Vettel a câştigat la Monza, Alonso şi Webber pe podium

de Daniel Popescu
Duminica, 08.09.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sebastian Vettel şi-a consolidat poziţia de lider în clasament după ce a câştigat fără emoţii cursa de la Monza, în care Fernando Alonso a ocupat a doua treaptă a podiumului în faţa lui Mark Webber.

A fost o cursă fantastică pentru amândoi, pe final am avut probleme cu cutiile de viteze, dar până la urmă a fost bine şi a fost o victorie fantastică.

Sebastian Vettel
Pilot Red Bull
Marele Premiu al Italiei a început sub ameninţarea unor averse de ploaie, însă s-a transformat într-o procesiune ca urmare a faptului că circuitul a rămas uscat pe toată durata cursei.

Conform aşteptărilor, startul a fost decisiv în stabilirea învingătorului şi, chiar dacă a fost obligat să frâneze puternic în primul viraj, Sebastian Vettel a rămas pe prima poziţie şi şi-a consolidat rapid avansul.

Într-un interval de numai opt tururi, principalul său rival în lupta pentru victorie a devenit Fernando Alonso, care a urcat pe locul patru la start după ce a trecut de Nico Hulkenberg şi pe locul trei în turul trei după ce a trecut priintr-o manevră spectaculoasă de Mark Webber în a doua şicană.

În turul opt, spaniolul l-a depăşit cu uşurinţă la capătul liniei de start-sosire pe coechipierul său Felipe Massa, care a avut de asemenea un start excelent în care a urcat de pe locul patru pe locul doi. Alonso a dat semne că-l poate ajunge din urmă pe Vettel după turul 20, însă diferenţa a scăzut până la puţin peste cinci secunde pentru a creşte la peste 11 secunde după unica intrare la boxe a celor doi protagonişti.

Implicit, ultima parte a cursei a reprezentat o simplă formalitate pentru Vettel, care şi-a adjudecat a şasea victorie din acest sezon cu un avans de peste 10 secunde şi şi-a consolidat astfel poziţia de lider în clasamentul general.

WEBBER, ATAC TARDIV LA ALONSO PENTRU LOCUL DOI

Locul doi este bun, pentru că suntem la această ceremonie pe cel mai spectaculos podium al anului. Sper să revenim anul viitor şi să obţinem primul loc.

Fernando Alonso
Pilot Ferrari
Alonso nu a mai avut oportunitatea să lupte pentru victorie, însă a terminat cu emoţii pe locul doi, întrucât Webber s-a plasat la mai puţin de o secundă în spatele său. Totuşi, mult-aşteptatul duel nu a mai venit, iar Alonso a terminat de locul doi şi a revenit pe doi în clasamentul general, însă acum are de recuperat nu mai puţin de 53 de puncte pentru a-l ajunge pe triplul campion mondial. 

Webber a completat podiumul şi rămâne cu regretul că nu l-a putut depăşi pe spaniolul pentru un loc doi, în timp ce Massa a făcut o cursă solitară pe locul patru şi nu a mai fost implicat în dueluri după ce a fost depăşit de Alonso în turul opt.

După locul trei obţinut în calificări, Hulkenberg a obţinut cel mai bun rezultat din acest sezon după ce a terminat pe locul cinci la volanul monopostului Sauber, în faţa lui Nico Rosberg şi Daniel Ricciardo care de asemenea nu au fost implicaţi în multe dueluri, chiar dacă putonul a fost unul compact.

Plecat doar de pe locul 13, Romain Grosjean a avut parte de o cursă bună în care a profitat de problemele piloţilor din faţa sa şi a terminat pe locul şapte.

CURSĂ CU PERIPEŢII PENTRU RAIKKONEN ŞI HAMILTON

M-am simţit mai bine cu pneurile spre finalul cursei. A fost o luptă bună cu Alonso, dar este un rezultat bun pentru echipă. Mulţumesc celor de la Monza în ultima mea zi în Formula 1 aici.

Mark Webber
Pilot Red Bull
După rezultatele modeste din calificări în urma cărora au fost eliminaţi în Q2, Kimi Raikkonen şi Lewis Hamilton au fost loviţi de ghinion şi în debutul cursei. Pilotul echipei Lotus a câştigat două poziţii la start şi a urcat pe nouă, însă a fost nevoit să intre la boxe pentru a schimba aripa faţa uşor avariată, incident în urma căruia a fost obligat să opteze pentru o strategie cu două opriri la boxe.

La rândul său, Hamilton a intrat prematur la boxe în turul 14 în urma unei pene lente şi a adoptat ulterior o tactică similară, urmând la un moment dat până pe locul cinci. Reveniţi în spatele plutonului, Raikkonen şi Hamilton şi-au demonstrat însă abilităţile şi au progresat constant în pluton până în zona punctelor, atunci când cei doi au şi fost implicaţi într-un duel spectacol câştigat de pilotul echipei Mercedes.

În plus, britanicul a reuşit să-i depăşească şi pe cei doi piloţi ai echipei McLaren şi a terminat pe locul nouă, în ultimele tururi fiind la un pas să treacă şi de Romain Grosjean pentru opt. În schimb, Raikkonen a ratat prezenta în puncte şi a terminat pe locul 11 în spatele lui Jenson Button, dar în faţa lui Sergio Perez.

O NOUĂ CURSA FĂRĂ PUNCTE PENTRU WILLIAMS

Esteban Gutierrez a fost al treilea pilot care a plecat cu pneuri hard, dar strategia nu a dat roade şi a terminat doar pe 13, în timp ce Williams a bifat încă o cursă fără puncte: Pastor Maldonado şi Valtteri Bottas au ocupat locurile 14 şi, respectiv, 15.

Marele Premiu al Italiei a consemnat doar două abandonuri trecute în dreptul lui Jean-Eric Vergne (Toro Rosso) şi Paul di Resta (Force India), în timp ce Adrian Sutil s-a retras la boxele Force India în ultimul tur. Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de Hamilton, care a fost cronometrat cu 1:25.849 în turul 51.

ITALIA - REZULTATE CURSA:

 1.  Vettel         Red Bull-Renault           1h18m33.352
 2.  Alonso         Ferrari                    +       5.4
 3.  Webber         Red Bull-Renault           +       6.3
 4. 
Massa Ferrari + 9.3 5. Hulkenberg Sauber-Ferrari + 10.3 6. Rosberg Mercedes + 10.9 7. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 32.3 8. Grosjean Lotus-Renault + 33.1 9. Hamilton Mercedes + 33.5 10. Button McLaren-Mercedes + 38.3 11. Raikkonen Lotus-Renault + 38.6 12. Perez McLaren-Mercedes + 39.7 13. Gutierrez Sauber-Ferrari + 40.8 14. Maldonado Williams-Renault + 49.0 15. Bottas Williams-Renault + 56.8 16. Sutil Force India-Mercedes + 1 lap 17. Pic McLaren-Mercedes + 1 lap 18. van der Garde Caterham-Renault + 1 lap 19. Bianchi Marussia-Cosworth + 1 lap 20. Chilton Marussia-Cosworth + 1 lap Fastest lap: Hamilton, 1:25.849 Not classified/retirements: Driver Team On lap Vergne Toro Rosso-Ferrari 35 Di Resta Force India-Mercedes 1 World Championship standings, round 12: Drivers: Constructors: 1. Vettel 222 1. Red Bull-Renault 352 2. Alonso 169 2. Ferrari 248 3. Hamilton 141 3. Mercedes 245 4. Raikkonen 134 4. Lotus-Renault 191 5. Webber 130 5. McLaren-Mercedes 66 6. Rosberg 104 6. Force India-Mercedes 61 7. Massa 79 7. Toro Rosso-Ferrari 31 8. Grosjean 57 8. Sauber-Ferrari 17 9. Button 48 9. Williams-Renault 1 10. Di Resta 36 11. Sutil 25 12. Perez 18 13. Ricciardo 18 14. Hulkenberg 17 15. Vergne 13 16. Maldonado 1

Comentarii (49)

  • N-ai cum sa te pui cu adrian newey.... asta e!
    51 18
  • mirel_f1
    Frumoasa cursa ca de obicei Vettel a castigat cursa fara nici o problema,cred ca intreaga echipa merita victoria din Italia
    40 21
  • Cand publicul britanic aplauda cand Vettel abandoneaza, cand 90% din publicul din Monza il aclama pe Alonso ca sa nu mai zic despre huiduierile pentru Vettel nu pot decat sa spun ca macar unul din cele trei titluri il merita Alonso dar asta e....In privinta sanselor de anul acesta....e clar cine ia titlul. Poate ca la pilotaj se poate compara Vettel cu Alonso, Hamilton si Raikkonen, dar niciodata nu o sa aiba carisma, sarmul si atractia la public al acestora.
    50 55
  • jean alesi... un neica nimeni, ca intotdeauna.
    un moderator ar trebui sa fie subiectiv si sa spuna :"forza ferrari'????
    a castigat red bull;
    in plus alesi nu are respect pt cei in varsta si mai buni decat el; alesi s-a bagat peste surtees, nu l-a lasat sa termine;
    italienii, ce sa mai zic... mai rau ca tiganii, ca de obicei, galagie, lipsa de respect, fluiera imnul.
    38 13
  • Inainte de-a publica un articol cititi-l de doua ori. De-aia exista corectori. Graba strica treaba! Mai bine puneti o stire scurta cu titlul si apoi va concentrati pe articol cateva zeci de minute.

    Fiti profesionisti, ce naiba!
    12 11
  • Toti taranii huiduie. Sunt ratati care huiduie si F.C. Barcelona. Asta nu inseamna ca nu merita sa fie unde sunt.
    29 8
  • Aur1989
    Daca Massa nu-i ceda pozitia lui Alonso, daca nu-l frina pe Webber...
    Alonso nici pe podium nu termina.
    Asta e....
    37 37
  • @modre
    pai publicul din monza il aclama pe alonso fiindca reprezinta ferrari si ferrari reprezinta italia. e logic. ai vrea sa te aclame pe tine?
    27 6
  • bravo HAM-cel mai tare din cursa-si sunt fan FERRARI
    41 10
  • @Modre Inteleg ca nu-ti face placere rezultatul, dar lasa vrajeala aia cu "Alonso, Kimi, Hamilton carismaticii" Nici unul dintre acestia nu e carismatic. Alonso e aclamat pentru ca e la Ferrari. Daca la anul vine Vettel la Ferrari o sa vezi 90% dintre oamenii de la Monza cum il aplauda(pe Newey :D ) si pe Alonso nu-l va mai aplauda nici naiba. Kimi e arogant. N-are o buna relatie cu fanii. Tocmai carismatic nu e. Hamilton incearca marea cu sarea, dar n-are stofa.
    Uita-te la Rossi. Lasand la o parte spectacolele sale, italianul se coboara la nivelul fanilor sai. Astia din F1 se cred regi sau extraterestrii care ar trebui sa fie purtati pe brate. Intre fanii F1 si pilotii F1 e o mare prapastie care nu cred ca va fi acoperita vreodata de cineva.
    30 32
  • clasament cursa:Perez loc 17,Perez loc 12?
    6 10
  • @Aur1989 , tu ai vazut cursa?Webber l-a franat pe Alonso care a avut un start foarte bun si oricum Alonso trecea de Massa
    20 8
  • adidor77
    Webber a fost dezamagirea cursei sau altfel spus Alonsito a avut 2 coechipieri in acesta cursa - pe binecunoscutul sclav massa si pe pacaliciul de webber. Chiar daca nu era nevoie, inca o data ne demonstraza webber diferenta de clasa in comparatie cu vettel. Cine inca mai sustine ca daca Red Bull paria pe Webber in detrimentul lui Vittel alegea o carte necastigatoare si in momentul de fata nu aveau 3 titluri la piloti. Cu parere de rau dar abia astept sa nu-l mai vadpe Webber in F1 sau cel putin nu la o echipa care se afla in lupta pentru ambele titluri. Nu degeaba si-a incheiat cariera in semiobscuritate. Chiar nu are nici un fel de stofa pentru un campion mondial. In cursa de astazi a stat la cutie in spatele lui alonso fara ca macar sa schitete ceva. De toata jena, nu merita acesta masina. Si s-a mai si suparat la inceput de sezon ca nu l-a lasat vettel sa castige, pai era si normal nu merita nici acea victorie ce sa faca cu ea, ca era doar de palmares si asa el nu conta pentru lupta la titlu. Webar, poto plce din F1 ca n-or sa fie prea multi care o sa planga dupa tine !
    15 30
  • @ferr...poate ca ai dreptate dar Vettel nici autografe nu da. Atat de rege se crede ca nu-l intereseaza fanii.
    22 24
  • S-a observat inca o data: Red Bull sunt niste trisori !
    A. Newey cauta cu obstinatie cum sa poata ocoli regulamentul.
    O rusine... se castiga cu o masina "manarita" !!
    Asta a ajuns F1 !!! Pacat.
    25 34
  • adidor77
    corectie: Webber poti sa pleci din F1 ca n-or sa fie prea multi cei care o sa planga dupa tine !
    13 18
  • @Modre Poate omul nu vrea celebritate. Vine, isi face treaba si pleaca acasa. Poate ca isi doreste doar atat de la viata. Nu fanii ii dau trofee sau bani. Fanii ii ofera doar glorie. Poate ca-l intereseaza doar banii si trofeele. Dar stai calm ca tot va fi aplaudat daca in viata sa va pilota pentru Ferrari. Oricum italienii il vor lua intr-o zi doar pentru a-l lua si pe A. Newey. Vettel fara Newey n-are nicio valoare, momentan.
    25 17
  • campionul
    Campionul ...Vettel, restul ...spectatori, fanii ferrari? Ca de obicei, frustrati! Poti avea o mie de monoposturi ferrari daca nu esti pilot sa castigi ...degeaba!
    25 26
  • @niros56
    da, la "asta s-a ajuns"; sau NU, nici macar in 1960

    " Într-o încercare disperată de a oferi echipei lui Enzo Ferrari o victorie, organizatorii Marelui Premiu al Italiei au decis să maximizeze avantajul monopostului Scuderiei pe liniile drepte prin combinarea drumului de la Monza cu circuitul oval" - din articolul

    http://www.automarket.ro/formula1/povestile-formulei-1-revolutia-monoposturilor-cu-motoare-amplasate-in-52629.html
    7 5
  • @modre: nici Schumi nu era foarte iubit, in special de presa! Nemtii sunt interesati de latura sportiva a F1, nu isi doresc sa fie pe prima pagina in The Sun, Bild sau Marca... Cat despre fani, ce trebuia sa faca Vettel, sa imparta sampania cu fanii Ferrari? Cat despre masina, oricat ar fi ea de buna, daca n-ai un pilot capabil s-o exploateze la maxim, degeaba e cea mai buna.
    25 15
  • Vettel pe circuitul de la Monza a fost caun iepure pe terenul ogarului.Ogarul"Alonso"a avut toate atuurile:demaraj mai bun,timpi mai buni in prima parte a cursei,care echilibrau avantajul polului lui Vettel,dar daca n-ai noroc...
    11 19
  • stiu ca in aceste momente va par antipatic,dar ferrairi iar si-a furat-o peste bot chiar la ei acasa si chiar de la viitorul cvadruplu campion,luati-o p-asta!
    17 14
  • anatol
    plictisitor......in afara startului celor de la ferrari, lotus si MB, in rest nimic spectaculos. Opririle la boxe......nici-o surpriza....., F1 de acuma este mult mai plictisitoare cu "carutele" astea de monoposturi, nu mai sunt strategiile cu pneurile, sau alimentarea cu combustibil. Acuma imbraci mai intai pneurile medium (in calificari, rareori cind se adopta strategii cu pneuri hard in calificari, doar cind stii ca monop. nu se lupta pt 1 pozitie in q3...etc) Pt cunascatorii de F1, aceste detalii sunt clare......
    Oare cu noul regulament monoposturilr vor avea un consum mai mic, respectiv mai putin voluminoase(estetic). Macar cu atat......
    2 0
  • Eu unul sunt fan McLaren, dar festivitatea de premiere mi s-a parut de-a dreptul...nici nu mai zic cum.
    Incepand de la huiduieli grosolane din partea publicului, si pana la Alesi care striga "Forza Ferrari"...asa ceva nu se face. Ar trebui sa mai existe ceva care se numeste fair-play.

    In fine, ce -a fost , a fost. Ma asteptam la ceva mai spectaculos, sa fiu sincer, dar RBR sunt in varf de forma. Daca Monza si Spa erau circuitele unde NU faceau de obicei figura buna...si totusi anul asta au rupt concurenta-n doua, nici nu vreau sa ma gandesc cum o sa se descurce pe circuitele unde sunt recunoscuti drept o forta.
    21 6
  • @Mclaren_Mircea_1984 si uau , Maclaren de multa vreme nu mai prinde nici Q3 ^_^
    9 1
  • Ce sa mai vorbim Vettel un norocos ca are o masinuta mult peste celelalte , ar trebui sa aduca masina pe podium , asa nu ar mai fi Huiduieli , adevaratul campion se vede dupa fani
    18 14
  • @sbuf...eu stiu daca o fi chiar asa?
    Hai sa luam cateva nume: Chris Amon, Michele Alboreto, si chiar Jean Alesi. Toti piloti cu multi fani (fie si numai pentru ca fiecare dintre ei au concurat pentru Ferrari). Cati sunt campioni mondiali?

    Webber are +/- aceeasi masina cu Vettel. Si nu reuseste sa il bata pe Alonso sau Hamilton. Asta ce demonstreaza?

    Nici mie nu-mi place Vettel, dar de aici pana la afirma ca e doar "un norocos" e cale lunga. Nu ma obliga nimeni sa-i fiu suporter, dar totusi trebuie sa ii recunosc meritele. Daca nici un 3*WDC (pe cale de a lua si al 4-lea titlu) nu e un pilot demn de respect, atunci cine e?
    24 5
  • Imi pare rau pentru feraristi. Se vede nivelul lor dupa cum primesti voturi atunci cand iti pui punctul de vedere. "publicul" de la sfarsit :ca ungurii. Si totusi, legat de masini, ati vazut cum a trecut ferariul lui alonso de weber, si in general cum fac ei depasirile? Masina este buna. O spune un inginr auto care a crescut la curse. La anumite capitole peste toate din formula 1. Problemele sunt in alta parte, vezi tururile de la sch.de pneuri si mentalitatea de frustrat a lui alonso( ca ungurii). Vetel este mult peste el, din toate punctele de vedere.
    11 12
  • atm , Webber nu e lasat ( daca pot spune asa ) sa castige , iti dau un exemplu , sa zicem Sepang , anul acesta , Webber e acolo doar sa il ajute pe Vettel , normal ca Vettel e un pilot bun , daca nu era nici macar mediu nu ajungea la RBR dar Alonso e un sofer mai bun si cel putin anul trecut merita titlul ,asta nu poti sa o contrazici sa fim seriosi .
    12 7
  • atm....poate nu esti la curent cu stirile...echipa austriaca lucreaza pt si in favoarea lui vitelu'...asta nu o zic eu. Toate posturile de tv si ziarele sustin ca masina red bull e facuta pt neamt si asta se vede in curse...De cate ori webber era mai rapi decat neamtu' , in urmatoarea etapa masina australianului era "lucrata" asta ca sa nu il incurce nimeni pe V spre o nou victorie nemeritata. Numai el stie cum doarme nopatea.
    15 9
  • bbrunes
    @ atm, vettel nu a avut sansa sa se bata cu hamilton sau alonso..sa pleci primul si sa nu ai niciun obstacol in calea ta ori pe cineva care sa te preocupe in spate, este ideal pentru a castiga, in timp ce webber a avut de facut depasiri, de pus presiune si de suportat unei presiuni puse asupra sa...acolo dovedesti ca esti un bun campion, caci da, reuseste vettel sa se mentina la distanta si sa conduca masina, insa ar mai castiga oare daca ar avea o alta masina? nu, masina primeste o mare parte din merite si cred ca ar trebui sa recunoastem acest lucru..este bun, insa in comparatie cu ceilalti campioni de pe grila (alo, kimi, ham..) care stiu sa dovedeasca..ca sunt campioni, vettel e doar rapid cu o masina rapida...
    1 5
  • Vad ca unii se aprind f tare daca sustin ca Vettel a avut o mare sansa aici la Monza,si-o spun ca suporter al acestui campion,cursa a fost cam pe muchie pina la primul schimb, pentru ca nu el a fost principalul favorit la victorie si cred ca nu victoria a fost scopul in sine ci obtinerea de cit mai multe puncte,cursa asta nu seamana cu acele curse cind lupta pentru victorie!
    8 9
  • As crede ca Ferrari are intotdeauna o setare mai spre viteza de varf, un downforce minimal. Invers, in majoritatea timpului RBR-ul merge pe apasare aerodinamica mare, pentru a putea sa atace virajele mai tare.

    Alonso - intr-adevar poate da imaginea unui frustrat. Si totusi mereu recupereaza pozitii in cursa, drege busuiocul. Pleaca de pe 5,7, 8, 9, face el ce face si tot il vezi pe 2-3. Si mai mereu Massa e la mare distanta de el. Daca n-ar fi gura aia mare a lui Alonso, poate ca oamenii ar realiza/accpta mai usor ca totusi face o treaba destul de buna (as indrazni sa spun foarte buna) la Ferrari.

    Plus ca...Alonso campionatul trecut, locul 2, runner-up, cursa pierduta in ultima etapa. In 2010, idem. In 2007, la fel, tot in ultima etapa. Pai fire-ar a dracu de treaba, cand pierzi 3 campionate in ultima cursa, eu unul cred ca incepe sa se adune presiunea si se vede mai abitir frustrarea - timpul trece, si el nu-ntinereste, are deja 32 de ani....mai are (poate) inca 3 ani de incercari pentru a deveni iar WDC, motorul Ferrari de anul viitor (daca e sa ne luam dupa zvonuri) nu rupe norii...

    Vettel...hm, pilot exceptional. Fara dubii. Pentru mine, un singur lucru mai ramane de clarificat la el totusi - cum se va comporta cand va avea un adversar care-i va intrerupe sirul de succese, il va bate sistematic si -i va lua campionate? cum se va comporta cand va fi in postura lui Alonso? va face ca Alonso, bicuind echipa? va pune capu-n jos , scrasnind si incercand, incercand pana ii iese?
    19 4
  • @ sbuf:
    Prietene, pe cine vrei sa sustina Red Bull? Pe unul care e pe cale sa ia al IV-lea titlu mondial, sau pe unul care a obtinut prima victorie la 32 de ani?
    @atm: il admir pe Vettel inca din 2007, am spus de atunci ca va deveni campion mondial, desi nu ma gandeam ca va fi triplu campion, insa daca va pierde titlul intr-un sezon, cu greu va mai castiga pe urma. Cel putin din '95 si pana-n prezent cam asa a fost.
    10 0
  • Daca tot aduceti in discutie festivitatea de premiera si tifosi italieni... Imaginati-va ce ar fi fost la Monza daca ar fi castigat cursa un italian cu Ferrari. Daca Ferrari ar fi avut un Valentino Rossi Monza batea recordul de spectatori prezenti vreodata la un eveniment sportiv.
    1 0
  • RBR au facut alegerea corecta cand au hotarat sa-l sustina pe Vettel.
    Desigur, asta pare logic in momentul de fata, dar in 2010 - cand Webber conducea campionatul cu 2 curse inainte de final si l-a pierdut prosteste, pe o greseala personala si nefortata (vezi Coreea de Sud) decizia asta a fost destul de riscanta.
    Un punct in plus in favoarea acestei alegeri: dupa Malaezia anul asta (cu acel scandal-monstru) m-as fi asteptat de la Webber sa aiba o tresarire de orgoliu si sa-i faca viata grea lui Vettel. Mai ales ca-si anuntase retragerea si deci echipa nu mai avea parghii sa-l controleze. Ei bine, nu, de atunci Webber n-a mai fost in stare sa-i tina piept lui Vettel. Cu parere de rau, mi-a placut mereu Webber, inca de cand conducea un prapadit de Minardi (sau , dupa aia, Jaguar) si se lua-n bete cu oricine-ntalnea pe drum, fie el si Schumacher in vremurile bune - dar RBR au ales corect. Nu fair-play, a nu se confunda termenii, dar corect.

    @91schumi - de acord cu tine. Putini sunt cei care au luat campionate care sa nu fie legate unul de altul. Ultimul a fost Schumacher...pentru a gasi altii, trebuie sa sapam prin anii 1980-1990: Prost, Senna, Piquet, Lauda. Si totusi Vettel ...eu stiu ce sa zic? uite aici o lista cu cei care au colectat cele mai multe WDC:

    Schumacher - 7
    Fangio - 5
    Prost - 4
    Jack Brabham-3
    Senna-3
    NIki Lauda - 3
    Nelson Piquet (ala marele) - 3
    Jackie Stewart- 3
    Si dup-aia...hopa, Vettel cu 3 si mergand decis pe-al 4-lea, gata sa-l egaleze pe Prost.
    Luandu-ne dupa statistici, Vettel are ce-i trebuie pentru a reveni dupa ce va da chix un an. Sper din toata inima sa nu se-ntample si sa piarda sirul succeselor asa cum a facut Alonso (for the record, eu sunt fan Button si , in general, urasc orice sir de victorii legate, fiindca mi se pare prea mult ca seama a dictatura) dar...neamtul asta ma pune pe ganduri.
    16 2
  • Mercedesul lui Hamilton a fost bun dar cu ghinion totusi a dovedit ca este un pilot bun de tot, nu am inteles de ce Rosberg nu a vansat in pozitie cu hulkenberg in fata se putea mai mult nu prea vad in Rosberg spirit de luptator.
    8 1
  • Hulkenberg (cred eu) a avut noroc de o masina potrivita la marele fix pentru cursa asta.
    Din cand in cand, se mai intampla ca o masina din al doilea rang (vezi Vettel cu Toro Rosso 2008 Monza, vezi Maldonado anul trecut cu Williams la Barcelona, Panis cu Ligier in 1997 la Monaco, sau Di Resta tot anul trecut in Brazilia -pana sa-l faca pilaf pe Hamilton) sa fie pregatita - poate din intamplare, din intuitie sau cine stie cum - exact pe gustul cursei respective. In restul curselor, o caldare pe roti, dar fix in cursa respectiva - laser, frate!

    Si cum Hulkenberg nu e deloc un pilot slab, a stiut sa beneficieze la maxim de ce ii putea da masina azi. Oricum, asta a venit la fix, pentru negocierile cu Ferrari, daca cumva decizia finala nu s-a si luat inte timp.
    10 0
  • dreptate
    vad aici fani ferrari care mai au si dreptate. Sustin ca Alonso este sofer. Corect. Vettel insa este pilot.
    16 10
  • @dreptate , pilot ?Poate de MotoGP ^_^
    5 7
  • Kistock
    Traiasca Newey! A facut o masina perfecta. Traiasca FIA cu regulamentele ei strambe si Bernie c-au facut orice, de la interzicerea dublului difuzor in 2009(era prea bun Brawn) la inchiderea ochilor cand Redfools faceau aripi prea flexi iar acum, au schimbat pneurile ca sa domine cine trebuie. Daa, campionul de plastic e pilot dar nu-l vrea pe Kimi in echipa, nu-l vrea nici pe Alonso dar il vrea pe Ricciardo care o sa-l arda la anul si iar o sa vedem defectiuni pe banda rulanta la una din masinile redfools...In rest ieri am vazut un pilot care a facut o cursa de exceptie. Fernando Alonso. Si un Hamilton care batea toate recordurile pe circuit. Hai pa. Forza!
    8 10
  • frumoasa batalia din finalul cursei cu mc-merc-lotus. in rest anosta cu un final deja anticipat din start. felicitari lui vettel si RB pt al 4-lea titlu.
    5 2
  • Daca in urmatoarele 2 etape in Asia nu se intampla ceva in rau cu Red Bull, ne mai ramane ceva interesant de urmarit batalia intre Ferrari si Mercedes.
    Nu imi place Vettel, dar trebuie sa recunosc ca este foarte bun si are echipa puternica in spate
    9 0
  • Cursa a fost anosta, iar in afara de luptele date de baietii din spate, nu s-a intamplat mare lucru.

    Felicitari castigatorilor Vettel, RBR si de ce nu felicitari si celorlalti:
    - Alonso pentru ca a reusit sa se mentina pe 2
    - Hulkemberg pentru clasarea extraordinara
    - Hamilton, Kimi si Grosjean pentru spectacol

    In rest, daca Vettel nu se decide sa isi ia o pauza de pescuit de cateva etape, campionatul este deja jucat in favoarea celui mai bun ansamblu om-masina. Cat % este masina si cat % este om, va las pe voi sa argumentati.
    10 1
  • Singaporezul
    Vettel este un invingator(cu sau fara newey) ,Falonso un pilot de locul 2 sa nu uitam ca Briatore,mare "tehnician" la facut dublu campion,de atunci e abonat la locul 2(cat ghinion sa ai???!!!),in plus nu mai tanar, conteaza si asta in orice sport deci la revedere,sa-si termine contractul si sa vina "salvatore dela patria'' Vettel la Ferrari ca au un nod in gat de cand a venit Falonso la ei,se bucura de locul 2(cam ridicol).Ciauu.
    6 2
  • Se poate si mai rau. Alonso e totusi un pilot de prima mana. Noi poate ca suntem niste neinitiati carora le scapa anume subtilitati, dar aia din paddock cunosc fenomenul, il traiesc, il mananca pe paine de dimineata pana seara. Si daca paddockul il voteaza pe Alonso drept cel mai bun pilot intr-un an in care Vettel ia titlul, hm, asta spune multe.

    Alonso e grav deficitar la imagine, la perceptia de fair-play a omului de rand, sau mai degraba la modul cum se vinde fanilor poate, si tine prea mult sa fie pilotul nr 1 in echipa - dar , sa fiu sincer, a fost singurul care a reusit realmente sa ii tina piept lui Vettel in perioada lui de glorie. Si a pierdut doua campionate contra lui in ultima cursa. Asta iar spune multe. Inchipuiti-va ca nu exista Vettel - cum aratau clasamentele si care era pilotul al mai galonat in perioada asta?

    Si nu in cele din urma, chiar daca vine Vettel la Ferrari, asta nu garanteaza rezultate. Decat daca , poate , vine la pachet cu Newey. Pentru ca nimeni nu poate face minuni intr-o masina proasta. Sa zicem ca un pilot exceptional, crema unei generatii, reuseste sa ia campionatul cu a 2-a (MAXIM, poate, a 3-a) masina dpdv al competitivitatii. Si habar n-avem cum o sa fie Ferrari la anul sau peste 2 ani, cu motoarele astea noi. Dracu stie, s-ar putea sa fie o masina de locul 8, sau de locul 1.

    Insa imi permit sa va reamintesc de situatii similare care s-au lasat cu fiasco - de exemplu, chiar Ferrari l-a avut inregimentat si pe Alain Prost in 1990-1991 (cand omul era deja 3*WDC) si nici macar francezul nu a reusit sa scoata ceva din rateul ala de masina. Mai ales in 1991.
    Alte exemple? Senna in 1992 si 1993, tot 3*WDC cu McLaren. Batut MAR in 1992 de Mansell (care, atentie, pana atunci, nu devenise WDC niciodata) si batut de Prost in 1993 - hai sa nu zicem mar, dar convingator.
    Piquet, tot in 1991, tot 3*WDC, la Benetton. Nema rezultate.
    Deci, adevarate legende care efectiv n-au avut ce face...n-ai masina, n-ai cu ce sa faci fata, ghinionul tau - poti sa ai talent cu cardul, ca talentul ala nu-ti impinge masina de la spate decat pana la un anumit punct - nimeni nu garanteaza ca Vettel n-o s-o si-o ia la fel daca vine la Ferrari.
    0 0
  • atm
    la 08.09.2013, 23:32 Hulkenberg s-a lovit anul trecut de Hamilton in Brazilia, nu Di Resta.
    0 0
  • Nu inteleg de ce ii tot reprosati lui Vettel ca face performanta? De ce e rau sa ai masina buna? Ar trebui sa si-o saboteze cumva? Iar ceilalti piloti daca ar fi in locul sau ar castiga, nu s-ar mai gandi ca au o masina mai buna decat a celorlati si ce probleme de falsa morala ridica aceasta!
    1 0
  • O problema ar fi daca Vettel, avand la dispozitie o asemenea masina, nu ar castiga. Insa castiga, ceea ce dovedeste ca stie ce are de facut si o face foarte bine.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru