Feedback

Ricciardo a câștigat cursa de la Monaco cu defecțiuni la motor! Vettel și Hamilton au completat podiumul

Publicat Duminica, 27.05.2018
de Daniel Popescu
Comenteaza 48
Ricciardo a câștigat cursa de la Monaco cu defecțiuni la motor! Vettel și Hamilton au completat podiumul - Poza 1
Ricciardo a câștigat cursa de la Monaco cu defecțiuni la motor! Vettel și Hamilton au completat podiumul - Poza 2
Ricciardo a câștigat cursa de la Monaco cu defecțiuni la motor! Vettel și Hamilton au completat podiumul - Poza 3
Ricciardo a câștigat cursa de la Monaco cu defecțiuni la motor! Vettel și Hamilton au completat podiumul - Poza 4
Ricciardo a câștigat cursa de la Monaco cu defecțiuni la motor! Vettel și Hamilton au completat podiumul - Poza 5
Daniel Ricciardo a obținut victoria la Monaco în ciuda unor probleme la motor, în timp ce Sebastian Vettel nu a reușit să inițieze un atac decisiv, deși a fost în spatele său pe tot parcursul cursei. Lewis Hamilton a completat podiumul, iar Max Verstappen a terminat pe 9.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Marele Premiu al statului Monaco și-a respectat reputația și a oferit duminică o cursă de Formula 1 cu un număr infim de depășiri, singurele sclipiri fiind generate de recuperarea lui Max Verstappen din spatele plutonului.

Startul a fost unul lipsit de evenimente majore, în contextul în care configurația și lățimea circuitului nu permit efectuarea unor manevre simple de depășire. Astfel, Daniel Ricciardo și-a păstrat prima poziție cucerită în calificări în fața lui Sebastian Vettel și Lewis Hamilton, care au fost urmați la rândul lor de Kimi Raikkonen și Valtteri Bottas.

În mod tradițional, piloții au nevoie de o singură oprire la boxe, ca urmare a faptului că circuitul de la Monaco nu este unul solicitant pentru pneuri. Primul pilot care a optat pentru înlocuirea cauciucurilor hypersoft cu un set de ultrasoft a fost Hamilton în turul 13, iar pilotul Mercedes a fost urmat de rivalii sai în tururile 16 și 17. Clasamentul la vârf a rămas neschimbat, cu Ricciardo în fața lui Vettel, Hamilton și Raikkonen echipați cu pneuri ultrasoft, în timp ce Bottas a optat pentru o strategie diferită cu cauciucuri supersoft. 

Ricciardo s-a menținut pe prima poziție, însă Vettel a redus treptat diferența de la 3 secunde la numai o secundă pe măsură ce pilotul Red Bull a raportat pierderi de putere din partea unității de propulsie. Echipa l-a informat că știe care este natura defecțiunii, dar l-a avertizat că aceasta nu poate fi remediată în timpul cursei, în timp ce Vettel a rămas la pândă pentru a profita de orice șansă de a deveni lider.

La rândul său, Hamilton a raportat o uzură prematură a pneurilor, ceea ce i-a permis lui Raikkonen să se apropie amenințător la numai o secundă. Totuși, spre jumătatea cursei, ritmul piloților din frunte a rămas constant, iar Ricciardo a fost capabil să controleze cursa, în ciuda amenințării exercitate de Vettel, în timp ce Hamilton a reușit la rândul său să se distanțeze de Raikkonen.

Un acroșaj între Charles Leclerc și Brendon Hartley la ieșirea din tunel cu numai cinci tururi înainte de final a părut să schimbe calculele hârtiei, însă comisarii au decis să aplice regula Safety Car-ului Virtual și niciunul dintre piloții de top nu a intrat la boxe pentru schimbarea pneurilor. Cursa s-a reluat un singur tur mai târziu, iar Ricciardo a reușit să obțină a doua victorie din acest sezon și a șaptea din întreaga sa carieră. 

Vettel și-a recunoscut înfrângerea, iar în ultimele 4 tururi a redus ritmul semnificativ, la fel ca și Hamilton. Cei doi s-au consolat astfel cu gândul că l-au acompaniat pe Ricciardo pe podiumul de premiere. Raikkonen și Bottas au ocupat locurile 4 și 5 în fața lui Esteban Ocon, Pierre Gasly și Nico Hulkenberg, în timp ce Max Verstappen a obținut locul 9.

Condițiile dificile ale circuitului l-au pus în încurcătură și pe Verstappen, care a reușit să câștige doar două poziții la start după ce a plecat de pe ultimul loc în urma absenței din sesiunea de calificări. Treptat, olandezul a urcat însă până pe poziția a 9-a și a intrat la boxe abia în turul 48 pentru a se echipa cu pneuri hypersoft.

Practic, olandezul urma să fie semnificativ mai rapid decât toți piloții, dar avea de recuperat 10 poziții și 55 de secunde până la locul fruntaș ocupat de coechipierul său. De altfel, olandezul a progresat doar până pe poziția a noua și a avut parte de un duel la limita regulamentului cu Carlos Sainz, care și-a trecut în cont ultimul punct pus în joc. 

Monaco: Rezultate cursă:


Comentarii (48)

  • Ricci a fost Schumacher weekens-ul asta.
    15 17
  • Vasileo
    Am dormit super bine la cursa asta.
    34 4
  • Marin Boldeanu: Cand este preconizata aparitia unui Opel Grandland X cu tractiune integrala... Raspunde
  • boring. Am inceput sa ma uit la DTM. F1 boring
    24 6
  • Ricci a fost imperial in Monaco. A dominat tot cap coada antrenamente, calificari si cursa.
    19 12
  • Ghinion pentru Alonso, Vandoorne patetic. Cred ca o sa aibe soarta lui Palmer.
    7 6
  • HONEYBADGER
    DAN U R THE MAN!
    Revansa si restul e tacere...
    9 16
  • Cei de la RBR confirma week-end-ul bun de la Monaco..Pacat de abandonul principalului pilot de la Mclaren..
    10 9
  • n-a castigat vettel, e liniste. poate in canada, ca de 3 curse nu mai topaie birlicii pe aici.
    11 28
  • atacamo
    cursa urmatore,RBR...cu sanse termina pe 5-6-la pariu
    8 3
  • Are cineva idee cand a fost ultima cursa fara safety car la Monte Carlo?
    7 1
  • Economie la pneuri, economie la carburant, economie la motoare ! Rezultat ? Cea mai de cacao cursa pe care am vazut-o vreodata, podium stabilit dupa 100 m de la start, invarteala de o ora si jumatate !
    48 2
  • Will Power a castigat la Indianapolis , după o cursă electrizanta. Cel puțin astăzi diferența dintre F1 si IndyCar a fost de la cer la pământ. Felicitări australianului si felicitări americanilor , care stiu sa profite si sa valorifice cursa lor principală. Nu ca în F1.
    12 1
  • Marius: Un a6 3.0 si nu intra turbo . Se aprinde motorasi si bujile Raspunde
  • Vai dar ce cursa anosta! Aici ai probleme cu motorul, rulezi foarte incet si nu poti depasi:))) Asta e o cursa ce ar trebui scoasa din calendar, dar la nu se poate, acolo e Monaco, cu toti printii si printesele, cum sa faci asa ceva?
    26 4
  • Problema la Monaco e SC. Dar a inceput sa fie la fel pe orice circuit. Depasiri exista la Monaco nu ar fi asta problema. Si sper sa nu il scoata din calendarul F1, am pierdut si asa prea multe circuite istorice.
    4 4
  • Daca ar fi castigat championul de plastic ar fi fost fost o cursa grozava...asa...pai cine a oprit-o pe degetica sa ia polul!! Bravo Ricci!! Vino la Ferrari sa ii arati lui finger cum se ia un titlu.
    12 20
  • @Alex - sa vina la Ferrari si sa devina scutierul lui Vettel? :))
    10 5
  • Mai bine era circuitul din Malaezia in loc de Monaco.
    9 0
  • Cristian
    @Alex
    La care campion de plastic te referi, la Hamilton?
    13 7
  • Mai poasteaza cineva cu nick-ul Alex si face asta mereu dupa ce scriu eu ceva, nu are ce face.
    2 1
  • Si oricum si eu l-am criticat foarte mult pe Vettel in perioada cu Webber, Ricci pare ca a fost in 2014 peste el desi nu as baga mana in foc, Vettel semnase cu Ferrari, RBR nu i-a mai acorda atentie, mai deloc as zice, cam incepuse sa aiba probleme la schimburile de penurile ca si Webber odinioara. Ma rog, eu as fi procedat la fel, daca omul pe care l-am sprijinit sa castige 4 titluri, caruia i-am dat apa la moara desi Webber avea dreptate...normal ca te cam enervezi cand la primul moment de slabciune semneaza cu alta echipa.
    6 3
  • In oricez caz, acelasi lucru l-a facut si Hamilton cu Mclaren.
    Adica se pot lua linistiti de mana cu Mircea.=))
    9 2
  • @ Alex - cel- adevarat- Ok..
    3 1
  • Dany: LaCiti km se schimba distributia la pegeot partener 2l hdi Raspunde
  • @Alex: Vezi ca lol sau lcr posteaza cu @Alex probabil si stii ca ei sunt anti-Vettel lol!
    2 4
  • Posteaza cu Alex ca sa para ca ma bat cap in cap, dar ce sa le faci...nici nu ii bag in seama.
    2 0
  • Mercedes F1
    Vetel e de plastic pentru ca l-a facut Newey campion de 4 ori. E simplu. Hamilton are titluri cu doua echipe. Nu pot fi comparati. Alonso cu Hamilton sunt din alta liga.
    11 9
  • Alonso e din liga fricosilor ca a fugit de Vettel. NU ai nicio garantie ca Alonso ar fi mai bun decat Vettel si daca nu e ... atunci l-a batut pe Alonso pe bune 4 ani la rand. E cam 'de carton' sa te lauzi ca esti mai bun cu toate ca ai pierdut si apoi sa fugi cand ai sansa sa dovedesti ca esti mai bun pe aceeasi masina. Tipul asta de oameni au un nume, li se spune kkciosi.
    Daca e unul mai bun decat Vettel atunci ala e Ricci, nu avem de ce sa credem ca si Alonso ar fi mai bun.
    8 13
  • Daca Vettel nu ia titlul anul asta cu ce masina are poate sa spuna PA. Ori ramane la Ferrari si va avea de-a face cu un pilot foarte valoros gen Ricci ori pleaca.
    8 5
  • Ce masina are? Merge singura? Poate ca e proasta dar o face Vettel sa para buna. Raikkonen de ce nu face mai bine daca e masina asa buna? Poate ca Ricci ar face si mai bine (poate ca nu) dar chiar si asa tot nu ai garantia ca nu ia Mercedes iarasi titlul la piloti. E chestiune de context.
    9 3
  • Sincer, stau si ma gandesc de ce mai exista acest circuit unde practic nu poti depasii fara sa-ti rupi oasele.
    Ma uitam la Bottas, dadea peste o secunda pe tur tuturora, insa in momentul in care l-a ajuns pe Raikkonen a cam fost game over.
    Sa ai un monopost cu defectiuni la motor si sa termini cursa fara dureri de cap pe primul loc, asta mi se pare "sa fi mafiot". Abia astept circuitele tehnice unde se pot depasii, asa cum va fi si in Canada.
    16 2
  • Eu nu cred ca Ferrari are ce mai buna masina, poate doar s-a potrivit unor circuite.
    @Mercedes f1, de ce Hamilton ar fi din alta liga? Un singur titlu a fost castigat cand ceilallti aveau momoposturi egale, in rest, 3 titluri le-a luat cand Mercedes a dominat copios datorita motorului. Pe Rosberg l-a surclasat destul, desi era cat de cat apropiat ca si valoare. Doar in 2016, Rosberg a castigat campionatul de dragul plecarii de la Mercedes.
    8 2
  • Circuitul asta e calumea, e istoric, e inedit. Prefer Monaco decat circuitele astea noi de la naiba in praznic ce nu se remarca prin nimic. Iar cursa a fost ok, dedistrusa complet de prea mult SC. Astfel a castigat cine a meritat, pilotii si-au putut face cursa fara rasturnari de situatie ce nu depind de ei. Cool.
    2 1
  • Alonso vrea sa vina la Ferrari, Vetelica nu vrea..dar s-ar putea sa nu mai conteze ce vrea el...
    6 3
  • Alex: Nissan X-trail 2018 se poate face upgrade soft pentru a spurta Apple... Raspunde
  • eee, Hamilton e pus acolo ca fiind din alta liga doar ca sa il traga si pe Alonso dupa el... Vorbitorul nu avea vreo intentie sa il laude pe Hamilton, era doar singura unealta sa il scoata in fata pe Alonso. Au fost coechipieri si au terminat la egalitate de puncte, de asta se leaga el. Curios lucru, atunci spunea de Hamilton ca e fara valoare si ca doar tata Ron e de vina. Dar de ce drk mai discutam in 2018 de Alonso? Isi bate coechipierul. Asa si? Jumatate din pilotii de F1 fac asta....
    1 3
  • Sa vina Alonso la Ferrari. Alonso voia si Mercedes atunci cand Mercedes nu il ofertau. Asa e Alonso, zice ca vrea cand nu e riscul sa il mai cheme.
    3 4
  • @KALEL: Alonso este disperat sa ajunga la Ferrari, dar Merchionne i-a zis pas. Si a facut-o inainte de a discuta despre macar despre subiect...
    1 3
  • disperat my ass ...
    singura lui grija e sa fie fabulos fara efort
    de asta a plecat de la McLaren inapoi la Renault
    de asta a plecat de la Ferrari la McLaren
    de asta nu a mers la Mercedes cand l-au chemat
    si de asta nu va merge la vreo echipa avand anumiti piloti
    si da, e adevarat si ca nu-l mai cheama nici drku la Ferrari
    5 3
  • degetica
    Bre, pe vremea lui Alonso la Ferrari macar nu se izbeau monoposturile rosii intre ele, atunci Ferrari chiar contau cu adevarat in lupta pentru un titlu, au ajuns in era vetel de rasul gainilor fara pene :))))-mai penibili ca acum n-au fost niciodata.
    6 5
  • @degetica, probabil ai uitat de popicarul |Max care le forta traiectorile...dar lasa ca-s de vina 2 oameni, campioni mondiali ca vine un "priceput" si ii accidenteaza, da ma...
    Mai lasa discutiile acestea si gandeste ca nu poti asemana lucrurile din trecut cu cel din prezent.
    Alonso vrea cu disperare inapoi la Ferrari? Ar vrea dar pe anumiti bani iar Ferrari nu vrea sa arunce cu bani ca si Mclaren pentru rezultate zero. Platesc sio asa destul pentru astia 2...
    4 8
  • De fapt Alonso are un contract mai saracacios decat al lui Vettel ... sau Raikkonen. Ferrari isi permite sa aduca pe cine VOR. Am 'subliniat' partea importanta.
    2 3
  • Ferrari au exact soferii pe care ii merita . succesuri nebanuite, seminte, si...injurati-l pe Hamilton pana vi se subtiaza....cam atat e tot. Vremurile cand un monopost rosu lupta cu adevarat pentru titlu au trecut. Eu ma voi distra grozav :)
    5 4
  • Dinu mic
    Dinu mare vezi ca faci caca in sus...inchide gura
    3 4
  • Dinu=Mircea
    0 3
  • benzina: pret scoda yeti ultimul model Raspunde
  • Ce tot vorbesti, era jale mare la Ferrari cand a venit Vettel. Ironia e ca atunci cand un monopost rosu 'lupta cu adevarat pentru titlu', un alt monopost in care era Vettel defila spre titlu...

    Ferrari nu se mai uita dupa Alonso pentru ca s-au convins de cand a testat Vettel la Fiorano cu monopostul lui Alonso din 2012 si a facut timpi mai buni. Ferrari se uita dupa Ricciardo in primul rand pentru ca el l-a batut pe Vettel. Apoi mai sunt si altii, Verstappen, Hamilton, Rosberg daca vrea sa revina.

    Pariez ca o sa-l injuri si pe Ricciardo daca va veni la Ferrari sau daca va fi implicat in lupta pentru titlu indiferent de echipa.
    2 5
  • Problema este ca cei de la Ferrari i-au facut o oferta lui Ricciardo si acestuia ii este frica sa semneze cu Ferrari. Daca era sigur ca-l bate pe Vettel, semna de la inceputul sezonului, dar a zis nu. Ricciardo sta bine in echipa lui Verstappen, nu se duce la Ferrari pentru ca este Vettel acolo, nu se duce la Mercedes pentru ca este Hamilton acolo. Ricciardo i-ar bate pe toti dar mai bine sta la caldurica. Cum zice Hamilton: "Ricciardo n-ar fi binevenit la Mercedes, si nici Vettel". Hamilton se bate cu toti dar... de la distanta si doar cand este avantajat. Desi si cei de la Mercedes ar putea sa-i puna mai multa benzina lui Bottas doar ca Hamilton sa iasa in fara nu-i o problema. Strategii gresite a avut si Bottas si nu s-a plans. Stie el cum sta treaba in realitate, dar voi n-o stiti pentru ca nu lucrati la nici una din aceste echipe. Bine ca excelati la scuipatul semintelor si la "strategii"
    3 3
  • GrosJan
    Am vazut mai sus ca cineva ar prefera mai degraba Canada decat Monaco pentru ca la Monaco crapa motoarele. De fapt Monaco e 'friendly' cu motoarele. Cutiile de viteze sunt mai solicitate acolo, dar asta mai tine si de 'mana pilotului'. Ironia e ca motoarele sunt cel mai rau stresate in Canada, acolo se merge cu pedala la podea (cel mai) mare procent din tur.
    2 0
  • @Dinu
    Cred in ordinele de echipa dar nu cred in sabotarea propriului pilot MAI BUN ca sa iasa in fata pilotul mai slab. Nu are sens in realitate (mai ales cand nu ai titlul garantat), poate doar in formula imaginara de prin apartamentul vreunuia.
    1 2
  • Sunt comparatii despre diferente de stil de pilotaj (inceputul si sfarsitul accelerarii si franarii, schimbatul vitezelor) si concluzia e ca diferentele sunt foarte mici.
    0 1
  • razvan dumbraveanu toamna
    Adevarul a fost spus fara voie chiar de catre un mare fan vetel-la ferari sunt doar popice. 2. Care n-au nevoie de o bila ca sa se impleticeasca intre ele.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru