pilot pe grila, de asemeni respectat.
    Deci meritele lui Coulthard ar trebui privite in ansamblu si nu minimizate pentru ca nu are in spate un titlu de campion. Din punctul meu de vedere merita tot respectul.
    18 3
  • Bine Dl. Goe aștept replicile tale de profesionist. Ai grija doar să nu te faci de ras.
    2 0
  • De ce am impresia ca acest topic este defapt o reclama ascunsa ptr. binecunoscuta marca de bere?
    7 0
  • giumbo
    si am ajuns unde voiam, sa-l mai bocim inca o data pe Alonso si sa asiguram lumea ca e cel mai bun desi nu pare
    1 3
  • lol disperatule , de pe câte conturi postezi ?
    2 0
  • Stim bine toti, ca daca se bea mai mult de o bere , omul o i-a razna cateodata. Fiecare an de campionat al F1 este unic in felul lui, asa ca totul are o limita in viata asta.
    1 1
  • P-ul din titlu confirma faptul ca e reclama, Sumi7.
    Vezi reclamele tv cu P in cercul ala alb.

    @Daniel Popescu: ceva informatii din testele ce se desfasoara saptamana asta pe circuit maghiar?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru