Verstappen, şocat de victoria de la Barcelona: "Nu-mi vine să cred, speram doar la un podium"

de Daniel Popescu
Luni, 16.05.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Max Verstappen este entuziasmat de victoria obţinută la Barcelona şi admite că nu se aştepta la o asemenea performanţă.

Max Verstappen a devenit duminică la numai 18 ani cel mai tânăr câştigător al unei curse de Formula 1. Performanţa a fost uşurată de un acroşaj intre Lewis Hamilton şi Nico Rosberg în primul tur, însă pilotul echipei Red Bull Racing a profitat din plin şi de strategiile cu o oprire suplimentară pentru Daniel Ricciardo şi Sebastian Vettel.

"Este incredibil, nu-mi venea să cred că sunt lider. Este o mare surpriză, nu mă aşteptam la asta. Incredibil, nu-mi vine să cred. Aveam ca obiectiv podiumul, dar să câştig de la prima cursă (n.r - pentru Red Bull) este un sentiment incredibil", a declarat el.

Urmareste Automarket
Propulsat pe primul loc în ultimul stint, Verstappen a reuşit să-l ţină în spatele său pe mult mai experimentatul Kimi Raikkonen, chiar dacă finlandezul s-a menţinut permanent la circa o secundă în spate.
În opinia olandezului, cheia succesului a fost bună gestionare a pneurilor, mai ales pe un circuit cu asfalt abraziv precum Barcelona.

"Această cursă a fost ca una de anduranţă, în special în ultimele 10 tururi. În ultimul stint am fost sub presiunea lui Raikkonen, dar pe acest circuit este dificil să depăşeşti. A trebuit să nu comit greşeli şi a funcţionat. Ştiam că cei de la Ferrari sunt un pic mai rapizi, aşa că a trebuit să menţin distanţa. Ştiam că va fi foarte dificil, dar trebuie să te concentrezi să controlezi pneurile. În ultimele tururi am pilotat ca pe gheaţă. Aşa se câştiga multe curse la Barcelona", a adăugat el.

Via Autosport

Comentarii (19)

  • bravo boss, o mare speranta
    14 2
  • Daca nu aveati masina geniala pe ultimul sector, va mancau cei de la Ferrari. Oricum, este o performanta incredibila. Pustiu are stofa de mare campion si are si noroc, trebuie sa recunoastem. Ce curse am putea avea daca Mercedes nu ar fi asa de puternici.
    27 1
  • rotila
    daca n-ar gandi ca va castiga ,n-ar mai alerga nimeni.
    si la jocuri de noroc la fel.
    10 2
  • mobius
    Un pilot, fara discutie talentat, dar a avut norocul sa fie promovat la o echipa de top, care a si reusit o masina performanta, aflata in aceasta cursa, de la Barcelona, intr-o conjunctura de exceptie, ambii piloti Mercedes, iesiti din cursa. Din pacate nu a remarcat nimeni performanta fostului coechipier Carlos Sainz.
    16 0
  • Fetel simte pe pielea lui ce inseamna "mana" lui Newey. E bine.
    12 6
  • Ia dat clasa calului riccie piccie :))
    4 11
  • Rezultatele primei zile de teste din Barcelona:1. Sebastian Vettel(Ferrari) - 1:23.220-103 laps,2. nico rosberg(Mercedes) - 1:23.337-119 laps,3. Jenson Button(McLaren)- 1:23.753( 86 laps),4. Romain Grosjean(Haas) - 1:23.882-96 laps,5. Pascal Wehrlein(Manor) - 1:24.297-86 laps,6. Daniel Ricciardo(Red Bull) - 1:24.307-89 laps,7. Pierre Gasly (Toro Rosso) - 1:24.821-78 laps,8. Alfonso Celis Jr(Force India) - 1:24.821-99 laps,9. Alex Lynn (Williams) - 1:26.071-86 laps,10. Esteban Ocon(Renault) - 1:26.530-105 laps.Mi se pare interesant ca pilotii titulari sunt primii.â

    Automarket ar trebui sa-si revina si sa dea 2-3 stiri pe zi ....cu ritmul actual se indeparteaza cititorii
    11 1
  • Conform presei este posibil ca rosberg sa vina la Ferrari si Alonso la Mercedes.Eu nu cred in aceasta varianta dar mi-ar placea sa-l vad pe nico ciocanind vitelul si sa spuna astia ca-i incident de cursa.rosberg si vitelus sunt cei mai anosti piloti iar Hamilton si Alonso cei mai buni deci Ferrari si Mercedes cu o asemenea grila ar fi la poluri opuse.
    11 11
  • Nu cred ca Alonso mai vine vreodată lângă Ham :) dar gândindu-ma la ce ai scris ar fi extraordinar! Mă întreb dacă Alonso ar fi fost in locul lui Rosberg in Spania tot așa l-ar fi blocat apărându-si poziția? Sincer, eu cred ca niciun pilot din grila știind ca are o mașina mai lenta nu ar fi făcută asemenea manevra marlaneasca.
    12 8
  • Ferrari
    Alonso ar merge la Mercedes rupand pamantul. Hamilton la Mercedes nu e Hamilton de la Mclaren in 2007. N-are statutul de cocolosit. Insa nu cred ca Rosberg va pleca pentru ca va castiga titlul cu Mercedes. Daca pleaca cineva atunci ala va fi Hamilton.
    11 3
  • mobius
    Sunt de parere si eu ca daca Mercedes va dori sa il aduca pe Alonso, atunci de la Mercedes va trebui sa plece Hamilton si asta nu pentruca nu-l doreste Alonso ci pentruca Hemilton nu prea mai este dorit, sau pentru ca el doreste sa ajunga la Ferrari (mi-ar place sa-l vad alaturi de Vettel).
    3 3
  • fan Ferrari
    Alonso desi este mai in varsta l-ar rupe pe Ham cu un Mercedes
    Cel mai bine ar fi sa schimbe MB si McLaren
    Ham sa mearga acasa sa se bucure si Mircea

    Ferrari cred ca va alege in locul lui Kimi pe cineva tanar
    zvonurile din presa ii indica pe Grosjean (desi numai e asa tanar) sau pe Carlos Sainz

    RBR sigur tine linia Ricci/Max si pentru anul viitor
    4 1
  • mobius
    La Ferrari ori echipa merge foarte prost, mai prost decat pe vremea lui Domenicali, sau Vettel nu este campionul pe care il vad uni. In acest context chiar daca Carlos Sainz ar fi dorit la Ferrari, poate nu ar fi potrivit pentru el, sau mai bine zis nu ar merita sa patesca precum Alonso. Continui sa cred ce la Ferrari este dorit si doreste sa ajunga , Hamilton. Mi-ar place si as vrea sa vad o disputa Vettel-Hamilton si mai ales as fi curios sa vad care dintre ei va fi nr. 1.
    3 3
  • Ctlnmihai
    @mobius: Ferrari poate merge prost, dar este mult in fata celor de la McLaren, chiar si in acest sezon. Si cei de la McLaren au o echipa tehnica foarte buna + Honda care are un intreg departament pentru dezvoltarea unitatii de propulsie, in timp ce Ferrari au 30 de angajati la dept. motoare. Si totusi, cursa trecuta in Spania, ambii piloti Ferrari au terminat cu un tur in fata singurului pilot McLaren, Button. Oricat de prost ar merge cei de la Ferrari, se pare ca cei de la McLaren sunt la ani lumina in spatele lor.

    Totusi in Spania, monopostul Ferrari a aratat ca este rapid, in afara de sectorul 3, unde au avut probleme, pe celelalte sectoare au fost mai rapid decat monopostul Red Bull. Nu i-a ajutat dar depasirile la Barcelona nu-s chiar asa de dese. Sa vedem Monte Carlo acuma, se anunta o cursa interesanta.

    Iar Alonso la Mercedes nu se poate, decat daca cei de la Mercedes le platesc celor de la McLaren, salariul primit de Alonso si cine ar plati 35 de milioane de euro cand au 5 piloti interesati de un loc liber?
    3 2
  • @Ctlnmihai
    Ferrari n-au schimbat o intreaga structura de conducere ca sa se intreaca cu Mclaren in plina proces de fuziune-adaptare cu Honda. Parca aveau alta tinta, cel putin asa am inteles eu. Pe vremea cand era Domenicalli se calificau pe locul 2 si chiar Alonso le tinea respiratia pana in ultimele curse cu sanse mari la titlu. Cu Mclaren se vor bate mai incolo pentru titlu, cand britanicii vor declara ca lupta pentru titlu. Nu e mult pana atunci. Si n-as miza pe italieni.
    4 2
  • @Ctlnmihai
    Nu neg este un punct de vedere valid, ca fan Mclaren evident ca nu-s bucuros ca se bat cu Manor. Dar Ferrari sunt acolo langa Mercedes si Red Bull. Astea sunt echipele care conteaza in acest moment, si trebuie sa le tinem pumnii. Plus este greu sa compari 2010 cu 2014, pentru ca regulile jocului s-au schimbat foarte mult. Personal cred ca cei de la Mercedes au un pachet foarte competitiv, mult peste ce aveau cei de la Red Bull in 2010, si mult peste ce au avut Red Bull si Williams in 2014. Iar idea de baza este simpla: sa ne uitam la cate duble au avut cei de la Red Bull intre 2010-2013 si cate au avut cei de la Mercedes intre 2014-2016 si aia este diferenta reala din pacate.

    Iar cei de la Mclaren, spus ca se bat pentru victorii. Si nu se vede nici un podium macar. Ca fan Mclaren pot sa fac un singur lucru: ori sa-i jignesc pe cei de la Ferrari ca alte persoane de mai sus, sau pur si simplu sa le tin pumnii, can fan neutru. Fiecare face ce poate.
    2 1
  • F1_Fan
    Daca cei de la Mercedes merg pe idea de neutralitate, Hamilton n-are nici o sansa cu Alonso, Vettel sau alti piloti din aceeasi liga. Iar Alonso trebuie sa stea la McLaren cel putin pana la finalul lui 2017, si nu pentru ca asa zic eu ci pentru a se tine de contractul lui, chiar daca pentru moment, cei de la McLaren nu sunt inca in lupta pentru un podium. Anul viitor se poate sa fie sansa lor, asta daca cei de la Ferrari, Mercedes si Red Bull nu fac nimic, ceea ce ar fi ciudat rau. Pentru ca regulile de anul viitor, ii avatanjeaza nu doar pe cei de la Red Bull (asa cred ei), si din fericire si pe cei de la Ferrari si Mercedes, iar faptul ca se renunta la tokens, ii avatanjeaza si mai mult tocmai pe acestia.
    3 1
  • Ferrari for ever
    Sigur ca da, Red Bull nu se compara cu Mercedes doar din punct de vedere al cuplului de piloti. Ce are acum Mercedes este peste ce avea Red Bull in 2010-2013. Webber si Vettel sunt sub Hamilton si Rosberg. Si mai e ceva. Daca n-au avut atatea duble asta se datoreaza incapatatului de Alonso, care cu masini mai slabe castiga curse si se batea la titlu. Atunci ca fan Ferrari eram mandru. Ceea ce , in actuala era Ferrari nu e cazul, chiar cand au masina. Si sunt Fan Ferrari de cand ma stiu. Alonso ar trebui sa se intoarca la Ferrari.
    2 2
  • Ca sa vorbim de "pachetul dominant" Mercedes. Cel mai bun sasiu in F1 actuala il au tot....Red Bull. Ca sa vezi dominare. Da, motorul este Mercedes, insa in primele curse din an Mercedes era de batut de catre Ferrari. De ce nu s-a intamplat asta? Pai am vazut gafe ale pilotilor de la Ferrari, in calificari si cursa, am vazut gafe ale echipei, am vazut lipsa de fiabilitate. Pai in cazul asta, castiga Verstapen. Mai e un aspect interesant, il vad tot mai des pe anumite canale de pe fb, unde comenteaza tot soiul de "analisti" si care arata acum cu degetul catre trucurile magice ale lui Newey, dar care in era Vettel-Red Bull nu le vedeau. puneau succesul pe "talentul" marelui Vettel, masina era buna doar in mana lui, atunci bietul Newey nu avea decat un aport minuscul....trucuri nu existau atunci deloc.....nici aripi care flexau, nici blowdifuser care facea ce nu facea nici o alta masina pe circuit....Dar a venit Ricciardo si a pus lucrurile la punct. Acum avem un Vetel la Ferrari. Unul care atunci cand nu se vaita gafeaza.
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru