Teste Barcelona, ziua 3: Vettel stabilește cel mai bun timp al iernii. Noi probleme tehnice pentru McLaren

de Daniel Popescu
Joi, 09.03.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sebastian Vettel a stabilit cel mai bun timp al testelor din această iarnă, în timp ce McLaren a suferit din nou probleme tehnice la monopost.

A treia zi de teste din cadrul ultimei sesiuni de evaluare premergătoare noului sezon competițional a marcat urcarea Scuderiei Ferrari pe prima poziție a clasamentului general.

Sebastian Vettel a fost cronometrat în timpul dimineții cu 1:19.024 cu pneuri ultra-soft, iar acesta a devenit cel mai bun timp al iernii. De asemenea, germanul a parcurs și cele mai multe tururi ale zilei, 156.

Lewis Hamilton a ocupat a doua poziție în clasament la 3 zecimi de secundă în spate, iar pilotul echipei Mercedes a fost urmat de Esteban Ocon (Force India) la peste o secundă în spate.

Urmareste Automarket
Toți cei trei piloți de top au folosit cauciucuri ultrasoft și au fost urmați de Daniil Kvyat de la Toro Rosso, care a stabilit cel mai bun timp personal cu pneuri supersoft, în timp ce Haas și-a trecut în cont locul 5 prin Kevin Magnussen.
Daniel Ricciardo a fost al șaselea pentru Red Bull, la 1.8 secunde de lider, însă australianul a stabilit timpul de referință cu pneuri soft semnificativ mai lente.

McLaren a avut parte de noi defecțiuni tehnice, de data aceasta la sistemul electric, astfel că Stoffel Vandoorne a parcurs în total doar 48 de tururi, însă a ocupat locul 7 în fața lui Valtteri Bottas, care a preluat cockpitul Mercedes după-amiază și s-a concentrat doar pe simulări de cursă. Cei de la Williams au parcurs în total 165 de tururi prin Felipe Massa și Lance Stroll, care au ocupat ultimele două poziții după ce au folosit pneuri medium și, respectiv, soft.

Teste Barcelona - Rezultate ziua 3:

Loc Pilot Echipa Timp Diferenta Tururi
1 Sebastian Vettel Ferrari 1m19.024s - 156
2 Lewis Hamilton Mercedes 1m19.352s 0.328s 52
3 Esteban Ocon Force India/Mercedes 1m20.161s 1.137s 137
4 Daniil Kvyat Toro Rosso/Renault 1m20.416s 1.392s 94
5 Kevin Magnussen Haas/Ferrari 1m20.504s 1.480s 119
6 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1m20.824s 1.800s 128
7 Stoffel Vandoorne McLaren/Honda 1m21.348s 2.324s 48
8 Valtteri Bottas Mercedes 1m22.038s 3.014s 95
9 Pascal Wehrlein Sauber/Ferrari 1m22.347s 3.323s 44
10 Jolyon Palmer Renault 1m22.418s 3.394s 53
11 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1m23.330s 4.306s 88
12 Felipe Massa Williams/Mercedes 1m24.443s 5.419s 80
13 Lance Stroll Williams/Mercedes 1m24.863s 5.839s 85

Comentarii (17)

  • Vettel a mers intentionat mai incet in sectorul 3 pentru "a ascunde" din performanta reala a monopostului, semn ca inca nu se dau cartile pe fata.
    21 3
  • Atentie la calendarul postat pt anul acesta: Cursa din Australia are loc in perioada 24-26 martie nu 27 (cum s-a postat aici) care pica luni. Sau s-a schimbat regulamentul si acum avem curse si lunea? :)
    7 0
  • McLaren e o gluma. La ora actuala pare cea mai slaba echipa din teste, indiferent de timpii pe care ii scoate. Doar prin prisma ca ei conduc detasat la capitoljl probleme tehnice, in doua saptamani de teste.

    Alonso: "McLaren are o singura problema... Honda".
    13 0
  • @JugaruGabi: Mc'Laren mai are si probleme de fiabilitate, ca timpi au mai fost echipe care n-au stralucit, gen Sauber sau Renault.
    6 1
  • Salutare fani!
    Da, testele deobicei arata una iar setarile din curse alta!
    Ce pot sa sper e, ca o sa fie un an cu multe curse spectaculoase cu mai multi castigatori !
    9 0
  • @WickedSick

    Nu stiu daca a mers intentionat mai incet, avand in vedere ca este un sector cu viraje lente. Ferrari nu a stralucit niciodata pe viraje lente. Sper sa ai dreptate si sa isi revina Ferrari. Cat despre celelalte echipe sper sa fie mai aproape decat se vede sa se dea o lupta in 3 echipe pentru campionat.

    Intr-adevar Ferrari a avut niste teste foarte bune. Vettel cu soft a ajuns la 1:19:906. Altii abia au ajuns cu super-soft sau ultra-soft. Se vede progresia celor de la Ferrari. Dar cei de la Mercedes nu au cautat niciodata timpi in teste. Asta trebuie sa asteptam sa vedem unde e Mercedes. RBR nu cred ca au testat cu tuning-ul din prima cursa, ci au cautat fiabilitate si putere.

    Dupa primele 3-4 curse o sa vedem fiecare pe unde stau.
    10 1
  • Vettel, cu soft-uri, a facut 1.19.3.
    http://www.skysports.com/f1/news/12433/10786213/f1-2017-the-fastest-laps-of-f1-testing-at-barcelona
    Au spus-o si specialistii ca a lasat-o mai moale pe ultimul sector cand a stabilit cel mai bun timp, plus ca timpii cumulati pe cele trei sectoare dadeau undeva la 1.18.8. Acum ramane de vazut ce va fi in Australia, pentru ca sunt convins ca Mercedes si Red Bull n-au aratat tot ce pot monoposturile. Daca e ceva imbucurator in evolutia celor de la Ferrari, asta este fiabilitatea. Cred ca au fost echipa cu cele mai putine probleme in aceste teste.
    8 0
  • Exact asta vroiam sa zic ce a zis si 91Schumi06. Nu e de la mine e ce au zis cei de la Sky care sunt totusi o sursa credibila cand vine vorba de F1. Umbla vorba prin paddock ca tot Mercedes ar fi favorita dar cei de la Ferrari ar fi undeva foarte aproape. Mercedes confirma acest lucru si spun ca ar putea fi chiar mai rapizi ca ei dar nu m-as lua dupa nemti ca au tot zis asta in fiecare an iar la prima cursa au spulberat orice speranta ca ar putea fi ajunsi. Ricciardo a declarat ieri (cred) ca sunt si ei aproape de cele doua dar ca inca ar mai avea de recuperat ca nu sunt chiar asa rapizi. De asemenea a mai spus ca vor mai veni cu elemente de aerodinamica pentru cursa din Australia. Se preconizeaza ca in acest moment ar fi o diferenta de 2 pana la 3 zecimi de secunda intre Ferrari si Mercedes. Vom vedea ce mai aduce fiecare echipa la primul GP al anului si care este inainte cui.
    5 0
  • serban
    Kimi 1:19,267 soft și 1:18,634 supersoft la 14.00, ora noastră !!! Ne dă tipul cu comentariile în cap tuturor celor care l-am considerat terminat !
    14 0
  • robert
    Pentru toti cei care ii considerau terminati pe "Fierarri" , cu comentarii rautacioase, prieteni sa va taiati unghiile inainte sa vi le bagati in gat.

    WickedSick diferenta de 2 pana la 3 zecimi de secunda intre Ferrari si Mercedes. In favoarea cui?

    Cred ca urmeaza "reconfigurarea traseului" daca ma intelegeti.....
    5 4
  • O sa ne facem o parere mai pertinenta in ultimul weekend din luna. Mercedes, cum zicea si cineva mai sus, nu urmareste sa stabileasca cei mai buni timpi in testele dinaintea inceperii campionatului, ci fiabilitatea. In plus, din cate stiu eu, inainte de cursa de la antipozi, vor primi o evolutie a motorului.
    2 1
  • @robert Tot Mercedes ar fi in fata,
    0 0
  • 1 Raikkonen Ferrari 1m18.634s
    2 Verstappen Red Bull 1m19.438s
    3 Sainz Toro Rosso 1m19.837s
    4 Bottas Mercedes 1m19.845s
    5 Hulkenberg Renault 1m19.885s
    6 Perez Force India 1m20.116s
    7 Stroll Williams 1m20.335s
    8 Grosjean Haas 1m21.429s
    9 Ericsson Sauber 1m21.670s
    10 Alonso McLaren 1m22.731s
    0 0
  • @dubfire
    Si de ce crezi tu ca Ferrari si RBR procedeaza altfel ? De ce crezi tu ca numai Mercedes "se ascunde" ? De ce crezi tu că numai Mercedes va primi upgrade de motor, sau aerodinamică ? Cert este deja un lucru, va fi un campionat strans, foarte strans. Ca va fi Mercedes, ca va fi Ferrari, ca va fi RBR, asta da, asta ramane de vazut.
    6 0
  • @WickedSick
    Trei zecimi diferenta pe tur nu inseamna ca esti aproape de celalalt in f1, la o cursa de cca 60 ture, diferenta ar fi cam 20 sec ! Deloc putin ! Asta inseamna procesiune, nu cursa ! Mai taie daca vrei spectacol.
    3 0
  • Ai dreptate, 3 zecimi la 60 de ture inseamna 18 secunde, 2 zecimi 12 secunde. Dar sunt mult mai aproape decat in anii precedenti. De exemplu anul trecut in Australia Hamilton in turul cu care a luat pole a facut 1:23.837 iar Vettel (locul 3) 1:24.675.Diferenta de peste 8 zecimi (0.838 mai exact). Diferentele de 2 - 3 zecimi le mai fac si pilotii. De asemenea mai conteaza si configuratia circuitului. Pe Singapore sau Monaco cei de la Mercedes au avut probleme mari cu cei de la Red Bull/Ferrari. Una peste alta sper ca va fi mult mai echilibrata lupta decat in anii precedenti. Sa nu uitam faptul ca monoposturile din acest an vor fi dezvoltate agresiv iar diferentele de genul se pot recupera de la o cursa la alta.
    2 0
  • serban
    @WickedSick Este foarte adevărat că Mercedes era o mașină foarte, foarte puternică în calificări, dar ceva mai "pământeană" în cursă, îți dai seama ce ar fi însemnat nouă zecimi pe tur avans în cursă, le-ar fi dat celor de la Ferrari și RBR un tur în față, ceea ce totuși nu a fost cazul. Să sperăm că se va reveni la un oarecare echilibru.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru