Propunere pentru evitarea accidentelor: monoposturile să fie evacuate cu elicoptere

de Daniel Popescu
Marti, 28.10.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
O companie elveţiană are o propunere inedită pentru evitarea unor accidente similare cu cel suferit de Jules Bianchi: monoposturile să fie evacuate cu ajutorul elicopterelor.

Accidentul ar fi putut fi evitat cu sistemul nostru de recuperare, pentru că niciun vehicul de recuperare nu ar fi fost prezent pe circuit.

Air Zermatt
Companie elvetiana
Jules Bianchi a suferit un grav accident în finalul Marelui Premiu al Japoniei după ce s-a izbit violent de un tractor prezent pe marginea circuitului pentru a remorca monopostul lui Adrian Sutil, care ieşise în decor în zona respectivă cu numai un tur înainte.

Modul în care s-a petrecut accidentul a generat numeroase polemici cu privire la măsurile care pot fi luate pentru a se evita repetarea unor astfel de evenimente, însă compania elveţiană Air Zermatt a venit cu o propunere inedită.

În cazul unor accidente în urma cărora piloţii rămân blocaţi în apropierea circuitului, monoposturile pot fi evacuate cu ajutorul unui elicopter. "Accidentul ar fi putut fi evitat cu sistemul nostru de recuperare, pentru că niciun vehicul de recuperare nu ar fi fost prezent pe circuit", precizează oficialii companiei elveţiene.

Air Zermatt a efectuat încă din anul 2005 un test cu un astfel de sistem de recuperare în cadrul etapei de A1GP din Dubai, însă ulterior FIA a renunţat la ideea de a implementa sistemul în Formula 1.

Via GPUpdate

Comentarii (9)

  • Si totusi...
    ... e posibil sa se prabuseasca elicopterul cu tot cu monopost... si atunci "am cazut din lac in put". Din pacate riscurile vor exista mereu indiferent de metoda aleasa. Probabil cel mai sigur ar fi sa ii oblige sa reduca viteza pe portiunile unde au loc accidente, la fel cum o fac pe linia boxelor. Sa speram ca Jules va fi bine pana la urma si ca astfel de incidente stupide nu vor mai avea loc.
    8 2
  • o idee f buna, ar fi si spectaculos dar ar fi scump, dar e F1 nu CNR.
    4 1
  • ayrton4ever
    Dar nu apare problema ploii si a cetii? Parca spuneau ca de aceea l au si transportat pe Bianchi cu salvarea la spital, fiindca elicopterul nu a putut decola din cauza vremii (plaie, ceata... bla bla)... in fine, vedem noi ce o fi.
    7 1
  • ayrton4ever
    *ploaie
    1 0
  • macarale rad in soare.....
    simplu
    2 1
  • @profu
    ca sa se loveasca elicopterele?...nu e bine!
    0 0
  • Incep sa cred ca noi, romanii, comparativ cu alte natii suntem chiar geniali. Ba nenica, indiferent de metoda aleasa pentru evacuarea unui monopost, tot vor exista riscuri. Se vorbeste numai de siguranta pilotului, insa la siguranta celor care evacueaza monoposturile nu se gandeste nimeni?? Ideea e simpla, intra SC, se asteapta gruparea tuturor masinilor in pluton dupa care se regurge la evacuarea masinii, si cu asta basta. Atunci cand esti un urma SC si ala din fata ta merge cu 180 la ora, tu n-ai cum sa mergi cu 230...
    2 0
  • Ce farmec ar mai avea F1 fără riscuri? Mai bine stai și te joci jocuri video decât să te uiți la o cursă în care nu există riscuri. Și oricum nivelul de siguranță din F1 este în prezent foarte ridicat, iar Bianchi a fost ghinionist, n-a fost nici o greșeală a comisarilor sau a altcuiva. Soarta. Uneori mai contează și asta.
    Nu e corect nici să se reducă viteză, nici cu SC, pentru că se pierd diferențele. Muncești 40 de tururi ca să menții o diferență de 2 sec și o pierzi din cauza unui Maldonado care o bagă în pereți ca tăntălăul. Moartea e inevitabilă. Cred că mai degrabă noi, indivizii, ne dorim să fim nemuritori. Ar fi frumos, dar nu se poate.
    1 0
  • @ayrton4ever
    TCC (traumatism cranio-cerebral) nu se transporta cu elicopterul-avionul. Asa spun prorocoalele medicinei de urgenta internationale privind transportul acestor victime. Bineinteles exista situatii cand nu exista alte cai de acces, decat aero. La suzuka nu era cazul.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru