Renault păstrează cele mai multe opţiuni pentru îmbunătăţirea motorului în timpul sezonului

de Daniel Popescu
Sambata, 14.03.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
FIA a dezvăluit că Renault a păstrat 12 "jetoane" pentru îmbunătăţirea motorului pe parcursul sezonului, spre deosebire de cele 10 pe care le mai are Ferrari şi cele 7 disponibile pentru Mercedes.

Esential 12 este numarul "jetoanelor" pe care le mai are Renault la dispozitie pentru dezvoltarea motorului in timpul sezonului
Federaţia Internaţională de Automobilism (FIA) a publicat înaintea calificărilor pentru Marele Premiu al Australiei modul în care şi-au îmbunătăţit constructorii motoarele înaintea noului sezon.

Conform regulamentului tehnic, producătorii au la dispoziţie 32 de "jetoane" pentru îmbunătăţirea motoarelor de la sfârşitul sezonului trecut până la ultima cursă a campionatului curent, iar Renault este constructorul care a păstrat cele mai multe opţiuni pentru upgrade-uri în timpul campaniei.

▶ Ghidul schimbărilor de regulament

Astfel, Renault mai are la dispoziţie 12 "jetoane, în timp ce Ferrari a păstrat 10, iar Mercedes doar 7. Constructorul japonez Honda va putea utiliza 9 jetoane pentru îmbunătăţirea motorului furnizat pentru McLaren, conform mediei de "jetoane" rămase pentru ceilalţi trei constructori.

Teoretic, Renault va avea posibilitatea de a înregistra progrese mai mari în timpul sezonului decât Ferrari şi, mai ales Mercedes, însă pe de altă parte a început sezonul în spatele celor doi constructori.

Via FIA

Comentarii (3)

  • Ha,ha,ha...
    Ce folos?!Mercedes putea sa si doneze jetoanele...iar diferenta de doua jetoane dintre RBR si Ferrari...sa fim seriosi,nu vor face ei minuni cu cele 2 jetoane in plus!Iar daca raman cu punctajul mult in urma...iar nu vad rostul acestor pastrari,si asa au inceput destul de rau...nu mai au revenirea si bafta de anul trecut...sau?! :)
    2 3
  • Reno daca avea solutia venea cu ea pina acum , poate sa aibe si 100 de jetoane ca nu stie ce sa faca cu ele
    3 6
  • F1 Vision
    Motorul Mercedes este foarte bun dar mai devreme sau mai tarziu isi atinge maximul, in timp ce motoarele celorlalti se pot dezvolta mai mult pentru ca au plecat dintr-un alt punct. Personal cred ca motorul Mercedes isi atinsese maximum de putere de anul trecut, pentru ca au lucrat foarte mult la el si era destul de inchegat. In schimb cei de la Renault, cred ca au incercat cele mai multe variante si pentru ca au incercat o alta idee, ceva nu a mers acolo. Ferrari au venit cu un motor mic si compact, care nu a dat rezultatele necesare si a fost pentru ei, cea mai simpla schimbare de filozofie. Motorul Honda este inca un mister pentru ca cei de la Honda nu au experienta cu astfel de pachete de propulsie, iar cei de la McLaren nu au fost prea buni nici pe partea de recuperare a energiei. Imi aduc aminte de 2009 cand masina McLaren, avea un sasiu bun dar la recuperarea energiei, celebrul KERS erau in urma, fapt care s-a confirmat si in 2010 si 2011. Din 2012, au avut alte probleme cu bateriile si nivelul de incarcare al lor, si nu le-au rezolvat niciodata, ca dovada ca si in 2014 au avut exact aceleasi probleme, randamentul partii de recuperare nu a fost la inaltimea altor echipe. Mercedes si Ferrari stau cel mai bine la acest capitol in acest moment, si as spune ca cei de la Williams vin din urma, pentru ca au un departament intreg care se ocupat de astfel de solutii. De fapt ma asteptam ca cei de la Williams sa aiba un pachet foarte bun, dar am observat ca totusi motorul furnizat lor de Mercedes, pare sa fie un pic mai slab decat motorul original Mercedes (cred ca 10 poate 15 cai putere, se poate si mai putin), si nu stiu daca este numai din cauza benzinei folosite de cei de la Williams sau pur si simplu este o mica diferenta intre motorul original si cel client.

    Renault lucreaza foarte serios la noul motor, si nu ma refer la cel actual ci la cel pe care vor sa-l foloseasca in 2016, alaturi de cativa ingineri foarte buni, Newey si Mario Illien lucrand impreuna.

    Problema acestor unitati de propulsie nu este doar cata putere produce motorul cu ardere interna ci cata energie recuperezi atat din partea kinetica cat si din caldura produsa, iar totul trebuie sa furnizele cat mai armonios cu putinta. Pentru un ingineri este fascinant de urmarit acest proces de dezvoltare dar pentru fanul obisnuit, acest lucru este total irelevant.

    Plus este doar prima cursa, mai este asa de mult pana departe :P
    10 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru