Teste Barcelona, ziua 2: Bottas, cel mai rapid. Raikkonen a suferit un accident

de Daniel Popescu
Miercuri, 08.03.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Valtteri Bottas a stabilit cel mai bun timp pentru Mercedes în a doua zi de teste de la Barcelona, în timp ce Kimi Raikkonen a suferit un accident spre finalul sesiunii.

Mercedes a revenit în fruntea clasamentului în testele de la Barcelona, la capătul unei zile în care Valtteri Bottas a fost cronometrat cu 1:19.310 în timp ce utiliza pneuri de compoziție supersoft. Pilotul finlandez a fost urmat de Felipe Massa (Williams), în timp ce Kimi Raikkonen a ocupat locul 3 pentru Scuderia Ferrari.

Finlandezul a suferit însă un accident în cursul după-amiezii când a lovit barierele de protecție din virajul 3 în urma unui derapaj. Monopostul Ferrari a fost avariat în partea frontală și în cea stângă, iar pilotul nu a mai revenit pe circuit din cauza defecțiunilor.

Urmareste Automarket
Locul 4 i-a revenit lui Max Verstappen de la Red Bull, care a provocat de asemenea un steag roșu după ce a oprit monopostul în virajul 12, în timp ce debutantul Lance Stroll a obținut locul 5 pentru Williams.

Canadianul a fost mai rapid inclusiv decât Lewis Hamilton, care a preluat controlul volanului Mercedes în cursul după-amiezii de la Bottas, în timp ce Nico Hulkenberg (Renault), Sergio Perez (Force India) și Carlos Sainz (Toro Rosso) au completat clasamentul.

McLaren a avut o zi mai liniștită din punct de vedere tehnic, însă Fernando Alonso a ocupat în final doar locul 12, la aproape 4 secunde în urma liderului.

Teste Barcelona - Rezultate ziua 2:

Loc Pilot Echipa Timp Diferenta Tururi
1 Valtteri Bottas Mercedes 1m19.310s - 70
2 Felipe Massa Williams/Mercedes 1m19.420s 0.110s 63
3 Kimi Raikkonen Ferrari 1m20.406s 1.096s 53
4 Max Verstappen Red Bull/Renault 1m20.432s 1.122s 102
5 Lance Stroll Williams/Mercedes 1m20.579s 1.269s 59
6 Lewis Hamilton Mercedes 1m20.702s 1.392s 79
7 Nico Hulkenberg Renault 1m21.213s 1.903s 61
8 Sergio Perez Force India/Mercedes 1m21.297s 1.987s 100
9 Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 1m21.872s 2.562s 92
10 Romain Grosjean Haas/Ferrari 1m21.887s 2.577s 96
11 Pascal Wehrlein Sauber/Ferrari 1m23.000s 3.690s 59
12 Fernando Alonso McLaren/Honda 1m23.041s 3.731s 46
13 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1m23.384s 4.074s 47
14 Jolyon Palmer Renault 1m24.774s 5.464s 29

Comentarii (32)

  • cine scrie si de unde copiaza articolele astea?Detalii cu ce roti au terminat pilotii acesti timpi?Pai unde suntem,la ziarul SCINTEIA inainte de 1989?Hai...treziti-va in 2017 ,va rog
    17 4
  • Conform celor de la SkySports, Honda a folosit 8 motoare pana acuma, in ambele sesiuni de teste. Si teste nu s-au terminat inca...
    15 0
  • Kimivotka hidrateazate cu lichide inainte di fiecare cursa sa nu vezi cum te impunge vitica si te trimite la pascut.Mai fa si tu materiale ca ala' cu iahtul sa mai avem si noi de ce ne amuza .Victorii la curse cand o zbura porcii!!!Te rog frumos lasatil pe super-Max sa iasa campion ca el e pilot ,nu ca tu si partenera ta de carciuma(echipa).Nu te dupara,tocmai ca te simpatizaz pe tine si pe vitica ca vreau in decor ca sa apareti si voi in televizor ca aia care castiga apar doar la inceput-final si in plus pe tine te afecteza sticla aia car' sa da la final.
    5 21
  • @ALOOO

    Asta am cerut si eu ieri. Incercam noi sa adaugam/completam informatii.


    # Pilot Echipa Timp Gume
    1 Bottas Mercedes 1m19.310s SS
    2 Massa Williams 1m19.420s US
    3 Raikkonen Ferrari 1m20.406s S
    4 Verstappen Red Bull 1m20.432s S
    5 Stroll Williams 1m20.579s SS
    6 Hamilton Mercedes 1m20.702s S
    7 Hulkenberg Renault 1m21.213s SS
    8 Perez Force India 1m21.297s SS
    9 Sainz Toro Rosso 1m21.872s S
    10 Grosjean Haas 1m21.887s US
    11 Wehrlein Sauber 1m23.000s S
    12 Alonso McLaren 1m23.041s S
    13 Ericsson Sauber 1m23.384s S
    14 Palmer Renault 1m26.462s SS
    10 3
  • ciuciu
    Vodcanen testeaza prin gard. O fi vrut sa vada daca rezista.
    7 15
  • @vetel-rain
    Bah, vad ca tu ne povesteti aici doar in testele din iarna cand iti iei avant, in sezon esti mucles cand lucrurile nu merg bine. Ai fi comic dar daca insisti o virezi pe prostie.
    4 8
  • Max_rain
    Mici probleme la motorul renault dar nimic de nerecuperat. Baietii sunt optimisti.
    4 0
  • @@vetel-rain

    Ce este de spus in timpul sezonului? Topic-urile sunt la fel. Majoritatea celor care comenteaza nu au vazut cursa dar vorbesc degeaba, comentarii ca au adormit si alte lucruri.

    Ma repet, nu am vrut sa scriu nimic niciodata. Am scris si anul trecut tot in teste pentru ca erau informatii incomplete.

    Si daca o sa castige Vettel sau Ferrari 10 campionate de acum in colo tot asa o sa fie altfel. Scriu in momentul in care mi se pare ca informatia transmisa nu este relevanta sau completa.

    Nu scriu de dragul de a ma certa cu unul sau altul care nu a vazut cursa sau are ochi de cal si nu vede decat in fata; doar ce face echipa lui.

    In momentul in care nu am nimic de spus apreciez comentariile voastre, invat din ele (acolo unde am de invatat; sunt si persoane care stiu ce vorbesc). Daca nu comentez nimic un an intreg, asta nu inseamna ca nu citesc articolele sau comentariile voastre.

    Sunt useri care comenteaza doar in timpul campionatului. (si vorbesc pe langa majoritatea). Am scris in postarile anterioare ca rezultatele slabe din anul trecut sunt in carca STRATEGIILOR FERRARI si a lui VETTEL.

    Tu de ce nu iti faci un username? Intrebari si necunoscute sunte de ambele parti. Peace!
    5 1
  • De exemplu mi-a placut cand Verstappen l-a pus cu botul pe labe pe Vettel. Nu mi-a placut cum a reactionat Vettel cu acele iesiri ale lui. Mi-a placut cand dupa faza cu Verstappen l-a inchis pe Ricciardo la Mexic. Mi-a placut cum a plecat in Australia. In rest a avut grija doar sa tipe la unul sau altul. Mi-a placut Verstappen pe ploaie in Brazilia, Nu mi-a placut Rosberg niciodata. Nu e un pilot de talia lui Hamilton, Button, Alonso, Vettel sau poate chiar Perez(il apreciez mult).

    Sa spun astfel de lucruri ar insemna sa ma cert cu multe persoane care au alte pareri. Este parearea mea. Vad cursa stiu ce s-a intamplat. Testele nu le vad. Vreau informatii si nu le gasesc in topic si de aceea completez.
    6 5
  • Day Three timesheet (10.40am UK time):
    1) Sebastian Vettel, Ferrari, 40 laps, soft tyres, 1:19.341;
    2) Lewis Hamilton, Mercedes, 35 laps, supersoft tyres, 1:20.626;
    3) Daniel Ricciardo, Red Bull, 16 laps, soft tyres, 1:20.824;
    4) Esteban Ocon, Force India, 37 laps, 1:21.053;
    6) Kevin Magnussen, Haas, 29 laps, 1:21.129;
    6) Stoffel Vandoorne, McLaren, 17 laps, supersofts, 1:22.099;
    7) Jolyon Palmer, Renault, 27 laps, 1:22.41;
    8) Daniil Kvyat, Toro Rosso, 21 laps, 1:22.529;
    9) Marcus Ericsson, Sauber, 24 laps, 1:24.085;
    10) Lance Stroll, Williams, 45 laps, 1:25.887.
    4 0
  • fan formula1
    cred ca verstappen este un pilot foarte bun dar si un pic supraevaluat si anul trecut a avut doua-trei intraruri la rupere cu masina si doar experienta unor piloti mai vechi a facut sa nu fie cu abandon acele intrari,in rest un posibil viitor campion
    7 1
  • Vad ca unii o tin una si buna ca ce talent e Max Verstappen. Daca s-a ajuns ca in Formula 1, cea mai elitista competitie auto, sa castige un plot de 18 ani, inseamna ca nivelul este atat de jos incat i-a permis unui pusti sa termine pe primul loc. N-are rost sa ne ascundem dupa degete sau sa ne mintim singuri. Masinile sunt atat de incarcate de tot felul de sisteme, fara de care Verstappen n-ar fi castigat niciodata-n viata lui!
    Revenind la teste, vreu sa fac o precizare: spuneam saptamana trecuta ca Mc'Laren se va bate cu Williams pt locul 5, mare tampenie am spus. Cred ca Mc'Laren va suferi mai mult decat au facut-o in 2015. In rest imi mentin parerea ca Hamilton va iesi campion...inca de la Suzuka.
    6 3
  • Au inceput disputele la Barcelona:
    Vettel: 1.19.024 US
    Hamilton: 1.19.352 US
    6 1
  • GrosJan
    @schumi, eu cred exact invers ...
    adica daca s-a ajuns sa castige un pusti de 18 ani inseamna ca nivelul e in sfarsit foarte ridicat ....
    HMM? Cum asa? ... O sa explic imediat.
    Noi oamenii suntem mai ageri in tinerete si foarte curand incepe declinul, probabil pe la 25 de ani. Un declin lent la inceput si aproape insesizabil dar unul accelerat astfel ca pe la 35 de ani deja te gandesti la retragere.
    Fangio a castigat batran fiind. Erau cativa gentlemeni driveri iar F1 mai mult o afacere intre ei. Nu vreau sa-i diminuez meritele lui Fangio dar asta e, nu a avut concurenta prea mare si CU SIGURANTA si el era mult mai valoros (sau ar fi fost) cand era tanar.

    V. Rossi a castigat cand era foarte tanar si apoi a confirmat si reconfirmat in varful celei mai puternice competitii. Apoi nu va ganditi ca 'pustilor' le cumpara tata masina cand implinesc 18 ani si merg cu ea la curse. Au in spate mai bine de 10 ani de antrenamente/experienta nu mai trebuie 'decat' si talent si voila, un posibil campion mondial.

    Referitor la 'sistemele' de pe masini 'fara de care Max nu ar fi castigat'. Exista intr-adevar un mit cum ca masinile actuale sunt mai usor de pilotat si din cauza asta victoria este accesibila 'oricui'. Si admitand ca adevarata prima parte (ca masinile sunt mai usor de pilotat decat in trecut) atata vreme cat victoria vine in compania cremei mondiale in materie de piloti ... v-ati prins da?

    Precis, masinile reactioneaza altfel, e aerodnamica mult mai buna samd., e mai usor din anumite puncte de vedere si mai greu din altele. Important este ca favorizeaza alte stiluri de pilotaj, stiluri care in trecut nici macar nu existau. De ce nu existau? Pentru ca stilul se formeaza pe un anumit material de concurs deci depinde de existenta materialului ... iar materialul asta sofisticat nu exista cu destula vreme in urma.

    In rest sunt de acord cu @fan formula1, Max are valoare, dar a cam exagerat in unele momente salvate de cumpatarea altora.
    7 0
  • Asa, ca o gluma amara, McLaren cred ca a facut mai multe tururi cu monopostul remorcat. Cred ca incet incet incep sa se vada performantele reale ale monoposturilor. Tind sa cred ca va fi o lupta foarte stransa la mijlocul clasamentului.
    7 0
  • Day Three timesheet (12pm UK time):
    1) Sebastian Vettel, Ferrari, 60 laps, ultrasoft tyres, 1:19.024;
    2) Lewis Hamilton, Mercedes, 52 laps, ultrasoft tyres, 1:19.352;
    3) Esteban Ocon, Force India, 51 laps, ultrasoft tyres, 1:20.161;
    4) Daniil Kvyat, Toro Rosso, 30 laps; supersoft tyres, 1:20.416;
    5) Daniel Ricciardo, Red Bull, 41 laps, soft tyres, 1:20.824;
    6) Kevin Magnussen, Haas, 45 laps, supersoft tyres, 1:20.863;
    7) Stoffel Vandoorne, McLaren, 33 laps, supersofts, 1:21.343;
    8) Jolyon Palmer, Renault, 31 laps, 1:22.418;
    9) Marcus Ericsson, Sauber, 88 laps, 1:23.330;
    10) Lance Stroll, Williams, 85 laps, 1:24.863.
    1 0
  • Sunt perfect de acord cu @GrosJan.
    Daca Max V. devine mai calculat, eu zic ca o sa ajunga campion mondial pentru ca talent are.

    @91Schumi06
    Atunci de ce nu a avut aceleasi rezultate si Kvyat, Wehrlein, Sainz si altii?
    Legat de Hamilton, eu cred ca dupa primele 3-4 GP-uri putem spune cine este favorit sa fie campion mondial. Da, Hamilton pleaca cu prima sansa, Dar eu zic ca o sa fie un duel intre Hamilton vs Ricciardo/Verstappen(depinde de cum incepe unul sau altul) vs Vettel si poate Massa. Eu cred ca Massa mai are lucruri de spus si se pare ca monopostul Williams este mai competitiv.
    4 3
  • @Vettel_rain: cum ar putea Williams sa se implice in lupta pt titlul mondial cand este motorizata de Mercedes? Iar Sainz sau Wehrlein nu au castigat din acelasi motiv din care n-a castigat nici Max in perioada Toro Rosso: n-au avut masina care sa le permita.
    4 0
  • @Schumi

    Am spus si poate Massa. Mi se pare ca se misca mult mai bine Williams anul asta. In antrenamente cu Massa, Wiliiams s-a miscat mai bine si ca RB. Daca termini dupa echipa campioana inseamna ca te-ai batut cu ei.

    Nu se stie ce se va intampla, anul trecut Ferrari (campioni in teste si locul 3 la final), RB (intre primele 4 in teste - locul 2) si alte exemple. Anul trecut Hamilton campion la inceput, campion in vara si a pierdut. Sunt multe variabile.

    Ma refer ca este singura dintre celelalte care printr-o minune poate emite pretentii.

    Ai dreptate legat de Sainz si Wehrlein ca nu sunt/au fost la o echipa de top. Dar Kvyat? A avut atatea sanse si nu a aratat nimic. Cel putin intre Max si Kvyat se vad diferente mari..
    5 2
  • Acum sa nu fiu inteles gresit! N-am zis ca Max e unul care n-are ce cauta in F1, dar e departe de unii ca Hamilton, Vettel sau Alonso. Pe cand Kvyat e-n stare sa piarda titlul si intr-un Mercedes.
    5 2
  • Ai dreptate. Dar e tanar. Are timp
    4 1
  • Nu stiu ce tot aveti cu Kvyat.Toti s-au intors impotriva lui dupa cursa din Rusia de parca este singurul care greseste si ceilalti gen Alonso,Vettel,Massa n-ar fi provocat accidente in trecut.Lumea a uitat ca Kvyat a castigat gp 3 iar colegul Sainz nu a prins nici top 3 in acel sezon desi aveau acelasi material de concurs.In 2015 Kvyat a terminat in fata lui Ricciardo deci cred ca a aratat ca merita in f1.Rezultatele slabe din ultimul timp au venit pe fondul unei caderi mentale dar rusul poate sa-si revina si sa obtina rezultate decente.Nu-i un super pilot dar sunt altii mult mai slabi.Stroll,Palmer,Ericcson si Massa nu au ce cauta in F1.
    4 4
  • @91Schumi06 Cu acelasi material de concurs s-ar putea ca Max sa fie departe (in fata). Timpul o sa demonstreze daca e asa sau nu.
    3 0
  • @""""

    Nu am nimic cu Kvyat. Eu personal am spus ca pe aceeasi masina Verstappen a fost/este mai bun. Nu am spus ca Sainz e mai bun ca si Kvyat sau altii.

    Si Verstappen a gresit si este omenste (Monte Carlo).
    4 0
  • GrosJan
    @Schumi, iarasi sunt nevoit sa te contrazic. Cum adica Max e departe de unii ca Vettel, Alonso, Hamilton? Daca te referi la background ai dreptate.
    In rest, are siguranta si timpi de cursa atat de buni incat sa castige curse/titluri ACUM (hmm dar sa vedem noile masini totusi). Pe masinile din ultimii ani, Ricc l-a invins pe Vettel iar Max pe Ricc (comparatie strict facuta pe aceeasi masina).
    0 0
  • # Pilot Echipa Timp Gume
    1 Vettel Ferrari 1m19.024s US
    2 Hamilton Mercedes 1m19.352s US
    3 Ocon Force India 1m20.161s US
    4 Kvyat Toro Rosso 1m20.416s SS
    5 Magnussen Haas 1m20.504s US
    6 Ricciardo Red Bull 1m20.824s S
    7 Vandoorne McLaren 1m21.348s US
    8 Bottas Mercedes 1m22.038s S
    9 Palmer Renault 1m22.418s S
    10 Wehrlein Sauber 1m23.048s S
    11 Ericsson Sauber 1m23.330s S
    12 Stroll Williams 1m24.863s S
    13 Massa Williams 1m25.080s S

    Ora 17:17
    5 0
  • Dintre cei tineri Verstappen este cel mai talentat dar rezultatele depind foarte mult si de noroc,forma de moment si alti factori.La Red Bull/Toro Rosso a fost o situatie f.interesanta in ultimii ani:Kvyat > Sainz (gp3),Kvyat > Ricciardo (2015),Ricciardo > Verstappen (2016),Verstappen > Sainz (2015,2016) si Sainz > Kvyat (2016).Verstappen s-ar putea sa aiba mult de pierdut daca nu se tempereaza si nu-si imbunatateste prestatiile pe circuitele stradale.
    3 0
  • Kvyat - Verstap.
    Kvyat fiind la RB, avea material bun si facea "peripetii". Conducerea a hotarat sa schimbe pe cineva mai "cuminte"... dar s-a dovedit ca e ABSOLUT la fel. Acesta cu aceiasi masina a demonstrat in continuare acelasi spectacol pana la sf. sezonului... dar a fost lasat in pace si n-a fost inlocuit ca si Kvyat, plus ca a si scapat de fiece data basma curata. Hai sa ne amintim si sa analizam correct! Daca mergea Kvyat pan' la sfirsit eu cred ca era acelasi final. Ambii sunt tineri si au cu ce.. doar ca Verst e mai obraznic cred eu.
    2 3
  • Verstappen e tinut in brate chiar de cei care i-au permis sa concureze in F1 cand nu avea 18 ani! Ia ganditi-va si voi cum ar fi sa vina FIA sa spuna: "ba, prosti am fost ca i-am permis astuia sa concureze!".
    3 1
  • @RBR

    Kvyat facea erori, acrosaje sau mai iesea cu monopostul la pascut la iarba verde. Max in schimb conduce agresiv. E o mare diferenta intre eroare (neintentionata) si condus agresiv (intentionat). A mai avut si Max erori, ca orice alt pilot de pe grila. Cand ajungi la o echipa de top e crucial sa fi puternic din punct de vedere psihic.
    3 1
  • @Wick. Mersi de atentie. Intelegeam altfel explicatia ta daca Verst n-avea nici macar o greseala. Astuia I se permit greseli, celuilalt nu...e cam deochiata chestia. Fii sigur ca in decursul unui sezon putea sa-ti demonstreze mai mult daca era lasat acolo. Si am sa mai adaug una, fiecare "nou" e mai indraznet si mai curajos decat un alt pilot din pluton.
    1 0
  • @RBR Sincer nu cred ca exista pilot care sa nu faca nici macar o greseala. Toti mai blocheaza o roata, intra mai larg intr-un viraj etc. Rusul l-a lovit din spate pe Vettel de 2 ori in 2 viraje dupa care au abandonat amandoi. Si nu a fost prima oara cand a facut chestii de genul.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru