Reintroducerea scânteilor în F1, măsură de securitate şi anti-Red Bull?

de Daniel Popescu
Marti, 15.07.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
FIA susţine că regulamentul a fost schimbat pentru ca monoposturile să scoată scântei din motive de securitate, însă presa internaţională speculează că este şi o măsură împotriva celor de la Red Bull Racing.

Plăcile din titan se "consumă" de două ori mai repede decât metalul folosit în prezent, iar monoposturile trebuie să ruleze cu o gardă la sol ceva mai ridicată.

Charlie Whiting
Director de curse FIA
FIA a aprobat la sfârşitul lunii iunie câteva modificări importante în regulamentul tehnic, printre care se numără şi înlocuirea panourilor metalice din spatele monoposturilor cu unele din titan.

La vremea respectivă, schimbarea a fost atribuită dorinţei FIA ca monoposturile să genereze artificial scântei, element care ar aduce un plus de spectaculozitate în timpul curselor. Potrivit directorului de curse Charlie Whiting, schimbarea are însă drept rol principal securitatea, în timp ce scânteile reprezintă doar un factor atractiv fără să fie însă decisiv.

"Regulamentul care prevede ca plăcile metalice să fie realizate din titan are trei explicaţii. În primul rând este siguranţa, pentru că plăcile din titan sunt cu circa o treime mai uşoare decât cele existente.

În al doilea rând, plăcile din titan se "consumă" de două ori mai repede decât metalul folosit în prezent, iar monoposturile trebuie să ruleze cu o gardă la sol ceva mai ridicată, astfel că garda la sol nu va mai putea fi atât de scăzută ca în trecut. Al treilea efect este că vom vedea mai multe scântei, despre care unii oameni consideră că va crea mai mult spectacol", a precizat el.

Publicaţia britanică Autosport susţine însă într-un editorial semnat de Jonathan Noble că o altă explicaţie pentru schimbare este eliminarea unui avantaj de care se bucura Red Bull Racing.

Cvadrupla campioana mondială a fost acuzată în trecut că utilizează o gardă la sol prea mică comparativ cu rivalii săi şi că foloseşte căldură generată de plăcile de metal pentru a obţine un avantaj aerodinamic. Prin introducerea noilor placi de titan, echipa va fi nevoită să mărească gardă la sol, exact aşa cum a explicat şi Whiting.

Via ESPNF1, Autosport (inreg)

Comentarii (2)

  • Ideaa e ca aceste schimbari de regulament sa se aplice in sezonul urmator, nu sa schimbi regulile in timpul jocului pentru a schimba ierarhii in clasament. Nu sunt fan red bull, nu stiu ce avantaje/dezavantaje ar avea anumite echipe pur si simplu chestiile astea nu se fac. La fel si cu suspensia FRIC. Fiecare echipa si-a construit monoposturile pe in functie de regulamente. Daca tu vi si schimbi regulile din mers pentru ce se mai chinuie toate echipele si pilotii respectivi sa faca un monopost bun daca tu vi si schimbi ierarhiile dupa bunul plac?
    10 1
  • Eu fac scantei oricum :)
    2 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru