Teste Barcelona, ziua 2: Rosberg, cel mai rapid cu pneuri soft

de Daniel Popescu
Vineri, 27.02.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nico Rosberg a stabilit cel mai bun timp în a doua zi de teste de la Barcelona şi i-a surclasat pe Valtteri Bottas şi Felipe Nasr.

Esential 143 de tururi a parcurs Sebastian Vettel, mai multe decat orice alt pilot
101 este numarul tururilor parcurse de Jenson Button pentru McLaren
A doua zi de teste din cadrul ultimei sesiuni de evaluare de pe circuitul de la Barcelona a marcat câteva premiere importante.

Pentru prima oară în această iarnă, Mercedes a utilizat pneurile de compoziţie soft, cu care Nico Rosberg a stabilit cel mai bun timp al zilei după ce a fost cronometrat cu 1:22.792. Germanul nu a mai reuşit însă să impresioneze din punct de vedere al numărului de tururi, întrucât a parcurs 106 tururi.

La polul opus, Force India a efectuat primele tururi cu noul monopost, după ce inginerii au finalizat asamblarea acestuia cu câteva minute înainte de pauza de prânz. Nico Hulkenberg a fost însă cel mai lent pilot al zilei, la peste şase secunde în spatele liderului.

Williams a continuat parcursul bun din această săptămână prin Valtteri Bottas, care a ocupat locul doi la peste 1.2 secunde în spatele lui Rosberg, în timp ce Sauber a terminat pe poziţia a treia prin Felipe Nasr.

Clasamentul a fost completat de Sebastian Vettel pentru Ferrari, care a stabilit şi recordul zilei pentru numărul de tururi parcurse (143), în timp ce McLaren a avut parte de una dintre cele mai bune zile de teste din această iarnă.

Jenson Button a reuşit să parcurgă 100 de tururi, însă s-a oprit pe circuit cu numai 20 de minute înainte de finalul zilei din cauza unei defecţiuni tehnice.

În spatele său, clasamentul a fost completat de Pastor Maldonado (Lotus) şi Max Verstappen (Toro Rosso). Red Bull Racing nu a ieşit în evidenţă şi a ocupat doar locul opt prin Daniil Kvyat, la peste patru secunde în urma liderului. 

Teste Barcelona - Rezultate ziua 2:

Loc Pilot Echipa Time Tururi
1  Nico Rosberg Mercedes  1m22.792s 106
2  Valtteri Bottas Williams  1m23.995s  +1.203 90
3  Felipe Nasr Sauber  1m24.071s  +1.279 141
4  Sebastian Vettel Ferrari  1m25.339s  +2.547 143
5  Jenson Button McLaren  1m25.590s  +2.798 101
6  Pastor Maldonado Lotus  1m26.705s  +3.913 140
7  Max Verstappen Toro Rosso  1m26.766s  +3.974 139
8  Daniil Kvyat Red Bull  1m26.965s  +4.173 84
9  Nico Hulkenberg Force India  1m28.412s  +5.620 77

Sesiunea de teste de la Jerez pe Automarket

Cronica ziua 1: Williams, pe primul loc;
▶ ştiri zilnice cu cele mai importante evenimente de pe circuit;
▶ cronicile fiecărei zile de teste, publicate în jurul orei 19:00;
▶ analiză legată de perspectivele fiecărei echipe, publicată la finalul sesiunii de teste.

Comentarii (13)

  • mercedes are in continuare peste o secunda avans
    18 2
  • We are catching Ferrari. Cu un motor ce ruleaza la parametri atat de limitati si cu varianta functionala de motor pt o cursa ce urmeaza sa fie sa fie introdus abia maine, faptul ca sunt atat de aproape de Ferrari cu aceleasi tipuri de pneuri este ceva mai mult decat decent, oricata benzina ar fi carat Vettel. Ferrari a fost deja azi la stadiul de a introduce updateuri aerodinamice iar motorul este intr-o faza mult mai avansata pentru Melbourne decat Honda. Asta inseamna ca Prodromou a reusit sa ofere lui Mclaren pt prima data dupa 2012 o masina buna aerodinamic, iar motorul Honda (calculand ca a rulat intr-un fel de safe mode pentru a proteja motorul si a aduna km) are potential.... DAR... pare a fi un motor foarte fragil, nu m-ar mira ca in primele 2-3 curse, nici unul dintre Jenson sau Alonso sa nu reuseasca sa termine cursa. Dar strategie Honda este buna pt termen lung. Decat sa fi optat pentru un motor fiabil dar mediocru ca si performanta, mai bine pentru un motor puternic si fragil, deoarece pentru fiabilitate pot interveni la motor, dar pentru performanta sunt captivi blesetematelor de tokens, si ar fi ajuns sa ruleze pe ultimele locuri cu un motor rezistent. Mai bine 5 DNF si podiumuri pe final de sezon, decat 3-4 ani ruland "constant" la coada plutonului.
    28 29
  • @de acord cu tine, Mclaren au o masina cu potential. Astazi avem in sfarsit adevarata ierarhie cu Mercedes in fata si Williams pe 2.Pe 3 poate fi Ferrari. Inca nu se stie care cu cat combustibil testeaza. Ferrari au testat astazi simularile de cursa, nu au facut calificari. Deci cel mai probabil sunt mai sus.
    15 2
  • In sfarsit o zi decenta de teste pentru McLaren. Asa cum spune si Mircea, pozitionarea lui Button pe locul 5 cu un motor setat in safe mode (aproximativ 70% din puterea maxima) la doar +0,25 fata de Ferrari (care au dominat primele sesiuni de testa alaturi de Sauber) pot aduce un zambet pe chipurile inginerilor de la McLaren si Honda.
    La finalul sesiunii, cu cateva minute inainte de final Button a oprit masina pe circuit dupa virajul 7, insa nu datorita unei defectiuni tehnice ci din lipsa de combustibil, echipa anglo-japoneza aratand ca aceasta zi a fost utilizata pentru mai multe teste. Atat aerodinamice cat si de incarcare cu combustibil sau comportament al pneurilor.
    Ca o paranteza, cei prezenti la circuit spuneau ca Lotusul arata ca fiind foarte greu de condus, spre deosebire de McLaren ce pare a avea un sasiu mult mai bine asezat.

    "The Lotus looks very edgy, very nervous to drive. I think the drivers are going to be earning their money again this year, unless they can find a solution to make it more comfortable."

    "It was good to see Button rack up some decent laps in the McLaren-Honda. The chassis looks good, but the fact it turns in very well may be accentuated by the engine not running at full power yet. Ț
    15 8
  • Calmați-vă că nu e chiar așa!
    Abia în Australia o să vedem cine pe cine a prins...
    Degeaba are McLaren mașină mai rapidă decât Ferrari, dacă vor concura doar vreo 40 de tururi și pe urmă abandonează.
    Timpii sunt irelevanți.
    McLaren a făcut simulare de cursă sau de calificare?
    14 11
  • Pe Mclaren nu-i văd în fața celor de .la Ferrari cel puțin după primele șase cursesunt fan Mclaren , dar asta este realitatea..Sper să mă înșel ..
    13 5
  • Mclaren nu este la stadiul de face simulari de calificari sau de cursa. Doar au iesit cu masina pe circuit si au incercat sa faca diverse setari (este doar a 2 zi din cele 3 sesiuni de teste in care au lucrat la setari si faze incipiente ale dezvoltarii monopostului). Sunt mult in spate in privinta programului mai ales daca ii compari cu celelalte echipe. Masina nici macar in antepenultima zi de teste nu a fost impinsa sa vada cat atinge la finalul liniei drepte.
    9 16
  • A fost o zi foarte frumosa de teste, eu speram ca cei de la Ferrari si Sauber sa treaca de bariera de 160 de tururi dar deh merg si 140 :). Force India cu noua masina, au inceput greu, deh masina trebuia sa fie gata de mult, McLaren au parcurs peste 100 de tururi, foarte bine.

    Cred ca cei de la Mercedes sunt inca in fata, cei de la Williams sunt pe acolo, totusi au motorul "client", urmati de Red Bull si probabil Ferrari. Spun probabil pentru cei de la Ferrari au sansele sa fie inaintea celor de la Red Bull, dar vor mai lucra la masina.

    Cat despre restul, nu stiu ce sa zic. Sauber decenti, Toro Rosso la fel, Force India este cred ca o sa fie in spatele ambelor echipe, este evident ca au pregatit masina mult prea tarziu, Lotus mai au de lucru, este primul an cu motor Mercedes, dar au nevoie si de bani pentru dezvoltarea masinii. McLaren, au fost concentrati pe diferite teste, au avut probleme cu motorul si probabil sunt in urma programului pe care l-au gandit initial, cred ca inca 200 de ture si vor avea mai multe date de studiat. McLaren si Lotus cred ca au cel mai mult de treaba pentru ca primii nu au cu cine sa compare datele furnizate de motor si ultimii pentru ca sunt in urma cu piesele si dezvoltarea.

    Oricum zilele urmatoare sper sa fie si mai productive pentru echipe, mai sunt multe de testat si de urmarit :P
    17 3
  • "There is a long way to go before we are fighting at the front," Button conceded.
    7 1
  • @Mclaren_Mircea_1984
    Apari si tu ca ciuperca dupa ploaie,cu acceleasi aberatii....cand nu puteau iesii nici din garaj nu erai prezent,sau ai fost la ei sa le rezolvi problemele?
    11 7
  • In a doua parte a sezonului Mclaren va fi langa Mercedes
    15 20
  • @DanielPopescu F1Champ ceva semne de revenire in acest an?
    scuze baieti c am intrebat de cu totul altceva!
    8 1
  • cei ce au motor FERRARI si RENAULT au in continuare peste 1 secunda intarziere pe un tur, pacat dar asta se intampla in aceasta competitie si ferrari au avut perioada lor si renault acuma mercedes.
    hai FERRARI
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru