Porsche, interesată să furnizeze motoare în Formula 1 din 2021: "Ar putea fi locul potrivit"

de Daniel Popescu
Marti, 05.09.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Porsche a dezvăluit că analizează posibilitatea de a deveni furnizor de motoare în Formula 1 începând din sezonul 2021, atunci când se va introduce un nou regulament tehnic.

Porsche a decis să se retragă din Campionatul Mondial de Anduranță și, implicit, din Cursa de 24 de ore de la Le Mans la sfârșitul acestui sezon, întrucât bugetul necesar nu justifică beneficiile pe care le obține.

Constructorul german a dezvăluit acum că o parte din bugetul respectiv ar putea fi utilizat pentru o campanie în Formula 1, pe lângă deja anunțata implicare în Formula E cu propria echipă. Analiza vine ca urmare a faptului că Formula 1 va introduce un nou regulament pentru motoare începând din 2021 și, cel puțin teoretic, noile unități vor fi mai accesibile decât cele actuale.

"F1 poate fi unul dintre locurile potrivite. Formula E este foarte importantă pentru noi în prezent, iar F1 este întotdeauna un subiect bun de discuție. Cred că suntem în discuții bune în privința noului motor. Trebuie să reducem costurile în Formula 1 și noile discuții sunt o metodă bună pentru a atinge acest obiectiv", a declarat Lutz Meschke, vice-președinte în consiliul de administrație al Porsche.

În plus, oficialul german a confirmat că "discuțiile sunt despre statutul de furnizor" și că nu există planuri ca Porsche să aibă propria echipă în Formula 1.

Cei mai probabili parteneri sunt Williams, cu care a avut deja o colabrare tehnică, și Red Bull, ca urmare a puternicilor legături pe care producătorul de băuturi energizante le are cu Grupul Volkswagen.

Via Motorsport

Comentarii (4)

  • Costurile ... Reduceti costurile alea si motoristii vor veni in F1
    4 1
  • reducerea costurilor cu tehnologie foarte scumpa,hai na!
    1 0
  • klausnake
    Interesant de vazut combinatia McLaren cu motorizare de la Porsche au avut ceva succes,chiar daca au fost doar pe locul doi,in clasamentul constructorilor,pe vremea respectiva.
    There were three wins in 1987 with the MP4/3 by Alain Prost at Grand Prix of Brazil, Belgium, and Portugal. Stefan Johansson managed a few podium places, but he would be replaced in 1988 by Ayrton Senna. McLaren still managed to finish 2nd overall, with 76 points, in the Constructor's Championship. The MP4/3 represented the pinnacle of the development of the McLaren TAG-Porsche partnership. The Porsche-TAG engine featured an updated Motronic 1.7 engine management system, and now produced 790 bhp (590 kW) in race trim and up to 850 bhp (630 kW) in qualifying.

    Although a number of teams, notably Benetton with their Ford V6 turbo and Arrows with their 4 cyl Megatron turbo (formerly the BMW turbo), encountered problems with the pop-off valve during 1987 when it would often come in lower than the 4.0 bar limit thus giving less horsepower, McLaren got around this by generally setting their TAG's turbo limit at 3.6 bar in 1987. This also allowed McLaren the advantage of better fuel economy.

    Even today the MP4/3 is still considered to be one of the most powerful F1 cars ever made, since turbo boost pressure would be further reduced to 2.5 bar in 1988, reducing the power output of the turbo engines to around 650 bhp (480 kW) in a bid to make the naturally aspirated cars more competitive. Turbocharged engines were then banned completely in 1989, so the turbo era in Formula One may remain possibly the high-water mark for horsepower levels in Formula 1.

    The MP4/3 was also the car with which Prost won the 1987 Portuguese Grand Prix to become the driver with the most wins in Formula One history beating Jackie Stewart's record of 27 wins which had stood since Stewart retired at the end of 1973.
    1 2
  • Nu stiu cum s-ar transpune in termeni de marketing o asociere McLaren - Porsche. Cei doi se bat pe piata de supercar-uri de strada.
    Ar fi in orgoliul McLaren sa nu-si doreasca motor Porsche si nici Porsche sa nu le alimenteze succesul.
    Pe de alta parte McLaren cred ca sunt disperati dupa un motor bun indiferent de unde vine el.
    In cele din urma banii vorbesc.
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru