Perspective sumbre pentru Red Bull: "McLaren va progresa, iar Renault va pierde lupta pentru dezvoltarea motoarelor"

de Daniel Popescu
Marti, 09.02.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Adrian Newey anticipează vremuri grele pentru Red Bull. Directorul tehnic al fostei campioane considera că McLaren va înregistra progrese în 2016, în timp ce Renault va pierde lupta motoarelor după ce dezvoltarea acestora va deveni nelimitată.

Honda va face paşi buni înainte pentru McLaren. Chiar şi Toro Rosso va face un pas bun în privinţa performanţei cu motoarele Ferrari.

Adrian Newey
Director tehnic Red Bull
Red Bull Racing se aşteaptă la un sezon de tranziţie în 2016 după ce a reuşit în extremis să păstreze motoarele Renault.

Întrucât constructorul francez este încă mult în urma celor de la Mercedes şi Ferrari, directorul tehnic Adrian Newey evită să facă predicţii cu privire la performanţele pentru sezonul 2016, mai ales că anticipează progrese importante din partea McLaren.

"Nu aş vrea să fac predicţii, dar sunt sigur că Honda va face paşi buni înainte pentru McLaren. Chiar şi Toro Rosso va face un pas bun în privinţa performanţei cu motoarele Ferrari vechi de un an. În acest moment este clar că, deşi şasiul şi motoarele sunt importante, există mai mult potenţial să te diferenţiezi datorită unităţii de propulsie decât a regulamentului destul de restrictiv pentru şasiuri", a declarat el pentru postul de televiziune SkySports.

În plus, constructorii au decis ca în 2017 să fie eliminat integral sistemul "jetoanelor", ceea ce înseamnă că vor avea libertate deplină să dezvolte motoarele.

Acest lucru va genera un război financiar între constructori, iar opinia lui Newey este că Renault este cea mai vulnerabilă, întrucât nu este pregătită să mărească semnificativ bugetul.

"Vor fi cheltuieli mai mari, pur şi simplu. Va deveni o frenezie a cheltuielilor de către marii constructori, iar pentru companiile care nu sunt pregătite să cheltuiască atât de mulţi bani, precum Renault, înseamnă că diferenţa se va mări, nu se va micşora", a adăugat Newey.

Via SkySports

Comentarii (8)

  • Of...iar arunca cu mizerii in Renault ca sa-si scuze ( viitoarele ) performante modeste, ca anul trecut. Renault e un mega constructor si clar va avea forta necesara sa faca performanta.
    14 21
  • cu dezvoltarea blocata nu-i bine ca nu putem sa reducem diferenta. Cu dezvoltare la liber iar nu-i bine ca nu putem sa tinem pasul
    12 7
  • mobius
    Motorul Renault este, dupa parerea mea, un motor foarte bun, este motorul care in ultimii 10 ani a castigat 6 CM. Este adevarat ca in ultimii doi ani FIA a inchis ochii la unele lucruri si a favorizat in special pe Mercedes. Daca este adevarat si din 2017 dezvoltarea motoarelor va fi libera, eu nu-mi fac griji pentru Renault. Avand propria echipa in F1, vor avea motivatii in plus.
    17 17
  • erau ALTE motoare Renault alea care au castigat in ultimii 10 ani
    14 5
  • Stire:

    Pascal Wehrlein este confirmat la Manor pentru 2016

    http://www.motorsport.com/f1/news/wehrlein-secures-manor-f1-seat-for-2016-672578/
    6 2
  • De principiu cea mai mare problema era blocarea dezvoltarii si inghetarea situatiei net favorabila Mercedes. Daca se ridica restrictiile, nu cred ca va mai exista o problema de acel gen. Adica ... una din teorii: Renault cu siguranta are si alte idei despre unde a gresit fata de ceilalti, dar nu a putut remedia nimic din cauza restrictiilor. Cu siguranta Renault nu va tolera mult timp lipsa de performanta, mai ales ca fiind la ora actuala cel mai titrat constructor de motoare.
    9 6
  • serban
    @jumbo1974ro Titluri în F1 ca și motoriști : Ferrari-16, Renault-12, Ford-10.
    10 0
  • GTS FZR 2000
    Jumbo cred ca este pe langa F1 in general. Daca se ridica restrictiile... pai s-au ridicat deja, dar se aplica de la finalul acestui sezon. Cu siguranta Renault nu va tolera ceva ce nu exista, ar fi stupizi. Asta a fost intelegerea, raman aceste motoare pana in 2022 dar... scade pretul si echipele contructorilor trebuie cumva sa justifice costurile, asa ca sa dam liber la dezvoltare.
    3 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru