Prelungirea contractului lui Raikkonen, incertă: Ferrari nu se grăbeşte să ia o decizie pentru linia de piloţi din 2017

de Daniel Popescu
Marti, 21.06.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ferrari nu se grăbeşte să semneze prelungirea contractului lui Kimi Raikkonen pentru sezonul 2017, întrucât prioritatea echipei este să obţină victorii.

Contractul lui Kimi Raikkonen cu Ferrari urmează să expire la sfârşitul acestui sezon, iar presa internaţională speculează deja că acesta ar putea fi înlocuit de piloţi precum Valtteri Bottas sau Romain Grosjean, aşa cum s-a întâmplat şi anul trecut.

Cel puţin pentru o perioadă, speculaţiile vor putea continua, în contextul în care Ferrari nu este încă interesată să se aşeze la masa negocierilor cu pilotul finlandez. Această tactică este adoptată de şeful Maurizio Arrivabene în ciuda progreselor demonstrate de Raikkonen în prima parte a acestui sezon.

"Kimi a revenit şi este pe deplin concentrat să-şi facă treaba. Duminică a demonstrat că este un coechipier bun (n.r - când i-a cedat poziţia lui Sebastian Vettel), dar pe un anumit sector a fost mai rapid la un moment dat. Analizăm, dar nu ne grăbim şi trebuie să spun că nici el nu se grăbeşte", a declarat italianul.

Urmareste Automarket
Şeful Scuderiei a admis însă că reticenţa de a negocia prelungirea contractul lui Raikkonen are la bază şi prioritatea echipei de a obţine victorii.
Ferrari spera să obţină victorii în debutul noului sezon, însă nu a reuşit să-şi îndeplinească acest obiectiv în ciuda unor progrese vizibile de performanţă în special la nivelul motorului.

"Este prea devreme să vorbim despre sezonul viitor pentru că numărul de victorii pe care le avem este în continuare zero. Mai este mult până departe", a adăugat el.

Via Autosport

Comentarii (22)

  • mai bine s-ar duce la redbull sau mercedes, ferrari il saboteaza de pe vremea lui alonso.
    17 21
  • Cam a trecut timpul lui Kimi...
    18 15
  • bernie
    "sabotat de Ferrari" :)))) e de rasul curcilor....cred ca tot mapamondul si universul intreg a vazut ca omul era praf, si cu Alonso si cu Vettel. Nu mai are ce sa caute la Ferrari.
    13 27
  • Kimi este un pilot foate bun dar uneori arunca pe apa sambetei tot ce a construit in decursul a 2-3 curse. Momentan, el se intelege foarte bine cu Vettel, acesta il sustine, nu vad ce pilot ar putea sa vina langa Vettel.
    Spre exemplu, Bottas nu are ce cauta la Ferrari, s-a vazut destul de clar cat de rece este Seb fata de Valteri. Adevarul ca si au fost niste scantei intre cei 2 finlandezi iar Vettel nu il place din aceasta cauza.
    Eu fac pariu ca Ferrari procedeaz ca si anul trecut, "sa il determine pentru rezultate mai bune"si peste 2 lune ii punea contractul in fata.
    22 4
  • Personal, in urma cu cativa ani, il sustineam mai mult pe Hulkenberg daca ar veni la Ferrari dar se pare a ajuns Perez sa fie mai bun ca el, iar Sergio este produsul academiei Ferrari, insa nu il vad langa Vettel.
    19 4
  • F1_Fan
    Perez nu are cum sa ajunga la Ferrari pentru ca nu este inca dorit acolo, chiar de sponsorul lui personal, Carlos Slim. Poate in cativa ani, treaba o sa fie altfel. Anul trecut Carlos Slim a declarat despre Perez, ca "sper sa-l vada in rosu in cativa ani". Nu a spus... da vreau sa fie anul viitor... Considerand ca anumite companii detinute de Carlos Slim, sunt sponsori Ferrari, ma gandesc ca poate el stie mai bine.
    4 1
  • Se vede cat de mult va pricepeti la formula 1.Vorbiti de ferrari asa din amintiri.In fond in ultimii cine e ferrari?ne batem joc de alonso .de kimi,vettel dar ferrari cine mai e acum?dar oare ferrari mai are ca cauta la ferrari?
    15 14
  • La Ferrari trebuie sa vina un pilot cu potential. Nu unul care sa-i placa lui fetel. Daca se doreste performanta. Daca nu, atunci n-au decat sa continue cu ce au acum.
    11 12
  • 1. Kimi era considerat al doilea pilot ca valoare prin 2005-2006, dupa Schumacher. Dintr-un motiv sau altul nu mai este. Probabil varsta e de vina. Cert este ca la fel ca Schumacher la Mercedes, Raikkonen a pierdut cateva zecimi din viteza iar asta e o problema. Am fost si sunt sustinator al lui, dar in contextul in care Mercedes si Red Bull au piloti apropiati ca... sa nu zic valoare ci viteza pura, Ferrari risca sa piarda titlul constructorilor chiar daca va face o masina atat de buna incat sa ia Vettel titlul pilotilor. Kimi nu ma are ce cauta la Ferrari... timpul lui a trecut. Oricum va ramane o legenda a F1!
    2. Bottas este doar marginal mai rapid decat Kimi (datorita varstei)... er fi o mare eroare sa fie adus de italieni.
    3. Vettel il vrea pe Kimi deoarece se inteleg si e sigur ca il poate domina. Iar ce s-a intamplat la Baku demonstreaza ca finlandezul e resemnat cu pozitia de pilot secund... multumindu-se cu banii multi (pe principiul pupa-i in bot si papa tot). Daca va pleca Kimi insa Vettel isi va dori un pilot mai putin rapid ca el. Ferrari ar face insa o mare eroare... cum spuneam mai sus ar risca titlul la constructori chiar si cu o masina foarte buna, dominanta.
    4. Reputatul ziarist Mark Hughes (considerat de cei mai multi cel mai de incredere analist actual) afirma cam ce am scris eu mai sus... si propune la Ferrari doua nume, care pt unii nefamiliarizati cu altceva decat F1 la TV ar putea fi surprinzatoare: Romain Grosjean sau Carlos Sainz Jr. (care s-a dovedit mai rapid in calificari decat Verstappen, prin viteza pura, anul trecut)
    7 10
  • Hulkenberg vs Perez

    Nu totul este asa cum se vede la televizor. Specialistii au acces la datele telemetrice si la informatiilede la sursa. Perez este un bun pilot dar in niciun caz un pilot senzatinonal. Toata lumea stie ca Hulkenberg este pilotul mai rapid si mai bun. De ce obtine Perez rezultate mai bune acum? Pe de o parte pt ca sa cum spuneam este un pilot bun. Pe de alta parte printr-un concurs de imprejurari. De ce Hulkenberg nu o face? Specialistii spun ca pneurile Pirelli sunt cauza. Hulkenberg are un stil de pilotaj care uzeaza pneurile spate. Pneurile Pirelli actuale au o degradare termica si nu din cauza uzurii. Pneurile Pirelli nu functioneaza decat intr-o anumita fereastra de temperatura (Ferrari de ex se considera ca din aceasta cauza nu performeaza... PU si sasiul fiind doar marginal inferioare celor Mercedes). Pe pneurile Bridgestone Hulkenberg era fantastic.

    Perez la Ferrari? Un mare risc. Cum spuneam anterior chiar cu o masina dominanta italienii ar risca pierderea titlului la constructori... chiar daca Vettel ar deveni campion la piloti. Ferrari e echipa mare... nu conteaza ce vrea Carlos Slim. Carlos Slim influenteaza Force India si Sauber, nu Ferrari. Sigur ca scuderia ar accepta bucuroasa cele cateva zeci de milioane de la mexican... dar... cu conditia ca pilotul sa fie fantastic, nu doar de mijlocul plutonului... asa cum a fost Alonso avand in spate banca aia spaniola, Santander.
    PS sa nu uitam ca Perez a fost sub Maldonado in GP2!
    8 5
  • Ricciardo deasemenea este un pilot foarte bun, insa nu cred ca-l vrea Vetel.
    In plus e mai sigur sa mai stea un pic la Red Bull, cine stie care va fi situatia la anul
    6 2
  • Alonso, pilotul de pluton, cu banca in spate dar care a ramas in spatele lui Vettel si Ferrari, era un pilot care facea curse de senzatie pentru Ferrari. Si chiar se batea pentru ceva acolo. Kimi asta al tau, care nu putea castiga curse cu masini dominant evident din cauza "ghinioanelor", ca si acum, nu mai este nici macar de media plutonului. La ce material are....e jenant. cand n-o baga in parapeti in calificari, o face in cursa. Cand nu face asta incurca butoanele. Inteleg, esti fan infocat dar omuletul ar trebui sa renunte la F1.
    14 12
  • bai fratilor,lasati dracu pilotii ca ei fara o masina de top nu inseamna nimic.Am spus mai sus ca ferrari nu mai e mare echipa ca si rezultate.in 2009 i a batut braown gp echipa nou infintatat,4 ani la rand renault i a umilit,dupa care acum asta fiind al 3 lea an umilindu i mercedes.Si voi aici va certati ca kimi e pilot sau nu ca vettel la fel.Ce e asta?cam cata minte trebuie sa ti lipseasca ca sa nu vezi realitatea.ALonso s a dus la mc laren -honda si e pilot de pluton.Tu vrei sa mi spui ca pozitia de pe grila e valoarea lui alonso?ia i mercedesul lui rosberg si nu l mai vezi in top 10.CE sunt prostiile astea.Ideea e ca in ultimii ani ca si in marea era a lui scumacher s au construit masini mult mai competitive ca restul de pe grila.IN 2009 BROWN au batut tot fara drept de apel dupa care redbull acum mercedes.Se compara titlurile astea la piloti si poti vorbi ca un pilot e mai bun ca altul cand ei au masini din alta lume?aduceti va aminte cum a luat titlu hamilton in 2008 cand victoriile erau impartite aproape egal intre ferrari si mc laren.Atunci putem vorbi de mana pilotului cand hamilton desi nu avea o masina mai buna ca a lui massa l a batut pe prostul ala.Maine daca kimi castiga e geniu daca poimaine intre in parapeti e prost cam asta va e discursul
    12 7
  • bernie
    Kimi e mai bun la varsta lui decat bottas si grosjean la un loc..el este primul pilot care cunoaste de mult timp politica echipelor sr intelege bine cu vettel si inca se vinde foarte bine la ferrari. In plus ferrari nu va renunta niciodata la ideea de a avea un pilot nr.1 si un pilot de echipa...face parte din filosofia lor acest lucru...pilotii rbr sun blocati acolo inca 2 ani bottas si grosjean nu o sa fie niciodata mai buni decat kimi . sainz e tanar si de viitor dar trebuie sa mai acumuleze experienta stiut fiind faptul ca ferrari nu risca cu tinerii piloti.totusi sainz si perez au sanse sa ajunga la ferrari..si da...vettel are un cuvant de spus la echipa din postura de pilot principal oricat s_ar oftica cativa romanasi micuti oe aici ..in plus kimi este un bun pilot de echipa si mai poate un an cel putin spre oftica unora...cam asa se pun lucrurile in balanta si se judeca fiecare in parte...si ii contrazic pe ofticati si spun ca la ferrari nu pilotii sunt problema ci reducerea uzurii pneurilor in curse si setarea din calificari ptr a ajunge in prima linie la start..
    16 3
  • F1_Fan
    @Dany: La Sainz ma gandeam si eu, Grosjean mai are nevoie de 1-2 ani la Haas, sa castige experienta. Cat despre Ricciardo nu se poate pune problema, pentru ca in contract avea stipulat ca Red Bull are prima oferta, iar cei de la Red Bull nu au vrut sa-l piarda si au activa aceea clauza, de fapt Ricciardo a parut un pic suparat de acest fapt, sau cel putin asa parea. Sainz poate continua cu Toro Rosso sau se poate duce la o alta echipa, ramane o varianta interesanta, dar in afara de el, nu exista alte optiuni cu adevarat interesante. Bottas nu-i rau dar nu-i o optiune reala, Button la fel nu este o optiune reala, ramane doar doua variante: continua cu Raikkonen pentru ca are o mare valoare comerciala (plus este iubit de fani) sau il aduc pe Sainz daca este posibil asa ceva. Astea sunt singurele optiuni pentru 2017.
    8 1
  • nu te inteleg... am zis ca Perez este de pluton nu Alonso! Alonso, Hamilton, Vettel si Ricciardo sunt pilotii de aur ai F1 acum...
    3 4
  • bernie
    Inca ceva...poate ca a venit vremea ca ferrari sa conceapa o strategie de viitor si sa aiba o echipa secunda in f1 dupa modelul Rbr& torro rosso ptr a_i ajunge din urma pe mercedes care la randul lor se folosesc de multe date de la echipele client si chiar Rbr..pana acum au fost doar declaratii si ar cam fi cazul sa treaca la fapte..nu ar fi un mare efort financiar ptr ferrari sa aiba o echipa secunda ptr ca ei primesc cei mai multi bani de la mos bernie dar trebuie sa recruteze oameni capabili si motivati sa castige bani si titluri...
    4 1
  • @F1_Fan: adica Grosjean,care e in F1 de vreo 4 ani, mai are nevoie de experienta, iar Sainz, care-i la al II-lea sezon, e pregatit sa faca pasul catre Ferrari???
    10 1
  • Daca-l pastreaza Ferrari o face pt ai face pe plac lui Vettel si pt popularitatea imensa pe care o are Kimi! Eu sunt fan dar as vrea sa-l vad pe Kimi la Renault unde este un potential imens dar nu au un pilot cu experienta. Button ar fi dispomibil dar nu cred ca are destula popularitate pt a creea emulatie la echipa
    6 2
  • F1_Fan
    @91Schumi06: Poate sa fie si de 10 ani, acuma conteaza cat invata la o echipa noua. Pentru ca sunt alte probleme cu care se va confrunta si conteaza cum se va descurca. Este o altfel de provocare sa zicem. Fiecare pilot are o perioada de crestere si conteaza daca se maturizeaza adica daca pe langa viteza creste si in putere (adica concentrare). Nu stiu daca intelegi aluzia dar fii atent un mic detaliu: are doi copii, sa vedem daca il va incetini sau nu. Copii conteaza foarte mult in viata unui pilot de F1, pentru ca unii piloti devin mai inceti dupa ce li se naste primul copil in timp ce altii raman la fel de rapizi si castiga pe partea de concentrare. Nu cred c-o sa intelegi multe din ce am spus aici asa ca trecem peste, este pentru alt tip de fani...
    5 2
  • Raikkonen has not won since returning to Ferrari, during which time the team has won three races. He has taken six of Ferrari's 26 podium finishes and has scored 286 points to his team-mates' 535 - at close to half the rate (53.5%). For reference, his scoring rate relative to Alonso was 50.3%, and to Vettel 54.8%.
    5 4
  • GrosJan
    echipa stie care-i realitatea cu Kimi. Regulamentul tehnic actual nu produce masini cu front end si asta poate fi destul sa transformi un pilot de victorii in unul de pluton. Apoi Kimi e pe picior de plecare din F1, un motiv si mai bun ca Ferrari sa caute in alta parte. Cred ca il vor lasa sa vada cum ii vine regulamentul tehnic din 2017, nu ca sa-i mai dea o sansa, nu despre asta e vorba, e vb de bani si succes, poate poate va fi ce trebuie
    2 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru