Feedback

Rocadă spectaculoasă în Formula 1: Raikkonen pleacă la Sauber, Leclerc vine la Ferrari

Publicat Marti, 11.09.2018
de Daniel Popescu
Comenteaza 48
Rocadă spectaculoasă în Formula 1: Raikkonen pleacă la Sauber, Leclerc vine la Ferrari - Poza 1
Ferrari și Sauber au făcut marți un spectaculos schimb de piloți pentru sezonul 2019: Kimi Raikkonen va pleca la Sauber, în timp ce Charles Leclerc a fost promovat la Ferrari alături de Sebastian Vettel.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ferrari a confirmat marți informațiile care circulau în paddock-ul Formulei 1 în ultimele săptămâni cu privire la linia de piloți pe care o va alinia în sezonul 2019 al Formulei 1.

Astfel, conform tuturor așteptărilor, echipa italiană l-a promovat pe Charles Leclerc de la Sauber, care va deveni astfel noul coechipier al lui Sebastian Vettel.

"Visele devin realitate. Voi concura pentru Ferrari în 2019. Voi fi recunoscător pe vecie celor de la Ferrari pentru oportunitatea oferită. Voi munci mai mult ca niciodată pentru a nu dezamăgi. Dar înainte de asta trebuie să termin un sezon cu o echipă fantastică ce mi-a dat oportunitatea să-mi arăt potențialul", a scris Leclerc pe contul său de Facebook. 

Marea surpriză este însă că Raikkonen nu se va retrage din Formula 1. În schimb, pilotul finlandez a acceptat provocarea de a concura pentru Sauber în locul lui Leclerc, astfel că va reveni alături de echipa care la propulsat în Formula 1 în sezonul 2001, în ciuda numeroaselor controverse cu privire la lipsa sa de experiență.

Finlandezul nu a făcut însă nicio declarație cu privire la plecarea de la Ferrari și s-a limitat să confirme că noul său contract cu Sauber este valabil timp de două sezoane. "Ghici cine s-a întors? Următorii doi ani cu Sauber! Mă simt foarte bine să revin acolo unde a început totul", a scris el pe contul de pe rețeaua de socializare Instagram.

Raikkonen ocupă în prezent locul 3 în clasamentul general cu 164 de puncte, la mare distanță de locul doi ocupat de coechipierul său Sebastian Vettel, care a acumulat 226 de puncte. Totuși, Raikkonen și-a asumat în repetate rânduri rolul de pilot numărul doi și l-a ajutat pe Vettel să obțină rezultate mai bune în lupta sa cu Lewis Hamilton pentru titlul mondial.

Raikkonen a revenit la Ferrari în sezonul 2014, după ce anterior concurase pentru Scuderia și între 2007-2009. De altfel, Raikkonen a luat startul în 144 de curse pentru Ferrari și ocupă locul doi într-un clasament al celor mai logevivi piloți ai Scuderiei, fiind surclasat doar de Michael Schumacher (179 de starturi). De asemenea, finlandezul este ultimul pilot care a câștigat titlul în combinezonul Ferrari, în chiar sezonul sau de debut la Maranello: 2007.

View this post on Instagram

Guess who’s back?! Next two years with @sauberf1team ahead! Feels extremely good to go back where it all began!

A post shared by Kimi Räikkönen (@kimimatiasraikkonen) on


Comentarii (48)

  • Marius
    Probabil salariul lui este platiti tot de cei de la Ferrari, altfel nu inteleg ce vor s afaca cu el!
    3 14
  • Daca au vrut sa aduca un pilot care sa nu-i puna probleme lui Vettel atunci cei de la Ferrari au facut o mutare buna
    17 12
  • Fabiola: Ma poate ajuta si pe mine cineva, va rog cu preturile pentru un Siena 2017?... Raspunde
  • O rocada previzibila si pozitiva.....s-a vazut clar la Monza ca ceva era rupt deja intre Kimi si echipa, dovada ca Kimi si-a facut singur cursa. Kimi o sa faca treaba buna la Sauber prin dezvoltarea monopostului asta presupunand ca o sa fie cel putin la fel de bun ca cel de anul acesta. Si sa aiba un coechipier pe masura lui.
    Cat despre Lecrerc timpul va decide daca a fost o varianta buna. sau nu. Anul asta a facut o figura frumoasa.

    Kimi era de asteptat ca o sa ramana in Formula 1 indiferent la ce echpa concureaza, la ce baza de fani are si la ce venituri genereaza.
    Si daca este sa fim realisti a plecat de la Ferrari 1 si s-a dus la Ferrari 2. :)))))

    P.S Intrebarea este: o sa joace in echipa sau o sa joace pe cont propriu sezonul asta?
    15 9
  • Sa fie intr-un ceas bun!!
    9 8
  • Leclerc va trebui sa-si demonstreze clasa, asa ca daca va fi in coada lui vettel, SIGUR nu va ezita sa-l atace.
    8 6
  • perfect, acum poate sa-i bata pe ferrori.
    4 8
  • robert fan
    Leclerc e prea talentat sa nu i se dea o sansa. Si-a batut toti coechipierii pe unde a pilotat. Kimi ramane in familia Ferrari. Sa castigi titlul la constructori ai nevoie de 2 piloti 100% motivati iar cu parere de rau Kimi nu mai era motivat de multa vreme. In 2019 cred ca Vettel nu va fi in pericol dar in 2020 e posibil sa avem o mare surpriza.
    7 7
  • bogdan75
    cateva commenturi:

    - intrebarea referitoare la suportul dat de Kimi catre Vettel, probabil ca NU va mai fi pana la sfarsitul sezonului ( consider ca Vettel si a compromis sansele la titlu singur )
    - pentru anul viitor NU cred ca Charles Leclerc va aduna punctele lui Kimi, NU stiu daca va avea macar in podium
    - cred ca vor fi 2 ani multi mai reusiti de Kimi la Sauber comparativ cu ultimii doi ani ai lui Alonso
    16 7
  • Cu mutarea asta probabil Vettel nu va mai avea niciun ajutor de la Raikkonen sezonul asta, iar ceea ce s-a intamplat la startul cursei de la Monza se poate explica mai bine acum.
    Probabil Ferrari s-au gandit mai mult la viitor si au considerat ca anul acesta este compromis, desi din punctul meu de vedere nimic inca nu este decis nici la piloti si nici la constructori.
    Lecrerc are o sansa imensa, unul la mana pentru ca a trecut la una din cele mai bune echipe si doi la mana ca poate invata de la un echipier mai experimentat.
    Ramane de vazut ce masina ii va pune la dispozitie Ferrari anul viitor.
    Probabil ca si Mercedes ar trebui sa aduca un pilot mai tanar langa Hamilton in viitorul apropiat.
    7 3
  • super, de mult trebuia Ferrari sa se scape de el.
    ferrari trebuia sa inteleaga ca nu mai merge doar cu un pilot bun n, mai ales cand rivali au 2 supert piloti
    Felicitari ferrari
    4 29
  • Ha,ha,ha...
    Cursa de la Monza a pus punctul pe "I", cu simpati sau antipati din partea noastra, cei doi piloti trebuia sa concureze in echipa. Din pacate Kimi nu i-a oferit suport lui Vettel, daca e sa l comparam cu Bottas, la Monza s-a aparat mai ceva ca la Hamilton la start, si tot nu a castigat...! Sefii Ferrari au vina lor, trebuia sa-i puna la punct, dupa pauza de vara trebuia sa le fie clar cine este nr 1 in lupta pentru titlu, era usor...dupa numarul de puncte.
    La Mercedes este clar de la inceputul sezonului, si nu se mai da nimeni cu capul de pereti cand ordinele de echipa sunt pe fata, si uite ca le merge foarte bine.
    8 15
  • Noul CEO Ferrari a declarat ca a fost dezamagit de prestanta lui Kimi, la doar cateva ore dupa finalul cursei de la Monza. Dar doua la Sauber, unde va lucra cu ingineri Alfa Romeo, cu ingineri Ferrari si probabil cu Giovanazzi eu nu cred ca-i atat de rau. Nu cred ca se va chinui cat s-a chinuit Alonso in acest sezon cu McLaren.
    7 2
  • Paul: Daca doresc sa imi pun pe masina niste stickere in genul racing stripes, si... Raspunde
  • @ZZZ Si lui "Hammy" cand o sa-i aduca un coechipiercare sa-i puna probleme ? Ca acum are un pres la dispozitie !
    Ferrari trebuiau sa ejecteze fosila imediat dupa Monza, nu la sfarsitul anului, asa le mai strica inca sapte GP ! Iar la Sauber nu prinde finalul lui 2019 !
    2 22
  • !!! - 1. Nu inteleg de ce esti asa de ipocrit pentru ca la Ferrari au existat asemenea presuri din era Schumacher. ei inventand aceasta practica 2 Eu am mai precizat ca daca Mercedes care in momentul asta are un monopost sub Ferrari nu adopta tactica celor de Ferrari risca sa piarda titlul.3 In primul comm al meu m-am referit si la faptul ca Ferrari risca mult daca l-a adus pe Leclerc doar pentru a-i usura sarcina lui Vettel deoarece Leclerc e posibil sa faca erori care ar putea afecta lupta celor de la ferrari pentru a castiga si titlul la constructori..
    4 3
  • punctul pe "i" precum la "simpati" si "antipati", probabil
    3 2
  • @ZZZ Ordinele de echipa s-au nascut odata cu F1, in anii '50 au existat cazuri cand s-au cedat chiar masinile, nu numai locul in cursa ! In epoca moderna precursorii au fost cei de la Lotus, in 1978, cand Peterson avea stipulat in contract ca nu poate casriga atata timp cat este Andretti pe pista ! Si mai departe, toate echipele au practicat ordinele de echipa, indiferent de pozitia din clasament.
    Ipocrizie nu este la mine, care le accept, ci la unul ca tine, care le accepta numai pentru favoriti, iar pentru ceilalti, moartea sportivitatii. Iar Mercedes, odata cu plecarea lui Rosberg si inlocuirea lui cu un pres, le practica din greu si mult mai aplicat decat Ferrari ! Bravo lor, isi vad interesul, nu ca oponentii.
    8 2
  • !!! - Hai ca a fost buna asta cu aplicarea ordinelor de echipa la Mercedes de ani de zile cand aceasta echipa abia in anul asta a intalnit o concurenta mai puternica din partea celor de la Ferrari :))) eu ti-as sugera sa ti scrii comm-ul mai intai pe o ciorna si pe urma sa-l postezi aici.Ai avea posibilitatea sa verifici si sa elimini eventualele ineptii scoase de intelectul tau
    3 2
  • @ZZZ Mah telectualule, tu stii sa "citeste" romaneste, sau o faci pe sarite ? Eu am spus ca de la plecarea lui Rosberg, iar asta a plecat de doi ani ! A venit apoi Bottas si a inceput show-ul ! Bahrein, sau Spania, sau Ungaria, ambele 2017, nu-ti spun nimic, sau nu ai auzit de ele ? Ori alea nu au fost ordine de echipa ? Atunci ce dracu' au fost ? Anul trecut, celor de la Mercedes le-a tremurat fundul pana dupa Singapore, iar tu spui ca abia anul asta au intampinat rezistenta ?Omule, cand vorbesti de ineptii nu te uita si-n oglinda, cao spargi !
    4 3
  • !!! Anul trecut Ferrari n-au fost asa de aproape ca acum, ,,dasteptule'':)) du-te si spala-te cu apa rece sa-ti revii :)) Si despre citit sa stii ca eu citesc mai bine decat tine :))
    1 4
  • !!! - degeaba stii sa citesti daca neuronii tai nu te ajut sa intelegi :)))) Over!
    1 4
  • mobius
    Problema la Ferrari este echipa care se ocupa cu strategia si Vettel. Ferrari va pierde ambele titluri si anul viitor si nu din cauza lui Leclerc ci tot a lui Vettel si a echipei de strategi. Pastrarea lui Vettel este tot o gresala strategica. Am mai spus-o, Raikonen nu a fost pastrat degeaba la echipa, el si-a facut treaba de nr. 2, dar protejarea excesiva a lui Vettel a adus prejudiciile stiute echipei.
    13 7
  • Ma bucur ca ramane. Nu mai are sanse la podium dar isi va putea face cursele ca la Lotus, pe bune adica.
    10 0
  • Luminita: Crestere temperatura Peugeot 206cc. Ce are? Raspunde
  • Chiar sper sa nu il mai ajute pe Vettel cursele ramase si sa isi decida singur care e mai buna strategie de cursa pentru el.Are dreptate cine a zis ca Vettel e protejat in exces si de aceea sunt unde sunt in cele 2 campionate.
    10 2
  • Vettel are un singur dusman, propria-i persoana.
    Daca va sti sa-si gestioneze pornirile nu va avea nevoie de ajutorul nimanui, la ce monopost are in acest an ii bate pe toti, inclusiv pe cocalarul de la MB.
    Cat despre Kimi, multa bafta in continuare, a adus puncte importante echipei Ferrari, este si va ramane o legenda a acestui team.
    In definitiv a fost campion mondial la aceasta echipa in 2007 si vicecampion mondial la McLaren Mercedes in anii 2003 si 2005.
    Bafta ice man!
    17 6
  • Tot ce-i doresc lui Kimi e sa aiba o masina buna - ar fi pacat sa n-aiba rezultate din cauza masinii. Ajunge ca Alonso are problema asta.
    10 2
  • Campionatul inca se joaca... Vettel a irosit puncte mai multe din cauza lui nu din cauza lui Kimi..Fanii uita cum Kimi l-a ajutat pe Vettel la Silverstone
    14 1
  • Serban
    Poate este mai bine așa, poate că Leclerc va crește în 1-2 ani și va ajunge, cât de curând, ceea ce-i prevede toată lumea, campion ! Talent se pare că are cu carul, psihic neobișnuit de puternic pentru vârsta lui, nimic nu-l împiedică să devină un al doilea Hamilton ! Cu Vettel și Raikkonen s-a văzut foarte clar că Ferrari nu au șanse în fața Mercedes, oricât de bună mașină ar avea. Dacă Leclerc confirmă speranțele puse în el, Vettel și oricare alt coechipier vor avea viață grea cu el !
    Eu, cel puțin, prefer în locul unor echipieri experimentați, dar plafonați, niște puștani, gen Leclerc, Max și cine mai vine din urmă, fără mamă, fără tată, numai cu gândul succesului în cap, așa cum au fost, la vremea lor, Senna, Schumi, sau Hamilton.
    4 4
  • Da, da, preferi in locul experientei niste pustani kamikaze care cred ca totul li se cuvine si strica o gramada de curse si nici un sunt in stare sa respecte un regulament ca nu ii place lui cum este facut. La Monza cand l-a saltat pe Bottas a sarit repede cu gura. Putem scrie o carte cu prostiile lui Max. Experienta nu poate fi egalata de nimic, se acumuleaza in timp cu rabdare si cu inghitit in sec. Si completata de alte calitati te face un pilot complet. El are talent si cam atat.....
    Toti au succes in cap dar cei enumerati de tine nu au facut toti adunati prostiile care le-a facut Max.
    Asta nu inseamna ca nu este un pilot fenomenal si probabil un campion mondial cu o masina potrivita. Dar mai are de mancat paine si de lucrat la alte parti ale sale. Tanar si cu sange rece nu iti garanteaza neaparat succesul.
    Comparatia este inutila pentru ca vorbim de ere total diferite si de piloti total diferiti.
    1 4
  • Serban
    @Yaz
    Vorbești de ere total diferite, dar tot de F1 ! Și apoi, Senna a făcut mai multe prostii decât toți piloții de pe grila actuală la un loc, unele intenționate și cu rezultate urâte pentru alții ! Iar Schumi n-a fost nici el o tânără și pură fecioară nevinovată !
    Poate că ai dreptate cu experiența, nu zic nu, dar eu prefer puștimea asta kamikaze, gen Max, Leclerc și alții care vin acum din urmă, ei ne mai aduc un minim spectacol. Cam cât crezi tu că ar fi rezistat Bottas în fața lui Max, la Monza, dacă ar fi schimbat mașinile ? Cred că nici măcar o singură tură !
    F1 este o chestie despre viteză și despre riscuri asumate, nu despre șah și trebuie luată ca atare. Asta este părerea mea, care nu este obligatoriu să fie în concordanță cu a ta. De gustibus ...
    2 6
  • mobius
    Vorbiti de Leclerc, ca si cand l-a adus Ferrari langa Vettel sa-si faca de cap. Este clar ca a fost adus ca nr. 2. Nu mai faceti rationamente pornind de la premise false. Eu consider ca Leclerc nu a tras o carte favorabila. Pacat de talentul sau, se va irosi in van in incercarea de a-l scoate pe Vettel campion.
    5 1
  • Nu numai ca Ferrari l-a dat afara pe Kimi, dar a facut-o imediat, semn ca vor sa lupte pana la capat. Asta e cel mai important pentru noi. Ca Kimi va dezvolta si alte bla-bla-uri intereseaza mai putin, Sper ca si Arrivabene, care trebuia sa-i bage mintile-n cap finlandezului (nu sa-i pupe nevasta), va conduce cu mana de fier echipa. Ar fi pacat de munca inginerilor care au produs o masina cu care se poate lua CM,
    1 9
  • Bine ca am scapat de Raikkonen, macar vine un pilot care vrea sa aiba niste victorii.
    Raikkonen e un pilot bun, dar pacat ca e atat de capricios si delasator. Sau poate ca echipa nu l-a lasat, cine stie, dar cred ca trebuia sa arate putin orgoliu. Pana la urma, el e campionul Ferrari, nu Vettel. Si cred ca putea sa il bata pe neamt daca se concentra 100% pe asta. Dar Kimi e pensionar deja. Pacat ca un pilot ca Raikkonen a avut masina de top si nu a profitat de sansa, iar Alonso a tras de caruta aia.
    Pacat de Kimi ca n-a dat totul pe pista si sa arate ca mai are sange de pilot.
    Eu pariez ca de la anul Vettel o sa si-o ia de la Leclerc. Transferul lui Leclerc a fost facut de Marchionne si nu aduce nimeni un pilot de 21 de ani ca sa fie locotenent pentru cineva. Si cand ajungi la Ferrari trebuie sa castigi fiecare cursa, altfel zbori de acolo. Daca Vettel pierde titlul anul asta, in 2019 Leclerc o sa aiba libertatea sa se bata cu Vettel, cel putin in primele curse. Nu o sa mai astepte nimeni ca Vettel sa prinda o zi buna.
    Forza Leclerc! In sfarsit un pilot adevarat, nu pensionari sau bolovani care o baga in gard cand sunt pe primul loc.
    3 6
  • Felix: Ce categorie de permis îți trebuie pentru un motor de 250cc? AM, A1, A2... Raspunde
  • un articol bun, pe subiect:

    http://www.espn.com/f1/story/_/id/24653886/what-does-charles-leclerc-elevation-mean-sebastian-vettel-ferrari-f1-2019
    0 1
  • s-a gandit cineva ca Vettel trebuia sa stae multe tururu in spatele lui Raikkonen sa-si protejeze cauciucurile si sa consume mai putin carburant?
    Eu cred ca Raikkonen l-a ajutat mult pe Vettel doar ca au avut o startegie inainte si trebuia respectata insa cel din urma a comis-o.
    Cu siguranta este nevoie de un val de tineri talentati insa sa nu-l blamam pe Raikkonen fara sa stim detaliile echipei si cu siguranta il va ajuta pe Vettel ca doar are contract si incaseaza niste bani pentru a fi pilot nr 2.
    4 1
  • Scuze pentru scris
    0 0
  • FP1 azi la ora 11.30.
    http://www.digisport.ro/live/digisport-4
    1 1
  • @ZZZ: Scuze dar cum l-a ajutat Kimi pe Vettel la Silverstone? Daca nu ma insel, Vettel a plecat in fata foarte bine, a condus cam toata cursa pana la acel SC, dupa care l-a depasit pe Bottas. Kimi i-a schimbat la boxe pneurile mai repede sau cum l-a ajutat?
    1 1
  • @Radu: loooool numai plebeii se uita la Digisport, unde au cel mai cretin comentatori, bine tu nu stii Engleza, te inteleg. Cei mai buni comentatori sunt la C4, care din pacate desi nu dau toate cursele din sezon, au cele mai bune prezentari inainte de cursa, interviuri si mai ales comentariul din timpul cursei. Dar deh... daca nu stii Engleza, te inteleg, da-i cu analfabetismul inainte si Digi este perfect pentru tine!
    1 3
  • Inginer F1
    @.: Din spatele TV-ului toti se pricep la F1, fotbal, economie si cam orice altceva, iar romanii sunt "experti" cam al orice, dar nimic din ceea ce conteaza. Intr-o tara in care analfabestismul este strategie de tara, dupa cum spune chiar presedintele tarii (un mare suporter ar acestei strategii, altfel nu era votat), problema este ca avem prea multi experti habarnisti, dar nu avem tehnicieni buni, ingineri buni sau profesori buni. Cam asa arata si articolul pus de tine, toti ne dam cu parerea, dar degeaba si pe langa.
    1 1
  • @@@
    "Vulpea care nu ajunge la struguri zice ca sunt acri".
    1 1
  • @Radu: Adica tu esti prost dar esti mandru de asta? Sau crezi ca-i o mare smecherie sa te uiti la Digi? Daca esti de la tara, da esti smecher ca te uiti la Digi, daca erai inteligent, te uitai la o emisiune de unde aveai ceva de invatat, nu te uitai la niste prosti care nu-s in stare sa discute o sesiune de antrenamente fara sa vorbesc continuu despre iubita nu stiu carui pilot si cat de mult isi spala chilotii. Nu-ti fa griji, tacerea este de aur si tu esti sarac lipit pamantului. Pari genul care crede ca ignoranta este o calitate, mai este unul asa, la fruntea tarii, saracul mai este si presedintele tarii.
    1 3
  • "sa vorbeasca" ... evident in 2018 Automarket n-a descoperit inca nici userii inregistrati, nici o functie de editare a comentariilor. Si se mai mira ca alte site-uri din afara au un trafic masiv in timp pe aici posteaza 10 obositi si unul care se pricepe, maxim.
    1 2
  • Sorin: Am o problema cu un s60 după ce se incălește nu mai trage, nu mai merge... Raspunde
  • Viitorul ferarist Leclerc a stricat masina in FP1 ...
    2 1
  • @Radu: Si te oftici sau?
    1 2
  • @Radu: Saptamana trecuta erai cel mai mare fan Ferrari, luna trecuta erai cel ma mare fan McLaren, acuma esti fan Sauber nu? Daca esti fan McLaren eu sunt bucuros, eu sunt cel mai mare fan McLaren, mai ales acuma, ca pleaca Alonso!!!!!
    1 2
  • Discutam cu cineva despre sporturile cu obiect si cele fara. La atletism, de exemplu - cursa de 100m - sa zicem, esti singur impotriva celorlalti. Pe cand la sportul cu obiect, automobilism (sa zicem), rezultatul depinde de echipa astfel formata, deci a judeca un pilot (subiectiv ales) nu isi are rostul. Destui sportivi - ajunsi la o varsta spre sfarsitul carierei - nu mai au nimic de demostrat, faptele vorbesc.
    3 0
  • Leclerc, va fi copilul care asculta de parinti. Vedeti voi aici locotenent adeverat vreo 2 anisori.
    Pesemne ca est indoctrinat maxim acum: "asculta de noi vreo 2 ani, ca ai sa prinzi experienta si atunci ai sa vezi ce pilor mare vei fi tu"" zise tatal "ferrar"
    1 1
  • Eu cred ca Ferrari vrea sa-l testeze pe Vettel si a gasit omul, asa ca va fi fiecare pentru el. Sa nu ne miram prea tare daca Vettel va ajunge pilotul nr.2. Personal nu cred asta, dar formula 1 e plina de neprevazut. Cine stie cand va ploua la Singapore - in calificari sau in cursa ?!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru