Raikkonen crede că sistemul ERS este principalul defect al monopostului Ferrari

de Daniel Popescu
Luni, 15.09.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Kimi Raikkonen consideră că a identificat punctul slab al monopostului Ferrari în sistemul ERS şi anticipează mici progrese în ultimele curse ale sezonului.

Esential 41 de puncte a castigat Kimi Raikkonen in sezonul 2014
10 este locul ocupat de Kimi Raikkonen in clasamentul general
Ferrari are parte de un nou sezon dezamăgitor în care lupta cu Williams pentru locul trei în clasamentul constructorilor, iar lipsa de performanţe din partea motorului este considerată una dintre principalele cauze.

Kimi Raikkonen este de acord cu această remarcă, însă consideră că problema vine în principal de la sistemul ERS de recuperare a energiei.

"Cred că în cursă trebuie să îmbunătăţim performanţa ERS-ului. Din cauza faptului că suntem în timpul sezonului nu este foarte uşor, dar sunt sigur că putem face un pas înainte pe parcursul iernii. Îmbunătăţim tot timpul aceste zone, dar dacă ne uitam la anumite echipe şi anumiţi constructori nu stăm prea rău pe un tur de circuit, dar pe parcursul unei curse întregi ne chinuim în locuri precum Monza.

Cu siguranţă am avut şi vremuri mai bune", a declarat fostul campion mondial.

Raikkonen are însă unele motive să fie optimist, întrucât următoarele circuite, în special cel din Singapore, sunt lipsite de linii drepte lungi, astfel că se vor potrivit mai bine caracteristicilor monopostului Ferrari.

"Este greu de spus (n.r - dacă merită să fim optimişti pentru Singapore). Ne aşteptăm ca etapele de la Spa-Francorchamps şi Monza să fie dificile, dar Spa a fost o cursă surprinzător de bună şi unele problemeale băieţilor din fata ne-au ajutat. Circuitele care urmează ni se potrivesc un pic mai bine, pentru că nu sunt atât de rapide şi nu au linii drepte atât de lungi. Dar trebuie să mergem acolo şi să vedem cum vor decurge lucrurile, dar mă aştept să fiu într-o poziţie mai bună", a adăugat el.

Via ESPNF1

Comentarii (4)

  • Fara o comparatie intre personaje pentru ca nu e cazul... mai degraba cu referire la Scuderie:

    Citind articolul si luand in considerare prestatia de anul acesta al Ferrari, mi-am adus aminte de o replica interesanta din filmul Rush, cand Lauda se opreste din primul test cu noua si faimoasa echipa Ferrari. Se potriveste perfect situatiei actuale a Ferrari....
    14 1
  • Principalul*defect* e soferul bancii ...
    13 21
  • Test Driver 01
    Orice ar spune Raikkonen, realitatea a fost din totdeauna simpla: Ferrari nu a investit in ce trebuia, dupa interzicerea testelor. Di Monte a ramas in trecut cand testa cum vroia, deh au circuit pe langa casa :P, a ramas in epoca motoarelor maricele, si nu s-a prins ca lumea s-a schimbat un pic macar, intre timp. Putea sa rezolve problema cu tunelul de vant de prin 2009 cand s-a prins ca ceva nu merge, dar nu l-a interesat, Di Monte visa la influenta care nu l-a ajutat niciodata pe teren si ca dovada, au adus pe altcineva care este mai in pas cu tehnologia si realitatea din teren. Comparativ cu Di Monte care visa "la putere politica" intr-un sport unde rezultatele de pe pista conteaza, Mattiacci a rezolvat in mare parte problemele cu care se confrunta de mult echipa tehnica Ferrari: au rezolvat problemele cu tunelul de vant, au adus ingineri noi care lucreaza la simulator si mai ales a cerut ajutorul celor din FPT, divizia care stie sa construiasca motoare hibride, un sector unde baietii de la Ferrari nu aveau experienta. Evident, Domenicali putea sa faca acelasi lucru de mult dar deh... il asculta pe Di Monte probabil.

    In 2009 au gresit, in 2014 au gresit si mai rau, ca dovada ca sefii Scuderiei nu prea sunt la curent cu tehnologia actuala. Nu spune nimeni ca nu trebuie facut investitii, dar cei de la Ferrari au fost tot timpul cu un pas in spate (de fapt doi pasi), pentru ca au mers in directia gresita. Idea testelor infinite nu mai merge, exista simulatoare acuma, cel putin noua varianta pregatita pentru sezonul viitor este un pas imens inainte, la fel si soft-urile de design. Evident s-a lucrat mult dar cred ca rezultatele se vor vedea, sper din 2015. Au adus cativa oameni buni, altii vor veni anul viitor, cine stie, poate 2015 o sa fie altfel, premizele o arata.
    15 5
  • @TestDriver Calmeaza-te ca spui prostii. Crezi ca Di Montezemolo e de ieri, de azi in F1 si asteapta sa te citeasca pe tine? Sau crezi ca s-a gandit „Nuuuu, de ce sa castigam? hai sa mai si pierdem.” Arata-mi o echipa care a castigat mereu!
    Ferrari are de respectat o traditie, iar Montezemolo a incercat sa gaseasca o cale de mijloc intre tehnologie si traditie. Tocmai traditia e cea care face Ferrari atat de celebra. Cum te-ai simti sa-ti iei Ferrari facut in Maroc cu piese chinezesti? Ce imagine ar mai promova Ferrari cu simulatoare si motoare V6? Cine dracu cumpara aspiratoarele astea de V6? Du-te la un arab si spune-i sa-ti cumpere Ferrariul pentru ca asta consuma cel mai putin. Apoi Ferrari e un constructor de masini, unele exclusiviste, spre deosebire de Mercedes sau Renault.

    Orice ar spune Raikkonen, realitatea e ca il si doare in cur de ce se intampla la Ferrari atat timp cat isi ia banii.
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru