Pirelli şi Ferrari se acuză reciproc în privinţa duratei de viaţă a pneurilor

de Daniel Popescu
Luni, 24.08.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Pirelli susţine că Ferrari a riscat inutil o strategie cu o singură oprire la boxe pentru Sebastian Vettel în Belgia, în timp ce echipa insistă că decizia a fost luată pe baza datelor furnizate de producătorul italian.

Pneurile erau la finalul perioadei. A parcurs 28 de tururi, mai mult decât anticipam cu strategiile cu două sau trei opriri, aşa cum au procedat cei mai mulţi, dar ei au crezut că pot face o singură oprire.

Paul Hembery
Director motorsport Mercedes
Pană suferită de Sebastian Vettel în penultimul tur al Marelui Premiu al Belgiei a declanşat o serie de acuzaţii dure între Pirelli şi Ferrari.

După ce Vettel a afirmat că este inacceptabil ca pneurile să cedeze într-un timp atât de scurt, oficialii Pirelli insistă că setul de cauciucuri îşi atinsese durata de viaţă întrucât a fost utilizat timp de 28 de tururi, în ciuda faptului că producătorul italian indicase iniţial o durată de viaţă de 40 de tururi.

"Pneurile erau la finalul perioadei. A parcurs 28 de tururi, mai mult decât anticipam cu strategiile cu două sau trei opriri, aşa cum au procedat cei mai mulţi, dar ei au crezut că pot face o singură oprire. Durata indicată de viaţă a fost de 40 de tururi, dar este doar un indiciu, condiţiile de cursă se pot schimba, iar datele pot deveni imprecise", a explicat Paul Hembery, directorul de motorsport al Pirelli.

Strategia cu o oprire a fost corectă.

Când facem strategia analizăm datele. Chiar dacă este agresivă, strategia este bazată pe date clare.

Maurizio Arrivabene
Sef Ferrari
În replică, Maurizio Arrivabene, şeful Scuderiei Ferrari, afirmă că strategia cu o singură oprire la boxe a reprezentat principala opţiune încă din dimineaţa cursei pe baza datelor oferite chiar de Pirelli. În plus, italianul a exclus varianta că echipa ar risca siguranţa unui pilot pentru o strategie mai bună.

"Strategia cu o oprire a fost corectă. Când facem strategia analizăm datele. Chiar dacă este agresivă, strategia este bazată pe date clare. Nu eşti prost sau nebun să-ţi asumi un risc pentru pilot dacă nu citeşti bine datele. Aceasta a fost planul înainte de cursă, am decis asta la 11 dimineaţa. La fel ca toate echipele, avem un inginer de la Pirelli care verifică pneurile şi care analizează datele", a declarat el. 

Comentarii (12)

  • idiotii de la fer au uitat ca acest circuit are 7 km ,nu 4 km , pur si simplu nu le-a iesit , de , ei sint cei mai destepti.............
    8 34
  • in mod normal pneul la uzura excesiva nu mai ofera aderenta si scazand in diametru viteza posibila este mai mica.Sub nici o forma nu trebuie sa cedeze structura!!!!!
    24 1
  • 1. Nu a fost o "pana", a fost o "explozie". Tocmai aici este marea discutie, este vorba de siguranta, nu de faptul c-au pierdut locul 3.
    2. Vettel NU a afirmat ca este inacceptabil ca pneurile sa "cedeze intr-un timp atat de scurt", a spus ca este inacceptabil sa explodeze fara niciun avertisment. Adica acum merge ok, nu mai are aderenta pe care-o avea nou dar mergea ok si in clipa urmatoare te poti trezi in perete. Urmariti interviul lui de dupa cursa.
    3. Pirelli a spus ca pneurile pot face 40 de tururi. Vettel a facut 27. Sa vina acum Pirelli si sa zica ca 40 "era doar un indiciu" mi se pare cel putin penibil. Daca vorbeam de 39 vs 40 mai zicea, dar vorbim de 27, MULT sub ceea ce a afirmat Pirelli ca va fi ok.
    4. Vettel are perfecta dreptate. Daca pierdea locul 3 (sau fie si 5 locuri) pentru ca se ducea complet aderenta, era integral vina lui si a Ferrari si cu asta basta. Problema este ca anvelopa a EXPLODAT. Ceea ce poate duce la accidentari grave si poate si mai rau. Ba mai mult, a explodat in conditiile in care Vettel pierdea in jur de 0.5s pe tur fata de Grosjean, deci nu e ca si cum mergea cu un cauciuc complet terminat.
    5. Vorbim de masini de curse, siguranta este pe primul loc. Pirelli ar trebui sa se asigure ca anvelopa nu-si pierde integritatea, indiferent cat de mult se uzeaza stratul exterior.

    Bottom-line: stratul de suprafata care ofera aderenta si integritatea structurala a anvelopei sunt doua lucruri complet diferite!
    40 5
  • Vettel avea timpi de cursa bunicele si inca nu a inceput sa derapeze in viraje. Cand ti se duc pneurile pierzi timpi seriosi per tura si abia tii masina in curbe, abia daca fortezi asa mult si bine vei ajuge sa-ti explodeze pneul. In cazul lui Vettel n-a fost asa si din acest motiv este furios Ferarri si nu numai ci si Rosberg,Lewis,Alonso etc. Fiecare echipa are un inginer Pirelli in timpul cursei cu ei care analizeaza in realtime starea pneurilor si strategia si daca sunt neregularitati ii atentioneaza. Acest inginer nu le-a spus nimic.
    Deci ce se-ntampla?
    26 1
  • Cred ca astia la Ferrari au cei mai bun specialisti, toate echipele au evaluat diferit pneurile, probabil din necunoastere. Ori ei poate ca nu sunt asistati de Pirelli asa cum sunt Ferrari. Vad ca si aici pe forum sunt specialisti in compozitia pneurilor. Bravo frate.
    6 19
  • Stii cum, zicala aia cu ulciorul si fantana....a mers de cateva ori, dar se mai si sparge daca insisti.
    5 15
  • @P1 Fiecare echipa are un om de la Pirelli in timpul cursei, nu doar Ferrari.
    11 1
  • Spuneti ce vrei, dar Pirelli sunt de vina la ceea ce s-a intamplat in cursa aceasta. Sper ca Bernie sa puna accent pe siguranta pilotilor nu numai de spectacolul F1.
    10 2
  • Daca pneurile erau Bridgestone nu se spargeau ca un balon .... Pirreli este o marca de tot rahatul !!!
    10 0
  • Toata lumea doreste spectacol, a fost spectacol! Toti fanii Vettel isi doreau ca Lewis si Nico sa aiba probleme tehnice, sau sa abandoneze in parapeti, dar iata ca atunci cand li se intampla lor sunt brusc interesati de siguranta pilotilor. Ce mi-a placut cand am vazut ca i-a explodat pneul!!!! Oare s-a dus norocul campionului de carton?
    2 7
  • serban
    Băi fraților, mulți frustrați McLaren, Williams, sau cine vreți voi, mai sunteți pe aici ... vorba lui Lăpușneanu ...
    6 1
  • Din pacate, Pirelli a avut 2 explozii in acest weekend.

    Nu una, ci doua. In loc sa faca astfel de declaratii mai bine ar investiga de ce dracului au avut 2 explozii (nu pene). Si nu cu vrajeala aia ordinara ca au avut taieturi fine in compozitie din cauza circuitului. Deja devine o placa stricata sa spui asta de 2 ori in 3 zile.

    Daca prima data s-a putut accepta ipoteza ca a fost uzura care a provocat explozia, a doua oara deja e o problema. Trebuia sa existe si un al treilea incident, cu urmari mai serioase, pentru a se accepta ca e o problema?!

    Nu inteleg de ce se mentine aceasta firma in Formula1 la nivel de unic furnizor. De ce nu se permite accesul a 2-3 firme care produc pneuri astfel incat sa existe competitie pe toate planurile? De ce se tot insista pe Pirelli si pe ideologia de pneuri slabe cu uzura rapida pentru a genera artificial depasiri, si nu pneuri solide, obligativitate de a schimba de 2 ori pneurile pe cursa si liber la dezvoltarea monoposturilor si kiturilor aerodinamice in timpul sezonului? De altfel, eliminarea politicii de o singura miscare pentru apararea in fata unui atac si eliminarea politicii de 100 kg / cursa. Astea nu inseamna neaparat reducere de costuri, ba chiar pot reprezenta o accentuare de costuri prin gasirea unui setup performant cu "nimicuri" la dispozitie.

    Cu toate astea, se cauta reducerea costurilor in Formula 1, dar echipele mici au fost invitate la o competitie mai slaba de F1, tocmai ca nu aveau bani, pe la inceputul anului...

    Pai ori facem bugete de 35.000.000 euro pe an (ca sa reduci nene costurile), ori ceri reducerea costurilor si ii lasi sa investeasca cat vor, le blochezi dezvoltarea monoposturilor si ii lasi pe altii sa domine.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru