Verstappen: "Stilul meu de pilotaj, asemănător cu al lui Alonso"

de Daniel Popescu
Vineri, 29.08.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Max Verstappen, viitorul pilot Toro Rosso începând din 2015, consideră că are un stil de pilotaj care se aseamănă cu cel al dublului campion mondial Fernando Alonso.

Cred că am un stil de pilotaj diferit de al tatălui meu. Cred că este mai aproape de cel al lui Alonso.

Max Verstappen
Viitor pilot Toro Rosso
Max Verstappen a început pregătirile pentru debutul în Formula 1 programat pentru sezonul 2015, atunci când va deveni cel mai tânăr pilot din istoria competiţiei.

Viitorul pilot al Scuderiei Toro Rosso a fost prezent la Marele Premiu al Belgiei şi consideră că stilul său de pilotaj este asemănător cu cel practicat în prezent de dublul campion mondial Fernando Alonso.

"Cred că am un stil de pilotaj diferit de al tatălui meu. Cred că este mai aproape de cel al lui Alonso. Când trebuie să fie fluent, este fluent. Dacă trebuie să conserve pneurile, le conservă. Când trebuie să fie agresiv, este agresiv. Dar totul este sub control. Asta îmi place şi asta am demonstrat în ultimele weekenduri din Formula 3 şi, de aceea, cred că semăn cu el", a declarat Verstappen.

Înainte de debutul în Formula 1, Verstappen trebuie să clarifice modul în care va urma ultimul an de şcoală, în condiţiile în care Marele Circ îi va ocupa o bună parte din timp.

"Trebuie să mai fac un an de şcoală.

Trebuie să plănuiesc cum voi face asta, dar voi vedea", a adăugat el.

● Poveştile motorsportului: Ascensiunea lui Max Verstappen din karting în Formula 1 în numai doi ani

Max Verstappen va deveni anul viitor al 12-lea fiu al unui pilot de Formula 1 care ajunge la rândul său să concureze în cea mai importantă competiţie din lumea sporturilor cu motor.

● Poveştile Formulei 1: Tată şi fiu - familii de piloţi în Marele Circ 

Comentarii (18)

  • Cu tot respectul si intelegerea varstei (adolescentii sunt mai usor de luat de val) cred ca aceste comparatii ar trebui sa le faca specialistii: piloti actuali sau fosti, comentatori specializati etc... sa te apuci sa te compari singur, cand inca nu ai inceput efectiv sa pilotezi in f1 este un pic cam mult, parerea mea.

    In al doilea rand citind declaratia ma intreb cum pilota tatal sau: cand trebuia sa fie fluid - conserva pneuri, cand trebuia sa fie agresi era fluid.... :).
    6 3
  • Tatal sau nu putea sa-si adapteze stilul, cred ca asta spune pustiul. Critica este credibila daca vine din partea unui personaj care cunoaste la propriu ce spune.
    1 2
  • GrosJan
    cel mai in masura sa-si analizeze stilul e chiar el, pentru ca e singurul care stie exact ce si cum face. Dar despre stilul altuia mai greu. Oricum, mie nu mi se pare ca a vorbit exact de stil (care tine mai mult de unde si cum franezi, cum asezi masina in viraj, balans, dreapta sau rasucita, pe ce punte iti place sa ai mai multa aderenta, cum iesi din viraj, cum accelerezi si cum pastrezi motorul in turatie, bla bla, etc.) ci de abordarea strategica a cursei.
    5 2
  • 1. Mai deunazi spunea ca are un stil asemanator celui al lui Hamilton!
    2. Tatal sau a venit in F1 tot ca o mare speranta, a fost coechipierul lui Schumacher la Benetton (unde a avut rezultate mult mult mult mai slabe, ioar dupa multi ani a sugerat ca Schumacher pilota un monopost ilegal), dar va ramane probabil in constiinta fanilor ca pilotul care i-a stricat cursa de debut a lui Montoya, care se afla in pozitia de lider dupa ce il depasise pe circuit pe Schumacher si probabil ar fi castigat... https://www.youtube.com/watch?v=-fIXiuEyiNU
    3. Pilotii Toro Rosso pot ajunge regi sa cersetori... poate daca va avea noroc si va demonstra ceva va ajunge mare... altfel, dupa 2 ani (la 19 ani) va avea soarta lui Buemi, Alguersuari (poate fi inclus aici si Bourdais) si e pe cale sa o simta pe pielea lui si Vergne ... au fost ei asa slabi de au fost indepartati?! nu cred... Ricciardo demonstreaza anul asta ca toti cei mentionati mai sus sunt cel putin aproape de valoarea lui Webber...
    PS Ma intreb, oare daca nu se retragea Webber anul trecut iar Ricciardo ramanea inca un an la Toro Rosso, ce soarta avea el in 2015?! Ar fi fost pastrat sau indepartat la pachet cu Vergne pe modelul Buemi-Alguersuari?!
    10 2
  • Schumacher era atunci in forma maxima, ar fi spulberat pe oricine nu doar pe Verstappen. Atunci un subiect la moda era analizarea stilului spectaculos de pilotaj al lui Schumacher.
    4 0
  • Sicer parca uneori si io am acelasi stil de pilotaj....dar cu stilul nu prea fac nimic...
    6 0
  • Pute a orgoliu, dar e si el tanar...
    1 1
  • mobius
    Cand vorbeste de fluenta, conservarea pneurilor, agresivitate se compara cu Alonso nu cu tatal sau. Mi se pare cam prematura promovarea sa si nu ma gandesc, pentru ca nici macar nu le cunosc, la nici una dintre calitatile sale.
    2 0
  • Ce stil sa aiba asta dupa cateva curse in Formula 3? :)))
    Cred ca despre stilul sau putem vorbi peste vreo 3 ani, cel putin, cand se va maturiza si va invata ceva in F1. Nu poti sa vii din F3 si sa spui ca ai stilul lui Alonso. Alonso care e in F1 de peste 10 ani. Stilul nu se invata la televizor, ci prin antrenament in F1, ceea ce lui pustiulica ii lipseste cu desavarsire. Daca stilul se invata la televizor, atunci multi aveau stilul lui Alonso.
    Iar chestia cu conservarea pneurilor, agresivitate si ce spune el acolo, nu cred ca tine de stil, ci e vorba de rationamentul unui pilot. Fiecare pilot conserva pneurile, e agresiv atunci cand trebuie. Controlul il dobandesti, iarasi cu experienta. Cred ca mai degraba stilul sta in functie de cum Alonso isi seteaza masina si ce anume vrea de la o masina.

    Si nu in ultimul rand, sa te compari cu cel mai bun pilot din F1, cand tu n-ai nici macar o cursa in F1... du-te, ba, baiatule si vinde gogosi in piata! Poate iti scoate Alonso stilul din cap... Daca nici asta nu e aroganta...
    5 3
  • teleki
    @ferr,perfect adevarat.Si care e cel mai bun pilot din formula 1 la ora actuala?Eu spun ca cel cu salariul cel mai mare.Care o fi acela?
    3 1
  • @teleki
    cel mai bun pilot de formula 1este acela care cistiga campionatul
    0 7
  • teleki
    @danoe, sa fii cel mai bun nu e suficient ca sa castigi campionatul.Sansa are de multe ori un cuvant de spus.
    6 0
  • GrosJan
    normal ca Max are un stil! Cati piloti de pe planeta au succes in Formula 3? Si are in spate ani buni de PILOTAJ. Nu se poate pilotaj fara stil, ar fi doar o forma de soferie, ori cu soferie nici nu te poti numi pilot daramite sa ai succes in curse. Poate ca mai are de invatat, dar cand esti foarte rapid deja esti la un nivel ridicat, bine format.

    Si stilul nu tine de o anumita formula, pilotii incearca sa faca acelasi lucru de fiecare data, rezultatul fiind ca piloteaza, de fiecare data, indiferent de masina si sunt foarte rapizi. Dar cat de rapizi vor fi fata de concurenta din formula respectiva e altceva. Kimi a strunit WRC-ul dupa cu acelasi stil pe care il avea si in F1, dar rezultatul e fost ca era departe de Loeb. In F1 s-a potrivit, a fost eficient ce facea el, in WRC ba.

    Dap, iti pui in valoare stilul cu setarile potrivite lui. Tot timpul pilotii incearca sa seteze conform stilului lor. In primul rand echilibrul, sa fie masina cat mai neutra in majoritatea virajelor. Aceeasi setare se simte supraviratoare pentru unul si subviratoare pentru altul.
    Dar se fac si compromisuri. De exemplu te chinui sa o stapanesti intr-un anumit viraj (desi cu o alta setare nu ar mai fi vorba de chin in virajul respectiv), pentru ca ai un mare avantaj de timp in alt viraj cu setarea respectiva. De exemplu la Monza ar fi mult mai usor si rapid de trecut prin sicane cu forta de apasare mai multa si setari ca sa treci usor peste borduri. Dar daca procedezi astfel sa scoti totul si usor din sicane pierzi pe liniile drepte. Intotdeauna ai de facut un compromis.

    Se vorbeste de echilibru. Ei bine, e vorba de doua tipuri de echilibru. Unul legat de felul in care se simte masina (neutra, supra/subviratoare) si unul legat de eficienta, per total sa fie timpul cat mai mic chiar daca masina nu va evolua la maxim in niciun viraj. O setare echilibrata e aceea care iti ofera timpul bun.

    Dar setarile nu se rezuma doar la echilibru. Randamentul optim al masinii are loc in anumite conditii. De exemplu temperatura in pneuri. Un pilot cu stilul sau reuseste sa aduca pneurile aproape de temperatura optima (si va avea viteza si in viraje si pe liniile drepte) iar altul ba. Va modifica setarea astfel incat sa creasca/scada temperatura din pneuri cu stilul sau. Va reusi mai mult sau mai putin. De aceea este important sa ai si masina potrivita stilului tau.
    1 1
  • @Grosjan O gramada de gogosi. Na de aici stil https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/v/t1.0-9/10600641_1941888429282800_3551537428505107410_n.jpg?oh=a7f2b80a76c8307252547ff533c88c94&oe=546D3843&__gda__=1415354100_5013c70d4c7d08063021f41e0de8dc1c

    Maxdonado.
    2 1
  • teleki
    Da, mai increzutule dar ai dat-o de gard cu stiinta si stilul tau.
    0 0
  • GrosJan
    orice fraier poa' sa zica "gogosi". Amanunte, ce te-a deranjat? Ce ar trebui sa demonstreze poza aia?
    0 0
  • A nu se intelege ca am ceva cu pustiul, dar momentan mai trebuie sa invete:
    http://www.automarket.ro/tv/accidente/pilotul-max-verstappen-lovete-un-monopost-toro-rosso-n-cadrul-unei-demonstraii-4075.html
    0 0
  • GrosJan
    deci, te astept ferry cu argumente
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru