Feedback

ANALIZA: Patru echipe în lupta pentru pole position

De Daniel Popescu
Publicat Vineri, 22.10.2010
McLaren şi Renault sunt imbatabile pe primul sector al circuitului Yeongam, însă Red Bull şi Ferrari recuperează decisiv pe ultimele două sectoare.

În mod obişnuit, rezultatele obţinute în antrenamente nu sunt relevante pentru performanţele reale a monoposturilor, întrucât piloţii evaluează diverse setări şi utilizează cantităţi de combustibil care nu pot fi interpretate decât estimativ. Situaţia este şi mai complicată în Coreea de Sud, acolo unde aderenta noului circuit Yeongam a cunoscut îmbunătăţiri rapide, iar piloţii au petrecut mult timp pentru aclimatizarea cu configuraţia acestuia.

Cu toate acestea, datele evidenţiate de cele două sesiuni de antrenamente libere pot reprezenta un indiciu privind comportamentul monoposturilor pe cele trei sectoare ale circuitului, motiv pentru care Automarket a realizat o analiză comparativă a timpilor.

Pentru o evidenţiere cât mai clară a tendinţelor, am luat în calcul exclusiv timpii realizaţi de piloţii celor mai puternice 5 echipe din clasamentul constructorilor: Red Bull, McLaren, Ferrari, Renault şi Mercedes GP.

PRIMUL SECTOR

Înaintea antrenamentelor se anticipa că McLaren va domina autoritar primul sector al circuitului datorită liniilor drepte lungi ale acestuia, iar realitatea din teren a confirmat că echipa britanică are un avans comparativ cu Red Bull şi Ferrari. Dintre cele două echipe din urmă, Red Bull are de asemenea un uşor avantaj fata de Ferrari. Surprinde însă parcursul excelent al celor de la Renault în acest sector, Robert Kubica fiind cu aproximativ 3 zecimi de secundă pe tur mai rapid decât Hamilton şi Button în FP2. Chiar dacă francezii nu au şanse la titlu, ei ar putea influenţa soarta campionatului dacă se vor inflitra între cei 5 candidaţi.

 

ANTRENAMENTE 1 S1
Lewis Hamilton 53.684
Michael Schumacher 54.043
Robert Kubica 54.231
Nico Rosberg 54.308
Jenson Button 54.462
Vitaly Petrov 54.812
Sebastian Vettel 55.051
Mark Webber 55.16
Felipe Massa 55.577
Fernando Alonso 55.778

 

ANTRENAMENTE 2 S1
Robert Kubica 52.463
Vitaly Petrov 52.696
Jenson Button 52.719
Lewis Hamilton 52.724
Mark Webber 52.746
Nico Rosberg 52.781
Fernando Alonso 52.809
Felipe Massa 53.037
Michael Schumacher 53.332
Sebastian Vettel 53.405


SECTORUL 2

Pe al doilea sector al circuitului, Red Bull şi Ferrari şi-au împărţit victoriile în antrenamente, cu un uşor avantaj pentru Scuderia datorită faptului că a fost mai puternică în FP2. Totuşi, diferenţele rămân suficient de mici pentru a nu putea trage o concluzie, iar McLaren este de asemenea competitiva pe această secţiune a circuitului, semn că lupta va fi una echilibrată.

 

ANTRENAMENTE 1 S2
Sebastian Vettel 25.366
Lewis Hamilton 25.466
Nico Rosberg 25.513
Robert Kubica 25.584
Mark Webber 25.657
Vitaly Petrov 25.717
Felipe Massa 25.73
Jenson Button 25.786
Fernando Alonso 25.832
Michael Schumacher 26.05

 

ANTRENAMENTE 2
S2
Sebastian Vettel 25.366
Lewis Hamilton 25.466
Nico Rosberg 25.513
Robert Kubica 25.584
Mark Webber 25.657
Vitaly Petrov 25.717
Felipe Massa 25.73
Jenson Button 25.786
Fernando Alonso 25.832
Michael Schumacher 26.05


SECTORUL 3

Aşa cum se anticipa, sectorul 3 a fost adjudecat fără mari emoţii de Red Bull Racing, datorită virajelor lente ale acestuia. Totuşi, nici în acest caz nu se poate vorbi de o dominaţie categorică, cei de la Ferrari fiind suficient de aproape pentru a menţine suspansul, cel puţin prin intermediul lui Alonso. Din nou, cei de la Renault pot juca şi aici un rol important în lupta pentru titlu.

ANTRENAMENTE 1 S3
Sebastian Vettel 20.954
Robert Kubica 21.153
Mark Webber 21.262
Nico Rosberg 21.331
Lewis Hamilton 21.374
Michael Schumacher 21.43
Fernando Alonso 21.455
Felipe Massa 21.478
Jenson Button 21.524
Vitaly Petrov 22.102

 

ANTRENAMENTE 2 S3
Mark Webber 20.473
Fernando Alonso 20.637
Lewis Hamilton 20.68
Sebastian Vettel 20.701
Felipe Massa 20.714
Robert Kubica 20.792
Jenson Button 20.93
Michael Schumacher 21.018
Vitaly Petrov 21.109
Nico Rosberg 21.164


VITEZA DE TOP

McLaren, Renault şi Mercedes GP sunt echipele care s-au evidenţiat în privinţa vitezelor de top. Dacă în cazul celor de la McLaren şi Mercedes contează în primul rând motorul Mercedes, cei de la Renault au reuşit această performantă graţie sistemului F-duct implementat în Belgia, care a dat rezultate remarcabile în ultimele curse. De cealaltă parte, cei de la Red Bull şi Ferrari sunt deficitari la acest capitol cu aproximativ 7 km/h.

ANTRENAMENTE 1 VITEZA
Robert Kubica 316.6
Jenson Button 316.5
Lewis Hamilton 315.1
Vitaly Petrov 314.4
Nico Rosberg 313.7
Michael Schumacher 313.6
Sebastian Vettel 307.3
Mark Webber 305.7
Fernando Alonso 305
Felipe Massa 297.4

 

ANTRENAMENTE 2 VITEZA
Michael Schumacher 316.9
Robert Kubica 316.3
Vitaly Petrov 316.1
Jenson Button 315.8
Lewis Hamilton 314.5
Nico Rosberg 314
Sebastian Vettel 307.9
Felipe Massa 307.8
Mark Webber 307.6
Fernando Alonso 307.4

Comentarii (4)

  • EndlessDarkness
    Beyond My Fear
    Timpul lui FA este gresit undeva. Astfel 52.809+25.832+20.637=99.278, care inseamna exact...
    1m 39s 278miimi.

    Timpul lui FM este gresit si el. Astfel: 53.037+25.730+20.714=99.481, adica exact 1m 39s 481miimi

    Timpii de mai sus sunt luati din tabel, sesiuna a 2-a de antrenamente.
    3 2
  • @EndlessDarkness
    Timpii afisati sunt corecti si reprezinta cei mai buni timpi realizati pe circuit pentru fiecare sector in parte, independent de timpul pe intregul tur de circuit.

    De exemplu, cel mai bun timp al lui Alonso in sectorul 1 a fost realizat in turul x, cel mai bun timp pe sectorul 2 in turul y, iar cel mai bun timp pe sectorul 3 in turul z. Nu exista o corelatie intre acesti timpi si cel mai bun timp pe tur realizat.
    3 1
  • EndlessDarkness
    Beyond My Fear
    @Daniel Popescu: Scuze atunci. Totusi... este ciudat. Daca adunam cei trei timpi (care sunt cei mai bun pe fiecare sector) ne da un timp total... mai mare decat timpul realizat in acel antrenament. Si asta cu peste 1 secunda... Practic turul perfect este turul in care a scos timpii cei mai buni pe fiecare sector, iar turul lui Alonso, cel din P2 este cu 1s si 100 miimi mai rapid...
    2 1
  • .....
    Bravo Daniel pentru efortul depus .
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru