Sauber renunță la parteneriatul cu Ferrari: echipa va utiliza motoare Honda și cutii de viteze McLaren din sezonul 2018

de Daniel Popescu
Marti, 02.05.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sauber a confirmat că va renunța la parteneriatul cu Ferrari în favoarea motoarelor oferite gratuit de Honda, în timp ce cutiile de viteze vor fi furnizate cel mai probabil de McLaren.

În ultimii ani, Sauber a mizat pe un parteneriat cu Ferrari pentru motoare și cutii de viteze, însă prețurile ridficate ale acestor componente și problemele financiare au determinat echipa elvețiană să se orienteze spre alte soluții.

Cu ocazia Marelui Premiu al Rusiei câștigat duminică de Valtteri Bottas, echipa elvețiană a anunțat semnarea unui parteneriat cu Honda pentru furnizarea motoarelor, astfel că Sauber va deveni al doilea client al echipei după McLaren.

"Este o onoare pentru Sauber să lucreze cu Honda în următoarele sezoane. Realinierea noastră nu este vizibilă doar prin noii proprietari ai echipei, ci și prin noul nostru parteneriat tehnic cu Honda", afirmă Monisha Kaltenborn, șefa Sauber.

Cele două părți nu au dezvăluit detaliile financiare ale tranzatiei, însă presa internațională speculează că Sauber nu va plăti niciun ban pentru unitățile de propulsie. Honda are însă nevoie de o echipă suplimentară pentru a putea dezvolta mai bine noile unități, în condițiile în care obține rezultate modeste.

Pe de altă parte, Sauber va utiliza începând de anul viitor cutiie de viteze furnizate de McLaren.

Informația nu este încă oficială, însă a fost dezvăluită de surse din cadrul echipei britanice.

Pentru moment, Kaltenborn a refuzat să confirme înțelegerea, însă a admis că va urma un anunț pe această temă. "Nu pot spune nimic despre asta. Detaliile despre acest subiect nu vor fi dezvăluite chiar acum. Vom vedea în timp. Nu avem detalii suplimentare în acest stadiu, este prea devreme", a precizat ea.

Via Sauber, Motorsport

Comentarii (9)

  • Sauber se chinuia sa ramana in Formula 1 mai acum 1-2 ani, insa in loc sa progreseze, regreseaza dupa ce a venit sprijinul financiar. Acest parteneriat nu ii va ajuta cu nimic in Formula1.. Dimpotriva, vor fi echipa a doua pentru McLaren. Chiar daca primeau motoare Ferrari - specificatie cu un an mai vechi - erau mai fiabile decat Honda - motor care nu e capabil sa termine o cursa cu ambele monoposturi (sau nici macar cu unul, in alte cazuri).

    La naiba, am putea spune in gluma ca McLaren, prin parteneriatul cu Honda, se asigura pe 2018 ca nu va fi chiar ultima echipa din pluton, fortandu-i pe Sauber sa ramana in spate. :)

    Daca nu aduci rezultate, cum vrei sa vina sponsorii sa investeasca in fundul tau?d
    16 14
  • Parerea mea este ca Sauber a facut o afacere foarte foarte buna. Cei de la Honda is vor rezolva problemele de fiabilitate pana vor ajunge cei de la Sauber sa le foloseasca motoarele. Tinand cont de faptul ca Sauber folosesc motoare vechi de un an de zile, nu pierd foarte mult nici la capitolul putere. Honda va dezvolta mult mai bine avand x2 mai multe informatii iar Sauber va ajunge sa aibe motoare de performante relativ egale cu restul pe gratis. Banii aia care ii dadeau pe motoare vechi de un an vor putea fi folositi pentru a dezvolta alte parti critice ale monopostului unde Sauber sufera foarte mult. Asa ca pe termen lung vor castiga toate partile implicate, Honda McLaren si Sauber de 2 ori. Cei de la Sauber oricum vor termina ultimii anul acesta, mai rau de atat nu pot sa ajunga.
    26 3
  • Sauber este de vanzare, cred ca aveau nevoie disperata de o unitate de propulsie... gratuita. Iar Honda erau disperati sa le oferte aceste unitati de propulsie, faptul ca primesc si cateva cutii de viteze de la McLaren... as spune ca Sauber a castigat pe ambele fronturi. Si asta in timp ce doar in sesiunea de teste din 2018 vor testa aceste unitati de propulsie... Ce de la fondul X care detin echipa spera s-o vand in acest sezon dar cum nimeni nu este interesat s-o cumpere... Un alt avantaj pentru McLaren este folosirea tunelului de vant Sauber care nu mai este legat de echipa de Formula 1 si este entitate de sine statatoare.
    10 2
  • In F1 nu se fac asemenea mutari la intamplare. La faza asta toata lumea castiga. Honda ca vor avea inca un feedback dar mai ales Sauber, pe partea financiara, mai ales ca acolo nu este presiune pe performanta ca la Mclaren. Mclaren indirect, reduc din presiunea contractului cu Honda si se pot gandi la un parteneriat cu Mercedes. In conditiile astea Honda nu ramane pe dinafara F1.
    6 3
  • @WickedSick: "Cei de la Honda is vor rezolva problemele de fiabilitate pana vor ajunge cei de la Sauber sa le foloseasca motoarele" HAHAHAH, ce-am mai ras. cred ca de vreo 2 ani toti isi dau cu parerea: "gata frate, tragem tare anu asta si la anu rupem !!!" vezi sa nu
    5 8
  • Referitor la unitatea de propulsie folosita de Honda in acest sezon, cred ca vor abandona dezvoltarea ei si se vor concentra pe PU-ul pentru sezonul viitor pentru a evita probleme din acest sezon. Probabil din 2021, Honda ar putea sa foloseasca un ERS dezvoltat de Mercedes... stiu pare comic dar asta este.
    4 0
  • https://it.motorsport.com/indycar/news/live-video-il-primo-test-di-fernando-alonso-ad-indianapolis-901439/
    3 0
  • Avand in vedere "aventurile" lui Alonso la Sochi, cred ca lipsa de la Monaco nu va fi singura lipsa din calendarul F1. Urmeaza cursa in Spania unde Alonso e la el acasa - sper macar sa ajunga in Q3. Daca ar repeta figura din Valencia 2012 ar fi nemaipomenit (foarte putin probabil, cel putin nu cu masina actuala).
    2 1
  • deci Sauber a ajuns la concluzia ca-i mai bine o Honda noua decat un Ferrari vechi ;)
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru