Raikkonen simte că înregistrează progrese

de Daniel Popescu
Luni, 21.07.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Kimi Raikkonen susţine că simte un progres în pilotarea monopostului Ferrari, însă coechipierul său Fernando Alonso îi solicită să ajute echipa în clasamentul constructorilor.

Esential 2 puncte a obtinut Kimi Raikkonen in ultimele cinci curse de Formula 1
19 este numarul total de puncte acumulate de Kimi Raikkonen in acest sezon
12 este locul ocupat de Kimi Raikkonen in clasamentul general
Kimi Raikkonen a avut parte de o nouă cursă modestă în Marele Premiu al Germaniei şi a ratat încă o dată prezenta în puncte.

Chiar dacă rezultatele sale nu s-au îmbunătăţit, finlandezul susţine că la Hockenheim s-a înţeles semnificativ mai bine cu monopostul şi anticipează că în următoarea perioadă va fi capabil să revină în puncte.

"Continui să mă simt aşa cum ar trebui, chiar dacă rezultatele nu sunt acolo unde trebuie. Am simţit mult mai bine monopostul aici, mult mai aproape de stilul meu, am putut să-l pilotez mai mult aşa cum am vrut. În cursă, monopostul s-a simţit bine cu pneuri noi, dar cel de pe partea stanga-fata nu a rezistat din cauza deteriorării aripii faţă.

În alt weekend, când voi avea mai multe componente noi, ar trebui să mă ajute să obţin mai multe puncte în cursă", a declarat el.

Coechipierul său Fernando Alonso consideră că este vital ca Raikkonen să înceapă să câştige puncte cu regularitate, în contextul în care Williams a surclasat Ferrari în clasamentul constructorilor după cele trei podiumuri consecutive obţinute de Valtteri Bottas.

"În campionatul constructorilor am pierdut un pic teren în favoarea celor de la Williams. Încă o dată am putut conta pe un singur monopost şi trebuie să îmbunătăţim lucrurile din acest punct de vedere", a precizat el. 

Comentarii (21)

  • Asta deja e batjocora la adresa fanilor.
    Progres? Poate ca terminarea cursei e un progres pentru el.
    17 12
  • @ferr1

    ai vreun eveniment personal negativ legat de Kimi ...?
    eu am unul foarte pozitiv: Interlagos 2007!

    e pilot Ferrari la fel ca si Alonso ... un pic de sustinere!
    21 7
  • Da, am unul negativ: in 2014 Raikkonen a obtinut 19 puncte in 10 curse. Aproape 2 puncte pe cursa.

    Ca sa sustii? Nu vezi ca omul conduce in sila, ca sa-si ia salariul ala mare de la Ferrari.

    Si cu Raikkonen si fara, Ferrari tot in aceeasi pozitie ar fi fost.
    17 10
  • @Soxy, lasa istoria, hai sa traim in prezent, in istorie si Napoleon a ajuns la portile Moscovei dar asta nu inseamna ca evenimentul asta o sa se repete! In momentul de fata Raikonen este doar lest, un balast inutil pentru Ferrari, un balast extrem de bine platit! daca in locul lui ar fi adus un debutant probabil ca ar fi avut mult mai multe puncte in clasamentul constructorilor! Ce sustinere suplimentara sa ii ofere Ferrari? poate sa puna pe altcineva sa ii piloteze masina si sa il lase pe el sa isi vada de sticla lui! Cum poti sa zici progres cand termini in afara punctelor, desi poate fi considerata si asta un progres comparativ cu masina batuta de parapeti si ruinarea cursei lui Massa!
    13 8
  • Ma asteptam la mai multa vigoare din partea lui Kimi, sa puna mult mai multa presiune pe Fernando, nu cred ca masina e chiar de locul 11! Eu cred ca desi ai a 4-a masina de pe grila poti sa termini regulat in puncte. E drept, a facut o cursa buna dupa ce a schimbat pneurile, dar pe ansamblul curselor ceva nu se leaga acolo.
    14 1
  • Ma asteptam la mai multa vigoare din partea lui Kimi, sa puna mult mai multa presiune pe Fernando, nu cred ca masina e chiar de locul 11! Eu cred ca desi ai a 4-a masina de pe grila poti sa termini regulat in puncte. E drept, a facut o cursa buna dupa ce a schimbat pneurile, dar pe ansamblul curselor ceva nu se leaga acolo.
    0 2
  • bai fratilor ,presupun ca majoritatea sunteti soferi ,aveti permis.Ba voi a ti condus masini care nu se pupa pe stilul vostru?sa vii sa spui ca prostu ca a venit sa si ia banii sau sa se duca sa se imbete e simplu ma,si la indemana oricui.Deabia astept sa va vad cand masina va fi asa cum el isi doreste
    11 12
  • Hai sa fim seriosi, asta cu pupatu ii absolut absurda...... Am condus multe masini , inclusiv Daccia 1300 si am reusit sa ma adaptez la fiecare in parte si asta fara sa trebuiasca sa conduc zeci si mii de kilometrii pana sa realizez asta! Din pacate pilotul trebuie sa se adapteze la masina si nu masina la pilot!
    6 13
  • teleki
    Da,într-adevăr, asemănările dintre un monopost Ferrari și Dacia 1300 sunt izbitoare. Ambele au patru roți. Cât despre a le pilota,e unul și același lucru.
    15 0
  • exemplu mai prost ca asta nici nu aveai cum sa dai.Nu ai inteles ideea ,te ai acomodat ,le ai condus,dar erai la fel de rapid ,iti placeau la fel de mult?in formula 1 vorbim de sutimi de secunda miimi, secunde si faptul ca monopostul e sau nu pe stilul tau te poate sau nu costa asa cum il costa pe kimi si cum nu l costa pe alonso.Vorbim la anul ,cu un alt monopost a lui kimi
    10 0
  • @teleki, cred ca nu ai intelesmesajul.... citeste mesajul lui fgfg si vezi de unde am ajuns la 1300.....
    0 8
  • @fgfg, placerea de a conduce ti-o da condusul si nu masina......
    0 10
  • ayrton4ever
    Pentru a raporta formula 1 la masinile de strada... chiar si supermasini de strada, lasand la o parte Dacia 1300... si pentru a confunda sofatul(condusul) cu pilotajul... trebuie sa fii prost rau... ar trebui o lege sa va interzica sa mai postati sau sa aveti acces la vreun site si cursa de f1... cat de limitat si ingust la minte pot fi unii...
    5 1
  • @ayrton4ever bine ca esti tu destept bah Einstein si ai luat premiul Nobel pentru prizat! Daca nu ati inteles esenta ironiei mele nu inseamna ca eu sunt prost ci doar ca voi sunteti la nivelul de inteligenta al unui martoage de pus la caruta cu!
    2 4
  • GrosJan
    @sheitane e jale ce e in mintea ta. Te-ai "adaptat" la Dacia 1300. Cum te-ai adaptat tu, ai rusit sa o conduci? Tu realizezi ce comparatii faci? Asa si Kimi isi piloteaza masina numai ca timpii lasa de dorit (prin comparatie cu timpii lui Alonso). E adevarat ca pilotii asteapta masini pe stilul lor ca sa poata fi cat de rapizi pot ei sa fie. Poate e asta si in cazul lui Kimi sau poate doar se scuza astfel, nu stau eu sa decid care din cazuri este
    4 2
  • ayrton4ever@ ai facut si tu pe desteptul.Daca nu poti sa intelegi o idee nu poti,atat de duce mintea atata spui.sheitan@ placerea de a conduce fara o masina nu e tot una.Nu stiu ce masini ati condus cei de aici ,nu judec asta ,idee e ca eu cu aceeasi placere de a conduce pot face o diferenta clara intre masinile pe care le am condus.Tot timpul a fost placere ,dar una era cand conduceam ford mondeo si alta e cand conduceam un bmw,.Cand o masina raspunde exact cum vrei tu ,iei virajele exact cum vrei tu ramane placerea de a conduce dar diferentele exista.Nu imi amintesc anii trecuti ca kimi sa fie hulit ,sa aud si pe cel mai inrait anti kimi sa spuna ca trebuie sa se lase si dintr o data la cateva luni diferenta ,trebuie sa se pensioneze,nu e tocmai in regula genul asta mentalitate.Asa cum v a mai spus vorbim la anul,mai discutam atunci in special cu savanti ca ayrton
    4 0
  • @Sheitan - e foarte usor sa te adaptezi la o masina noua atunci cand o conduci prin oras si nu trebuie sa tragi de ea sa o conduci la potentialul ei maxim. + ca e o diferenta in a-ti adapta stilul de condus si a-i cunoaste comportamentul in diferite situatii. Evident cunoasterea comportamentului monopostului dureaza mai mult timp iar atunci cand acest lucru se intampla poti realiza ca monopostul nu iti ofera siguranta necesara, ca nu te poti baza pe monopost, sau ca iti este mai dificil de pilotat. Toti putem sa ne adaptam stilul de condus dar asta nu inseamna ca acel stil ti se potriveste sau ca iti este mai comfortabil. Unii se descurca mai bine pe actualele monoposturi altii nu. Idem pentru Vettel - Ricciardo. Eu unul nu bag mana in foc ca Ricciardo matura pe jos cu Vettel pe monoposturile de anul trecut.
    3 0
  • GrosJan
    da, se fac mari confuzii in legatura cu asa zisa adaptare, unii mergand pana acolo la a spune ca s-au "adaptat" rapid la o PLIMBARE cu o masina noua.
    Altii pe buna dreptate au sesizat diferenta intre o masina de strada si una de F1. Totusi, mult mai important: e vorba de comportamentul monopostului pilotat - aka dus la limita, sau aproape. Abia acolo poti spune ca monopostul iti ofera/reactioneaza cum astepti sau ti-ar conveni. Pana la urma nu sesizezi nicio diferenta nici intre doua monoposturi de F1 diferite daca doar te plimbi si admiri peisajul.

    ps: chiar si o masina de strada poate fi pilotata, dusa la limita (pentru simplul fapt ca si ea are o limita), dar sunt foarte putini care conduc masini de strada si ar putea sa le si piloteze. Cand vorbesti de comportamentul unei masini oricare ar fi ea vorbesti de comportamentul cand e dusa la limita.

    In afara de asta, Kimi spunea ceva cum ca stilul sau pe masinile astea nu ridica pneurile in temperatura destul. Temperaturi mai mici inseamna timpi mai slabi.
    Stilul lui Alonso se se pare ca se potriveste mai bine la masinile astea. Si acum ce ati vrea, sa faca si Kimi ce face Alonso, sa-i copieze stilul? In primul rand e deja format cu stilul sau si e greu sa si-l schimbe, e un automatism, creierul va incerca mereu sa comute pe ce e obisnuit. Apoi e aproape imposibil sa copiezi stilul unui alt pilot pentru ca numai el stie exact ce face. Dar sa presupunem ca reuseste Kimi sa-i copieze stilul lui Alonso. Pai nu tot originalul (Alonso) care face asta de ani de zile va face o treaba mai buna?

    Solutia nu e asa zisa adaptare a pilotului ci sa-i dai pilotului ce-i convine. E posibil ca Raikkonen sa ramana mereu in umbra lui Alonso dar e posibil si sa asistam la o revenire spectaculoasa.
    6 1
  • @GrosJan
    yup, multi vorbesc din ce stiu ei ca au simtit cu masinile pe care le-au condus; de unde sa stie cum e sa pilotezi, ce presupune asta
    2 0
  • e cumva unul bucsa care se adapteaza pe aici in functie de locomotiva la care este pus sa manuiasca o ditamai fierarie monstruoasa(sheitein)neamtz sau englezoman?a fost destul de explicit Grasjan grozav pentru tine cred,si adul pe ala de urla cu salariul la finlandez pe unde are acces pe forumuri, in speta numitul daniel....mai departe se stie el ca-i numai unul,e unicul....fanul din poveste
    3 0
  • deci pana la urma e cineva la ferrari care simte ca chimi inregistreaza progrese - chiar el, raikko
    0 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru