Pirelli nu va rămâne în Formula 1 în 2017 în absenţa unui regulament tehnic adoptat

de Daniel Popescu
Luni, 23.03.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Pirelli susţine că nu va putea participa la procesul de selecţie pentru furnizorul de pneuri pentru sezonul 2017 dacă Formula 1 nu va avea un regulament tehnic concret pentru acel an.

Esential 2016 este anul in care expira contractul Pirelli pentru furnizarea pneurilor
Formula 1 analizează o serie amplă de schimbări ale regulamentului tehnic pentru sezonul 2017, care prevede inclusiv o mărire a jantelor pentru pneuri de la 13" la 19", pe lângă creşterea puterii motoarelor la 1000 de cai putere şi revizuirea aerodinamicii.

Planurile nu au fost însă votate de echipe, iar în acest moment este incert dacă vor fi puse în aplicare în această formă, element care îngreunează misiunea celor de la Pirelli de a semna prelungirea contractului pentru furnizarea cauciucurilor, care expiră în 2016.

Un nou proces de selecţie urmează să fie anunţat în următoarele luni, însă Paul Hembery, directorul de motorsport al Pirelli, susţine că producătorul italian nu va putea participa efectiv la proces în absenţa unui regulament tehnic cât mai clar.

Ar fi dificil, aproape imposibil să mergem la consiliul de administraţie.

Dacă nu ştii care sunt regulile, cum poţi lua decizii care costă mulţi bani?

Paul Hembery
Director Pirelli Motorsport
"Ar fi dificil, aproape imposibil să mergem la consiliul de administraţie. Dacă nu ştii care sunt regulile, cum poţi lua decizii care costă mulţi bani? Ar fi o neglijenţă să facem asta. Când vor face procesul de selecţie, despre care credem că va avea loc în următoarele trei luni, vrem să includem schimbările selectate", a declarat el.

Britanicul explică această poziţie prin faptul că o schimbare radicală a regulamentului implică numeroase teste şi verificări ale noilor pneuri.

"Vor pneuri de 19" sau vor să rămânem la 13"? Sportul trebuie să decidă, dar asta are un impact major asupra muncii implicate, trebuie să ştim când trebuie să facem testele de verificare. Dacă schimbările sunt conform descrierilor, cu 1000 de cai putere şi aripi spate uriaşe, trebuie să rulăm astfel de monoposturi în octombrie-noiembrie în anul premergător (n.r - intrării în vigoare)", a adăugat el.

Via Autosport

Comentarii (5)

  • Parca testarea de anul trecut cu Lotus s-a facut cu pneuri pe jante de 18" nu 19 ...
    Oricum este mizerabil ca inca mai au cauciucurile alea pe jante mici ! Daca prin anii 70 - 80 ii intelegeam din considerente tehnice nu erau rezistente , acum tehnica a avansat ... si sa vezi cum crapa jantele in functie de producatori :))
    6 1
  • Si pleaca pirelli daca nu?o nu:((....ce frumos ar fi cu 2 producatori de pneuri ca in alti ani.nu ziceti?
    10 1
  • De cati ani se retrag astia?! Ca tot ameninta.
    8 1
  • Pai da
    Nu ca as fi vre-un fan Pirelli, dar tind sa cred ca au un pic de dreptate. Nu doar pentru pneuri, dar si pentru echipe este util sa se stie ce ii asteapta peste 2 ani (trebuie timp pt dezvoltare si teste). Deocamdata cu ultimile "noutati" introduse in F1, acest sport isi pierde din popularitate...
    12 0
  • Chiar ar fi ok mai multi producatori, sa fie si acolo competitie un pic. Dar sunt curios cum se vor stabili limite atunci pentru cauciucuri :D, ca sa nu ajungem iar cu pneuri supersoft ce rezista un weekend intreg.
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru