Raikkonen sugerează că Ferrari a impus ordine de echipă la Monaco: "Avem anumite roluri și știm asta cu toții"

de Daniel Popescu
Miercuri, 31.05.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Kimi Raikkonen a lăsat să se înțeleagă că Sebastian Vettel a fost favorizat în cursa de la Monaco prin strategia opririi la boxe, însă germanul neagă orice ordin de echipă.

Sebastian Vettel a obținut duminică a treia victorie din acest sezon și și-a mărit avansul în clasamentul general în fața lui Lewis Hamilton la 25 de puncte.

Germanul a plecat de pe poziția a doua a grilei de start, însă a profitat din plin de faptul că coechipierul său Kimi Raikkonen a fost chemat mai devreme la boxe pentru unicul schimb de pneuri.

Vettel a rămas mai mult timp pe circuit și a putut efectua câteva tururi rapide pentru a reveni apoi de la boxe pe prima poziție, pe care nu a mai cedat-o până la final. Raikkonen s-a văzut nevoit să se mulțumească cu locul doi și a micșorat semnificativ ritmul pe finalul cursei, pentru ca ulterior să sugereze enigmatic ca a primit ordine de echipă.

"Avem anumite roluri și toată lumea știe asta. Nu știu ce s-a întâmplat, cu excepția faptului că am ocupat primele două locuri și am obținut un rezultat mai slab decât am vrut. Este locul doi, dar evident asta nu contează prea mult", a precizat finlandezul.

În schimb, Vettel a fost exuberant după victorie, a afirmat că aceasta a fost decisa de tururile rapide făcute înainte de intrarea la boxe și a exclus varianta ordinelor de echipă.

"Nu acesta a fost planul.

Planul a fost să câștigăm. Nu a existat niciun plan pentru ordine de echipa sau pentru altceva", a precizat el.

Via SkySports

Comentarii (77)

  • da da..adica ferrari recunosc ca-s orbi, si ca e ok sa fie orbi, cand l-au bagat in trafic?! la vitel de ce nu au mai fost orbi?
    29 18
  • Cele 2 declaratii se bat cap in cap.Oricum e clar care dintre cei doi minte.Penibil pentru orcie echipa din F1 dar mai ales pentru cea mai prestigioasa dintre toate.
    16 23
  • Problema la Ferrari nu este existenta ordinelor de echipa. Toata lumea stie de existenta lor, problema e ca ele sunt de la inceputul campionatului, pentru ca ordine de echipa exista si la ceilalti participanti. De fapt e impropriu spus "problema la Ferrari", pentru ca sunt sigur ca in contractul lui Kimi sunt amunite lucruri specificate, iar daca nu sunt, nu-l tine nimeni cu forta acolo, problema este pentru noi privitorii, care avem cu atat mai putin spectacol intr-un sport, care de mult timp a devenit monoton, plicticos. Ordinele de echipa ar trebui sa intervina doar atunci cand intr-o anumita cursa pilotii aceeasi echipe nu sunt in batalie directa pentru victorie, un loc pe podium si asa mai departe....
    19 12
  • Pot sa inteleg ca se aplica ordine (desi personal detest astfel de manevre) dar mi se pare penibil ca nu recunosc adevarul.Multiplu campion pare ca nu are constiinta cand se bucura pentru cadouri.Macar la interviu putea sa spuna ca-i pare rau de Kimi si ca nordicul merita victoria.Imi amintesc ce o facea pe-a prostul in cazul Multi 21.Schumi,Alonso,Hamilton si altii erau mai recunoscatori cand erau ajutati in schimb cartonul se crede buricul pamantului.
    27 14
  • Dar odata ajuns in urma coechipierului (turul 40), nici cu DRS-ul sa-i poata tine pasul? De ce? Stiu (dupa cum mi-ati explicat voi zilele trecute) ca de vina au fost pneurile care nu erau bine puse-n temperatura mai ales ca ale "vitelului" erau proaspat puse-n actiune pe cand cu ale lu' Kimi se rulase mai bine de 4 tururi. Apoi in turul 67 cand SafetyCar-ul iesea de pe circuit iar pneurile pilotilor ar fi trebuit sa se afle la acelasi nivel de temperatura iarasi va intreb: nici cu DRS-ul sa-i poata tine pasul? De ce? Stiu ce o sa spuneti: ca pe un circuit asa virajat, cel aflat in imediata apropiere a adversarului, este dezavantaj d.p.d.v. aerodinamic, luandu-l ca exemplu pe Ricci care aflat in spatele lu' Kimi si "beneficiind" de multi intarziati reusea uneori sa castige mai bine de 5 zecimi de sec. fata de finlandez. :))
    19 18
  • Strategia rosie a functionat.
    https://www.youtube.com/watch?v=q8_zysSemlo
    10 3
  • Gabriel
    Nu mai vorbiti prosti, ei gandesc ca o echipa si e normal ca atunci cand au un pilot in frunte sa il ajute sa il duca spre campionat. Nu uitati Raikkonen cate evenimnte si abandonuri a avut. Voi ca manager de echipa nu incerci sa urci in frunte pilotul cu cele mai mari sanse la titlu?
    14 12
  • Mavrick si cu ce scop sa tina pasul?Oricum cursa era deja pierduta si nu mai avea rost sa stea aproape de multicampionul de carton.Sa incerce o depasite nu putea ca terminau amandoi in parapet.S-a vazut cum au terminat cei curajosi la depasiri.Marele campion de ce trebuie sa castige mereu doar datorita stategiilor?Are cea mai buna masina asa ca daca e atat de bun ar trebui sa depaseasca pe circuit si nu la boxe.
    18 15
  • Yo:Max,ce parere ai ca Vettel a iesit in fata lui Kimi datorita strategiei?
    Super Max:NASPA!!!
    11 5
  • Eu personal nu o sa spun decat ca puteti sa verificati "live timing-ul" cursei din Monte Carlo so sa vedeti cum sta treaba. Daca credeti cumva ca unii sau altii va prostesc, nu va opreste nimeni sa cautati singuri adevarul. Eu consider ca cei de la Sky au fost foarte inteligenti cand au spus ca au fost ordine de echipa pentru ca stiu ca cei mai putini dotati... din pct. de vedere intelectual vor sari urgent in "piscina".

    Personal am verificat acest lucru, si treaba din teren sta din pacate diametral opus de ceea ce au spus cei de la Sky, iar Ferrari le-au oferit ambilor piloti cea mai buna strategie, dar nu au avut cum sa-i oblige sa piloteze mai bine, fiecare s-a descurcat cum a putut. Raikkonen a gresit, am inteles ca spera ca Vettel sa fie prins din spate de Bottas si Verstappen ceea ce s-a intamplat, dar nu a fost instare sa-si creeze in avantaj destul de mare, comparativ cu Vettel care a fost mai rapid pe pista, liber fiind, si a scos cateva tururi foarte bune!.

    Raikkonen a pierdut un avans de peste 5 secunde urmat de Vettel, in doar 3 tururi pentru ca a stat in spatele unor intarziati, comparativ cu Vettel care dupa schimbul la boxe si-a creat un avantaj de peste 12s, chiar daca a fost neutralizat de iesirea masinii SC...
    17 13
  • Sa fi tinut pasul insemna sa ruleze cu acelasi timp/tur al "vitelului" si astfel ne-ar fi demonstrat ca strategia l-a facut sa piarda prima pozitie si nu "munca" lui depusa in timpul cursei. Ba mai mult: nu i-ar fi permis lu' Ricci sa se apropie in asa hal de el; imi aduc aminte de cateva tururi in care Ricciardo castiga mai bine de 8 zecimi de sec/tur, cei drept, din cauza intarziatilor ce se aflau in fata lu' Kimi dar chiar si ajunsi in fata lu' Ricci, australianul tot mai castiga 2-3 zecimi de secunda. De ce?
    10 8
  • Ferrari = frica de Hamilton! Raikkonen pare resemnat, păcat!
    18 17
  • @yo: Vezi ca-i picat de prost iarasi. Raikkonen avea 200ms in fata lui Vettel, Vettel iesea in fata lui cu siguranta daca schimba in turul urmator. Singura problema era ca amadoi pierdeau prima pozitie in fata lui Ricciardo. Cei de la Ferrari au vazut ca Raikkonen doarme in monopost si nu este prea interesat de victorie deh bwoah... cui ii pasa de victorie cand esti Raikkonen si l-au chemat la boxe poate se trezea intre timp. Noroc cu Vettel care a facut cate tururi rapide, in fata lui Ricciardo si l-a fortat pe acesta sa intre la boxe, altfel Raikkonen termina pe ultima pozitie de pe podium si plangea toata seara. Pacat ca cei de la Ferrari ii mai tin pe Raikkonen, n-ar fi rau sa-l schimbe cu Perez sau altcineva.

    Oricum din cate am inteles, Raikkonen si-a cam ars legaturile cu echipa dupa cursa din Monte Carlo.
    13 17
  • serban
    @yo
    Tu măcar știi ce a fost Multi 21, dacă tot stai cu el în gură non stop ? Măcar știi când și cum s-a întâmplat ? Știi care a fost efectul ? Am impresia că nu știi.
    6 9
  • @yo: "fierarist" este un termen folosit atata de @yo, cat si de @liviu si unul "." (ii zice lumea punctulet :P). Nu te-am acuzat de nimic, am spus ca posturile tale pare similare cu altora. Nu sunt un fan infocat al cartonului, dar am cateva cutii din carton acasa daca ai nevoie. Nu am de ce sa te injur, nu ma pot cobora la nivelul tau oricat as incerca.

    Ah, "scriga" este o mica greseala facuta de mine, sunt sigur ca nu te deranjeaza. Scuze dar nu o sa ma cobor la nivelul tau si sa-ti spun cate greseli gramaticale ai in posturile tale, pentru ca stiu ca nu te intereseaza asa ceva. Esti prea disperat dupa atentie, si oricum te voi ignora pe viitor. Desi nu neg, nu esti prea disperat dupa o cursa?
    7 8
  • Comic este ca la Red Bull Newey a trebuit sa intervina si sa declare ca aveau gandite doua strategii dar nu stiau care este cea mai buna pentru fiecare pilot si au mers... la noroc :P
    5 7
  • serban
    @Hami
    Se pare că momentan, chiloțeii tremură pe preferatul tău, prietene ! Totuși, bine ar fi să ai dreptate, bine ar fi ca Ferrari să tremure de frica Mercedes, poate așa rămân concentrați și trag tare ca să rămână sus.
    Cât despre resemnarea lui Raikkonen, se pare că tipul este resemnat de niște ani buni, prietene. Câteva podiumuri rătăcite în ultimii patru ani nu se mai numește performanță.
    9 12
  • Geniule GTS citeste inca o data ce am scris eu.Am spus de ce Kimi nu a fost mult mai rapit decat multi(hot,plangacios si vulgar) in inceputul cursei si am spus de ce nu a mai tinut pasul bwoah cu multi(hot,plangacios si vulgar) dupa iesirea lui multi de la boxe.Am vorbit eu acum despre ce s-a intamplat la boxe si despre timpii facuti in cele 4-5 tururi de care pari obsedat?Nuuu!!!Pari ca vrei sa scrii un lucru de 1000 de ori ca asa poate ajungi sa crezi minciuna pe care ai inventat-o cum ca multi(hot,plangacios si vulgar) ar fi castigat pe merit.Insistand cu subiectul arati ca nici tu nu crezi asta asa ca las-o balta.Mai urmeaza sa-l faci pe Kimi mincinos.
    12 16
  • asa faceau si cand era alonso, il scoteau pe raiko in trafic daca era in fata lui alonso

    macar acum lupta cu vettel pt titlu, dar atunci pt ce luptau, pt faima lui alonso?
    8 8
  • Normal ca am vazut circul Multi 21.O sa-l povestesc pentru cei ce n-au vazut sau au uitat:A fost o cursa in Malaysia 2013 in care din prima linie a plecat multi(hot,plangacios si vulgar) si colegul sau ( Webber).Din cauza vremii cursa a inceput pe intermediare,cartonul a condus pana la prima intrare la boxe cand a trecut pe pneuri mediu.Au urmat tururi in care acesta a condus precum inoata o lebada pe uscat fiind tinta depasirilor si astfel colegul mediocru ajunge in fata.Webber a condus tururi bune si parea sa aiba cursa in mana.In acest timp insa ofticatul multi nu mai putea de invidie si tipa la echipa sa-l scoata pe colegul mediocru din fata lui ca vezi ca-l incetineaza(Minciuna.Webber facea tururi mai bune ca multi in acel moment).Se apropie ultima oprire la boxe (cea cu nr.4) multi primeste mediu iar mediocru Webber hard (surprinzator pentru cunoscatori).Red Bull le transmite ambilor piloti sa nu m-ai forteze su un cod nestiut de nimeni(celebru Multi 21).Educatul Webber asculta ordinul si incetineste in timp ce nerecunoscatorul multi uita ca in anul precedent a ajuns campion si datorita colegului si forteaza si-l ajunge pe Webber si il depaseste cu greu doar datorita pneurilor mai rapide.Si se termina cursa.Webber se simte ca ultimul fraier care a fost luat de prost de colegul pe care l-a ajutat in nenumarate randuri in trecut si dezvaluie secrete de familie in public.Multi se comporta de parca nu s-ar fi intamplat nimic si este fericit de cursa senzational si mai ales ca a aratat ca nr.2 nu-i peste 1.Unii spun ca e posibil ca echipa sa-l fi pacalit intentionat pe Webber zicandu-i sa incetineasc.Altii spun ca multi(hot,plangacios si vulgar) a incalcat ordinele echipei pe cont propriu.Cert este ca toti zic ca daca Webber nu era asa ascultator si nu incetinea castiga cursa.Legenda spune ca din acel moment multi(hot,plangacios si vulgar) a fost tratat doar cu spatetele de umilul Webber.
    15 14
  • @Yo: Nu de fapt nu ai spus nimic pana acuma. Dar te rog ceva, spune-mi si mie de ce Raikkonen nu a fost interesat sa aiba un avans ceva mai mare de 5s in fata lui Vettel, daca stia ca ar putea sa piarda pozitia in favoarea lui Vettel?

    Varianta normala de strategie este urmatoarea: Raikkonen schimba primul, iar la un tur distanta schiba Vettel. Cum se apara Raikkonen de Vettel, daca stim ca diferenta dintre R si V era de doar 200ms, insuficiente pentru ca R sa revina pe prima pozitie dupa intrarea la boxe?

    A doua varianta pe care n-ai mers este ce faceau pilotii Ferrari daca nu intrau la boxe, considerand ca Ricciardo facea timpi cu peste 500ms mai rapid comparativ cu timpul lui Raikkonen? Raikkonen era in fata lui Vettel, timpul lui pe tur trebuia sa fie un pic mai bun decat timpul facut de Vettel care evident era in spatele lui?

    Cum ai fi facut tu un ambele variante si de ce? Eu nu ma pricep la fel de bine ca tine la Formula 1 si te rog sa ne arati atat strategiile gandite de tine cat si argumentele care sa explice acele strategii.
    12 13
  • @Yo: Cursa din Malaezia 2013 nu s-a intamplat cum ai spus tu. Vettel a pornit bine, a schimbat devreme pe slick-uri, dupa care a inceput sa depaseasca pilotii care nu au schimbat inca. Webber a fost lider pana in turul 44 cand, dupa ultimul schimb, Vettel era in spatele lui si evident l-a depasit in turul 46. In acelasi timp, cei de la Mercedes foloseau ordine de echipa si i-au interzis lui Rosberg sa-l depaseasca pe Hamilton loooooool.

    Evident Webber a fost ofticat, de abia fusese la boxe si probabil nu avea pneurile bine incalizite, plus ii placea sa doarma cand pilota pe circuit, exact ceea ce ii place si lui Raikkonen in anumite curse.

    Din turul 46 cand l-a depasit, Vettel i-a dat lui Webber peste 4 secunde :P

    Cei de la Mercedes "exersaul" atunci ordinele de echipa, se pregateau pentru 2014 probabil :P
    12 16
  • Kimi stie foarte bine regulile, dar era frumos pentru el o victorie la MC. Ferrari e clar ca va trage pentru Vettel si nu-si permite o lupta fratricida. Problema a fost generata de Vettel care, desi in antrenamente a fost primul, in calificari a fost pe 2. Si in cursa s-a vazut ca a fost peste Kimi. Forza Ferrari!
    12 7
  • GTS in cazul lui Raikkonen sunt 2 variante:1)nu a fost in stare sa se distanteze si 2)a fost pastrat sa fie numarul 2 in echipa si nu a indraznit sa supere conducerea.Eu nu vreau si nu sunt in masura sa-mi dau cu parerea care-i varianta corecta.
    Daca eram eu in locul Ferrari ca sa fiu corect faceam asa:amanam intrarea pilotilor la boxe pana sa ma asigur ca atunci cand vor reveni pe pista nu vor avea trafic si mai ales il atentionam pe bwoah sa mareasca ritmul daca vrea sa castige.Sa nu uitam ca preferatul tau a facut tururile alea rapide cand a fost avertizat .Poate si Kimi putea daca era trezit la timp.In privinta intrarilor la boxe:Kimi intra primul iar Vettel dupa un tur.Astfel germanul iesea in fata doar daca recupera peste o secunda pe acel unic tur (strategia ferrari i-a oferit vreo 4 tururi sa castige timp).
    13 6
  • @yo Bai nene, unde dracu si cand ai vazut tu corectitudine in f1 de o freci atata cu ea ? La Mercedes, in Bahrein, sau in Spania ? Mai termina cu tampenia asta ca devii de un ridicol feroce ! Adica ii ceri explicit unui pilot, de doua ori in aceeasi cursa, doar a treia a sezonului, sa se dea la o parte si asta nu mai este ordin de echipa, nu mai este favorizarea unuia impotriva celuilalt ? Nu te-am vazut atunci deloc facand gargara cu corectitudinea si plangand pe umarul lui Bottas !
    7 10
  • GTS ce-ti place sa minti pentru Vettel:1)preferatul tau dupa ce a schimbat pneurile abia controla masina si pierdea pozitii si a durat tururi buna pana sa-si revina si astfel Webber a ajuns in fata lui.2)dupa ultima oprire Vettel alias multi(hot,plangacios si vulgar) era pe mediu iar Webber surprinzator i s-au pus hardurile desi i se puteau pune si lui mediu asa ca normal ca multi a putut depasi.Pe parcursul cursei Vettel a avut 1intermediare,2 mediu,2 hard iar Webber 1 intermediare,1 mediu,3 hard.3)Webber a dormit ca asa i-a recomandat echipa si aceasta recomandare a primit-o si multi
    4)Multi 21= pilotul nr.2(Webber)- termina primul,pilotul nr.1-al doilea(Vettel).Intelegi ideea sau vrei sa-ti explic cu mere.

    Lasa subiectul Mercedes ca ma dispera numai sa aud de ei.Nu vreau sa discut de clovnii circului.
    12 7
  • In China n-au mai fost ordine de echipa? Daca ma gandesc bine, Vettel putea sa castige la Shanghai daca nu-l tinea Raikkonen doua tururi in spate. Iar lui "." as vrea sa-i transmit toata admiratia mea!
    8 10
  • Cand vad cuplul Lauda-Wolf imi vine sa schimb postul si voi imi cereti sa critic Mercedes?Indivizii si-au batut joc in cel mai urat mod de competitie incat nici o critica nu este indeajuns.Prefer sa nu-i bag in seama si sa uit ca exista.
    8 5
  • Oricum,mi se pare ca de cativa ani rivalizam cu Capatos si cu Simona Gheorghe...mult zgomot pentru nimic. Intram aici din doua-n doua saptamani, ne jignim unii pe altii, le cautam scuze favoritilor, acuzam adversari si cam atat. Nu mai vezi si tu o discutie civilizata, o discutie din care sa intelegi cu ce a venit Ferrari de e in fata celor de la Mercedes. Sa fi fost suspensia aia atat de importanta pt Mercedes? Sa fi facut Pirelli niste cauciucuri atat de rezistente, sau sa aiba si noua configuratie a masinilor un rol important asupra uzurii pneurilor.
    14 6
  • Vettel nu l-a batut pe Hamilton in China nici cu Red Bull-ul dominant.Vettel nu avea cum sa castige in China indiferent de strategie.Cautati pozitiile celor 2 in toate cursele din China si veti intelege.Hamilton cand nu a avut probleme tehnice a fost aproape imbatabil pe acel circuit.Exceptie de la regula ar fi prima sa cursa in Shanghai cand a gresit stupid spre bucuria fieraristilor.
    8 9
  • serban
    @91Schumi06
    Pe motorsport.com/f1 se găsesc analizele lui Giorgio Piola, extrem de interesante și complexe, mecanică, aerodinamică, pneuri, upgradări la zi per fiecare marcă șamd. Nimănui de pe aici nu i-ar strica o niște informații de la un tip competent ca și Piola, înainte de a posta cine știe ce aiureli.
    11 0
  • @serban, am vazut, de acolo mi-a venit ideea :D
    Eu nu zic ca tre' sa ajungem pana lanivelul ala, pana la urma nu suntem toti ingineri, dar am putea "fura" ceva idei de acolo pe care sa le dezvoltam aici intr-o discutie civilizata.
    6 3
  • Ha,ha,ha...
    Inca o data intreb, de ce se tot despica firul in 4 in legatura cu ordinele de echipa la Ferrari? Nu e nimic nou in F1 sau la Ferrari, si daca au fost in cursa de la Monaco, a fost facute fin, am vazut ordine grosolane in anii precedenti...nu doar la Ferrari. Interesul echipei pentru a sustine pilotul cu sanse mai mari la titlu este absolut normal, nu s-a inventat apa calda in cursa asta. Dar cum unii nu pot/vor sa vada nuantele...o dau cu "corectitudinea" si ura pentru Ferrari/Vettel/Hamilton/Alonso...dupa caz.
    Scuderia a scos maximul posibil in cursa de la Monaco, si asta e tot ce conteaza, restul...gargara ! ;)
    7 4
  • Ordinele de echipa sunt de inteles. Este un sport de echipa. Trebuie sa recunosc ca Mclaren si mai apoi Mercedes au gestionat mult mai bine situatia, i-au lasat pe Lewis si Nico sa concureze, sau, cel putin n-au ucis din start competitia intre coechipieri asa cum face Ferrari inca de pe vremea lui Schumacher. Nu pot sa pricep de ce il privezi de victorie pe Kimi, printr-o strategie partinitoare, care pornea din pole, in conditiile in care nimeni nu putea sa ameninte pozitia lui Vettel in cursa, podium, clasament general.
    7 4
  • Ordinele de echipa sunt de inteles, dar numai cand este vorba despre Mclaren si Mercedes pentru ca sunt fan Mclaren si Mercedes. Ordinele de echipa nu sunt de inteles numai in cazul celor de la Ferrari! Plus sun fan Kimi, este evident ca ma oftica ca n-a fost in stare sa aiba un avans de macar 5s...
    5 3
  • fetelica
    Kimi o spune cu subiect si predicat. Simplu. Are o clauza in contract care ii stabileste precis atributiunile. Adica, sa fie scutierul lui fetel. De aia ii place atat de mult lui fetel de actualul coechipier. E misto totusi ca scutierul a dovedit ca e mai bun rapid pe un tur decat "cavalerul". Comic, nu?
    8 10
  • Sunt fan Renault. Te-ai inselat ;)-dar tu esti din sud si te "oftici" cand vorbesc ceva de echipa ta favorita, nu la modul cel mai elogios.
    4 3
  • @login: Nu ma oftic dar nici nu-s disperat ca sa mint. Luna trecuta erai fan Mercedes (cica tii cu Hamilton)... a trecut luna si ai schimbat echipa?
    2 7
  • Ai un camp al intelegerii mai ingust, nu sunt fan-ul lui Hamilton. Imi place Hamilton, asa cum imi plac Alonso si Kimi. Fata de Vettel nu am simpatii, desi e un pilot bun. Imi plac si Max si Ricciardo, Hulk. Asta ca sa lamurim povestea si sa intelegi cum stau lucrurile pentru viitor.
    5 4
  • Vettel
    Raikonen poate spune ce vrea, si-a asumat rolul. Sa-l duca pana la capat si sa-l ajute pe Seb sa iasa campion.
    10 7
  • Singurul vinovat e Kimi care accepta toate astea..Pe Vettel nu-l invinovatesc pentru asta..
    6 6
  • ironia e ca, fanii lui Alonso care in trecut cuvantau despre ECHIPA si erau pro ordine de echipa (cand beneficiarul ar fi fost Alonso), acum sunt cei mai mari critici ai ticalosiei ce se petrece la Ferrari

    asa va trebuie ma "ONESTILOR"
    la cat mai multe esecuri cu idolul vostru
    4 8
  • Pirelli a declarat dupa cursa ca over-cut'ul a fost strategia mai buna. Ferrari a facut acest lucru in cunostinta de cauza. Kimi a declarat dupa cursa ca nu avea nici un sens sa incerce sa depaseasca sau sa puna presiune pe Vettel dupa ce acesta a iesit de la boxe in fata lui si nici cei din spate nu puteau sa il depaseasca singurul scop fiind sa termine cursa. Asa ca a menajat monopostul cat a putut. Ceea ce m-a deranjat cel mai mult a fost faptul ca Vettel nu recunoaste ca a fost favorizat ci a considerat ca a castigat pe merit. Daca il bagau pe Seb primul la boxe, se inversa situatia. Seb iesea in trafic iar Kimi ramanea in aer liber. Cand coechipierul intra la boxe sti ca atunci trebuie sa dai tot ce ai mai bun pentru a iesi in fata. Si l-au lasat exact cat sa iasa in fata lui Kimi fara a exista sanse de acrosaj. In fine, e Ferrari, ma asteptam la asta dar faptul ca nu recunosc acest lucru ma deranjeaza. Posibil o tactica Ferrari pentru a solidifica moralul pilotului cu sanse reale la titlu.
    10 1
  • Ferrari nu se da inapoi de la nimic ca sa castige camionatul, dar parca e prea de tot - ma rog, ca pe vremea lui Irvine sau Barichello, care netezeau calea pentru Schumacher. Nu contest talentul lui Schumacher, dar sa recunoastem - cateodata a fost ajutat.
    8 3
  • Nici cei de la McLaren nu se dadeau inapoi de la nimic ca sa castige campionatul, imi aduc aminte de perioada Hakkinen si Coulthard, acesta din urma trebuia sa-l ajute pe primul, si nimeni nu era deranjat atunci.
    4 5
  • Sunt de acord, este cam ingust, nici eu nu sunt fan Hamilton, cred ca-mi plac cam toti pilotii de pe grija, mai putin Palmer si Ericsson care cred ca sunt cam degeaba in F1. Sa nu uiti cumva luna viitoare sa nu spui ca-ti place o alta echipa. Si n-ar trebui sa te atace cand altii nu sunt de acord cu tine. Pana la urma degeaba sunt corect cu tine daca tu nu esti cu tine insuti.
    3 2
  • Nu stiu ce-au gandit cei de la Ferrari dar ultima teorie este ca Raikkonen nu a tras de masina pentru ca spera ca Vettel sa fie incomodat de Bottas, si/sau depasit de Bottas, Verstappen si Ricciardo, daca intra primul la boxe. Cei de la Ferrari au vazut ca Raikkonen il incetineste pe Vettel si de aia a fost chemat la boxe. Planul era ca Raikkonen si Vettel sa aiba in avantaj inainte de prima schimbare si... asa ceva nu s-a intamplat in cursa. Vedem saptamana viitoare cum stau lucrurile, este evident ca Raikkonen n-a fost honest cu echipa si sau fanii.
    5 5
  • feraru
    credeti ce vreti, fiecare are dreptul la asta. Eu cred ca Ferrari, il au favorit pe Vettel,e mai constant si are mai multe puncte. Ferrari nu vrea sa piarda sansa unui titlu, cel putin la piloti, odata ce e lider in clasament cu o diferenta dubla fata de Kimi. Tot ce poate schimba viitorul acestui "joc" este doar modul in care se va bate Kimi pe circuit. Parerea mea e ca el trebuie sa dea mai mult, parca il vad cam pasiv. Mi s-a parut mai cointeresat in cursa de la Monaco, iar ceea cum a procedat Ferrari acolo, cred ca l-au DEMOTIVAT si nu-I correct. Pentru un pilot de F1, Victoria de la Monaco e cea mai valoroasa decat restul.
    Vettel e norocos din fasa, Kimi tre sa dea mai mult interes, nu prea pare "implicat" in lupta.
    2 2
  • Oricum, Raikkonen a demonstrat ca ii poate tine piept lui Vettel, sa vedem pe viitor (incepand cu Canada), ce se intampla. Pe circuite virajate, Ferrari merge bine, insa in Canada, pe linii drepte si lungi, Mercedes e superior.
    5 4
  • @Radu Ce drac de piept ii tine Raikkonen lui Vettel, cand scorurile sunt 5-1 in calificari, 6-0 in cursa si 6-2 la podiumuri pentru Vettel, din sase curse ? Mie mi se pare o diferenta uriasa !
    11 4
  • Cei de la RBR prin Helmuth Marko ameninta (din nou) cu retragerea din F1 daca regulamentul privind motoarelele nu se scchimba..
    1 3
  • Nikki Lauda crede ca Vettel nu va fi putea invinvins daca acesta n-o sa aiba probleme cu fiabilitatea monopostului Ferrari
    7 3
  • Marele Premiu al Canadei va fi hotarator pentru Jolyon Palmer ..Se zvoneste ca acesta va fi inlocuit de Sergey Sirotkin
    1 2
  • Wehrlein a primit ok-ul medicilor pentru cursa din Canada dupa accidentul de la Monaco
    2 1
  • Jenson Button o sa concureze in Super GT pentru Honda..Acest lucru o sa se intample in August la Suzuka
    3 1
  • la fotbal kimi a dat 3 goluri,vettel a dat pe langa minge! Daca nu te ajuta echipa!
    6 7
  • nu exista defavorizare
    exista doar coechipieri mai slabi care se vaita
    de aici si mitul asta
    7 9
  • Pai n-ar fi mai bine sa se duca la fotbal, daca acolo se pricepe cat de cat si sa lase f1 altora ?
    6 8
  • sigur se pricepe mai mult la formula1 decat toti noi la un loc!
    4 8
  • dar cum noi toti nu suntem la un loc ...
    6 4
  • ... si nu era vorba de noi ...
    5 6
  • ...si eu sunt ametit
    1 6
  • ... nu era vorba nici de vechi ...
    5 3
  • specialistul lui peste si zzz...alt habarnist...ma...de ce nu vb de Mclada voastra...lasati FERRARI...nu este de nasul habarnistilor...yoyo tu esti mai talimb decit McladaMircea...il depasesti...vine tare din urma si ZZZ-ul....hai chiar vreau sa vad care e mai prost dintre voi doi-pina acum conduce yoyo
    4 3
  • q lan giu
    Raikko, mai usor cu vaietele si mai multa joaca cu volanul
    uite, asta se joaca 4 ore / zi si cred ca iti cam da clasa si IRL
    generatia ifoane vine tare din spate

    https://www.youtube.com/watch?v=M4LuMZmtaho
    2 2
  • FIA a prezentat raportul discutiilor dintre piloti si echipe si cei de la Ferrari au comunicat foarte rar cu pilotii. In afara de Raikkonen care era suparat de un pilot intarziat, nu sunt decat chemarile ambilor piloti la boxe si turul final... Din pacate in ciuda a unora care spuneau ca Vettel a fost informat sau i s-a cerut sa fara tururi rapide... acest lucru nu s-a intamplat.

    http://www.f1fanatic.co.uk/2017/06/02/2017-monaco-grand-prix-team-radio-transcript/
    9 2
  • ce sa-i faci, asa parea si Alonso 'mare' pilot cu Raiko si Massa coechipieri

    las sa se infrupte oleac si Vettel din ciorba asta ferrarista
    1 1
  • @GTS - de parca Vettel nu stia ca trebuie sa faca push cand a vazut ca Raikkonen a intrat la boxe (sau invers). E la mintea cocosului. Singura oportunitate de a depasi pe Monaco a fost cand cel din fata a intrat la boxe sa schimbe gumele (Vettel, Ricciardo, Hamilton sunt cele mai bune si clare exemple toti schimband mai tarziu folosindu-se de overcut si pista libera). S-a vazut cu ochiul liber nici macar nu e nevoie sa te uiti la "cifre".
    5 0
  • @WickedSick: Evident dupa ce s-a terminat cursa, oricine stie cum arata strategia buna :P Despre Hamilton nu stiu ce sa zic, a fost pe 7 cam toata cursa, nu cred ca putea sa ajunga mai in fata, dar restul... este cu totul altceva. Vettel era mai rapid in spatele lui Raikkonen, Ricciardo era mai incet comparativ cu restul dar cred ca totul a inceput cu intrarea la boxe a lui Verstappen. Persona cred ca era mai bine ca Raikkonen si Vettel sa nu schimbe atunci cand au schimbat si astfel sa piarda locul I si II, pentru ca asa nu mai erau ofticati diferiti loseri. Dar in realitate cei de la Ferrari au avut cea mai buna strategie pentru ambii piloti dar fiecare s-a descurcat cum a putut.
    5 0
  • Robert Kubica a testat la Valencia un monopost Lotus Renault 2012
    5 0
  • Va fi un campionat si mai plicticos decat cele din ultimii 7-8 ani (cam de cand a inceput dominatia Red Bull urmata de dominatia Mercedes si acum dominatia Ferrari).
    Daca pana acum, in anii trecuti exista macar o lupta intre 2 piloti (ai aceleiasi echipe), acum vom avea o dominare clara a unui pilot, fiindca ordinele de echipa sunt clare. Vettel va fi campion mondial cu 2-3 curse inainte de ultima cursa a campionatului.
    Plictiseala maxima !
    3 5
  • e lupta la varf si nu doar intre doi piloti ale aceleiasi echipe
    genul asta de spectacol cerut de spectatori EXISTA
    cine nu vrea sa vada e doar un nemultumit cu mangafaua lui, Alonso
    1 0
  • @ Gigi Eu ziic inca se joaca campionatul..Momentan Ferrari pare ca are monopostul cel mai bun datorita constantei lui.. Ramane insa daca si motorul e la fel de fiabil..Dupa cei de la Mercedes care au tinut socoteala si precizez asta pentru cei care vor sari sa ma injure,Vettel a utilizat toate motoarele in sensul ca nu mai are un motor fresh deoarece au facut niste destule permutari de componente cei de la Ferrari..Plus c-a utilizat deja a 3 a cutie de viteze..Si 25 de puncte intre el si Hamilton nu e o tragedie
    2 4
  • @ZZZ: Sper sa nu te superi pe mine dar ai gresit un pic cu motoarele astea. Sunt parti si parti in aceste unitati de propulsie si nu cred ca treaba sta cum spui tu. Sau cel putin cei de la FIA nu sunt de acord cu tine, ceea ce este ciudat... pentru ca cumva crezi ca stii mai bine ca ei.

    http://www.fia.com/events/fia-formula-one-world-championship/season-2017/eventtiming-information-22 ----------> Doc 5, iti arata situatia inainte de cursa din Monte Carlo a partilor care formeaza unitatile de propulsie folosite in Formula 1 in acest sezon.

    Surpriza cred c-o sa fie destul de mare pentru tine, nu de alta dar treaba sta cumva altfel comparativ cu ce crezi tu. Spor la citit :P
    3 0
  • @ZZZ: PS.... cutiile de viteze n-au nici o treaba cu unitatile de propulsie :P A primit o penalizare pentru aceea schimbare a unei cutii de viteze :P
    3 0
  • @GTS -Ai dreptate ..Cei de la Ferrari au schimbat anumite componente din motoarele respective..Oricum și faptul asta poate conta la un anumit moment
    2 0
  • @ZZZ: Sigur va conta, fiecare componenta noua din anumite componente inseamna... 5 locuri penalizare! Cel putin turbo-ul cred ca este piesa slaba a celor de la Ferrari in acest sezon, asta incercam sa spun mai sus :P
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru